INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Dean Archer

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Dean Archer
Dean Archer
Aantal berichten : 42

Character Profile
Alias: Arrow
Age: 30
Occupation:
Dean Archer Empty
BerichtOnderwerp: Dean Archer   Dean Archer Emptyvr jun 05, 2015 11:14 pm



personal data
NAME  Dean Frederic Archer
ALIAS Arrow
DATE OF BIRTH 23th of November
PLACE OF BIRTH California, San Francisco
AGE 30
HEIGHT 1.87m
HAIR Dark brown
EYES Brown
BLOOD TYPE ab
RANK Colonel in the US Airforce
LOCATION Genosha Island
OCCUPATION History Teacher

Personality
Je zou denken dat Dean door zijn militaire training een echte bikkel is. Wat eigenlijk nog wel zo is. Hij staat zeker op zijn strepen, maar is de slechtste nog niet. Stiekem schuilt er in de man nog wel een grappenmaker. Verder is hij erg loyaal, plichtsgetrouw en vrij oplettend. Allemaal traits die hij heeft meegekregen van zijn dagen in de luchtmacht. Afgezien van die zaken is hij ook nog wel vriendelijk en heeft hij ook echt een meer positievere kant, een kant waar hij niet zo afstandelijk overkomt. Hij heeft ook altijd het beste voor met iedereen ookal lijkt dat misschien niet zo.

Air Force Awards
Medal of Honor
Air Force Cross
Air Force Combat Action Medal

Family
Zoë & Rick Archer (Mom & Dad)
Nicholas Archer (Brother)
Sara Archer (Sister)
Rhys Dwyer (Nephew)

Past & Present
Veel kan ik je niet vertellen over waar ik de laatste jaren heb gezeten want dat is best wel geheim en alles. Ik zou de doodstraf krijgen als ik het zou vertellen, al zou ik jou eerst moeten omleggen en dat is geen goed idee. Vanaf mijn 4de hebben mijn ouders me al op Martial Arts gezet, puur omdat ik er zelf ook interesse in had. Voor de rest was mijn leven vrij normaal buiten dat ik dus ook de voorliefde van mijn vader had overgenomen, vliegtuigen. Van jongs af aan wilde ik al een gevechtspiloot worden, het allerliefst een F16 besturen. Mijn jeugd verliep vrij cool ik deed wat alle andere kinderen deden, en nog wel wat meer. Dat ik aanleg had voor Martial Arts was al meteen gebleken, dit was dan ook de eerste mutatie die ik ontdekte. Of beter gezegd mijn ouders ontdekte die toen ik ongeveer 8 was en ik elke mogelijke gevecht stijl moeiteloos onder de knie kreeg. Mijn vrienden vonden het vrij cool dat ik zo goed kon vechten, en mijn neefjes en nichtjes ook stiekem. Ik kon er tenminste altijd mee opscheppen, en dat deed ik vaak genoeg.

Zelf ondervond ik mijn tweede mutatie rond ongeveer dezelfde tijd. Mijn oudere broer zat in een bandje en ze repeteerde vaak genoeg in de studio in ons huis. Hoewel alles geluidsdicht was kon ik elke noot perfect horen alsof ik mee in de ruimte zat, mijn zicht was ook beter dan dat van andere mensen. Dat had ik bewezen toen ik een of andere domme oogtest moest doen op school, al mijn zintuigen waren gewoon onnatuurlijk goed. Vanaf mijn 8ste kwamen er ook meisjes in het spel. De aandacht die ik kreeg was leuk en alles, maar mijn focus lag echt wel op sporten en al die andere zaken konden me eigenlijk niets schelen. Op school was ik trouwens ook altijd goed in geschiedenis, puur omdat het me boeide hoe alles vroeger was. Ik was een stiekeme nerd oke, wel een knappe maar goed.

Oh ja, ondertussen zat ik ook op boogschieten. Daar werd ik meteen kampioen in. Serieus, ik had al vanaf dag één zonder ooit een boog te hebben vast gehad in de roos geschoten. Zelfs met mijn ogen toe lukte het. Maar dat was niet het enige wat ik kon, als ik me thuis eens verveelde iets wat soms wel voorkwam kon ik zo maar pijl en boog laten verschijnen . Het maakte zelfs niet uit welke boog (ja zelfs die van Legolas in Lord of the Rings).
Rond mijn 18de had ik school afgemaakt en ben ik meteen bij de luchtmacht gegaan. Ik slaagde glansrijk voor de testen, iets waar mijn mutaties zeker wel bij hebben geholpen maar niemand hield daar even rekening mee. Mijn bijnaam daar was Golden Arrow. Puur omdat ik alles altijd onder de knie had. Er was wel wat rivalisme tussen mij en een andere knul. Iets wat ook wel nodig was daar, maar het leidde nooit tot ernstige problemen of wat dan ook. Verder mag ik niets delen eigenlijk, dus dat ga ik ook maar niet doen.

Uiteindelijk enkele dagen voor ik 30 werd verscheen er een man op de thuisbasis. Een Brit, die zich voorstelde als Jamie Nicholls. Na een tijd lang met elkaar gesproken te hebben leerde ik dus dat hij een of andere directeur was van een school van mutanten. Beter nog de school waar zijn neefje op zat. Een paar dagen eerder was er een misverstand geweest tussen hem en een generaal in kwestie waar geen verdere details over mogen gedeeld, maar moest hij dus voor de krijsgraad verschijnen en hadden ze hem de kans geboden om in alle eer te vertrekken binnen de week of om een oneervol ontslag te krijgen. Dus eigenlijk was Jamie’s komst welkom geweest aangezien hij de kans kreeg om als leraar Geschiedenis aan het werk te kunnen op die school. Natuurlijk stemde ik meteen toe en na mijn spullen te hebben gepakt, een laatste vaarwel te hebben gezegd aan mijn unit en de f16 waar ik al die jaren mee vloog vertrokken we richting Genosha.

Mutations
Martial Arts Intuition: Wel eigenlijk kan je dit zien als een soort vals spelen in deze manier van vechten. Hoewel ik er niets aan kan doen of zo. Maar ik had eigenlijk niet echt een leer proces nodig, nee vanaf ik was begonnen begreep ik al meteen hoe alles in zijn gang ging en lijkt het alsof ik er al meer als 100 jaar mee bezig ben. Wat dus niet kan. Even goed weet ik dus ook perfect waar alle drukpunten in het lichaam liggen en kan ik je met een klap vermoorden. Niet dat ik dat zou doen of zo. Vrijwel elke vorm van de Oosterse gevechtskunst heb ik volledig naar mijn eigen hand omgezet zonder heel veel problemen. Vroeger moest ik wel iets langer observeren voor ik dingen goed kon, maar dat verdween na een tijdje en nu heb ik het bijna helemaal onder de knie. Ik moet wel zorgen dat ik mezelf fysiek in orde hou, maar dat is geen probleem.

Supernatural Senses: Dean’s zintuigen zijn supernatuurlijk. Zowel zijn zicht, gehoor, reuk, voel en hoor vermogen zijn uitmuntend goed. Hij kan dingen van kilometers ver al spotten wat zeker een pluspunt was tijdens zijn training, hij spot de kleinste veranderingen ook meteen en heeft zichzelf zo meermaals kunnen redden van een ondergang. Over de jaren heen had hij vaak genoeg problemen met het aan en uitzetten van alles. Alles horen was niet altijd het meest geweldige al gebruikte hij het vaak in zijn voordeel. Maar na toch jaren van oefening heeft hij het beter onder de knie al is het nog niet voor de volle 100%.

Bow Manipulation: Zoals al gezegd kan hij dus zomaar pijl en boog laten verschijnen uit het niets, kan hij zelf met zijn krachten een boog een geheel nieuwe vorm geven en kan hij dus ook manipuleren hoe de pijlen vliegen.  Dean zou dus door het manipuleren van zijn pijlen elk doel kunnen raken, al gebruikt hij dat deel van zijn manipulatie meestal niet. Dean gelooft heilig in het trainen van zijn skills, al zijn deze al optimaal. Hij is nog niet helemaal op top niveau en moet dus het wapen met zijn beide handen vasthouden. Soms is het aantal pijlen dat hij creëert wel gelimiteerd merendeels door dat hij de natuurlijke bronnen uitput.

Shapeshifting
Dean heeft twee kanten: de rustige docent of de soldaat. Dit uit zich tegenwoordig ook in een mutatie. Als Dean de docent is of gewoon over het algemeen chillt dan heeft hij deze vorm. Als hij op het eiland hoort van enig onraad dan shift hij naar de vorm waarin hij al zijn gehele leven heeft doorgebracht. De mutatie is vrij nieuw, hij is er maar vrij recent achter gekomen dat hij kan shiften in iemand anders. Een van de nadelen is dus dat hij het nog niet goed onder controle heeft, al weet hij zich meestal wel lang genoeg in een van de vormen te houden tot er niemand meer in zijn buurt is.
 


Laatst aangepast door Dean Archer op di nov 15, 2016 8:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Dean Archer Empty
BerichtOnderwerp: Re: Dean Archer   Dean Archer Emptyza jun 06, 2015 9:26 pm

Dean Archer Accepted1_by_wooschie-d7o3s53
Hierbij ben je Class 3.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
 
Dean Archer
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» It's in our blood [& Dean]
» Archer Castellan
» With great caution - Archer
» Thermal motion | Archer

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Chars :: Characters :: Accepted-
Ga naar: