Aah zo sorry voor het ontzettend verlate antwoord maar ik vind dit een te leuk idee om te laten verstoffen!
Ik heb dus even gekeken op het ondersteuningsforum en het beheerderspaneel en het is inderdaad mogelijk om één bepaald lid moderatorrechten te geven, voor één bepaald subboard en geen bepaald topic. Dan stel ik voor dat we dat in ieder geval erin houden en een apart subboard maken voor 'Roommates' bijvoorbeeld, net zoals er nu ook het subboard van 'Faceclaims' hebben. Dit maakt het denk ik een stuk overzichtelijker hoe en waar je een roommate kan vinden/kamer kan claimen. Dit is ook veiliger voor de site zelf, dat we één iemand extra verantwoordelijkheid geven voor alleen dát subboard dan diegene meteen moderratorrechten geven voor de hele site of de rechten geven om het hele Account Market te beheren, bijvoorbeeld.
Dan stel ik ook voor om inderdaad die twee topics te houden - één 'rommelig' topic en één claimtopic. En ook is het denk ik slim om het oude kamergenoottopic daarheen te verplaatsen, zodat mensen nog een overzicht/archief hebben van oude kamergenoten, maar dit topic te sluiten zodat er niet meer op gereageerd kan worden en er geen verwarring ontstaat.
En uiteindelijk over de kamerverantwoordelijken: het lijkt me het handigste als één iemand van het team deze twee nieuws topics aanmaakt, zodat dat ook duidelijk is en niet telkens topics aangemaakt en verwijderd hoeven te worden als er een nieuwe kamerverantwoordelijke komt. Misschien ook meteen in deze topics vermelden wie de kamerverantwoordelijke 'van het seizoen' is, zodat mensen weten naar wie ze toe moeten gaan voor hulp - zoals Xam zei kan daar inderdaad een rang boven de naam komen te staan en misschien een vermelding in de Guide of bij de Updates elke keer als er een wisseling is, rond de twee/drie maanden dan (?).
Sowieso met het aanmaken van een apart subboard voor de Roommates wordt het een heel stuk makkelijker om de rechten door te geven. Eerst krijgt Devon bijvoorbeeld de rechten om berichten in dit subboard aan te passen, daarna Storm, enzovoort. En dan lijkt het me ook handig dat elke kamerverantwoordelijke zelf beslist wie hij of zij als opvolger wilt hebben, en dit daarna voorlegt aan het team. Zo lijkt het hele idee me denk ik wel haalbaar.