INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Murphy's Law &Jamie

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Howard Simpson
Howard Simpson
Aantal berichten : 62

Character Profile
Alias: Quantum
Age: 27
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptyma sep 21, 2015 9:07 pm



"what can go wrong, will go wrong"

De allereerste lesdag en het ging nu al fout. Het was nog net geen 8 uur, de les begon over een goeie 3 kwartier, en het was nu al een ramp. Alsof de fysica zelf een grapje met hem uithaalde, een of ander portaal had geopend, of een scheur in de realiteit, om zijn notities weg te halen. Vreemd, dit had hij wel al eerder meegemaakt, toen hij een strafwerkje had moeten schrijven en het ineens spoorloos was verdwenen; wat als resultaat had gehad dat hij het dubbele kreeg. Gelukkig was die tijd voorbij tho, en stond hij nu op de plek van de leerkracht, en niet meer op de plek van de student. Dat was toch de bedoeling.. Maar hoe ging hij les geven zonder zijn aantekeningen? Zonder zijn lesvoorbereiding?

Zijn kapsel, dat altijd al wild stond, was nu nog meer verward dan anders. Zijn bril was tot op het puntje van zijn neus geschoven terwijl hij wanhopig de hele staff room overhoop haalde om het te vinden. Met zijn mutatie verschoof hij dossiers, mappen met papierwerk, gewoon alles in een poging zijn verloren notities terug te halen. Het hielp ook niet echt dat hij al drie tassen koffie op had; iets wat altijd heel hard op zijn energielevels werkte. Howard zuchtte verslagen, plofte neer naast de bank en wreef even met zijn handen in zijn gezicht. Great, nu had hij er hier ook een boeltje van gemaakt, en had hij nog steeds die verdomde papieren niet gevonden.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptyma sep 21, 2015 10:41 pm


❝ And there’s a whole life in that, in knowing that the sun is there. ❞

Photosynthesis is a process used by plants and other organisms to convert light energy, normally from the Sun, into chemical energy that can be later released to fuel the organisms' activities. Met nog slaperige ogen probeerde Jamie de tekst van het essay te lezen. Hij kende hele fotosynthese-riedeltje uit zijn hoofd, het was één van de eerste dingen die hij bij biologie op zelfs de middelbare school had geleerd - het zat er bij hem ingebakken als één plus één is twee, maar het was de logische optelsom van veel te weinig slaap, veel te weinig zonlicht (hij was net zelf een plant die bijna al zijn energie uit fotosynthese haalde, had hij zojuist geconcludeerd) en waarschijnlijk iets te veel koffie voor het slapengaan om zijn energie op te laden die zijn ritme had verstoord. Hij boog zijn hoofd opnieuw over het geprinte blaadje met huiswerk en staarde er aandachtig naar, alsof hij het werk van een Nobelprijswinnaar wilde controleren.  
6CO2 + 6H2O is C6H12O...7? Was het zeven? Of was het acht? Of nee, zes... De zuurstof-atomen zouden allemaal vermenigvuldigd moeten worden met drie en dan zou het moeten kloppen en...
Had ze dit nou rechtstreeks van Wikipedia afgehaald?
Enkele minuten lang zat Jamie daar, starend naar de combinatie van de letters en cijfers op het blad, maar hij kon er simpelweg niks van maken. Was deze student nou echt zo goedgelovig dat hij werkelijk niks aan het plagiaat ging doen? Hij bedoelde maar, het was 2035 - er was meer dan één manier om achter plagiaat te komen. Of was het essay werkelijk zo goed geformuleerd dat het zo van internet leek te komen?

Met het blaadje - dat al in zijn handen geklemd zat vanaf het moment dat hij het had opgepakt - liep Jamie naar de staff room. Waarschijnlijk, nee, hij wist het wel zeker, kon hij zijn collega's om hulp vragen - en anders was er nog altijd de hulp van de moderne technologie.
'Guys, wat denken jullie van-' begon hij terwijl hij de deur opensloeg, maar zijn halve zin stokte in zijn keel toen hij de lerarenkamer zag. 'Howard, wat is er hier gebeurd?' kon hij nog uitbrengen tegen de kersverse natuurkundeleraar, maar aan de hand van de rondslingerende papieren en mappen kon hij al raden wat er aan de hand was.

NOTES science bro howard (bro homo)

TEMPLATE BY MINNIE DARLING OF SHINE


Laatst aangepast door Jamie Nicholls op di sep 22, 2015 1:25 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Howard Simpson
Howard Simpson
Aantal berichten : 62

Character Profile
Alias: Quantum
Age: 27
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptyma sep 21, 2015 11:13 pm



"what can go wrong, will go wrong"

Wat kwam een dude als hij hier eigenlijk doen? Wat had hij te bewijzen? Dat hij les kon geven aan een bende bobjes die waarschijnlijk geen fuck gaven om wetenschap? Aan wie moest hij dat gaan bewijzen? Niemand zat er op te wachten, op een sms’je dat zijn eerste dag goed was gegaan, of een korte skype call om het er over te hebben. Hij had gedacht dat dit een job was die hem uit zijn verveling zou halen, maar het gaf hem meer stress dan hij ooit zou toegeven. Vooral nu hij er op zijn eerste dag al een boeltje van maakte. Hoe was het mogelijk dat zijn docenten er altijd zo relax uit hadden gezien tijdens hun lessen? Hij wist goed genoeg dat een les goed voorbereid moest zijn, en dat had hij ook gedaan. Filmpjes opgezocht, een heleboel weetjes opgezocht, zelfs een experimentje voorbereid..

Maar dat alles zou gewoon niet lukken als hij zijn notities niet had. Hij kon wel improviseren, maar geen volle 50 minuten vol praten.. En bovenop alles kwam de laatste man waar hij tegenover wou falen nu net binnen gewandeld, met een nogal geschokte uitdrukking in zin ogen toen hij de ruimte bekeek en uiteindelijk hem in de gaten kreeg. 'Howard, wat is er hier gebeurd?' Vroeg Jamie, en Howie krabbelde snel recht, stond nogal beschaamd te kijken. "Omygod, Bob, euhm, Jamie, Bob.. Hi, goeiemorgen", Stamelde hij, sloeg toen zijn hand tegen zijn voorhoofd toen hij door kreeg wat hij aan het doen was. "Ik ruim alles zo snel mogelijk op, je merkt d'r helemaal niks van, echt waar", Zei hij snel, knikte zo hard dat zijn afro heen en weer schudde en zijn bril bijna naar beneden viel. Nog net kon hij het ding tegenhouden en schoof hij het terug naar omhoog. "Ik ben een klein beetje mijn notities voor de les straks kwijt", Bekende hij toen, als verklaring op de hele warboel rondom de twee mannen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptydi sep 22, 2015 4:22 pm


❝ And there’s a whole life in that, in knowing that the sun is there. ❞

Het was werkelijk een bende in de lerarenkamer, of nee een ravage, dat was het woord dat de situatie op dit moment het beste beschreef. Toegegeven, Jamie had in zijn leven al een aardig aandeel aan rommelige en overhoop gehaalde kamers gezien - dat gebeurde nou eenmaal als je een tienerdochter had en zijn Kate was toch wel de recordhoudster als het op het gebied van rommelige kamers aankwam, maar dit sloeg werkelijk alles. De lades van de dossierkasten waren helemaal opengetrokken, de kleuren van de normaal zo perfect gesorteerde op kleur en alfabet gesorteerde mappen stonden kriskras door elkaar, verschillende papieren en brieven en hij wist niet wat voor soorten papier nog meer lagen als een soort kleurloze confetti over de grond verspreid...
Jamie wist niet of het door de schok kwam of omdat hij simpelweg te moe was om nog iets aan zijn vorige zin toe te voegen, maar enkele minuten stond hij daar in de deuropening in stilte te kijken naar hetgeen wat zich hier had afgespeeld.
Zijn ogen schoten weer naar Howard toen hij zijn stem opmerkte. "Omygod, Bob, euhm, Jamie, Bob.. Hi, goeiemorgen", begon hij, en Jamie kon er ook net een glimlach en knikje vanaf brengen bij wijze van een begroeting. "Ik ruim alles zo snel mogelijk op, je merkt d'r helemaal niks van, echt waar," vervolgde zijn nieuwe collega al bijna meteen daarna en Jamie maakte ook al meteen aanstalten om te helpen. 'Ik... ik help je wel,' zei hij iets gepanikeerd, kijkend naar de hoeveelheid die opgeruimd moest worden voordat de kamer er ook maar iets beter uit zou zien. Hij legde het blaadje huiswerk dat hij al die tijd nog krampachtig in zijn hand gehouden had op een tafel (welke maakte even niet uit, nu alles toch door elkaar lag) en liep iets dichter naar Howard toe.
"Ik ben een klein beetje mijn notities voor de les straks kwijt", zei hij, en Jamie kon niet anders dan even glimlachen. 'Dat is te zien,' grijnsde hij. 'Weet je zéker dat je notities echt hier tussen liggen?' Jamie liep naar de eerste de beste stapel papier die hij kon vinden en bladerde door de mappen en opstellen, in de hoop dat hij iets kon vinden.

NOTES science bro howard (bro homo)

TEMPLATE BY MINNIE DARLING OF SHINE
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Howard Simpson
Howard Simpson
Aantal berichten : 62

Character Profile
Alias: Quantum
Age: 27
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptydi sep 22, 2015 7:33 pm



"what can go wrong, will go wrong"

Wat een mooie eerste indruk gaf hij ook weer. Straks werd hij hier bestempeld als heel erg slordig, of kreeg hij de bijnaam ‘Orkaan van de Leraarskamer’. Straks wou niemand meer in zijn buurt komen omdat ze bang waren om spontaan weg te vliegen. Dan werd hij een sociale outcast en als er iets was wat Howie echt wel niet kon zijn, dan was het wel dat. Hij had nood aan een beetje lol van tijd tot tijd, en op je eentje lol maken was nu ook weer niet het leukste wat er was. Okay, hij had wel een tijdje alleen gewoond en zichzelf ook wel prima geamuseerd, maar met vriendjes rondom je was alles veel leuker. Een eigen Bobjes crew of zoiets. Holy damn, that was so deep Adele tried to roll in it.

Eerst moest hij er voor zorgen dat hij niet meteen al zijn job terug kwijt was en op de eerste de beste boot terug werd gestuurd. Hij was nog half zeeziek van zijn tocht hiernaartoe, dus hij had nog even een paar weekjes nodig om te bekomen hoor. 'Ik... ik help je wel,' Zei Jamie toen hij hem beloofde dat hij alles zou opruimen. Howard slikte even. Well, over een bonding activity gesproken. "Dank je", Zei hij opgelucht. Howard begon de papieren van op de grond op te rapen. Gelukkig waren ze hier zo professioneel om alles te taggen met van die handige post-it dingetjes, dus ze op de juiste stapel leggen was nu ook weer niet het grootste probleem.

Maar daarmee had hij zijn notities nog niet terug. 'Dat is te zien,' Grijnsde Jamie na zijn opmerking. 'Weet je zéker dat je notities echt hier tussen liggen?' Vroeg hij vervolgens, en Howie krabde even in zijn haar, waarbij bijna zijn hele hand er in verdween. "Euhm.. Nee, eigenlijk niet nee", Bekende hij, waarna hij zijn hand naar zijn nek liet glijden. En toen gebeurde het. Het einde van het mysterie. De onoverkomelijke plot twist. Hij zag een hoekje van een papier uit zijn mouw steken. Met zijn andere hand trok hij het er uit, en jawel.. Het waren zijn notities. "Je gelooft nooit wat er in mijn mouw zat", Lachte hij toen, zelf nog te hard in shock om het ook echt wel te geloven.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptydi okt 06, 2015 10:28 pm


❝ And there’s a whole life in that, in knowing that the sun is there. ❞

Eerlijk, degene die het systeem had bedacht om alle folders en mapjes in de lerarenkamer met bepaalde kleuren te coderen, te beplakken met post-it blaadjes en te nummeren zou als het aan Jamie lag meteen een salarisverhoging, een eventuele promotie en misschien zelfs een gouden medaille en een nominatie voor 'werknemer van de maand' (nee, werknemer van het schooljaar!) moeten krijgen: zelfs híj met zijn half slaperige, half energieloze hoofd dat zo snel mogelijk gefueled moest worden met cafeïne of zonlicht kon hij de mappen en documenten die bij elkaar hoorden nog enigszins bij elkaar rapen.
Oh man, wat een intense activiteiten waren dit, en dat nog voor het begin van het eerste lesuur. Zijn eerste 'professionele' ontmoeting met Howard had hij zeker niet zó voorgesteld, papieren rapend en iets ongemakkelijk naar elkaar lachend. Jamie had eerder voorgesteld dat ze elkaar tijdens de lunchpauze zouden ontmoeten of heel cliché bij de koffie-automaat, druk pratend als leraar tot leraar in plaats van student tot leraar als enkele jaren terug, toen Jamie nog de leraar van Howard was, als kersverse promovendus biologie aan de universiteit van Oxford.
Al terug in Engeland had hij meegekregen dat Howard best wel een hyperactief warhoofd was, op de leuke manier van de uitdrukking dan, maar je notities op de eerste lesdag kwijtraken was iets dat zelfs Jamie nog niet van hem had verwacht.
"Euhm.. Nee, eigenlijk niet nee", antwoordde Howard op zijn vraag of hij wel echt zeker wist dat zijn notities zich hier bevonden.
'Well, we hebben nog...' Jamie keek even naar de stapels papier in de kamer waar toch al iets van een orde in leek te komen. '...ongeveer vierhonderd documenten te gaan?' Grinnikte hij, terwijl hij zijn eerder gepakte papieren doorbladerde en op een recht stapeltje terug legde. Daar zaten in ieder geval geen kwijtgeraakte notities in.
Geconcentreerd zoekend tussen een andere stapel vol met gecontroleerde werkstukken en verouderde belastinggegevens (ieuw), hoorde Jamie opeens de stem van Howard, die hem van de blaadjes deed opkijken.
"Je gelooft nooit wat er in mijn mouw zat."
Wa- waren dat zijn notities die hij in zijn hand hield? Jamie's mond viel van verbazing open en bijna belandde de stapel op de grond, maar hij wist zich net op tijd te herpakken.
'Mijn god, Howard...' begon hij. 'Dat heb je toch eh, mooi uit je mouw geschud.' Lachend schudde Jamie zijn hoofd om de geweldige ontknoping van de verloren notities. 'Eerlijk, beloof me dat je in het vervolg het aantal crisissituaties voor het ontbijt laag houdt, oké?' lachte hij. Eerlijk, wekelijks zou hij dit niet vol kunnen houden.

NOTES science bro howard (bro homo)

TEMPLATE BY MINNIE DARLING OF SHINE
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Howard Simpson
Howard Simpson
Aantal berichten : 62

Character Profile
Alias: Quantum
Age: 27
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptyzo okt 18, 2015 10:30 pm



"what can go wrong, will go wrong"

Het was nogal heel handig dat er veel mappen getagd waren met een kleurcode. Echt super gesofisticeerd en alles. Misschien moest hij kleurcodes op zijn voorhoofd gaan plakken om zich te herinneren waar hij zijn notities had gelaten. Dan had hij er misschien niet zo’n boeltje van gemaakt hier. Het was ook weer typisch dat hij op deze manier ook zijn eerste ontmoeting moest hebben met Jamie, of ja, niet zijn aller eerste dan. Hij had wel al een keer met hem gepraat in Oxford, een paar jaar geleden. Maar toen was hij ook al niet op en top normaal geweest, en misschien had de man van hem verwacht dat hij toch iets meer volwassenheid had gekweekt door de jaren heen.

Tussen het sorteren en opruimen in ging Jamie hem ook nog eens vragen stellen. Multitasken, come on Howie, u got diz. 'Well, we hebben nog...' De man onderbrak zichzelf en keek naar de chaos om zich heen. '...ongeveer vierhonderd documenten te gaan?' Lachte hij toen, en Howard keek hem even heel schuldbewust aan. "Riiiight, je hoeft me echt niet te helpen hoor als je betere dingen te doen hebt", Zei hij, eigenlijk super beschaamd. Nadat hij zijn hand had laten zakken, kwam de aap bijna letterlijk uit de mouw, al was het deze keer geen aap. Zijn notities waren al die tijd gewoon vlak bij hem geweest, was dat niet om te gieren?

'Mijn god, Howard... Dat heb je toch eh, mooi uit je mouw geschud.' Merkte Jamie op, en Howard lachte even geamuseerd. "Ik maak de volgende keer een notitie over waar ik mijn notities weggelegd heb", Beloofde hij. Ja, heel strak plan.. Tot hij besefte dat hij die notitie natuurlijk ook kon kwijt raken. 'Eerlijk, beloof me dat je in het vervolg het aantal crisissituaties voor het ontbijt laag houdt, oké?' Vroeg de man toen lachend, en Howard knikte heel enthousiast. "Jazeker, het gebeurd niet nog een keer, geen crisissituaties meer voor het ontbijt, staat.. Genoteerd", Zei hij heel overtuigend. Right, tot hij.. Nee, gewoon niet aan denken. Hij bukte zich weer om een volgende map op te rapen en de inhoud weer netjes in de ringen te klikken. "Dus, sinds wanneer geef je hier eigenlijk les?" Vroeg hij toen, nieuwsgierig naar het verhaal van de Oxford-professor-die-ineens-op-een-eiland-zat.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Emptyvr okt 23, 2015 9:22 pm


❝ And there’s a whole life in that, in knowing that the sun is there. ❞

En zo was het kleine mysterie van de verdwenen notities toch opgelost - het antwoord op het mysterie kwam letterlijk uit de mouw van Howard vallen. Het was dat hij het met eigen ogen had zien gebeuren, anders had hij het sowieso niet geloofd en het afgedaan als een leuke anekdote voor een etentje of bij de koffie-automaat, een soort mythe - een ongelofelijk verhaal dat vast wel ergens elementen had die echt gebeurd waren, maar nee, dit kón gewoon niet.
En blijkbaar was dit dan toch gebeurd. Howard had zomaar zijn notities in zijn mouw gevonden. Van alle plekken die er in dit kantoor en überhaupt op het eiland waren. Op welke manier de notities in zijn mouw beland waren, liet hij maar even in het midden. Waarschijnlijk wist Howard daar net zo weinig vanaf als hij zelf.
"Riiiight, je hoeft me echt niet te helpen hoor als je betere dingen te doen hebt," had hij nog gezegd op zijn opmerking hoeveel papier er nog opgeruimd moest worden. 'Nee nee, tuurlijk wel,' zei Jamie snel terug. 'Ik bedoel, ik heb het eerste uur nog geen lessen - ik moet alleen nog een paar verslagen nakijken,' legde hij verder uit, denkend aan het eerste verslag dat hij vandaag al gelezen had en nu waarschijnlijk ergens tussen de stapels opgeruimd papier lag. Als alle verdere verslagen zo net zoals de eerste rechtstreeks van Wikipedia gekopieerd waren, had hij bijna geen werk aan al het nakijken. Dan ging er gewoon een mooie rode streep doorheen en konden ze voor de volgende les de hoofdstukken van het biologieboek die over fotosynthese gingen met de hand overschrijven. 'Sowieso, dit is in je eentje echt niet te doen,' zei hij er nog achteraan - alleen met een opruimmutatie of sorteer-telekinese of iets dergelijks was dit nog snel te doen, maar voor zij die dat niet hadden... Onmogelijk.

"Ik maak de volgende keer een notitie over waar ik mijn notities weggelegd heb," zei Howard nog en Jamie glimlachte. 'Prima plan,' antwoordde hij, 'en dan doe je die notitie van de notitie gewoon in je andere mouw en dan raak je ze gewoon nooit kwijt!' Ja hoor, dit was echt het beste idee van Genosha Island. En wie kon er nu nog beweren dat Jamie's hersenen amper werkten zonder koffie of zonlicht? Helemaal niemand. Howard beloofde verder nog dat hij het aantal crisissituaties voor het ontbijt op een laag niveau zou houden en Jamie had glimlachend geknikt - en daarbij was de zaak voor hem al afgedaan. Niet dat dit ooit een serieus probleem was geweest, natuurlijk niet. Howard was een geniale nieuwe collega - onder dat laagje chaos van hem dan.

Geconcentreerd bladerde hij even door een rij documenten om ze op alfabet te leggen terwijl hij een antwoord bedacht op de vraag van Howard. 'Eeehm... Sinds iets meer dan een jaar, denk ik?' zei hij twijfelend. De maanden die hij op het eiland had doorgebracht leken zo snel voorbij te vliegen... 'Jean kwam me in Oxford bezoeken zoals ik jou ook opzocht, en well, she made me an offer I couldn't refuse,' concludeerde hij lachend.

NOTES science bro howard (bro homo)

TEMPLATE BY MINNIE DARLING OF SHINE
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Gesponsorde inhoud
Murphy's Law &Jamie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Murphy's Law &Jamie   Murphy's Law &Jamie Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Murphy's Law &Jamie
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» you can't fly if you never try [&Jamie]
» Drag me down (& Jamie)
» Jamie Nicholls.
» Rise like a Phoenix [&Jamie<3]
» Conceal don't feel &Jamie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Ground :: Offices :: Staff Room-
Ga naar: