INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Mi corazón me duele por mi generación

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Lucia Morales
avatar
Aantal berichten : 32

Character Profile
Alias: La Chameleón
Age: 26
Occupation:
Mi corazón me duele por mi generación  Empty
BerichtOnderwerp: Mi corazón me duele por mi generación    Mi corazón me duele por mi generación  Emptydi jul 01, 2014 12:29 am

Lección número uno ♥
Iedereen is welkom - eerste cursus is Spaans

Met haar ogen gesloten zat Lucia achter haar bureau, voor aan in het klaslokaal. De spanning nam toe, vandaag was het haar eerste dag als de nieuwe docent. Ze verheugde zich er al op om aangesproken te worden met ‘die nieuwe’, maar het zou haar niet deren. Elke plek, elke baan, elk persoon was beter dan alles wat ze in Mexico had meegemaakt. Ze zou misschien voor een paar weken ‘die nieuwe’ zijn en daarna zou alles weer ophouden. Lucia opende haar ogen. Vandaag waren haar ogen blauw gekleurd. Haar ogen schoten door het lokaal en met een trots gevoel glimlachte ze. Dit was allemaal van haar, haar eigen plekje, waar ze jonge mutanten over de wondere talen zou leren die in deze wereld gesproken werden. De tafeltjes waren nog mooi en niet besmeurd met pennenstrepen of kauwgompjes. Het lokaal was in de vorm van een vierkant en langs de wanden stonden metershoge boekenkasten, de een kleiner dan de andere. Deze waren gevuld met woordenboeken, boeken over de geschiedenis van bijna elke denkbare taal in deze wereld, boeken over talen die in mythen voorkomen en meer van dat soort boeken.

Door de rijkdom aan boeken en kennis in dit lokaal hoopte Lucia dat de leerlingen dit ook zouden respecteren en hier ook interesse in zouden kunnen opwekken. Maar omdat ze waarschijnlijk nog niet zo’n interesse in talen zouden hebben, had Lucia voor de eerste cursus gekozen voor de Spaanse taal. Spaans was een taal die over de hele wereld gesproken werd, had veel gemeenschappen met andere bekende talen (zoals Portugees, Frans en Italiaans) en was vaak wel bekend onder de meeste leerlingen. Zodra ze klaar zou zijn met de lessen Spaans kon ze de interesses van de leerlingen afgaan en zo het onderwerp voor de volgende periode vaststellen. Maar zo ver was het allemaal nog lang niet, voorlopig zouden eerst de leerlingen nog moeten binnenkomen.

Haar blik schoot naar de klok, over enkele minuten zouden ze al kunnen binnenkomen. Lucia stond op van haar stoel en liep naar haar bord, met krijtjes. Daar had ze speciaal omgevraagd, ze had geen behoefte aan een computer. Er stonden er genoeg in het lokaal, voor als de leerlingen het nodig hadden, maar zelf had ze genoeg aan een krijtjesbord en aan haar eigen verhalen. Ze pakte een paars krijtje en schreef in koeienletters op het bord: “Buenos días, niños y bienvenido” wat “Goedemorgen kinderen en welkom” betekende en liep toen naar de deur. Deze zwaaide ze open, zodat de leerlingen een welkom gevoel zouden krijgen en zo naar binnen zouden kunnen lopen. Bij elke leerling zou ze netjes “Goedemorgen” zeggen.

Als ze dacht aan de tijd in Mexico, moest ze toch wel even lachen. Ze had nooit verwacht dat ze hier zou staan, ze had namelijk gedacht dat ze altijd in Mexico zou moeten blijven en dat ze voor de drugskartels zou moeten blijven werken. Toen ze naar Amerika gevlucht was, had Lucia niet in eerste instantie aan een baantje voor de klas gedacht, maar het gaf een inkomen en ze was veilig hier. Haar excentrieke uiterlijk had er ook voor gezorgd dat ze hier binnen mocht komen, het was namelijk haar mutatie. Vroeger had ze zichzelf vervloekt om die mutatie en wilde ze er het liefste niets mee te maken hebben, maar nu had ze daar wel een hele andere visie op. Toch had ze zich voor de klas netjes gekleed en zag ze er uit als een ‘normaal persoon’, maar in haar vrije tijd zou ze er heel anders zien dan de leerlingen van haar gewend zouden zijn. Maar ach, who cares? De eerste leerlingen kwamen er nu aan en Lucia zetten een brede glimlach op, zij het wat geforceerd door de zenuwen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Diana Lebedeva
Diana Lebedeva
Class 3
Aantal berichten : 271

Character Profile
Alias: Lore
Age: 18 jaar
Occupation:
Mi corazón me duele por mi generación  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mi corazón me duele por mi generación    Mi corazón me duele por mi generación  Emptydi jul 01, 2014 7:21 pm



rmultilanguage class






Het verschrikkelijke geluid van de wekker schalde door de kamer en het geluid zorgde ervoor dat Diana liever in bed wilde blijven liggen dan opstaan. Voorzichtig pakte ze de wekker op. Zeven uur. Hoe laat was het thuis...? Drie... vier uur... 's middags? Diana liet haar gezicht nog even in haar kussen vallen. Nog één minuutje.
Dat ene minuutje werden er vijftien en Diana besefte dat ze op deze manier te laat zou komen op haar eerste lesdag. Wat voor een indruk zou ze daarmee maken?
Met haar ogen nog half gesloten ging ze op haar bed zitten en bestudeerde haar rooster. Talen van Lucia Morales, haar allereerste les op Genosha Island.




Met de slaap nog uit haar ogen wrijvend liep ze naar de gigantische kledingkast in haar kamer, precies groot genoeg voor de vier meisjes die in Room 021 sliepen. Wat zou ze aandoen? Diana wilde een goede indruk maken op haar eerste lesdag, dat stond vast. Ze koos een pastelroze jurkje dat ze combineerde met een crème vestje - zo warm was het ook weer niet op het eiland. En verder...? Beige loafers met kleine gouden studs aan haar voeten en twee gouden ringen, één met een kleine gouden drakenkop en één slangenring waarbij het leek alsof de slang zich om haar vinger had gewikkeld, om de vingers van haar rechterhand. Hele lichte make-up en... ze was klaar. Diana bekeek zichzelf nog een keer in de spiegel, ademde even diep in en uit en pakte haar boeken. Tijd om te gaan.



Nieuwsgierig bekeek ze de andere lokalen terwijl ze door de gangen liep, de gangen die Jean en Lillian haar gisteren op de plattegrond hadden aangegeven. Een geschiedenislokaal, een kunstlokaal, een muzieklokaal... Diana voelde nu al een soort spanning opborrelen terwijl ze naar het lokaal zocht. Multilanguage... De deur stond open. Daar moest het zijn. Ze liep het lokaal binnen en zag meteen de lerares.. 'Hallo mevrouw,' begroette ze haar vriendelijk. Diana's blik ging nu even door het lokaal. De tafeltjes waren spiksplinternieuw en de boekenkasten waren gevuld met talloze boeken. Zag ze nou een boek over talen in mythen? Glimlachend keek ze even naar het bord, waar iets in het Spaans geschreven stond. Veel Spaans kon Diana niet, ze kon maximaal tien basiswoordjes die ze op vakantie wel eens zei. Thuis in Rusland was ze niet echt in aanraking gekomen met de Spaanse taal, maar hier in Amerika lag dat natuurlijk anders, bedacht ze zich: de grens met Mexico. 'Mevrouw, ik denk niet dat ik op hetzelfde niveau ben als de andere leerlingen in Spaans,' verontschuldigde Diana zich. 'Ik ben nieuw en ik kom uit Rusland, ziet u... Heel veel contact met de Spaanse taal heb ik niet gehad.' Ze legde haar boeken op een willekeurige tafel en keek haar lerares met bijna schuldige ogen aan.


| 466 words |   

thanks melissa


Terug naar boven Ga naar beneden
Erik Secret Silense
Erik Secret Silense
Class 2
Aantal berichten : 71

Character Profile
Alias: Cobra
Age: 18
Occupation:
Mi corazón me duele por mi generación  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mi corazón me duele por mi generación    Mi corazón me duele por mi generación  Emptydo jul 03, 2014 5:33 pm

Er hing een soort mist in zijn hoofd. Hij wist niet waar de mist vandaan kwam. Maar hij wist dat hij hem herkende. Hij voelde haar aanwezigheid. ‘Kinana?’ Erik kon haar niet zien maar hij wist dat ze er was. Hij keek rond. Daar stond ze. Nog altijd hetzelfde paarse haar en heldere ogen. ‘Ik heb je weten te bereiken.’ Zei ze met haar heldere stem. ‘Het spijt me dat ik niet met je kon communiceren. Ze blokkeren mijn mutatie, maar het is me nu gelukt. Ik ben veilig, maar ze zijn naar jou op zoek.’ ‘ze zullen me hier niet vinden’ zei hij. Dat stelde haar gerust. ‘Ik moet weg, ze komen terug.’ ‘Wacht’ hij wou niet dat ze wegging, nog niet. Maar het was te laat.

Hij werd wakker. Hoe laat? Hij keek op de wekker. Kwart voor zeven. Hij zuchtte. Klaarwakker ging hij op het bed zitten. De mist van daarnet was nog niet compleet verdwenen. Toch zou hij naar de les moeten, zijn eerste les… Talen. Na een tijdje stond hij recht en liep naar de kledingkast. Hij was nog steeds niet aan het tijdsverschil gewend geraakt. Er was 16 uur tijdsverschil. Redelijk veel. Als hij nu thuis was zou hij nu waarschijnlijk al slapen. Hij trok dezelfde kleren als altijd aan en deed zijn ring rond zijn vinger. De oorbel in zijn linkeroor deed hij nooit uit. Hij lachte en liep de kamer uit.

Omdat hij nog veel te vroeg ging zijn liep hij een tijdje door de gangen terwijl hij probeerde de nevel uit zijn hoofd te krijgen. Het werd al minder, maar was nog steeds niet weg. De les zou nu bijna beginnen dus ging hij maar naar het lokaal. Hij sloeg een paar keer rechts af om daarna naar links te gaan. Waarna hij in de gang met de klassen terecht kwam. Hij liep voorbij de lokalen en zag wat verder een deur openstaan. Hij bleef staan. De leerkracht was er al, Lucia Morales, Mexico. Hij kon het niet duidelijk horen de mist was er nog al dacht hij dat die snel weer weg zou zijn. Er was nog maar een leerling in het lokaal, diana Lebedeva, Rusland.
'Hallo mevrouw,' Hoorde hij het meisje zeggen. 'Mevrouw, ik denk niet dat ik op hetzelfde niveau ben als de andere leerlingen in Spaans,' verontschuldigde ze zich aan de leerkracht. 'Ik ben nieuw en ik kom uit Rusland, ziet u... Heel veel contact met de Spaanse taal heb ik niet gehad.' Hij liep de deur door. ’Ohayô gozaimasu… euh, goedemorgen’ zei hij nog toen hij doorhad dat hij weer in het Japans bezig was. Zou het dan nooit lukken. ’Sorry, ben het nog steeds niet gewoon om niet in het Japans te praten.’ Hij lachte. Hij liep naar de bank naast Diana. ’Ik kan je alleszins garanderen dat ik op een nog lager niveau zit.’ zei hij. Nu hij bij een van de banken stond bekeek hij even de rest van het lokaal. Het waren allemaal gloednieuwe banken en tegen de muren van het lokaal stonden boekenkasten. Allemaal van verschillende hoogte en formaat. Vooraan in de klas stond een krijtbord. De leerkracht had er al iets opgeschreven. “Buenos días, niños y bienvenido” Hij had geen idee wat het betekende.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://quiethowling.actieforum.com/forum
Jadeline Clarck
Jadeline Clarck
Class 4
Aantal berichten : 294

Character Profile
Alias: Khaleesi
Age: 19
Occupation:
Mi corazón me duele por mi generación  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mi corazón me duele por mi generación    Mi corazón me duele por mi generación  Emptydo jul 03, 2014 10:52 pm

[dohtml]


So open your eyes and see,
the way our horizons meet,

“Freedom
I let go of fear and the peace came quickly
Freedom
I was in the dark and then it hit me
I chose suffering and pain in the falling rain
I know, I gotta get out into the world again.”

 


De nachten duurde inmiddels langer, de rust was terug gekeerd en eigenlijk was het leven hier best goed te noemen. Jadeline wist immers niet beter en genoot zoals vroeger van elk moment van het leven. Natuurlijk zijn er altijd mindere dagen, en dagen dat ze zich niet zo goed voelde maar de mensen om haar heen en de natuur om haar heen maakte een hoop goed. De blondine met haar haast witte blonde haren had de tijd genomen in de ochtend uurtjes omdat ze zoals gewoonlijk erg vroeg wakker was, niet omdat ze niet meer kon slapen maar nu omdat ze ook gewoon uitgerust was. De energie die ze te kort kwam kon binnen enkele secondes van een natuurlijke element halen, waardoor ze in vergelijking met een ‘normaal’ mens niet veel slaap nodig had.

Jadeline had haar zachte borstel al minstens tien minuten in haar fijne linker hand, het lange bijna witte haren vroegen zeker in de vroege ochtend uren de nodigen verzorging. Uiteindelijk vlocht ze enkel twee kleine zijplukjes die ze achterop haar hoofdje bij elkaar bond zodat die niet in haar gezicht zouden waaien/vallen, de rest van haar lange haar liet ze los, dat inmiddels haar onderrug qua lengte had gepasseerd, maargoed dat was ook niet moeilijk aangezien ze nogal klein was. Nog altijd zag ze er fragiel uit, haar bleke huidje met inmiddels wel wat meer blos op haar wangen, en haar fijne lichaampje dat inmiddels veel gezonder oogde. En dankzij de zachte drie kwarts mouwtje van haar licht blauwe blouse viel haar beurse huid met littekens niet op. In tegen stelling tot vele andere school genootjes had ze zich nog niet bij het zwembad gewaagd, simpelweg omdat ze niet wilde dat de rest haar ‘verminkte’ lichaam zouden zien. De grote diepe littekens die haar rug,schouders, sleutelbeen en bovenarmen sierde waren niet iets om trots op te zijn.

Haar smalle beentjes had ze in een nauwsluitende donker blauwe stretch jean gehuld en aan haar voetjes droeg ze sinds enkele weken licht bruine sandalen met licht groen versierde bandjes. Ja de laatste paar maanden waren behoorlijk goed verlopen, ze had vrienden gemaakt, studie genootjes en een redelijk goede band op gebouwd met diverse leraressen. Vandaag stond er weer een nieuwe uitdaging op het programma. Jade was erg goed in natuurkunde, biologie en zelfs chemie ging haar goed af, maar als het om talen ging…
Volgens vele zou het goed zijn voor haar, gewoon kennis opdoen, de lessen proberen te volgen en vanzelf zien waar het schip strand. En met die laatste gedachte was ze vanochtend opgestaan, wat was het ergste dat haar kon overkomen? Dat ze er niets van begreep en uiteindelijk zou stoppen met de les? Dan had ze het tenminste wel geprobeerd!!

Zo zacht als ze kon sloop ze de badkamer uit waar ze haar haren had geborsteld en gevlochten, en kwam tot de conclusie dat haar roommies al vertrokken waren, een korte glimlach sierde haar lippen. Ieder was gesteld op haar privacy en de ruimte die haar roommates haar gaven beviel haar enorm, ze kon enorm met ze lachen en praten maar wanneer ze niets zij was ook dat prima en werd er verder niets gevraagd. Jadeline pakte haar bruine schoudertas van de tafel waarin ze haar kladlbok, wat boeken en schrijfspul bewaarde en volgde haar weg richting het lokaal van de ‘Talen”. Eenmaal daar aangekomen was het lokaal van een afstandje te horen nog erg leeg óf iedereen was stil. Heel voorzichtig gluurde ze even om het hoekje voordat ze volledig binnen kwam lopen. Haar lichte heldere lichtblauwe ogen gleden vluchtig door het lokaal en belandde op de jonge vrouw die haar in het spaans aansprak met een aantal woorden waarvan Jade hoopte dat het welkom betekende want ze kon er niets anders van maken. Een vrije onschuldige lieve glimlach sierde haar lippen terwijl haar blauwe ogen even kort naar de grond gleden. Goedemorgen gleed er zacht maar helder over haar lippen terwijl ze haar ogen weer even kort op de jongevrouw richtte voordat ze het lokaal verder inliep.





for: Spanish class   //   word count: 675   //    





Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Mi corazón me duele por mi generación  Empty
BerichtOnderwerp: Re: Mi corazón me duele por mi generación    Mi corazón me duele por mi generación  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Mi corazón me duele por mi generación
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: General :: Lounge :: Bin-
Ga naar: