INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Oops, my bad | &Kallista

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Benjamin Schultz
Benjamin Schultz
Class 2
Aantal berichten : 19

Character Profile
Alias: The Big Ben
Age: 23
Occupation:
Oops, my bad | &Kallista  Empty
BerichtOnderwerp: Oops, my bad | &Kallista    Oops, my bad | &Kallista  Emptydo nov 30, 2017 10:55 pm

In de hoek van het koffiezaakje dat grensde aan het stadsplein keek Benjamin voor de zoveelste keer op zijn telefoon. Nog steeds was er geen berichtje verschenen. Gefrustreerd maakte hij een geluid en begon hij nog een berichtje te typen. Al bijna een uur zat hij nu te wachten op de persoon met wie hij afgesproken had en diegene was nog steeds niet komen opdagen. Als er iets was waar Ben uiterst teleurgesteld van werd, was het wel van mensen die niet eens de moeite wilden nemen om zich aan afspraken te houden. Niet dat hij zich zelf zo uitstekend aan afspraken hield, of heel punctueel was. Integendeel, Ben was zelf ook graag fashionably late. Maar hij kwam tenminste wél als hij het afgesproken had en liet zijn koffiedate niet een uur wachten met drie cappuccino’s aan gezelschap. Deze persoon was niet laat, hij was er gewoon niet, en dat vond Benjamin uiterst jammer.
Terwijl hij het laatste beetje van het derde kopje koffie naar achteren sloeg, besloot Ben dat hij nu lang genoeg had gewacht om de conclusie te kunnen trekken dat de persoon écht niet ging komen. Hij deed zijn jas aan, stond op, iets te overladen met energie door de hoeveelheid cafeïne, en liep richting de uitgang van het koffiezaakje. Ondertussen haalde hij een pakje sigaretten uit zijn jaszak en klemde hij er één tussen zijn lippen, zodat hij die buiten kon opsteken om stoom af te blazen. Vervolgens pakte hij zijn telefoon om zijn afspraak te appen dat hij niet meer ging wachten en naar huis was vertrokken. Terwijl hij in alle frustratie druk met twee vingers tegelijk op zijn telefoon typte, de onaangestoken sigaret in zijn mondhoek bungelend, lette hij er helemaal niet op waar hij liep. Hij had nog maar een paar stappen buiten de koffietent gezet toen hij tegen iemand op botste. Geschrokken slaakte hij een kreet, waarbij de sigaret uit zijn mond viel – op de grond, balen – en hij stapte, een beetje wankelend, achteruit.
“Sorry,” zei hij tegen de persoon tegen wie hij aangelopen was, en hij begon te ratelen: “Mijn schuld. Ik lette totaal niet op. Die stomme telefoon... Vreselijk onhandig van me. Echt dom. Sorry. Het spijt me.” Ongemakkelijk haalde hij een hand door zijn haar. “Gaat het?”[/i][/i]


Laatst aangepast door Benjamin Schultz op za dec 02, 2017 10:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Kallista Dore Firos
Kallista Dore Firos
Class 2
Aantal berichten : 429

Character Profile
Alias: Téras
Age: 20
Occupation: Student
Oops, my bad | &Kallista  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oops, my bad | &Kallista    Oops, my bad | &Kallista  Emptyza dec 02, 2017 10:15 pm

Met een zucht die erin sloeg om enkele strengen van haar haar van voor haar gezicht te verwijderen huppelde ze van de trappen van het schoolgebouw. Hoe zeer ze een hekel had aan lessen die uitliepen viel bijna niet te beschrijven. Daarnaast had ze zich die ochtend overslapen en daardoor was ze niet in staat geweest om zichzelf te voorzien van haar benodigde dosis cafeïne die ze nodig had om een gewone dag door te komen, laat staan een schooldag. Gelukkig was ze reeds klaar en het was nog maar vroeg in de namiddag wat betekende dat alles in het centrum nog open was, wat codetaal was voor koffie is binnen handbereik. Met een brede glimlach, die zonder cafeïne toch enige moeite koste, zwaaide ze naar enkele klasgenoten voor ze de hoek omdraaide en haar pas versnelde.

Lopen deed ze nog net niet, dat zou er namelijk wel heel wanhopig uitzien – niet dat het belachelijk snelwandelen waaraan ze op die moment deed enigszins normaal leek. Kort ging ze in de remmen om een ouder vrouwtje te helpen met het dragen van haar boodschappen naar de auto voor ze weer in datzelfde tempo verder wandelde. Ze voelde zich een verschrikkelijk slechte student en was bijna in slaap gevallen terwijl haar professor Engels maar bleef doordrammen over het belang van Shakespeare en zijn toneelstukken. Terwijl de man – met een verschrikkelijk Duits accent erbij, in het Engels enkele stukken van Hamlet overliep – voor de vijfhonderdste keer in enkele lessen had Kalli enkel naar de klok kunnen kijken. Dit in de hoop dat de professor de les op tijd zou afronden zodat zij zo snel mogelijk een beker koffie in haar handen kon hebben.

Wanneer haar blik viel op het uithangbord van haar favoriete koffietent besloot ze haar passen te vertragen, dit om zeker niet te zeer op te vallen met haar unieke verslaving. Haar blik was zo gefocust op de lijst met verschillende koffies dat ze recht tegen iemand anders aanliep. Een beetje geschrokken strompelde ze enkele stappen achteruit, in een versneld tempo om zichzelf recht te houden aangezien de klap ervoor had gezorgd dat haar lichaam geneigd was om haar met haar achterste pardoes op de grond te laten eindigen. Met een geschrokken blik richtte ze haar blauwe kijkers op de jongen tegen wie ze was tegengelopen, hij klonk namelijk redelijk geschrokken wanneer ze tegen hem gebotst was. Ze wou net aan haar verontschuldiging beginnen wanneer een waterval aan woorden zijn mond verliet. Een zachte grinnik verliet haar mond eenmaal de jongen klaar was, ”Het gaat prima, ik sta nog steeds recht,” zei ze terwijl ze wat onhandig over haar schouder wreef. De klap was redelijk groot geweest en ze zou het morgen wel voelen, maar niets problematisch. Ze keek hem vriendelijk aan voor ze vervolgde: ”Je moet je heus niet zo veel verontschuldigen, ik was ook niet aan het uitkijken. De belofte van cafeïne was te groot,” verklaarde ze zichzelf met een grijnsje. Het was waar dat het idee van koffie haar blind had gemaakt voor haar omgeving. ”Ben jij wel oké? En sorry natuurlijk, ik was er echt helemaal niet bij met mijn hoofd. School was er echt te veel aan vandaag,” zei ze terwijl ze schaapachtig in haar hals wreef.
There is sunshine,
in my soul today.
Terug naar boven Ga naar beneden
Benjamin Schultz
Benjamin Schultz
Class 2
Aantal berichten : 19

Character Profile
Alias: The Big Ben
Age: 23
Occupation:
Oops, my bad | &Kallista  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oops, my bad | &Kallista    Oops, my bad | &Kallista  Emptywo jan 03, 2018 2:59 pm

De persoon tegen wie hij op was gelopen, bleek een voor hem onbekende jongedame te zijn. Donker haar, een knap gezichtje, jong, misschien zelfs jonger dan hij was. Hij bestudeerde haar gezicht terwijl ze hem vertelde dat het prima ging, maar ondertussen zag hij haar over haar schouder wrijven, alsof de plek pijn deed. Ze vervolgde haar woorden door hem te vertellen dat hij zich niet moest verontschuldigen en hij grinnikte om haar opmerking over de belofte van cafeïne – dat was iets dat hij herkende. Hij vond het ook onmogelijk om te functioneren zonder koffie.
Dus ze kwam van school. Benjamin kende de grote school en universiteit in Sundberg, maar hij was er nooit binnen geweest. Studeren had hij nooit gedaan – hij had zelfs de middelbare school niet afgemaakt. Desondanks was hij altijd geïntrigeerd door het concept van onderwijs, en dat mensen er konden leren om iets te worden, in plaats van dat ze gewoon hun dromen achter na gingen en de wereld in trokken. Maar misschien behoorde studeren juist tot de dromen van die mensen. De avonturier in hem kon het zich niet voorstellen.
Misschien had ze pauze, en had hij die nu verpest door tegen haar op te lopen. Hoe dan ook, hij was opgelucht dat ze vriendelijk reageerde en niet tegen hem uitviel.
“Met mij gaat het ook prima, maak je geen zorgen,” zei hij. “Kom, laat me je op z’n minst op een koffie trakteren, om het goed te maken. Wat wil je?” Hij gebaarde naar de lijst die achter het raam hing, waar verschillende soorten koffie gepresenteerd stonden. “Of heb je hier met iemand anders afgesproken? In dat geval wil ik je natuurlijk niet ophouden. Ik had ook met iemand afgesproken, maar die persoon is niet komen opdagen. Typisch,” mompelde hij er achteraan. Toen besefte hij zich weer dat hij met een gesprek bezig was. “Sorry,” zei hij, en hij stak verontschuldigend zijn handen omhoog. “Ik heb al iets te veel cafeïne in mijn systeem, zoals je misschien wel kan merken.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Kallista Dore Firos
Kallista Dore Firos
Class 2
Aantal berichten : 429

Character Profile
Alias: Téras
Age: 20
Occupation: Student
Oops, my bad | &Kallista  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oops, my bad | &Kallista    Oops, my bad | &Kallista  Emptyvr jan 05, 2018 11:51 pm

Ze voelde zich bijna betrapt wanneer zijn blik naar haar hand op haar schouder gleed en grinnikte een kort om dat gevoel van zich af te schudden. Het feit dat ze zojuist aan volle snelheid tegen hem in geknald was, was nog niet erg genoeg, nu moest ze hem ook nog schuldgevoelens bezorgen natuurlijk. Het verraste haar aangenaam dat de jongen haar nood aan koffie leek te begrijpen en telkens de deur achter hem een beetje opende als gevolg van een binnen- of buitengaande persoon werd haar reukzin geprikkeld door de zware geur van koffiebonen maar met een zachte aangename blik en glimlach bleef ze bij het gesprek omhanden.

De volgende gedachte die door haar hoofd ging was of de jongen wel in orde was, want hoezeer zij tegen hem geknald was… het omgekeerde was evenzeer waar. Ze vroeg hem snel of hij wel in orde was maar al even snel volgde de bevestiging dat hij zich prima voelde gevolgd door het aanbod om voor haar een koffie te kopen, een aanbod dat hij oprecht breed deed glimlachen en haar blik volgde zijn gebaar in de richting van het uithangbord voor ze eens vriendelijk knikte. Normaal zou ze tegensputteren maar na uren aan een stuk stilzitten en luisteren was de nood aan cafeïne zo hoog dat ze het hoogst waarschijnlijk van eender wie zou aannemen. ”Gewoon een simpele grote zwarte koffie met twee suikertjes,” beantwoordde ze zijn vraag zonder het bord werkelijk te bestuderen. Haar koffievoorkeur ging nog steeds naar bitter met een zoete ondertoon of een Latté maar die dag had ze geen zin in de verzachtende werking van melk.

Zijn stemgeluid trok opnieuw haar aandacht. De woorden verlieten als een stormvloed zijn mond en ze probeerde zijn handelingen en woorden bij te houden. Haar blik keerde terug van het uithangbord waar hij eerder naar gewezen had maar tegen dan was het onderwerp al helemaal veranderd en Kallista kon op geen enkele manier een korte lach onderdrukken. ”Geen nood om je te verontschuldigen. Dat is iets waar ik over kan meespreken maar het valt to taal niet op,” beantwoordde ze zijn afsluiter, het woord ’totaal’ in twee knippend om er iets meer nadruk op te leggen.

”Neen, ik had met niemand afgesproken,” beantwoordde ze aangenaam. Als ze wel met iemand had afgesproken was het niet in het knusse koffiehuisje, daar was ze zeker van maar ze was in het algemeen zeker dat ze nergens bij hoogdringendheid moest zijn dus zou ze haar tijd nemen voor een grote tas koffie. ”Wat een manieren ook, je laat iemand toch niet op je wachten?” mompelde ze vervolgens als een late reactie op zijn verhaal. Ze vond het niet kunnen dat zijn afspraak – of date of vriend of wat dan ook, hem had laten zitten wachten. Dat was iets dat voor de jonge brunette simpelweg niet door de beugel kon samen enkele standaard etiquette regeltjes die zich ergens bevonden aan de binnenkant van haar hersenpan.

Ze wandelde langs hem heen om door de deur naar binnen te wandelen, vervolgens hield ze de deur tegen om hem opnieuw binnen te laten in het gebouw. ”Zal ik je dan nu vergezellen? Al is het misschien best dat jij je bij thee of water ofzo houdt nu?” vroeg ze hem met een plagende ondertoon, doelend op de manier waarop hij eerder met haar een gesprek gevoerd had. De geur van koffiebonen pleegden een aanslag op haar reukgestel en haar gezicht werd meteen opgelicht met een brede grijns, hier had ze namelijk de laatste drie uren op zitten wachten en ze kond de vloeistof al bijna proeven op haar smaakpapillen. ”Mijn naam is Kallista trouwen,” stelde ze zichzelf voor terwijl ze haar hand naar de jongen uitstak eenmaal hij zich aan de binnenkant van de koffietent bevond.
There is sunshine,
in my soul today.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Oops, my bad | &Kallista  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Oops, my bad | &Kallista    Oops, my bad | &Kallista  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Oops, my bad | &Kallista
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Oops I did it again &Kim
» Kallista Dore Firos

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Sundberg :: Town Square-
Ga naar: