Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 11:17 am
Janne Het is meer dat Kieron al 115 jaar ongeveer bestaat en het leek me wel grappig gezien Kieron al in zijn derde levens gebeuren zit en hij al vanaf 1921 rond dwarrelt dus het zou best kunnen dat hij tussen 1921 en 1945 of tussen 1945 (wel iets later dan 1945 want daar is zijn wedergeboorte gebeuren weer) en 2016 kinderen heeft gekregen. Wel iets eerder terug want anders kan hij met 2016 geen betovergrootvader meer zijn natuurlijk.
Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 12:44 pm
Lalalaaa, de struggle van net wakker worden, m'n maag die zaagt en al bijna 20 uur niet meer hebben gegeten is real. Maar ik ben geen ontbijter of uberhaupt iemand die meteen eten naar binnen kan duwen voor de komende 2/3 uur.
Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 1:30 pm
Ik maak mijn randjes meestal door eerst een randje van 4px dik om het plaatjes te doen. Zwart of wit, dat hangt van het plaatje zelf af. Daarna neem ik een nieuwe laag en maak ik een randje van 1px. Op diezelfde laag selecteer ik dan het binnenste van het 4px randje, dus eigenlijk het binnenste van de foto, beginnend bij het uiteinde van het randje van 4px, en daar maak ik dan ook een randje van 1px in dezelfde kleur als 'ie andere van 1px. De laag met het randje van 4px zet ik dan op overlay. .... uitleggen is moeilijk. Als je wilt kan ik best een join me open zetten zodat je op mijn scherm kan meekijken? Ben toevallig bezig met een setje en dan maak ik het randje wel snel opnieuw
Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 2:12 pm
Je legt goed uit tho, want ik denk dat ik het snap. Alleen waar maar jij je randje mee? - Ik werk met Gimp, btw, dus misschien heb ik de tool niet ofzo-
Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 2:13 pm
Ja uitleggen is idd fucked up, vooral als je niet weet waar al die dingen zitten met overlay en alles Bovendien gebruik je GIMP right? En geen Photofiltre of Photoshop.. Dan weet ik 't al helemaal niet xd
Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 2:56 pm
Ik gebruik photoshop, maar ik denk dat je in GIMP ook wel een selectietool kan vinden. Je zou alleen moeten uitzoeken hoe je rond je selectie dan een randje kan maken. Overlay hoeft niet perse. Je kan de laag van de dikste laag ook gewoon verwijderen zoals ik met Walsh' onderschrift heb gedaan.
There Walshie heeft een nieuwe fc. ben niet helemaal tevreden over het setje, but yea doe het een andere keer wel opnieuw ofzo.
Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 3:11 pm
Ik heb helaas ook alleen maar een tutorial voor een randje op photoschop, maar ik weet dat het met GIMP ook kan, heb daar ook even mee moeten werken. Geen idee meer hoe het moet tho, al veel te lang geleden...
Onderwerp: Re: Randomness talk di apr 05, 2016 3:28 pm
Ooooh ik ik ga eventjes prutsen met het zoeken naar een selectietool and all *dat is toch het toverstafje? Maar hoe maar je daar een randje mee :0 Gewoon een vierkantje maken?