INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Snorharen en spinnende katten ~Open!

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ruby Blue
Ruby Blue
Class 1
Aantal berichten : 63

Character Profile
Alias: RedCat
Age: 17
Occupation:
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyzo feb 08, 2015 3:31 pm

Het was een koude vrijdag avond. Met een rilling sloop Ruby de deur uit. Terwijl ze over de paden liep hoorde ze hoe de sneeuw onder haar voeten kraakten. Ze had eigenlijk gewild dat ze kon sluipen zodat niemand haar kon horen. Maar ja, als er sneeuw onder de poten ligt wat kraakt werkt sluipen niet echt.
Ze blies een rode lok haar uit haar gezicht gevolgd door een klein condens wolkje. Afvragend hoe laat ze was keek ze naar de tijd. ‘Holy Moly,’ fluisterde ze. Het was alweer elf uur 's avonds, vandaar dat ze niet veel leerlingen buiten zag. Des te beter want die grote rugzak op haar rug zag er best verdacht uit. Ze had vanuit de kantine keuken allemaal lekkernijen mee genomen voor de katten. Omdat het zo erg koud was vond ze dat de lieve diertjes wel wat extra’s verdiende!
Snel keek ze om zich heen om er zeker van te zijn dat ze niet was gevolgd. Ze sloop de dieren stal binnen en slaakte een zucht. Ze had eigenlijk helemaal geen idee of het wel verboden was om de katten eten te geven. Toch had ze besloten zo onopvallend mogelijk te doen voor het geval het niet mocht.
Haar lichte blauwe ogen tuurde in het donker. Voor ze het wist waren haar ogen al zo gewend dat ze net zo goed zag als in het licht. Ze liep naar een ladder toe en klom omhoog. Vaak lagen de katten op de hooi balen te slapen. Deze waren boven neergezet zodat de los lopende konijnen het niet op aten voor de paarden dat deden.
Zachtjes maakte ze een klik geluidje met haar tong en klom behendig op de verdieping. Ze zetten haar tas neer en ging zelf tegen een hooi baal aan zitten. Een maar kleine katjes kwamen al op haar afgerend en begonnen luid spinnend kopjes te geven. Ze kwam hier vaker en blijkbaar herkende de katten haar. Ruby grinnikte toen een kitten van het hele vroege nestje van een baal af tuimelde. Voorzichtig pakte ze hoopje fluffigheid op en hield het voor haar gezicht.
‘Dat ging niet goed he? Nee. Mama ligt vast te slapen?’ brabbelde ze tegen het katje. Deze maakte een heel hoog piepgeluidje en legde zijn pootje op haar neus. Ruby gaf het beestje een kusje en zetten het op haar schoot.
Terwijl het beestje zich neer legde op haar benen boog Ruby voor over naar haar tas. Ze haalde wat plastic bordjes er uit en begon deze rond haar neer te zetten. Daarna haalde ze van alles uit haar tas. Van tonijn tot gerookte kipfilet tot cupjes koffiemelk. Ze verdeelde het allemaal over de bordjes en toen de ene kat kwam smikkelen volde de andere al snel. Luid spinnend zaten de katten te genieten en ook de kleine kitten zat aan de koffie melk te likken.
Een tevreden glimlach speelde om Ruby’s lippen. Ze vond het geluid van spinnende katten altijd fijn. Zelf spinde ze soms ook en wist dus wat het betekende. Ze schaamte zich er echter soms wel voor als ze begon te spinnen. Bij deze gedachten zuchtte ze en legde haar hoofd in haar handen. Haar ellebogen leunde op de onder grond en haar ogen tuurde naar de katten.
‘Gelukkig ben ik niet de enige die spint,’ glimlachte ze terwijl ze een rode kat aaide.


Spoiler:
Terug naar boven Ga naar beneden
http://adurnaa.deviantart.com/
Delano Howland
Delano Howland
Deceased
Aantal berichten : 57
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyzo feb 08, 2015 4:55 pm


Happines is a state of my mind
TAG: Ruby

WORDS: 526

NOTES: HERE.


Met een zucht zette Delano de film op stop. Hij was nu waarschijnlijk net op de helft van het tweede deel van Jurasic Park, maar hij had gewoon even geen zin meer. Hij zat immers in zijn eentje op zijn kamer via een laptop een film kijken. Iets wat dus echt zijn nadelen had.
Hij stond op uit zijn bed en opende zijn slaapkamer deur. Het was muis stil op de gang. Waren alle anderen al gaan slapen of hadden ze zichzelf gewoon opgesloten in hun kamer? Nou ja, maakt ook niet uit. Hij kon sowieso wel even zijn benen strekken en frisse lucht halen, ook al was het al elf uur s´avonds. Hij had gewoon zin om even naar buiten te gaan. Delano pakte zijn oordopjes en zijn telefoon en liep de gang op. Hij probeerde niet te veel geluid te maken, toen langs alle slaapkamers liep. Hij wilde echte niet boze mutanten achter zich aan hebben als hij ze per ongeluk wakker had gemaakt.

Na vijf minuutjes of zo stond Delano buiten. Het was kouder dan vanmiddag, maar dat was ook wel logisch. Hij keek even in het rond terwijl hij richting de dieren stallen liep. Hij zag werkelijk geen enkele mutant. Hij zag in de verte zelfs geen kleur van een Aura. Aura´s gaven meestal wel een beetje licht en hadden altijd een kleur. Welke kleur een Aura had, dat lag geheel aan de stemming van die persoon.
Delano opende de deuren van de dieren stallen en liep naar binnen. Hij keek even naar een slapende hond, de hond piepte een beetje tijdens zijn slaap. Iets wat Delano wel zorgen veroorzaakte. Hij legt zijn hand op de warme vacht van de hond, en hij voelde dat de hond een enge droom had. Iets wat nooit fijn was. Met een kleine inspanning haalde Delano de lichte duisternis uit de droom van de hond. De hond stopte gelijk met piepen en sliep rustig door. De lichte duisternis had wel inpakt op hem, maar dat zal snel weer over zijn. Vooral toen hij een stem hoorde vlakbij hem. Hij concentreerde zich even en hij hoorde dat het meisje een was die het fijn vond hoe katten spinnen. Dat hoorde hij via haar gedachte. Naast Aura reading en Darkness of Shadow manipuleren, kon hij ook de gedacht horen van iemand.
Delano liep in de richting van een ladder. Er kwam licht van de hooibalen, dat was waarschijnlijk het licht van de aura van het meisje. Hij klom beklom de ladder en hoorde het meisje zeggen:“Gelukkig ben ik niet de enige die spint.” Dat vond hij een beetje raar, mutanten konden toch niet spinnen? Maar toen hij over de hooibaal keek zag hij dat het meisje katten oren en een staart had. Wow, dat was wel even iets heel wat anders. “Ze zijn vrolijk” zei Delano tegen het meisje. Hij hoopte niet dat hij het meisje had laten schrikken, maar hij zei gewoon wat hij dacht. En hij voelde geen duisternis van de katten afkomen. De katten zaten gewoon allemaal vrolijk te eten. Hij keek het meisje met een vriendelijke glimlach aan, afwachtend wat hij zou zeggen.  

♥ TY SARA!

Terug naar boven Ga naar beneden
Ruby Blue
Ruby Blue
Class 1
Aantal berichten : 63

Character Profile
Alias: RedCat
Age: 17
Occupation:
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyzo feb 08, 2015 9:07 pm

‘Ze zijn vrolijk,’ klonk opeens een warme jongens stem.
Met grote blauwe ogen keek Ruby op, ‘WOAH!’ Uit haar instinct en van schrik sprong ze overeind, klom in een van de houten balken en ging op een horizontale hoger gelegen balk zitten. Ze voelde hoe haar oren naar achteren lagen en de streek haar op haar rug overeind stond. Ze greep haar staart vast en zag dat deze twee keer zo poefig was als normaal. Ze ademde diep uit, sloot haar ogen en probeerde tot rust te komen.
Na enkele seconden keek ze naar beneden. De jongen stond nog steeds op dezelfde plek. Ze glimlachte en bedacht zich hoe stom ze er uit had gezien. Behendig boog ze achter over en zwierde zo dat ze ondersteboven hing. Haar benen klemde op de houten balk en haar langen haren zwierde onder haar hoofd.
Zelfs nu moest ze nog naar benende kijken eer ze de jongen goed kon aan kijken. Hun blik kruiste en Ruby wist even niet goed wat te zeggen. Hij had een vriendelijk gezicht en zijn blauwe ogen maakten zijn uiterlijk alleen nog maar zachtaardiger. Zijn bruine haren zaten warrig met een soort deuk er in alsof hij op een kussen had liggen slapen. Ruby grinnikte, zwierde met haar boven lichaam en kwam met een draai in de lucht op de grond terecht. Snel keek ze naar de grond en zag dat de katten alweer rustig en tevreden aan het eten waren. Gelukkig had ze hen niet enorm laten schrikken. Over schrikken gesproken. Haar ogen werden groot en ze keek de jongen aan. Direct greep ze haar capuchon vast en zetten dezen op waardoor haar oren verborgen werden.
‘H- hey,’ kwam er stamelend uit. ‘Kom je net uit bed ofzo?’ vroeg ze wijzend op de soort deuk in zijn kapsel. Na dat gezegd te hebben bedacht ze zich dat dat waarschijnlijk niet het beste was om te zeggen. Ze keek even moeilijk, stapte in een rondje, zakte naar de grond en stond op met een kitten in haar hand.
‘IK BEN RUBY EN IK HOU VAN KATTEN!’ riep ze en stak de kitten uit voor zijn gezicht.
Weer verscheen een moeilijke blik, waarom was ze ook zo socially awkard! Ze draaide de kitten om en keek er naar, ‘Ik faal met gedag zeggen... wat moet ik doen kitten?... wacht..’ ze keek naar de jongen en toen weer naar de kitten. ‘H-hij... kan me horen..’ Falend zetten ze de kitten neer en keek de jongen weer aan.
‘Uuh, konichiwa?’ bracht ze dan maar falend uit met een scheve glimlach op haar gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://adurnaa.deviantart.com/
Delano Howland
Delano Howland
Deceased
Aantal berichten : 57
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyma feb 09, 2015 3:31 pm


Happines is a state of my mind
TAG: Ruby

WORDS: 510

NOTES: HERE.


Met een raar gezicht keek ze het meisje aan. Het meisje schrok heel erg toen hij zei dat de katten vrolijk waren. Iets wat hij wel begreep dat het meisje schrok, maar toch. Dit vond hij zelfs een tikkeltje overdreven. Het meisje sprong letterlijk op en klom een balk in. Een beetje bezorgd keek hij haar aan. Delano wilde niet dat het meisje zo erg van hem schrok.
Behendig klom het meisje weer naar beneden. Gelukkig, want hij wilde niet dat het meisje nu bang voor hem bleef. En dat ze dan de hele tijd op de balk bleef zitten. “H- Hey”, stamelde ze. “Kom je net uit bed of zo?” vroeg ze aan hem, terwijl ze wees naar zijn kapsel. Met een lachje schudde Delano zijn hoofd. Hij had zijn haar altijd zo, waarom zou hij er iets mee doen. Hij was niet zo´n ijdeltuit als andere jongens. Hij was gewoon meer natuurlijk. “Nee, zo heb ik het altijd. Is er iets mee dan?” vroeg hij een beetje grappend, terwijl hij met zijn handen door zijn haar ging. Het zat nu alleen nog maar warrige, maar dat maakte hem niets uit.

Het meisje zitten naast de kittens op de grond, en pakte een kitten van de grond af. “IK BEN NOU RUBY, EN IK HOU VAN KATTEN”, zei ze en hield een kitten voor zijn gezicht. Met een grijns op zijn gezicht zei hij:“Ik ben Delano, en ik houd van vrolijke mensen en mutanten.” Nu was hij best wel trots op zich zelf. Hij had gezegd waar hij van houd en dat was waar. En ook even gelijk zijn levensdoel.
Delano ging even met zijn hand over het hoofdje van de kitten. De kitten was inderdaad wel heel erg schattig. Het meisje draaide de kitten weer om en zei:“Ik faal met gedag zeggen... wat moet ik doen kitten?... wacht..” Een beetje raar keek hij haar aan en zij keek naar hem. “H-hij... kan me horen..” zei ze tegen de kitten. Hij wist dat ze het dan ook tegen de kitten had, maar alsnog knikte hij. Het meisje zette de kitten weer neer en keek met een scheve glimlach op haar gezicht naar hem. “Uuh, konichiwa?” bracht ze uit. Hij wist nou niet waarom het meisje ineens chinees tegen hem kon praten, want hij begreep haar wel. Delano wist nou niet wat hij van het meisje moest denken: dat ze tegen katten praten, dat was wel duidelijk. En dat ze oren en een staart als die van een kat, dat was ook wel duidelijk. Maar hij had nog nooit zoiets gezien bij een mutant, en hij kende wel heel wat mutanten. Ook al leefde die eigenlijk ook in zijn geboorteplek.

“Je kan gewoon Engels praten. Dat vind ik zelf ook wel makkelijker te verstaan.” zei hij tegen het meisje. Delano ging zitten naast een van de kittens en aaide het zachtjes over zijn ruggetje. “Sorry dat ik je heb laten schikken.” zei hij vriendelijk. Hij keek het meisje aan met een blik of ze ook nog naast hem kwam zitten.

♥ TY SARA!

Terug naar boven Ga naar beneden
Ruby Blue
Ruby Blue
Class 1
Aantal berichten : 63

Character Profile
Alias: RedCat
Age: 17
Occupation:
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyma feb 09, 2015 4:19 pm

‘Je kan gewoon Engels praten. Dat vind ik zelf ook wel makkelijker te verstaan.’ De jongen nam plaats naast een kitten en aaide het beestje. Ruby hield haar hoofd schuin en glimlachte toen het katje begon te spinnen en de jongen zijn vinger beet pakte. Ze grinnikte, kittens waren echt voor bijna niks bang. ‘Sorry dat ik je heb laten schrikken,’ vervolgde de jongen en keek haar aan met een blik of ze langs hem kwam zitten. Realiserende dat ze nog stond en weggedroomd was door het kijken naar de kitten knikte ze en ging naast de jongen zitten. Ze trok haar benen op en net zoals bij een echte kat krulde haar staart om haar voeten.
‘Geeft niet,’ begon ze met haar hoge stem. ‘Ik ben gewoon een spastisch, veel te uitbundig persoon,’ knikte Ruby en zuchtte omdat ze zichzelf zo vond falen op het moment. Ze greep naar haar tas en vulde nog wat schoteltjes met melk.
‘Delano..’ ze keek voor zich uit en glimlachte. ‘Leuke naam,’ met een vrolijke twinkeling in haar ogen keek ze de jongen aan. ‘Dus je houd van vrolijke mensen he? Wat is de meest vrolijke persoon die je ooit hebt ontmoet?’ Ze vond het altijd leuk om dat soort dingen aan mensen te vragen. Zelf had ze nou niet echt veel mensen in haar leven ontmoet dus vond ze het reuze interessant wat andere mensen mee maakten.
Opeens voelde ze twee zachte pootjes op haar staart. Haar helder blauwe ogen gleden naar het puntje van haar staart waar een kitten mee aan het spelen was. Ze grinnikte omdat de zachte pootjes voelde alsof ze gekitteld werd. Vervolgens zwiepte ze het puntje van haar staart zachtjes omhoog waardoor het kittentje er achter aan sprong. Hierna liet ze het heen en weer gaan en het kittentje dartelde er vrolijk achter aan. Al snel kwamen er meer kittens aan gerend en voor ze het wist zat er een horde fluffige kleine balletjes achter haar fluffige staart aan. Bij het zien van de kittens deed ze moeite niet in de lach te schieten of keihard awww te roepen.

Ze keek weer naar de jongen en had de indruk dat hij niet een gemeen persoon was. Hierdoor deed ze haar capuchon en twee grote rode katten oren met pluimpjes aan de puntjes kwamen te voor schijn.
‘Hopelijk schrik ik je niet af?’ vroeg ze en liet haar oren bewegen zodat het duidelijk werd dat ze daar op doelde. Zelf was ze aan haar oren gewend en wist niet beter dan dat ze ze had. Maar ze had al veel vaker mee gemaakt dat mensen haar raar aan keken en zelfs bang voor haar waren. Ze had het jaren lang weten te verbergen voor haar leeftijds-genoten. Zelfs zonder haar oren en staart viel ze erg op tussen de Hawaiiaanse kinderen. In vergelijking met hun had ze een hele bleken huid en een opvallende haar kleur. Hierdoor werd ze vaak gepest en had nooit echt vrienden gehad in haar jeugd.
Op een gedoemde dag kwamen ze achter haar mutaties en sinds dien heeft ze hen nooit meer gezien. Geen een persoon sprak ze en de enige companion die ze had, naast haar tante, was de oude kat Wilfred. Wilfred was een grijze oude kat die het liefste sliep. Vaak als Ruby zat te tekenen lag Wilfred tevreden op de stoel naast haar en af en toe gaf ze hem een aai. Ook las ze Wilfred voor en breide dekentjes voor hem.
Bedroefd, door al deze gedachten, keek ze naar een grijze kitten. In haar tiende levensjaar was de kat overleden. Toen ze hem wilde begraven, over dag, riep de buurman dat zij de kat waarschijnlijk had vermoord. Omdat alleen monsters zoiets deden. Dat was ze, een monster, waarschijnlijk dacht de jongen er net zo over. Zijn reactie had niet veel uit gewezen maar vaak betekende dat al genoeg. Ruby zuchtte en pakte een van de kittens op. Deze legde ze op haar knieën en kriebelde het zachtjes met haar vingers.
‘Je hoeft niet te blijven hier, als je niet wilt..’ bracht ze murmelend tegen de jongen uit.



Sorry ben een snelle poster^^;
Terug naar boven Ga naar beneden
http://adurnaa.deviantart.com/
Delano Howland
Delano Howland
Deceased
Aantal berichten : 57
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyma feb 09, 2015 8:23 pm


Happines is a state of my mind
TAG: Ruby

WORDS: 757

NOTES: HERE.


Nieuwsgierig keek Delano het meisje aan. Ze had rood haar en een katten staart, dat is eigenlijk best interessant. Hij wilde wel meer weten wie het meisje was. Hij wist dan dat ze Ruby heette, iets wat ze een beetje awkward had verteld. Maar hij was hier niet om haar te oordelen, hij was hier om vrienden te maken. Iets wat hij ook leuk vond om te doen.

“Geeft niet”, begon Ruby tegen hem te zeggen, nadat hij zijn excuses had aangeboden dat hij haar had laten schrikken. Met glimlach keek hij haar aan, terwijl hij de kitten in zijn armen vast hield. “Ik ben gewoon een spastisch, veel te uitbundig persoon”, zei ze met een knikje en zuchtte even. Delano keek haar even concentreert aan en hoorde in haar gedachte dat ze vond dat ze faalde. Iets wat hem een beetje zorgde maakt. “Je hoeft je niet falend te voelen, ik ben zelf ook een uitbundig persoon”, zei hij tegen haar, om haar wat gerust te stellen. Hij wilde niet dat het meisje zich ongemakkelijk voelde als hij bij haar was.
Hij keek toe hoe Ruby de schoteltjes weer vulde met wat melk. Tevreden keek hij toe hoe de kittens weer naar de schoteltjes toe lippen. Hij zette de kitten ook weer neer. Delano keek haar aan, toen ze zijn naam zijn. Met een vrolijke twinkeling keek ze hem aan en zei:“Leuke naam.” Dat bracht bij hem ook een glimlach op zijn gezicht. Dat vond hij erg lief dat ze dat tegen hem zei.

“Dus je houd van vrolijke mensen he? Wat is de meeste vrolijke persoon die je ooit hebt ontmoet?” vroeg ze aan hem. Oké, nu moest hij wel diep nadenken. Hij had zoveel mensen en mutanten vrolijk gemaakt in zijn leven, en dat zou ook nooit stoppen. Maar wie was nou de vrolijkste? Hij keek even naar de kitten die hij zonet vast had gehouden en zei toen geheel oprecht:“De meeste vrolijke persoon dat zijn er eerlijk gezegd twee; dat zijn namelijk mijn ouders.” Hij klonk nu misschien wel als een klein kind die terug wilde naar zijn ouders; maar eerlijk gezegd wilde hij dat ook wel. Hij vond het altijd leuk om bij zijn ouders te zijn, hun hadden gewoon zoveel voor hem betekend.

Delano keek weer terug naar Ruby die haar capuchon afdeed. Twee rode katten oren kwamen onder haar capuchon te voorschijn. Hij schrok niet, want als een ze al een kattenstaart had. Dan was dit geen verrassing. Hij had het al een beetje verwacht. “Hopelijk schrik ik je niet af?” vroeg ze, terwijl ze haar oren bewoog. Hij moest toegeven, hij was wel onder de indruk hiervan. “Eerlijk gezegd, ik vind het wel gaaf.” zei hij, terwijl hij er met bewondering naar keek. Hij vond het sowieso wel erg indrukwekkend wat voor mutanten er hier eigenlijk rond liepen.
Omdat Delano nog steeds zijn mutatie voor gedachte lezen aan stond, hoorde hij hoe Ruby in gedachten was in haar verleden. Het ging vooral over hoe ze haar mutatie probeerde te verbergen tegen haar vrienden. Best wel zielig vond hij, dat haar vrienden niet meer met haar wilde praten. Daardoor keek ze dus bedroefd weg. Moeilijk zei ze:“Je hoeft niet te blijven hier, als je niet wilt..” Hij keek haar even raar aan, en zei toe:“Het spijt me van je verleden, en het spijt me dat ik hier wel blijf.” hij deed zijn handen in zijn zij alsof hij een soort van superheld was. “Ik voel me nu echt verplicht om je op te vrolijk en dat is precies wat ik ga doen.” Hij zei het echt op zo´n manier dat haar leven er vanaf hangt, niet dat dat echt zo was; want eigenlijk wilde hij haar nu al weer opvrolijken.

Voorzichtig voelde hij even in zijn jaszak, waar had hij zijn telefoon gelaten? Na een seconden of twee had hij zijn telefoon gevonden. Hij zocht even op zijn telefoon naar een leuk vrolijk liedje. Iets wat hem ook altijd wel vrolijk maakte. Per ongeluk drukte hij op het liedje: Dangerous van David Guetta op. Nou ja, dat scheelde wel even heel wat typen naar dat ene liedje. Hij stond op en zei:“Ik weet niet of je het leuk lijkt, maar om stomme gedachten los te laten ga ik altijd even gek doen.” zei hij met een glimlachje. “Doe je mee?” vroeg hij voorzichtig. Als hij even gek wilde doen, dan wilde hij liever niet de enige zijn. En anders moest hij even een andere manier bedenken om haar op tevrolijken.

♥ TY SARA!

Terug naar boven Ga naar beneden
Ruby Blue
Ruby Blue
Class 1
Aantal berichten : 63

Character Profile
Alias: RedCat
Age: 17
Occupation:
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptydi feb 10, 2015 6:31 pm

‘Het spijt me van je verleden, en het spijt me dat ik hier wel blijf.’ Hij stak zijn handen in zijn zij alsof hij een soort superheld was. Ruby knipperde een paar keer en keek de jongen verbaasd aan. De meeste menen waren allang weggerend. Ze bedacht zich dat hij had gezegd dat hij haar oren wel gaaf vond en een kleine glimlach speelde om haar lippen. Hij zei dat hij het zijn verplichting voelde om haar op te vrolijken. Ruby trok een wenkbrauw op en keek hem nog verbaasder aan.
Toen ze hem zag graaien in zijn jas zak schoot er ene vraag door haar heen. Hoe wist hij dat ze over haar verleden had na gedacht? Wist hij dat überhaupt wel? Het was gewoon te toevallig dat hij dat zei precies op het moment dat ze dat dacht. Zoiezo dat hij dat zei was een wonder, de meeste mensen zeiden zoiets namelijk niet uit zichzelf of zonder reden.
Haar oren wiebelde heen en weer toen hij het liedje op zetten. De klanken klonken helder en zuiver met soms een ruis er door heen door de telefoon. Door haar goede oren hoorde ze of zijn speakers het goed deden. En blijkbaar had hij een erg dure telefoon aangezien het een enorm heldere klank produceerde. Ze schudden haar hoofd, waardoor haar oren mee bewogen, om de random gedachten weg te halen. Wat scheelde het of zijn telefoon goed geluid produceerde. Ze letten er gewoon meer op dan anderen.
Opeens stond de jongen op en Ruby volgde hem met haar helder blauwe ogen. Hij was zeker enkele centimeter langer dan haar maar niet veel langer dan de andere jongens van zijn leeftijd. Nogmaals bedacht ze zich dat hij een vriendelijk uiterlijk. Alweer keek ze hem verbaasd aan. De meeste mensen deden geen eens de moeite om zo aardig tegen haar te doen. Ze knipperde een paar keer en even viel haar mond open. Hij leek wel een, een, teddybeer! Zo vriendelijk dat hij was!
Toen ze realiseerde dat ze staarde sprong ze overeind en glimlachte. ‘Sure, ik weet wel iets!’ Ze was vaak bij de dierenren en wist dus een aantal dingen die sommigen niet wisten. Als het sneeuwde werd de honden speel wijde altijd schoon geveegd en kwam er zo een hele hoop sneeuw te liggen. Vaak was het oude sneeuw die al hard was geworden. Maar aangezien het pas gesneeuwd had moest het nog echte poedersneeuw zijn. En zij wist perfect gebruik te maken van die fluffige, koude, poederige sneeuw berg.
Zonder het te vragen greep ze zijn pols vast en trok hem mee. Met haar korte benen liep ze door de schuur heen. Uiteindelijk kwam ze tot stil stand onder een raam. Haar ogen gleden omhoog, het was zeker een meter hoger dan haar en ze kon hem dus niet open maken. Maar daar wist ze wel iets op! Snel pakte ze een krat met zakken honden voer, deze gooide ze leeg en liep terug naar Delano. Bij hem pakte ze een bezem en ging op de krat staan. Ze grijnsde, draaide de bezem om en tikte met gemak het dak raam open. ‘Okay, ik kan best hoog springen en jij bent lang... duuusss.’ Ze keek van hem naar het dak raam en weer naar hem. ‘Moet wel lukken.’ Ze stapte van de krat af, liep enkele meters naar achter en bleef toen staan. Daar zakte ze naar de grond, keek als een gefocuste kat naar het raam en grijnsde haar scherpen hoek tanden bloot. Met een korte snelle sprint rende ze op de krat af. Bij de krat zetten ze er snel een voet op en gebruikte het als een opstapje. Behendig vloog ze door de lucht en greep zich vast aan de rand van het raam. Vervolgens trok ze zichzelf omhoog en klom door het raam. Ze zuchtte en grijnsde, handig z’n atletisch lichaam. Vervolgens opende ze het raam meer en keek naar beneden. Haar lange rode haren vielen langs haar gezicht en werden belicht door het coole zilveren licht van de maan. ‘Tada,’ lachte Ruby en wuifde Delano. ‘Kom, we zijn er bijna!’
Ze draaide zich weer weg en begon voorzichtig te lopen op het schuine dak. Na enkele stappen keek ze om en zag dat Delano ook door het raam was geklommen. Ze wuifde hem terwijl haar staart enthousiast heen en weer zwiepte. Behendig, als een echte kat, wist ze over het gladden dak te lopen. ‘Pas op dat je niet valt!’ riep ze naar Delano.
Nog een paar stappen verder sloop ze naar de rand toe. Voorzichtig keek ze er overheen en zag, zoals ze al had gedacht, een hele sneeuw berg liggen. ‘Yes! Hier is het!’ riep ze vrolijk, liep weer zijn kant op, pakte zijn pols vast en hielp hem het laatste stukje over de dak pannen te lopen. Aangekomen bij de rand wees ze naar de sneeuwberg. ‘We jump,’ sprak ze met een twinkeling in haar ogen. ‘Er ligt poeder sneeuw dus je komt zacht neer, het is echt grappig en..’ ze grijnsde, ‘Gek om te doen!’ knipoogde ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://adurnaa.deviantart.com/
Delano Howland
Delano Howland
Deceased
Aantal berichten : 57
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptydi feb 10, 2015 8:48 pm


Happines is a state of my mind
TAG: Ruby

WORDS: 1007

NOTES: HERE.


Tevreden keek Delano toe, hoe verbaasd het meisje keek toen hij tegen haar zei dat hij bleef. Ja, hij had misschien haar gedachten gelezen. Maar dat vond hij gewoon nodig. Ze zag er anders zo droevig uit. En het was misschien wel random dat hij dat zo tegen haar zei, maar dat vond hij niet erg. Soms was hij gewoon zo, en meeste of de tijd werkte het ook wel om mensen of mutanten hun aandacht te trekken. En dat was nu ook het geval.
Omdat Delano zich nog een beetje afvroeg of het nog wel beter ging met het meisje, bleef hij nog een beetje te luisteren naar haar gedachten. Ze vroeg zich af hoe hij dat wist over haar verleden, en of het gewoon toevallig was. Ze vond het ook wel bijzonder dat hij dat zo zei uit het niets, iets wat hem wel blij maakte. Had hij toch nog iemand laten verbazen over zijn mutatie. Misschien zal hij haar nog wel vertellen dat hij haar gedachten gewoon kon lezen, maar dat zou er anders ook zo raar uit komen. Alsof hij dan alles wist uit haar privé leven, maar dat was totaal niet zo. Hij was gewoon een nieuwsgierig persoon. Daar kon hij eigenlijk ook niet zoveel aan doen.

Toen hij opstond om zijn telefoon te pakken en een muziekje op wilde doen, keek hij stiekem even naar de oren van het meisje. Ruby´s oren bewogen een beetje naar voren en naar achteren om de muziek uit zijn telefoon te horen. Het was eigenlijk best wel vreemd, maar wel heel erg gaaf. Toen hij per ongeluk op pikte uit haar gedachte dat ze vond dat hij er vriendelijk uit zag, als eigenlijk een grote teddybeer. Kwam er een grijns op zijn gezicht. Oké, hij had wel vaker mee gekregen dat meisjes vonden dat hij er vriendelijk uit zag, maar dat hij eruit zag als een teddybeer had hij nog nooit gehoord. Best wel origineel vond hij.
Delano adviseerde aan haar dat hij bij stomme gedachten altijd even gek doen, en hij vroeg ook aan haar of ze ook mee ging doen. Vrolijk sprong ze overeind en zei:“Sure, ik weet wel iets.” Met een glimlach keek hij haar aan. Hij wilde graag weten wat ze van plan was.
Hij keek haar even verbaasd aan, toen ze zijn pols vast pakte. Ruby bleef staan onder een raampje, omdat Delano nu veel te nieuwsgierig was; lette hij nu even niet op haar gedachte. Ze pakte snel een kratje en een bezem. Met bezem ging ze het raam boven hun open maken. Wat was ze toch van plan? “Okay, ikkan best hoog springen en jij bent lang... duuusss”, zei ze tegen hem. Oké, dus ze wilde naar het raam lopen. “Moet wel lukken”, zei ze als conclusie. Dus hij moest wel met hem mee. Niet dat hij anders niet mee zou gaan, maar hij was alleen niet zo goed in klimmen. Dat werd een probleempje. Maar hij zal het wel proberen. Met een bewondering keek hij toe hoe Ruby enkele meter naar achteren liep. Met een snelle sprint klom Ruby omhoog. Oké, dat is even iets wat Delano even niet kon. Hij krapte zich even op zijn hoofd en bedacht even hoe hij daar ook op zal komen. Terwijl hij zelf even bedacht hoe hij omhoog moest komen, hoorde hij het raam open gaan. “Tada”, lachte het meisje en zwaaide even naar Delano. Met een beetje moeilijke glimlach zwaaide hij terug. Hoe moest hij er nou boven komen? Hij was zo ingedachte dat hij bijna niet mee kreeg wat Ruby tegen hem zei. “Kom, we zijn er bijna!” riep ze naar hem. Ja, ze waren bijna. Terwijl hij nog geen idee had hoe hij naar boven moest komen.

Delano probeerde eerst maar even om op dezelfde manier omhoog te komen zoals Ruby deed. Hij was alleen niet zo goed om omhoog te gaan springen. Hij begon ook te rennen en sprong via het kratje om hoog. Gelukkig was hij wel wat lang, ook al ging springen niet zo goed, maar hij kreeg nog wel net de balk te pakken. Hij had ook wel wat spieren in zijn armen, dus hij kon zich wel gemakkelijk op trekken. Delano liep Ruby een beetje onhandig achterna over de daken. “Pas op dat je niet valt”, zei ze waarschuwend tegen hem. “Ja, maar ik ben alleen geen half kat. Maar ik doe mijn best”, zei hij tegen haar. Hij maakte er ook een klein grapje bij, maar daardoor verloor hij wel bijna zijn evenwicht. “Yes! Hier is het!” riep het meisje vrolijk. Waar waren ze? Hij wist het even niet meer, hoor. Ruby hielp hem even het laatste stukje over de daken, dat was een stukje makkelijker; dan zelf je evenwicht te bewaren.
Aangekomen bij de rand wees ze naar de sneeuwberg. ‘We jump,’ sprak ze met een twinkeling in haar ogen. ‘Er ligt poeder sneeuw dus je komt zacht neer, het is echt grappig en..’ ze grijnsde, ‘Gek om te doen!’ knipoogde ze. Met een open mond keek hij haar aan. “You kidding right?” zei hij verbaasd. Oké, ze had hem echt versteld doen staan. Eerst heeft hij zijn best moeten doen om omhoog te komen, en nu moest hij weer naar beneden springen!? Juist, Ruby was gek; daar was hij nu wel over uit. Delano keek even naar beneden en keek haar toen weer aan. “Goodbye Red-hair-Cat.” zei een beetje verdrietig. Waarom deed hij dit nou? Ach boeie, hij deed het gewoon. Delano zakte even door zijn knieën en sprong gewoon naar achteren. Hij hoopte niet dat hij nu te pletter zou vallen, maar gewoon in de sneeuw zal gaan vallen. Hij wachten en na een seconden voelde hij de koude sneeuw al weer. “I´m alive!” riep hij vrolijk en gek te gelijk. Gelukkig hij was niet dood!!! “You have to try this, it´s awesome!” hij lag nog steeds in de sneeuw, maar als Ruby ook zal springen. Dan zal hij haar wel opvangen. Het sneeuw lag gewoon zo lekker.  

♥ TY SARA!

Terug naar boven Ga naar beneden
Ruby Blue
Ruby Blue
Class 1
Aantal berichten : 63

Character Profile
Alias: RedCat
Age: 17
Occupation:
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptydo feb 12, 2015 12:07 pm

Hij keek haar met open mond aan, ‘You kiddin right?’ Ruby grinnikte en schudden haar hoofd. Heerlijk als mensen zo verbaasd reageerde. Vroeger keek haar tante dr ook heel vaak verbaasd aan over een van dr plannen. Blijkbaar dacht ze gewoon anders dan de meeste mensen.
Zijn blik gleed naar beneden en toen weer naar haar. Ze glimlachte als blijk dat er echt niets ergs zou gebeuren. Ze had het al eens eerder gedaan en ze liep nog steeds rond! Hoogstens wat je er van over kon houden was natte kleren door de sneeuw. ‘Goodbye Red-hair-Cat,’ sprak hij quasi verdrietig waardoor Ruby moest lachten. Hij sprong naar achter en het duurde nog geen paar seconden eer bij met een plof in de sneeuw viel. Nieuwsgierig keek ze over de rand en zag Delano in de dikke sneeuw berg liggen.
‘I’m alive!’ riep hij waarop Ruby haar duim uitstak. ‘I told ya!’ antwoorden ze en haalde een stiekje tevoorschijn. Snel deed ze haar haren in een staart waarbij een paar lange lokken los langs haar gezicht vielen. Ze hoorde Delano weer roepen en een grijns speelde om haar lippen. Een speelse twinkeling verscheen in haar ogen terwijl haar staart heen en weer zwiepte. Ze had het al eerder gedaan en wist hoe het voelde om de adrenaline door je heen te voelen gaan. Het was een geweldig gevoel. Eigenlijk was het vergelijkbaar bij wat Ruby voelde als ze een dag flink had gesport. Een soort oppepper die je dan kreeg.
Even fronste ze en bedacht zich dat ze zo juist klonk als een adrenaline junk. ‘Hhm,’ kwam er dan ook bedenkelijk uit. Uiteindelijk haalde ze haar schouders op en bedacht zich dat ze beter een adrenaline junk kon zijn dan verslaafd aan alcehol of roken.
Ze zakte door haar knieën en keek nog een keer naar beneden. ‘Coming!’ riep ze terwijl ze naar beneden sprong. Ze voelde hoe haar lossen lokken langs haar gezicht zwierde. De koude wind suizde door haar vest heen en gaf Ruby kippenvel. Het geluid van de wind die langs haar oren kwam vulde haar gedachten. Ze sloot haar ogen en een tevreden glimlach verscheen op haar gezicht. Nog enkele seconden en dan zou ze de zachte sneeuw ploffen.
Opeens voelde ze dat ze tot stilstand kwam ook al had ze de kou van de sneeuw niet onder haar gevoeld. Vragend opende ze haar ogen en keek recht in de blauwe ogen dan Delano. Zijn armen hielden haar stevig vast zodat ze niet naar de grond zou vallen. Hij had haar blijkbaar opgevangen. Dat had ze niet verwacht. Ze voelde hoe zijn lichaam warmte afstraalde in vergelijking met de omgeving. Een klein zacht spinnend geluid vormde zich vanuit Ruby’s keel.
Toen ze realiseerde dat ze dit geluid maakte werden haar ogen groot en kreeg ze een roze blos op haar wangen. Direct sprong ze uit Delano’s armen en kwam behendig op de grond neer. Nmet de blos op haar wangen begon ze rondjes te stappen. Ze was zo juist opgevangen door een jongen, een jongen! Ze was nog nooit zo dicht bij een persoon geweest, behalve dan haar tante, maar laat staan een jongen. De paniek rees in haar hoofd en even wist ze niet goed wat ze moest doen. Ze bedacht zich dat ze helemaal niet zo goed met mensen om kon gaan en dit eigenlijk een van de weinige keren was dat iemand bij haar wilde zijn. Ze ademde diep in zodat haar wangen bol gingen staan en keek Delano weer. Ze zuchtte en haar wangen gingen weer normaal staan.
‘D-d,’ begon ze stamelend. ‘Dat was awesome!’ riep ze uiteindelijk enthousiast terwijl ze een beweging maakte met haar vuist in de lucht.
Uit het niets spitste haar oren zich en zonder er bij na te denken draaide ze zich weer om. Een paar meter achter hen zag ze een klein, doorweekt van het natte gras, oranje kitten lopen. Snel stapte ze er op af en hurkte er voor neer. ‘Wat doe jij hier?’ vroeg ze aan het kleine wezentje terwijl ze het oppakte. Ze ritste een klein stukje van haar vest open. Ze tilde het natte katje op en propte het in haar vest. Het kon haar niets schelen dat nu ook haar t-shirt nat zou worden. Dit kleine wezentje mocht niet te koud worden anders zou het ziek worden en misschien zelfs sterven.
Met een kleine pas draaide ze zich om en liep terug naar Delano. ‘Sorry, ik hoorde hele kleine pootstapjes achter ons. Deze kleine rakker is blijkbaar ontsnapt,’ glimlachte ze en aaide het beestje over zijn kopje.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://adurnaa.deviantart.com/
Delano Howland
Delano Howland
Deceased
Aantal berichten : 57
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptydo feb 12, 2015 4:46 pm


Happines is a state of my mind
TAG: Ruby

WORDS: 620

NOTES: HERE.


Delano vond het wel leuk dat Ruby wat bedacht had om wat te doen. Haar idee was dan wel om van het dak af te springen in een berg sneeuw, maar het was in ieder geval wel heel wat beter dan een beetje verveeld zitten in de schuur. Als ze wel waren blijven zitten, dan was Delano eigenlijk allang in slaap gevallen. Wat moest hij anders doen als hij zich verveelde. Er was verder ook niks te doen in deze vrijdag nacht. Hij wist niet precies hoe laat het was, maar het was wel later dan zonet. Ook al was dat ook wel logisch.

Vol van vreugde dat hij niet dood was, toen hij van het dak was afgesprongen. “I told ya!” riep Ruby terug naar hem. Ja, ze had inderdaad wel gelijk. Dit was echt heel leuk en te gek om te doen. Hij zag niet echt goed, wat Ruby allemaal nog aan het doen was. Hij sloot dus maar zijn ogen en wachtte rustig af wanneer Ruby ook naar begon te springen. De sneeuw was zo lekker, het was koud maar wel lekker. Hij zou zo toch lekker warm in zijn bedje liggen, als de adrenaline die hij over had er ook uit waren. Anders kon hij ook niet slapen natuurlijk.

Vanaf boven hoorde hij haar roepen dat ze komt. Hij deed zijn ogen open en zag hoorde de roodharige naar beneden sprong. Het was best wel gek dat hij haar dan zou opvangen. Maar hij wist wel dat hij sterk genoeg was.
Delano deed zijn armen naar voren zodat hij het meisje beter op kon vangen. Het zou het meisje vast wel verbazen dat ze nu geen koude sneeuw voelde, maar alleen zijn armen om haar heen. Ruby wist blijkbaar niet goed hoe ze moest reageren dus ging ze maar weer staan. Oké ja, hij geeft niet. Het was misschien wat onverwachts, maar nu had hij haar tenminste ook laten verbazen. Net zoals zij bij hem had gedaan.

“D-d”, begon het meisje te stamelen. Hij voelde ze zich nu wel een beetje schuldig dat hij ervoor gezorgd had, dat ze was begonnen te stamelen. Maar dat zou vanzelf wel weer goed komen, want het volgende moment zei ze:“Dat was awesome!” Het kwam enthousiast over, dus dat was zeker weten wel een goed teken. “Dat was zeker awesome”, zei hij tegen haar. Hij lag nog steeds in de sneeuw, en stiekem wilde hij ook niet weg uit de sneeuw. De sneeuw zou zijn adrenaline ook wel even weg halen. Nou ja, dat hoopte hij dan.

“Wat doe jij hier?” vroeg ze, terwijl ze neer hurkte bij een kitten. Aawh, dat vond hij best wel zielig. De kitten was al helemaal nat van het gras, waardoor de kitten er nog zieliger uit zag. Met een bezorgde blik in zijn ogen keek hij naar het meisje met de kitten. “Sorry, ik hoorde hele kleine poot stapjes achter ons. Deze kleine rakker is blijkbaar ontsnapt”, zei ze met een glimlach en ze aaide het beestje over zijn kop.
Nog steeds op zijn rug liggend keek hij op de kop naar Ruby. “Dan gaan we hem terug brengen!” zelfs op de kop kon hij net doen alsof hij een superheld was. Hij draaide op zijn buik door de sneeuwberg, en stond toen op. Delano zat misschien dan wel onder de sneeuw, maar hij zal even de kitten redden. Hij nam voorzichtig de kitten over van Ruby en rende zo snel als hij kon naar de houten trap, die leidde naar het nestje van de kittens. Vrolijk riep hij:“De kitten is weer helemaal in orde, en bij zijn familie.” Hij deed weer zijn handen in zijn zij en zei toen heel trots:“Missie volbracht!”

♥ TY SARA!

Terug naar boven Ga naar beneden
Ruby Blue
Ruby Blue
Class 1
Aantal berichten : 63

Character Profile
Alias: RedCat
Age: 17
Occupation:
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyma feb 23, 2015 11:36 am

Ze keek naar Delano die nog steeds in op zijn rug lag. Het was een grappig gezicht aangezien ze hem nu op zijn kop zag. ‘Dan gaan we hem terug brengen!’ sprak hij en deed zijn geweldige superman pose weer. Hij draaide op zijn buik, waardoor waarschijnlijk nu heel zijn kleding onder de sneeuw zat, en stond op. Ruby bekeek hem van top tot teen en grinnikte, ja hij leek net een sneeuwman. Met zijn veel grotere handen dan die van Ruby pakte hij de kitten en rende de schuur weer binnen.
Met een glimlach keek Ruby hem na. Ze was blij dat ze niet de enige was die van dieren hield. En dan vooral van katten. Rustig liep ze achter hem aan. Binnen bij de houten trap wachten ze tot ze iets hoorde van Delano. Binnen in de schuur was het een stuk warmer en aangenamer dan buiten in de kou. Ze rilde en deed haar vest uit. Deze was op sommige plekken nog nat van de sneeuw waardoor ze zich bedacht dat ze maar snel naar binnen moest gaan anders zou ze kouvatten.
‘De kitten is weer helemaal in orde, en bij zijn familie,’ sprak Delano na enige tijd en stak zijn handen weer in zijn zij. ‘Missie volbracht!’
Blij knikte Ruby, ‘Woho! We lijken net een super kitten team!’ Ze pakte Delano’s hand, hield deze in de lucht en gaf hem een highfive. ‘Eigenlijk moeten we een soort vermomming hebben ofzo,’ grinnikte ze. ‘Nja,’ ze keek naar Delano. ‘Laten we de maillots maar skippen,’ lachte ze bij het beeld van Delano in een maillot.
Weer rilde ze en een gaap volgde. Snel liep ze naar boven en pakte haar tas met de spullen er in, daarna kwam ze naar beneden en glimlachte. ‘Het begint aardig fris te worden, vind je niet?’ vroeg ze en hield haar half natte vest vast in een van haar handen. Ze haalde haar mobieltje te voorschijn en keek naar de tijd. Het was alweer tien over twaalf maar Ruby had nog niet echt zin om te gaan slapen. ‘Hhm,’ bracht ze bedachtzaam uit. ‘Zin om nog even te hangen in de woonkamer? Morgen hebben we toch geen les dus we kunnen zo laat op blijven als we willen!’ Als een blij kindje maakte ze even een sprongetje bij deze woorden en keek Delano daarna met en blije glimlach aan.
Haar blauwe ogen keken hem aan en ze kon het niet laten om breder te glimlachen. Deze jongen was echt erg aardig maar ze kende hem eigenlijk amper. Ze had hem wel eens in lessen gezien maar nooit echt op gelet. Hij zat vaak bij een stel vrienden waar Ruby niet echt bij thuis hoorden. Dus ze dacht altijd maar dat mensen zoals hem haar niet zouden mogen. Maar dat gevoel had ze totaal niet. Natuurlijk was er altijd de onzekerheid of iemand je wel mocht of niet. Maar hij was tot nu toe zo vriendelijk geweest, misschien heel misschien zou ze hem ooit een vriend kunnen noemen. Ookal was ze al een tijd op deze school ze had nog niet echt veel contact gelegd met mensen. Wel oppervlakkig contact zoals praten over koetjes en kalfjes maar nog niet gekken dingen gedaan zoals nu. Zo ook had nog nooit iemand zo veel moeite gedaan om haar op te vrolijken.
Bij deze gedachten glimlachten en zuchtte. ‘Dankje Teddy,’ sprak ze en keek hem aan. ‘Je bent aardig, dat zijn niet veel mensen als je er zo uit ziet als ik,’ gaf ze eerlijk toe en streek even nerveus over haar bol. ‘Maar,’ een nieuwsgierige gedachten kroop bij haar naar binnen. Ze kneep haar ogen samen en keek hem nieuwsgierig aan. ‘Wat is eigenlijk jou mutatie? Ik zie geen extra lede maten ofzo,’ grapte ze en lachte.



ooc: YAY had wat inspi e rbij gekregen
Terug naar boven Ga naar beneden
http://adurnaa.deviantart.com/
Delano Howland
Delano Howland
Deceased
Aantal berichten : 57
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Emptyma feb 23, 2015 1:30 pm


Happines is a state of my mind
TAG: Ruby

WORDS: 1027

NOTES: HERE.


Delano was echt trots op zichzelf. Hij had een kitten gered van de kou en de bezorgde moeder weer blij gemaakt. Dit was echt even twee vliegen in één klap. Eigenlijk zouden het er drie moeten zijn, want Ruby was ook een half kat; dus die zal ook wel blij zijn. Maar als hij echt eerlijk moest zijn, dan voelde hij zich altijd wel trots als hij iemand of iets had blij gemaakt. Als dat gebeurde gaf het hem echt het gevoel dat hij goed was in mensen blij maken, daarom was zijn bijnaam dan ook The Clown. Clowns maken ook altijd mensen vrolijk, ook al vind hij dat maar een fake gedoe die clowns. Delano was gewoon een echte clown die iedereen blij maakte met hoe hij is, en niet als een man die make up draagt en hele grote schoenen.

Met zijn handen in zijn zij als een superman die zijn missie volbracht had, keek hij met een glimlach neer op de kittens en de moeder of vader. Het verschil kon hij niet zo snel zien. Niet dat hij graag wilde zien of het een moeder of een vader was. “Woho! We lijken net een super kitten team,” Zei ruby, toen ze naast hem kwam staan. Ze pakte zijn hand en gaf hem een high-five. Kijk en dit was precies waarom hij lol maken altijd zo leuk vond. Mensen begonnen hem te mogen, en dat voelde goed. “Eigenlijk moeten we een soort van vermomming hebben of zo,“ grinnikte ze. “Na ja, Laten we de maillot maar skippen.” zei ze er grappend achterna. Delano lachte mee en zei toen:“Ik wil me best verkleden, maar ik trek echt maillot aan.” Hij keek even schuldig naar beneden en keek Ruby met een verlegen blik aan. “Ik draag namelijk al een maillot,” zei hij zachtjes. Het was eigenlijk een grapje, maar hij zei het te serieus om het te horen of het een grapje was of niet. Waarom was hij hier toch zo goed in? Hij lachte en zei maar snel:“Dat was een grapje hoor.”

Toen hij zag dat Ruby rilde van de kou en gaapte, stopte hij even met lachen. Het was niet dat ze het koud had. Hij keek toe hoe ze naar boven liep en haar spullen pakte. “Het begint aardig fris te worden, vind je niet?” vroeg ze. Hij knikte een beetje bezorgd. Hij vond het eigenlijk best wel zielig voor haar dat ze het koud had. “Hhm,” bracht ze bedachtzaam uit. “Zin om nog even te hangen in de woonkamer? Morgen hebben we toch geen les dus we kunnen zo laat op blijven als we willen!” Een glimlach kwam weer op het gezicht van Delano, toen hij zag dat ze een sprongentje in de lucht maakte. Hij knikte en zei nog wel een beetje bezorgd:“Wil je misschien mijn jas? Dan heb je het onderweg niet zo koud.” Hij trok zijn jas uit en gaf hem aan Ruby. Een jas had hij niet nodig, hij wilde niet dat ze ziek werd of wat dan ook. “Ik red me wel, dat beloof ik,” zei hij met een vriendelijke glimlach.

Delano keek Ruby aan en door zijn mutatie kreeg hij te horen waarover ze dacht. Ze had hem dus vaker gezien in de lessen. Dat kan wel, hij was haar nog niet opgevallen; ook al is dat best wel raar, want Ruby had katten oren en katten staart. Iets wat eigenlijk niet te missen zou moeten zijn. Het groepje waar hij toen waarschijnlijk bij zat, had ze het gevoel dat ze er niet bij hoorde. Misschien zou dat groepje wel zeggen, maar Delano was niet een persoon die mensen buitensloot. Hij was juist een persoon die mensen naar hem toe trok, zodat ze er juist bij gingen horen. Anders werd niemand gelukkig. Maar nu Ruby hem dus zo had gezien, mocht ze hem. Ze vond hem lief, en dat allemaal kreeg hij kon uit de gedachte lezen van haar. Eigenlijk best wel gaaf, vond hij zelf dan. “Dank je, Teddy,” zei ze met een zucht. “Graag gedaan,” zei hij vrolijk. Ruby werd zelf dus ook weer wat meer vrolijker door haar gedachte, en hij ook van haar gedachte. Ook al zou dat eigenlijk niet eerlijk zijn, maar ja. “Je bent aardig, dat zijn niet veel mensen als je er zo uit ziet als ik,” zei ze wat nerveus. Delano haalde zijn schouders op, en zei lief:“Ik vind het belangrijk als mutanten en mensen zich goed voelen, en ik ben aardig voor iedereen“ Hij keek naar Ruby toen hij merkte dat er een nieuwsgierige gedachte in haar hoofd kwam. “Maar,” begon ze, ze keek hem even nieuwsgierig aan en vervolgde grappend:“Wat is eigenlijk jou mutatie? Ik zie geen extra lede maten of zo.” Oké, hoe moest hij haar goed uitleggen dat hij haar gedachte en aura kon lezen en de duisternis kon manipuleren? Hij wilde niet dat ze ging denken dat hij haar hele privé leven aan het lezen was. Want dat was echt niet zo. Dat zou iets zijn wat hij nooit zou doen, alleen als iemand echt heel erg verdrietig was over iets, of heel erg boos was. Maar dan had hij ook echt geen keus. Nu had hij wel een keuze, en hij had die keuze gemaakt vanwege haar aura. Die gaf elke keer felle kleuren af, en dan werd hij ook wel erg nieuwsgierig.

“Ik kan gedachten en aura lezen, en ik kan de duisternis in mutanten en mensen manipuleren…” Zei hij voorzichtig. Delano slikte eventjes en vervolgde:“No worries, ik heb niet heel je privé leven gelezen in je gedachte, maar ik heb alleen dingen gelezen die door je aura mij nieuwsgierig maakte.” Hij gaf haar een glimlach, hopelijk had hij haar nu genoeg gerustgesteld. Anders moest hij even zijn best doen, om alles uit te leggen. Om even aan te houden op het onderwerp en de koude lucht zei hij:“Ga je mee naar de woonkamer, dan kan ik je het daar verder uitleggen; voor als je dat nodig vind.” Als ze uitleg wilde, dat deed hij dat daar uitleggen. Dan kon hij onderweg nog wat bedenken hoe hij dat ging uitleggen aan haar.

♥ TY SARA!

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty
BerichtOnderwerp: Re: Snorharen en spinnende katten ~Open!   Snorharen en spinnende katten ~Open! Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Snorharen en spinnende katten ~Open!
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Ola! {open}
» I don´t know who you are? ~open
» hi! ~Open
» I wish.... [open for everybody]
» Yow // Open

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Outside :: Animal Shelter-
Ga naar: