INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 [Open] The unstability of me ...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Alexandra Udinov
Alexandra Udinov
Class 2
Aantal berichten : 12
[Open] The unstability of me ... Empty
BerichtOnderwerp: [Open] The unstability of me ...   [Open] The unstability of me ... Emptywo aug 12, 2015 8:43 pm

[Open] The unstability of me ... 29l23ck
Haar pen drukte op het papier terwijl ze snel en slordig verder schreef. Het was al zo lang geleden dat ze het laatst aan een werkstuk had geschreven dat ze niet meer wist hoe ze deftig moest schrijven. Haar hele leven was altijd gevuld met die actie, die twijfel, het vluchten, het verdedigen en beschermen van zichzelf en diegene die ze lief was. Nu zat ze hier, in de volkomen rust van het eiland een werkstuk te schrijven voor één van haar lessen. Ze had geen school meer gehad sinds haar dertiende. Het was zo stil rondom haar, buiten wat gefluister en geklad na, dat Alex er nerveus van werd. Ze richtte haar blik op de lange boekenrekken vol historische boeken en de rijen er achter met andere literatuur. Het knaagde nog steeds aan Alex, of ze niet gewoon zou moeten vertrekken van deze school maar ze wist dat ze nooit vrij gelaten zou worden en eerlijk, ze had de rust, de veiligheid nodig om zichzelf weer onder controle te krijgen na wat er allemaal was gebeurd.

Ze gooide haar pen op haar kladblok en ging achteruit zitten in haar stoel, ze haalde haar hand door haar lange losse haar en staarde de bibliotheek rond. Zoveel tafels, zoveel studenten en docenten die druk in de weer waren. Op ieder tafeltje stond een plantje om de boel wat op te vrolijken. Terwijl Alex de studenten gaande sloeg probeerde ze zich af te vragen wat hun mutatie was. Het eindigde in enkel maar meer onnodige gedachten. Ze draaide de bladzijde om van haar studieboek en staarde naar de afbeelding, een huis dat in vlammen op ging. Iedere herinnering van die avond stroomde bij Alex naar binnen, ze zag alles voor haar ogen afspelen. Ze schrok op uit haar gedachten van luid gelach en een zacht krakkend geluid. Haar blik ging eerst naar haar pols, waar lange roodachtige lijnen van haar pols naar haar vingers gingen en dan naar het plantje dat langzaam alle kleur en leven verloor dat het bezat, alle energie verdween en Alex kon het niet tegen houden. Haar vingers drukten in de tafel door de pijn, haar ademhaling ging gejaagd terwijl ze probeerde het contact te verbreken. Dit had ze nou elke keer, haar mutatie reageerde spontaan als ze zelf onstabiel was. 'Please stop.' Prevelde ze zichzelf toe, maar er gebeurde niet, het plantje stierf af terwijl Alex vocht om de connectie te breken en de pijn tegen de houden ...



[Open] The unstability of me ... 34r97cn
Terug naar boven Ga naar beneden
Diana Lebedeva
Diana Lebedeva
Class 3
Aantal berichten : 271

Character Profile
Alias: Lore
Age: 18 jaar
Occupation:
[Open] The unstability of me ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The unstability of me ...   [Open] The unstability of me ... Emptyzo aug 23, 2015 8:15 pm


William Yeats, Oscar Wilde, de gebroeders Grimm, Hans Christian Andersen... Op haar tenen bekeek Diana de ruggen van de boeken voor haar. Haar vingers gleden over de boeken, de meeste stoffig, in leer ingebonden en met sierlijke gouden letters bedrukt: ze kon bijna hun oudheid door het papier heen voelen, de vele mensen die de sprookjesboeken met plezier hadden gekocht en daarna gelezen, aan hun kinderen doorgegeven, de kinderen die het weer aan hun kinderen hadden doorgegeven... En nu stonden ze hier, in een afgelegen hoekje van de bibliotheek op een school voor mutanten waarvan de meeste waarschijnlijk te oud waren om in sprookjes te geloven; met uitzondering van Aleksey en zijzelf dan.
Nu de zomervakantie begonnen was hadden ze een heleboel tijd om meer te lezen, een feit waar ze allebei gretig gebruik van maakten: wekelijks leenden ze samen een hele stapel boeken om die daarna van hun leeslijst af te strepen en een nieuwe afdeling van de bibliotheek te verkennen. Aleksey verslond vooral de grote Russische schrijvers en klassieke boeken, van Tolstoy tot Dostoyevsky en natuurlijk Pushkin, terwijl Diana zich meer inlas in sprookjes, mythes en andere verhalen: natuurlijk kwam haar interesse in mythes door haar mutatie. Hoe meer ze afwist van het bestaan van verschillende mythologische wezens uit allerlei culturen, hoe meer ze haar mutatie kon ontwikkelen en beter kon leren begrijpen.
Maar er waren zo veel boeken... Ze kon zo onmogelijk een keuze maken voor wat ze deze week wilde lezen.
Aziatische mythologie en Slavische mythologie had ze al van haar lijstje af kunnen strepen. Westerse sprookjes dan misschien? Ze stond al in elk geval op de goede afdeling. Of zou ze Aleksey zo om advies vragen? Over haar schouder keek ze weer terug de bibliotheek in terwijl ze zich aan een boekenplank vasthield, zoekend naar haar vriendje, maar hij was nergens te bekennen tussen de menigte studenten en docenten die kriskras door elkaar liepen. De bibliotheek was ook zo groot.
Haar ogen vielen op een meisje aan een bureau achter haar, dat duidelijk iets aan het schrijven was. Had ze zo laat nog huiswerk opgekregen? Of was ze iets voor zichzelf aan het schrijven? Een verhaal of een gedicht misschien?
Diana's blik bleef enkele seconden op het meisje rusten - het was duidelijk dat ze druk bezig was - voordat ze zich weer terugdraaide naar de immense rij boeken voor haar neus. Nu, welke zou ze kiezen? Het boek van Oscar Wilde of het veel oudere boek van Hans Christian Andersen, een bundel die ze al in haar kindertijd gelezen had? Ze bekeek beide boeken en haalde ze allebei even uit de rij om de kaft te kunnen bekijken.
Een zacht gekraak, duidelijk hoorbaar door de stilte in de bibliotheek, onderbrak haar gedachten.
Voorzichtig draaide ze zich om en keek naar het bureau van het meisje achter haar, waar het geluid vandaan kwam. Huh? Verbeeldde ze het zich nou of was het plantje op de tafel in wel een heel snel tempo aan het verdorren? Meteen zette ze de boeken terug in de rij en snelde zich naar het meisje toe.
'Gaat het?' vroeg ze bezorgd, maar ze wist het antwoord al: er was duidelijk iets fout aan het gaan.

528 words | alex udinova |  outfit

thanks melissa


Laatst aangepast door Diana Lebedeva op ma aug 24, 2015 9:16 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Alexandra Udinov
Alexandra Udinov
Class 2
Aantal berichten : 12
[Open] The unstability of me ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The unstability of me ...   [Open] The unstability of me ... Emptyma aug 24, 2015 1:02 pm

[Open] The unstability of me ... 29l23ck
De woorden, de vraag van degene die tegen Alex sprak rukte haar in één harde beweging uit de trance. Wat goed was, wat heel goed was. Anderzijds had Alex niet graag dat iemand haar op deze kwetsbare manier kon zien. Ze was er heel haar leven op voorbereidt om hard en zelfzeker over te komen maar sinds ze op deze school was gekomen … nouja, niets klopte daar meer aan. Toch probeerde ze hoopvol te blijven dat het een tijdelijk iets wat, ze wilde niet opnieuw opgezadeld worden met haar eigen onzekerheden die dan weer ging terug grijpen naar oude gewoontes. Ze trok haar hand met een snok van de tafel, haar gejaagde ademhaling bedaarde niet. Ze bleef naar haar hand kijken, waar de rode striemen langzaam maar zeker terug keerden naar haar pols en uiteindelijk verdwenen in het niets. Haar vingers tintelde, aangezien het niet veel energie was deed het ook niet veel pijn. Het plantje … oh jee, het was dood, een dood plantje. Zijn energie zat nu in haar lichaam. Ze had het niet gewild maar het was gebeurd, allemaal door die ene afbeelding in het boek.

Haar blik gleed omhoog naar het meisje die haar stond aan te kijken, met een bezorgde blik overduidelijk. Alex sloeg het boek dicht en schoof het over tafel verder. Haar ene hand lag nog steeds plat op de tafel, haar pols naar boven. De rode striemen waren weg, verdwenen. ‘Bedankt.’ Ze wist niet echt wat ze anders moest zeggen. Ze keek op en forceerde er een glimlach uit. ‘Ik heb het niet altijd onder controle.’ Haar blik ging terug naar het plantje. Ze duwde tegen de bladeren die gelijk van hun takje af dwarrelden. Geweldig. Als het meisje naast haar niet had gevraagd of het ging dan zou Alex gewoon naar de volgende energiebron zijn gegaan, en dan zou het eens een mens zijn en dan zou ze weer een leven op haar geweten hebben. Dus ze moest het meisje wel heel erg dankbaar zijn, al wilde ze voor een deel niet dat ze te weten zou komen hoe veel energie ze kon nemen. ‘Je redde zijn leven niet maar wel het zijne.’ Wees ze flauw grappend naar het plantje op de tafel voor haar. Toen ze opkeek probeerde ze al haar onzekerheden van haar schouders te schudden. ‘Sorry dat ik je stoorde, het was niet de bedoeling, zoals ik zei, ik heb het niet altijd onder controle.’ Glimlachte ze vriendelijk …


[Open] The unstability of me ... 34r97cn
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
[Open] The unstability of me ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The unstability of me ...   [Open] The unstability of me ... Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Open] The unstability of me ...
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ola! {open}
» I don´t know who you are? ~open
» hi! ~Open
» I wish.... [open for everybody]
» Yow // Open

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Ground :: Library-
Ga naar: