INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Meer RPG mogelijkheden

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jean Grey
Jean Grey
Aantal berichten : 1222

Character Profile
Alias: Phoenix
Age: 37
Occupation:
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Emptyza jan 03, 2015 9:13 pm

Oké ik heb hier een week of zelfs langer over nagedacht en dit idee heeft m'n brein sinds het er in kwam niet meer verlaten dus ik ben wel ongeveer overtuigd van dit idee. Maar om er zeker van te zijn (want duh dit gaat om de RPG, niet alleen om mij) zou ik graag jullie mening willen weten.

Het idee is dus dat
(ook gebaseerd op dit stukje post):
er niet per se extra medewerkers (behalve docenten dan) aangemaakt hoeven te worden om de school te onderhouden. Leerlingen kunnen ook perfect van (vrijwillige) dienst zijn! Denk aan leerlingen die in de tuin en/of kas werken met Eleanor, Céline helpen met bakken en koken in de keuken voor het ontbijt, lunch of diner, de dieren onderhouden in het asiel en paardenstal, het schoolplein opruimen van troep die anderen maken en zo vallen er nog veel meer voorbeelden te verzinnen!

Nu kan dit natuurlijk al gemakkelijk gedaan worden als beginpost of daadwerkelijk onderwerp van een topic maar zoals Céline helpen in de keuken zou denk ik wel aangevraagd moeten worden want het is tenslotte haar keuken.

Ik vroeg me dus af of dit een idee is om er daadwerkelijk ergens een lijstje van te maken.. dat je kan opzoeken wat voor taakjes sommige mutanten op zich hebben genomen? Het is een idee om mutanten die elkaar nooit zouden treffen juist te laten ontmoeten/samenwerken. Wat vinden jullie hiervan?

_______________

Om hierop door te gaan met een ander onderwerp (maar ook zeker meer RPG mogelijkheden): gevechten en moord.

Naar mijn idee word dat erg vaak gedaan en ik heb er ook geen problemen mee maar als admin/schoolhoofd vind ik het absoluut niet goed dat dit als een soort van door de vingers gezien word. Daarmee bedoel ik dat het in het ene topic 2 mensen elkaar van kant maken en het volgende topic de volgende slachtoffers uitkiezen zonder ervoor gestraft te worden. Natuurlijk hebben ze de klappen van elkaar, van de ander opgevangen of zelfs alleen uitgedeeld, maar óók op deze school komt de leerling daar niet ongestraft mee weg. Daarom leek het me ook een idee om hiermee iets te doen en daarmee taakstraffen uit te delen (dus niet vrijwillig het schoolplein opruimen of helpen in de kas). Mijn enige vraag is alleen.. hoe? Want ik kan je niet verplichten om dat te doen als je daar de inspiratie niet voor hebt of dat het je juist verplicht gaat laten voelen om hier te blijven/posten. Maar aan de andere kant kan ik het niet aanzien dat mensen (uitgelokt of niet) elkaar in elkaar slaan of zelfs met de dood tot gevolg.

Ik vind het heel lastig.. dus graag jullie ideeën, meningen.. alles wat je graag wilt delen!
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com
Raven Malone
Raven Malone
Class 3
Aantal berichten : 211

Character Profile
Alias: Dreamer
Age: 21
Occupation:
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Emptyza jan 03, 2015 10:48 pm

Beide vindt ik een leuk idee! Voor die vrijwillige klusjes, zou je misschien lijstjes kunnen maken waarop leerlingen zich in kunnen schrijven? Op die manier krijg je wel alleen de leerlingen die het ook daadwerkelijk willen doen, maar op zo'n lijstje zouden ze dan in kunnen vullen wat ze willen doen. Iemand die goed is in vechten zou bijvoorbeeld een van de trainingsleraren kunnen helpen met een les ect.

Voor het tweede deel zul je misschien kunnen overleggen met de mutant. Dat er sowieso een straf aan vast gebonden is, maar dat deze wel in overleg kan worden afgesproken zodat diegene er misschien meer inspiratie voor heeft. Je zou inderdaad kunnen kiezen voor een taakstraf, maar misschien ook voor een verplichte therapie sessie met Norah?

Dat waren een beetje mijn ideetjes hierover :)
Terug naar boven Ga naar beneden
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3
Aantal berichten : 512

Character Profile
Alias: Guardian
Age: 19
Occupation:
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Emptyza jan 03, 2015 11:09 pm

Dat eerste idee vind ik zo cool :D Want ja, het is een super groot eiland en ik kan me voorstellen dat er altijd wel iets te doen is n.n lijstjes om je op te geven lijken me ook een goed plan c: dan kan iedereen beslissen welk van zijn chars iets kan doen en wat hij/zij dan kan doen enzo n.n

Dat tweede idee lijkt me wel moeilijk. Like, het is een eiland, right? Iedereen leeft dicht op elkaar, en er zitten genoeg gestoorde figuurtjes die ooit wel een keer doordraaien -aa- Like op Monica High, als je een probleem had met een andere leerling, kon je die buiten opwachten of idk meelokken naar het winkelcentrum en daar je slag slaan.. Ik denk dat, als je die gevechtjes bestraft, veel dynamiek uit de rpg gaat halen? Niet iedereen kan altijd lief en vrolijk lopen doen?

Die therapie sessies lijken me dan wel een goede oplossing.. Steek de mutanten samen en laat ze het bijleggen ofzo? Of geef ze een 'omgangsverbod'. Of laat ze net iets samen doen, onder toezicht, zodat ze misschien kunnen inzien dat de ander toch niet zo'n irritante persoon is? Maar echt straffen lijkt me minder effectief, aangezien je na zo'n straf ook gewoon kan weglopen zonder dat het ook maar iets veranderd..
Terug naar boven Ga naar beneden
Arianna Kinsley Stuart
Arianna Kinsley Stuart
Class 4
Aantal berichten : 576

Character Profile
Alias: Snow White
Age: About 500 years
Occupation:
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Emptyza jan 03, 2015 11:45 pm

Het eerste is echt super cool :D Het lijkt mij ook handig met van die lijstjes. Misschien dat er dan een soort topic als het zoek-een-kamergenoot-topic en het danger-room-aanmeldtopic kan worden geopend en dat er dan een lijstje kan worden ingevuld of zo?

En het lijkt me bij het tweede wel grappig als je dan toch een soort straf krijgt naast het gesprek met Norah xD Maar het is denk ik ook wel zo dat je dan het beste even kan overleggen enzo. Want stel je hebt meer inspi voor tafels schoonmaken, moet je paardenpoep scheppen xD Ik weet het ook niet precies ^^"
Terug naar boven Ga naar beneden
Victoria Chambers
avatar
Aantal berichten : 13
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Emptyma jan 05, 2015 5:52 pm

Ik wilde hier een heel pleidooi gaan houden waarom ik deze twee ideeën geniaal vind, maar dat lijkt me vrij irrelevant: ik ben vóór deze ideeën, ze zijn geniaal en ik denk dat het, ondanks dat het een mutanten RPG is, het wel iets realistischer maakt en meer naar een school zet. I would die for Liv volunteering at the animal shelter en Amber corvee want straf. ;______;
Terug naar boven Ga naar beneden
Aly Elsevier
Aly Elsevier
Class 2
Aantal berichten : 803

Character Profile
Alias: Coquette
Age: 20
Occupation:
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Emptyma jan 05, 2015 6:04 pm

Ik ga het ook kort houden xD
Ben namelijk gewoon voor deze ideeën omdat ik ze wel erg leuk vind :D allebei!
*gaat Daniek dan ook meteen aanmelden om te helpen in de stallen! :) als het er allemaal komt, wat ik btw wel hoop* *de rest moet ik dan nog even over nadenken*
Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Emptyvr jan 30, 2015 10:34 pm


update .

Een update die toch wel te maken heeft met dit onderwerp: de rangswijziging van Clyde Maddox, die de rang Peacekeeper erbij gekregen heeft, naast zijn taak als P.E. Trainee. Deze rang houdt in dat Clyde in topics waarin gevochten wordt mag binnenvallen. Deze leerlingen zullen natuurlijk gestraft worden - op welke manier precies zal nog uitgewerkt moeten worden.

Suggesties of andere opmerkingen kunnen natuurlijk altijd nog als reactie op dit topic geplaatst worden.

Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Gesponsorde inhoud
Meer RPG mogelijkheden Empty
BerichtOnderwerp: Re: Meer RPG mogelijkheden   Meer RPG mogelijkheden Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Meer RPG mogelijkheden
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: General :: Feedback :: Ideas-
Ga naar: