INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel

Kamernummers

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Sebastian Cosgrove
Sebastian Cosgrove
Deceased
Aantal berichten : 196

Character Profile
Alias: Fera
Occupation:
Kamernummers - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Kamernummers   Kamernummers - Pagina 2 Emptyma maa 28, 2016 9:11 pm

Voila, zo had ik het ook helemaal in gedachten!
Dus een 'rommelig' topic: Roommates (bijvoorbeeld) waar je kan zoeken naar kmergenoten, kan discussieren ect.
En een 'ordelijk' topic: Roomclaim (bijvoorbeeld) waar je dan als je in het bovenstaande topic een 'match' gevonden hebt, je kamer en roommates kan bevestigen.
In mijn hoofd worden die twee topics inderdaad ook beheert door die ene kamerhoofdmanager :D

Over dat laatste ben ik nog niet helemaal uit... Zoals je zegt is het ingewikkeld om een van de studenten zelf dat account te laten aanmaken, omdat dat de volgende in het doorschuifsysteem niet gemachtigd is tot het aanpassen van dat topic. Tenzij jullie (bv. met het account van Jean) die twee topics aanmaken, en dan die verantwoordelijke 'rechten' geeft gedurende de periode dat hij/zij verantwoordelijk is. (Geen idee of dat praktisch haalbaar is voor het forum...)
Dus even schetsen:
Devon is van januari tot eind maart verantwoordelijk voor de kamers
Storm is van april tot eind juni verantwoordelijk
En die verantwoordelijkheid houdt dan in: Het topic met de claims bijhouden, plus eventuele problemen tussen mutanten mbt hun kamers oplossen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: Kamernummers   Kamernummers - Pagina 2 Emptyma maa 28, 2016 9:24 pm

Als je nu dat kamer ding vanaf 1 topic post, bvb ik met Clyde, dan kan je bvb het account van Devon moderator rechten geven in dat topic van januari tot eind maart, dan vervolgens het account van Storm de rechten geven van april tot juni etc. Dan kunnen zij volgens mij gewoon Clyde's post editen? c:

Edit; dat zou je dan kunnen vasthangen aan die rang zogezegd, dat de kamerverantwoordelijke net als Clyde P.E. Teacher heeft staan dat er dan 'kamerverantwoordelijke' staat en dat dat account dan die rechten krijgt? Of hangt dat niet zo aan elkaar vast?
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: Kamernummers   Kamernummers - Pagina 2 Emptydi mei 24, 2016 1:52 pm

Aah zo sorry voor het ontzettend verlate antwoord maar ik vind dit een te leuk idee om te laten verstoffen!
Ik heb dus even gekeken op het ondersteuningsforum en het beheerderspaneel en het is inderdaad mogelijk om één bepaald lid moderatorrechten te geven, voor één bepaald subboard en geen bepaald topic. Dan stel ik voor dat we dat in ieder geval erin houden en een apart subboard maken voor 'Roommates' bijvoorbeeld, net zoals er nu ook het subboard van 'Faceclaims' hebben. Dit maakt het denk ik een stuk overzichtelijker hoe en waar je een roommate kan vinden/kamer kan claimen. Dit is ook veiliger voor de site zelf, dat we één iemand extra verantwoordelijkheid geven voor alleen dát subboard dan diegene meteen moderratorrechten geven voor de hele site of de rechten geven om het hele Account Market te beheren, bijvoorbeeld.

Dan stel ik ook voor om inderdaad die twee topics te houden - één 'rommelig' topic en één claimtopic. En ook is het denk ik slim om het oude kamergenoottopic daarheen te verplaatsen, zodat mensen nog een overzicht/archief hebben van oude kamergenoten, maar dit topic te sluiten zodat er niet meer op gereageerd kan worden en er geen verwarring ontstaat.

En uiteindelijk over de kamerverantwoordelijken: het lijkt me het handigste als één iemand van het team deze twee nieuws topics aanmaakt, zodat dat ook duidelijk is en niet telkens topics aangemaakt en verwijderd hoeven te worden als er een nieuwe kamerverantwoordelijke komt. Misschien ook meteen in deze topics vermelden wie de kamerverantwoordelijke 'van het seizoen' is, zodat mensen weten naar wie ze toe moeten gaan voor hulp - zoals Xam zei kan daar inderdaad een rang boven de naam komen te staan en misschien een vermelding in de Guide of bij de Updates elke keer als er een wisseling is, rond de twee/drie maanden dan (?).
Sowieso met het aanmaken van een apart subboard voor de Roommates wordt het een heel stuk makkelijker om de rechten door te geven. Eerst krijgt Devon bijvoorbeeld de rechten om berichten in dit subboard aan te passen, daarna Storm, enzovoort. En dan lijkt het me ook handig dat elke kamerverantwoordelijke zelf beslist wie hij of zij als opvolger wilt hebben, en dit daarna voorlegt aan het team. Zo lijkt het hele idee me denk ik wel haalbaar.
https://prophecy.forumactie.com/
Eloise Poundrick
Eloise Poundrick
Class 2
Aantal berichten : 232

Character Profile
Alias: Spark
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: Kamernummers   Kamernummers - Pagina 2 Emptydi mei 24, 2016 4:32 pm

V, ik hou echt van jou duidelijkheid D:
Dit is exact hetgene dat ik ik mijn hoofd had!

Janne approves
Gesponsorde inhoud
BerichtOnderwerp: Re: Kamernummers   Kamernummers - Pagina 2 Empty

Kamernummers
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: General :: Feedback :: Ideas-
Ga naar: