INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Maybe a little more homesick now. [Aiden]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Aiden O'Reilly
Aiden O'Reilly
Class 3
Aantal berichten : 351

Character Profile
Alias: Scáth
Age: 17
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyza jun 18, 2016 2:11 pm

[GUILT]
an emotion that occurs when a person feels that they have voilated a moral standard.
I didn’t mean for any of this to happen


Jensen merkte op dat het vast niet leuk geweest moest zijn om alles op te geven. Dat was het ook zeker niet. Aiden had het de eerste paar jaar best moeilijk gehad. Maar toen ze naar de villa verhuisden was het alweer wat minder. Misschien omdat er veel tijd overheen was gegaan, of dat de villa vaak net zoveel werk vereiste als de boerderij. Alleen dan op een andere manier. Aiden was eigenlijk altijd wel bezig in dat grote huis. Niet dat vader of moeder het ooit zagen. Zij dachten altijd juist dat het de schoonmaakster was. Maar zodra Aiden thuis kwam van school hielp hij haar zo goed hij kon. Hij had toch niks anders te doen. Anders zat hij toch wel in zijn kamer. Hij vond het wel altijd leuker om buiten te werken. Bij de paarden en in de tuin. Het was nooit zoals vroeger geweest, maar het was beter dan het appartement waar hij opgesloten zat.
Dat werd echter wel anders toen hij Blaine ontmoette. Toen ging hij vaak met hem mee na school. Hij had zich meerdere malen schuldig gevoeld tegenover de werkster, maar ze had altijd geopperd dat het geen probleem was.
Hij realiseerde zich eigenlijk nu pas dat hij een betere band had met de werkster dan met zijn moeder. Maargoed, wat wilde je dan ook als beide ouders vrijwel altijd aan het werk waren.
Toen hij vroeg of Jensen het niet miste, nu hij zo op het eiland zat, gaf hij dat inderdaad toe. Hij zei echter wel dat hij er geen moeite mee hadden dat vond Aiden op een of andere manier wel fijn. Er waren al genoeg mensen hier op het eiland die wensten dat het wel anders was omdat ze hun huis misten.
“Daarnaast, ik kan altijd terug naar huis. Ik kan mezelf teleporteren dus technisch gezien is het nooit veraf,”  vertelde Jensen schouderophalend. Aiden keek verbaasd.
“Dat is inderdaad super praktisch,” zei hij fascinerend. Hij vond het eigenlijk super interessant om over mutaties van anderen te horen. Teleporteren  bijvoorbeeld is zo handig, vooral voor Jensen. Zo hoef je je familie eigenlijk niet lang te missen.
Jensen vroeg of het lang geleden was dat Aiden voor het laatst gereden had. Aiden twijfelende even, maar knikte daarna. “Helaas wel. Ik heb mezelf er eigenlijk al in een hele poos niet toe gezet.” Waarom eigenlijk? Vroeg hij zichzelf. Door Blaine kon het niet komen, want hij spendeerde alsnog heel veel tijd in de stallen. Hij verzorgde de paarden, maar reed er nooit op. Eigenlijk iets heel geks. De paarden waren ook een beetje moeders ding. Terwijl hij er eigenlijk meer tijd aan besteedde. “Maar ik ben het vast niet verleerd,” glimlachte hij.
Bij de stallen merkte Aiden vrijwel direct dat Jensen in zijn element was. Hij liet hem even alleen door naar het hok van de conciërge te lopen. Hij moest immers toch ergens een ‘gebruiksaanwijzing’  moeten kunnen vinden.
Hij vond echter niet veel in het hok. Hij wist eigenlijk ook niet zo goed waar hij naar zocht. Het was toch veel logischer dat zoiets belangrijks ergens hing waar mensen het konden zien?
Juist op dat moment riep Jensen. Aiden stopte gelijk met zoeken en glimlachte.
“Gelukkig,”  zuchtte hij opgelucht. Hij liep achter Jensen aan naar het einde van het gebouw. Hij keek verbaasd naar het prikbord. “Oh, ja. Dat is eigenlijk ook wel logisch,” zei hij meer tegen zichzelf dan tegen Jensen terwijl het de optuigplaats rondkeek.
Hij richtte zijn aandacht op het bord en bekeek de tien paarden die hij voor het kiezen had. Jensen koos de zwarte ruin, wiens naam Avanti was. Aiden daarentegen zocht een wat rustiger managepaard, of pony nog liever. Hij geloofde niet dat hij paardrijden verleerd was, maar wilde absoluut geen onnodige risico’s nemen. Daarom wees hij tevreden aan IJslander aan. “Die lijkt me wel geschikt voor mij, ” zei hij ietwat trots. “Zodra ik wat vaker gereden heb durf ik wel iets heftigers aan. Maar tot dan lijkt een pony me een beter idee,” legde hij grinnikend uit. Hij keek naar buiten, waar de tien paarden tevreden stonden te grazen. De zon was gaan schijnen, geen enkel teken van een regenbui was aanwezig. Het was een perfecte dag om te gaan rijden. Aiden keek weer terug naar Jensen, die net zo enthousiast leek als hem.

DISCLAIMER: Deze Jennifer weet (bijna) /niets/ meer van paarden… I ow this to wikipedia.



Made by Kíli
Terug naar boven Ga naar beneden
http://iwouldbeaunicorn.wordpress.com/
Jensen Blackwood
Jensen Blackwood
Class 3
Aantal berichten : 186

Character Profile
Alias: Flash
Age: 19 years
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptydo jun 23, 2016 3:16 pm

Jensen Blackwood

The best way to predict the future is to create it.
Jensen was niet zo’n opschepper als het aan kwam op zijn mutaties. Groot deel van zijn leven had hij ze compleet moeten onderdrukken en negeren dus het was niet iets wat hij snel bloot zou geven over zichzelf. Maar hier op Genosha vond hij een beetje de vrijheid om andere te vertellen wat hij kon zonder dat er heftig op werd gereageerd … toch niet in de verkeerde zin. Aiden reageerde verbaast en enthousiast toen Jensen zei dat hij kon teleporteren. Hoe zou hij dan reageren als hij zei dat hij Aiden kon mee teleporteren. De grootte van de groep deed er voor hem niet toe, ook niet de afstand. Technisch gezien was het de regels overtreden, je mocht hier niet van het eiland maar er zou nooit iemand achter komen als hij zijn andere mutaties ermee combineren. Jensen had altijd tijd zat als het aan kwam op zijn omgeving, hij kon technisch gezien nooit te laat komen. Dat kon hem ontzettend lui maken, gelukkig sprong hij er heel volwassen mee om en wist hij meer tijd te besteden aan zichzelf dan aan zijn mutaties.

Hij grinnikte zachtjes toen Aiden opperde dat het echt praktisch moest zijn om te teleporteren. ‘Eigenlijk wel,’ hij keek opzij en haalde zijn schouders op. ‘Ik kom nooit te laat, hoef me niet te haasten. Al heb ik wel altijd de drang om dat te doen, menselijk blijven bedoel ik.’ Hij keek voor een kort moment naar de grond. ‘We zijn tenslotte nog altijd mensen.’ Hij keek opzij naar Aiden en haalde opnieuw zijn schouders op. ‘Ik probeer mijn mutaties niet altijd teveel te laten voorstellen.’ Het was een onschuldig oprecht eerlijk gebaar van hem. Hij wilde niet veranderen in iets koud en eigenwijs zoals sommige mutanten nu eenmaal deden. Een opschepper, dat zou hij nooit willen worden.

Toen hij vroeg of Aiden al lang niet meer gereden had kreeg hij daar gelijk antwoord op. Net toen hij wilde zeggen dat je hij het vast niet was verleerd zijn Aiden exact die woorden. ‘Ging ik ook net zeggen.’ Lachte Jensen gelijk. Iets dat je leerde, leerde je later ook niet meer af. Het werd gewoon een beetje roest en je moest een beetje zoeken hoe het juist weer allemaal werkte maar je leerde het zeker niet af. Zelf na dertig jaar zou Jensen nog weten hoe goed hij een paard moest rijden, dat was iets wat hij waarschijnlijk nooit meer zou vergeten. Net als de geur van stallen, van leer en paarden, dat was nog zoiets bijzonders voor hem. Toen ze het bord voor zich hadden keken ze beide afwisselend van de paarden naar het bord op zoek naar een geschikt paard. Jensen had al meteen een zwarte ruin op het oog en niet veel later sprak ook Aiden. ‘Je weet toch wat ze zeggen van de pony’s.’ hij haalde zijn wenkbrauwen tweemaal op en gaf Aiden één van de halstertouwen die er lagen terwijl ze naar de weides wandelde. Maar een ijslander was een veilige keuze, koppig, maar veilig. Veiliger dan eender welke andere pony die hij kon gekozen hebben. Terwijl ze over de wei naar de paarden wandelde keek Jensen naar boven. ‘Ik denk dat we geen betere dag gekozen konden hebben.’ Merkte hij goedgemutst op vanwege de zon. De ruin die hij had uitgekozen liet zich gewillig pakken, hij was zelf een tikkeltje nieuwsgierig. Hij wandelde met het paard terug richting Aiden en keek naar de Ijslander van de jongen. ‘Ik hoop dat deze twee het goed kunnen vinden met elkaar.’ Wees hij knipogend tussen de twee paarden in. Hij had thuis ook van die paarden gehad, die het niet konden vinden met elkaar. Toen ze terug waren op de tuigplaats bond Jensen het paard gelijk vast aan de stang waarna hij het tuig en wat borstels ging halen. Aan enthousiasme ontbrak het in ieder geval niet bij Jensen …

OOC: Gelukkig voor jou ben ik een expert, moest je vragen hebben, je kent men whatsapp. ;-)
Tag/Aiden - 665 words - Notes/ Outfit Jas
coded by RESCUE RANGER ! of ATF
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden O'Reilly
Aiden O'Reilly
Class 3
Aantal berichten : 351

Character Profile
Alias: Scáth
Age: 17
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyzo jul 10, 2016 9:03 pm

[GUILT]
an emotion that occurs when a person feels that they have voilated a moral standard.
I didn’t mean for any of this to happen


Jensen legde uit waarom het handig was om teleportatie als mutatie te hebben. En hoe verder hij het uitlgede hoe jaloerser Aiden werd. Het was gewoon zoveel handiger. Hij wilde ook wel tot de laatste minuut in bed blijven liggen.
Jensen had het ook over menselijk blijven. Mutaties niet veel voor laten stellen. Aiden was nog niemand tegen gekomen die enorm opschepte over zijn mutaties. Eigenlijk meer mensen die er het tegenovergestelde over dachten. Zo liep hij soms rond op het eiland, zoekend naar een plek waar mensen zich niet constant verdrietig voelde omdat ze mutant waren. Die plek had hij nu dan gevonden, bij de dieren. De plek waar hij altijd heen ging.
"Ik zou mijn mutaties het liefste voor de hele wereld willen verstoppen. Laat staan dat ik erover op wil scheppen," mompelde hij zachtjes. Hij zou er niet aan moeten denken om het van de daken te schreeuwen. Wat zouden mensen wel niet van hem denken? Nu is een beetje zekerheid over jezelf natuurlijk ook goed. Maar niet op die manier. En al helemaal niet op dit moment, met wat er allemaal in New York gaande was.

Jensen vroeg of het lang gelden was dat hij gereden had. Daar had Aiden gelijk een antwoord op. Hij was er zelfs een beetje nerveus onder. Misschien vergat hij wel een aantal hele belangrijke regels of deed hij kets heel erg stoms. Nu was Jensen waarschijnlijk niet degene die hem daar op afkeurde, maar toch vond Aiden het fijn dat hij het nu wist. Dan zou hij er misschien wat meer begrip voor hebben als er iets mis ging. Aiden geloofde echter niet dat hij het paardrijden echt verleerd was. Zoiets verleerde je niet. Zeker niet als het iets was wat je met liefde deed. Maar routines en belangrijke regeltjes kon je wel vergeten. En dat was precies waar Aiden nerveus over was.
"Gelukkig ben jij ervaren. Ik hoef zeker niet bang te zijn dat er iets mis gaat," zei hij glimlachend. Op Jensen kon hij vast vertrouwen.

Het duurde even, maar uiteindelijk had Jensen het bord met de paarden erop gevonden. Aiden koos voor iets veiligs, een IJslandse pony. Daar had hij vroeger ook wel eens op gereden.
"Je weet wat ze zeggen over pony's?" vroeg Jensen terwijl hij Aiden een halstertouw aanreikte. Aiden pakte het grijnzend aan.
"Dat ze eigenwijs zijn? Dat zal bij deze toch wel meevallen?" antwoordde hij. Hij was niet helemaal zeker van z'n zaak, want elk dier was natuurlijk anders. Maar het was nog altijd minder risicovol dan een paard dat hij niet kende. Bovendien stond er niet pas op, koppig bij den
Pony's omschrijving.
Buiten was het prachtig weer. De zon scheen en het zag er niet uit alsof het ging regenen. Nu wist je maar nooit, met zoiets onvoorstelbaars als het weer. Maar het zag er redelijk uit. Jensen merkte dit duidelijk ook op.
"Ik denk dat we geen betere dag gekozen konden hebben," zei hij. Aiden stemde ermee in door te knikken, maar keek twijfelend naar de lucht.
"Laten we hopen dat het dit weer blijft," voegde hij eraan toe.
Aiden was even bang dat hij de pony nooit te pakken zou krijgen. Maar toen hij er rustig op af
Iiep bleef het diertje rustig staan. "Hallo daar," zei hij zachtjes terwijl hij de pony over zijn neus aaide. Hij maakte het halstertouw vast en liep terug naar Jensen. De pony sjokte mak achter hem aan.
"Geen problemen tot zover," merkte hij op terwijl hi naar het paard keek dat Jensen vast had.
Jensen merkte op dat hij hoopte dat de paarden met elkaar op konden schieten. Aiden knikte onzeker. Het zou een hoop problemen voorkomen als ze een beetje normaal tegen elkaar deden. Maar ze stonden bij elkaar in de wei, dus zo rampzalig kon het niet zijn.
Ze bonden de paarden vast bij de stallen. De knopen kon hij nog prima leggen. Dat was dan ook iets wat je niet kon verleren. Hij twijfelde even of hij achter Jensen aan moest op het zadel en het hoofdstel te gaan halen, maar de paarden leken braaf te blijven staan. Dus hij ging Jensen achterna. Het zadel was niet moeilijk te vinden. Hij pakte het ietwat onhandig op en liep weer terug naar zijn pony. Zoals verwacht stonden de twee nog net zo kalm als hij ze achter had gelaten. Aiden legde het zadel en het hoofdstel aan de kant en pakte een borstel uit de poetsbak. Hij voelde zich zo ontzettend onnozel. Daar stond hij dan, een pony te borstelen met de glimlach van een klein kind op zijn gezicht. Ja, hij had dit echt gemist.



Made by Kíli
Terug naar boven Ga naar beneden
http://iwouldbeaunicorn.wordpress.com/
Jensen Blackwood
Jensen Blackwood
Class 3
Aantal berichten : 186

Character Profile
Alias: Flash
Age: 19 years
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptydo jul 14, 2016 12:58 pm

Jensen Blackwood

The best way to predict the future is to create it.
Jensen was met zijn mutatie geboren, hij had ze al van kleins af aan een plaats gegeven in het leven, hij kon ermee om gaan en hij had ze onder controle. Het was nooit gemakkelijk geweest. Hoe zeer je ook een plek voor jezelf in de wereld vond hoe moeilijker het vaker was om ergens anders een plek te krijgen. Anderen keken niet altijd op dezelfde manier naar je eens ze weten wat je bent of wat je kunt. Jensen had jaren zijn mutatie kunnen geheim houden voor anderen, familie, vrienden, school maar van zodra hij zijn snelheid begon te ontwikkelen kwamen de geruchten over een mutant. Het was als een kaarthuisje dat besloot om niet langer stand te houden, het tuimelde gewoon in elkaar. Van de ene op de andere dag zag hij hoe één verdenking, mutant, je hele leven en dat van je familie kon doen instorten. Het was niet eerlijk hoe opzichtig mensen konden zijn, alsof ze oogkleppen droegen en enkel maar naar dat ene woord konden kijken … mutant. Dus ja, hij begreep het gemompel van Aiden, dat het beter was om het voor jezelf te houden. ‘Ik ook.’ Stemde hij zachtjes in met Aiden. ‘Maar uiteindelijk op één of andere manier komen ze het te weten. Daarom is het hier zoveel beter.’ Hij wees naar de omgeving. ‘Hier vind je je plaats, vind ik toch. Je hoeft je niet te schamen, je hoeft je niet te verstoppen, niets achter te houden. Al doe ik het wel uit gewoonte.’ Hij glimlachte onschuldig en richtte zijn blik terug naar de weg voor hem.

De handelingen die hij gebruikte om de weide open te doen, de paarden te nemen, ze vast zetten, het ging gewoon vanzelf. Het was duidelijk dat dit een tweede aard voor hem was, een tweede leven, het ging gewoon automatisch. Hij aaide het zwarte paard over zijn hoofd en glimlachte het dier toe. Bij de woorden van Aiden keek hij om, grijnzend. ‘Het zijn paarden, ik kan je niet beloven dat het allemaal vlekkeloos zal gaan. Maar ik kan wel helpen, bij ons thuis heb ik denk ik alle mogelijke scenario’s gehad waarin het mis liep.’ Hij klopte de ruin op zijn hals en bewoog zich naar de IJslander van Aiden, aaide dat dier ook eens over zijn hoofd. Zo’n kleine hadden ze waarschijnlijk nooit gehad thuis, iedereen moest meteen op de grote paarden rijden. ‘Maar laten we hopen dat het zover niet komt.’ Hij zei het meer tegen het paard. Ze zagen er beide heel betrouwbaar uit, het zou vast wel goed gaan.

Toen Aiden een opmerking maakte over het weer keek Jensen voor een moment naar boven. Konden ze erop hopen dat het weer dit mooi zou blijven? Ze zaten immers op een eiland vol met mutanten, er was er vast eentje die het weer kon regelen. ‘Hopen dat er geen mutanten zijn die een slechte dag hebben.’ Grinnikte hij. Hij vond het niet erg, ja … met de zon erop was alles beter maar zelf als het zou regenen zou hij er geen erg in hebben. Hij was hier bij de paarden, ze zouden gaan rijden en dat was hetgeen waar hij echt het meest zin in had. Ze gingen samen het tuig gaan halen, Jensen koos voor western, omdat hij gewoonweg niets anders gewoon was dan de robuuste zware zadels en simpele hoofdstellen. Ze liepen terug tot bij de paarden, die als echte professionals rustig stonden te wachten. Jensen begon met een glimlach te borstelen, keek af en toe eens naar Aiden alsof hij het echt op zich nam om te helpen als het nodig was, maar de jongen deed het uitstekend. ‘Welke dieren hadden jullie op de boerderij, toen je er nog woonde?’ Vroeg hij nieuwsgierig tussen het borstelen door. De paarden waren goed verzorgd, het koste dus niet veel werk om ze te borstelen, de manen en staart uit te kamen en de hoeven te krabben. Jensen nam het zadel en gooide het op een typische “western” manier op de ruin, hij gaf geen kik. Die beweging was waarschijnlijk de meest vertrouwde beweging ook, en hij klaarde er helemaal van op …
Tag/Aiden - 694 words - Notes/ Outfit Jas
coded by RESCUE RANGER ! of ATF
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden O'Reilly
Aiden O'Reilly
Class 3
Aantal berichten : 351

Character Profile
Alias: Scáth
Age: 17
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyza jul 30, 2016 1:03 pm

[GUILT]
an emotion that occurs when a person feels that they have voilated a moral standard.
I didn’t mean for any of this to happen

Jensen leek het te begrijpen. Niet dat Aiden wat anders had verwacht, Jensen kwam niet over als iemand die zichzelf beter vond dan anderen alleen om een mutatie.
Aiden zou zich kapot schamen. Misschien ook deels omdat hij wist dat het zijn ouders' imago zou schaden. Onwillekeurig vroeg hij zich af hoeveel mensen het eigenlijk wisten. Behalve zijn vader en moeder had hij niemand verteld over zijn mutatie. Misschien hadden een aantal klasgenoten vermoedens gehad, maar niemand had hem er ooit over benaderd. Waarom zouden ze ook? Zelfs met mutatie was hij niet interessant genoeg voor al die lui op zijn oude school. Die hadden we wat beters te doen. Het ergste wat hem zou kunnen overkomen was dat er een groepje grappen over hem zou maken, en de hele school lieten weten dat hij anders was, zodat niemand meer aandacht aan hem zou besteden. En dat was geen straf, maar een opluchting voor Aiden.
Zover was het echter nooit gekomen. Hij was naar Genosha vertrokken nog vóór die leerlingen hun vermoedens konden vaststellen. En hier hoefde hij niet bang te zijn voor achterdochtige medeleerlingen. Niet op dat vlak in ieder geval.
Jensen sprak Aidens gedachtes uit. Hier hoefden ze niet te verstoppen. Want hier was je 'normaal'. Aiden wist bijna zeker dat alle mutanten dat stukje opluchting voelde. Al was dat maar heel even.
Hij glimlachte geruststellend naar Jensen toen hij vertelde dat hij zich nog wel verstopte, uit gewoonte. Dat herkende Aiden wel.
"Dat gaat vanzelf over. Je bent hier immers nog maar net," stelde hij hem gerust.

De paarden straalde een oase van rust uit naar Aiden. Ze stonden allemaal zorgeloos in de weide te grazen en te genieten van het lekkere weer. Zelfs bij de kennels voelde hij zich niet zo rustig. Hij ademde even in en uit voor hij tevreden achter Jensen aanliep.
De IJslander deed niet erg moeilijk. Hij keek alleen even sloom op toen Aiden eraan kwam lopen. Zachtjes sprak hij tegen het dier terwijl hij hem vastpakte en naar het hek begeleidde.
Jensen leek ook nog geen problemen te hebben. Toen Aiden dit opmerkte stelde hij hem gerust dat het vast wel allemaal goed kwam. Jensen had immers jaren ervaring. Aiden was in goede handen. Niet dat hij verwachtte dat er iets mis zou gaan. De paarden zagen er heel braaf uit, bovendien voelden ze zich beide nog erg kalm.

Aiden hoopte met heel zijn hart dat het mooi weer bleef. Vooral nadat Jensen de opmerking had gemaakt over een mutant met een slechte dag. Dat liet hem nog even realiseren dat je maar nooit zeker kon zijn over wat er op het eiland gaande was. Hij grinnikte zorgelijk. Maar zelfs als het ging regenen... Hij haalde zijn schouders op.
"Dat laten we de pret niet bederven, toch?" vulde hij zijn gedachten hardop aan. Ze liepen terug naar de stallen, bonden de paarden bast, liepen naar het zadelhok en vervolgens weer terug naar de paarden. Het leek allemaal zo lang gelden voor Aiden. Terwijl hij nog altijd best  veel tijd besteedde aan de paarden thuis. Hij verzorgde ze altijd na school. Het was het daadwerkelijke rijden wat zo lang geleden voor hem was.
Hij pakte een borstel uit de poetsbak en begon de IJslander te poetsen. Het was fijn om eens actief bezig te zijn met iets. Als hij de behoefte voelde om iets te doen, ging hij altijd studeren. Dat was een mentale bezigheid, nu was hij fysiek bezig en het voelde voor eens veel beter.
"Welke dieren hadden jullie op de boerderij, toen je er nog woonde?" vroeg Jensen toen Aiden aan de manen begonnen was. Hij dacht even na.
"Wel, onze boerderij was er vooral om granen te verbouwen. Maar we hadden ook een aantal koeien waarvan we de melk dan verkochten." Hij kon zich dat nog goed herinneren. Zijn vader en moeder, die al discusserend om tafel zaten. Vader was ervan overtuigd dat ze meer geld konden verdienen met de koeien, en moeder was eigenlijk vooral bezorgd. Omdat dat meer werk met zich meebracht en dan de oogst misschien wel zou mislukken. Uiteindelijk had vader zijn zin gekregen, en was het goed gekomen. Eigenlijk vond Aiden dat moeder gelijk had. Vader nam altijd teveel hooi op zijn vork, spreekwoordelijk dan...
"En we hadden kippen, die we vooral voor onszelf hielden. Ze produceerden altijd net genoeg eieren om de week mee rond te komen. En de paarden natuurlijk. Die hadden we eigenlijk alleen omdat m'n mam er zo om zeurde. We hadden er twee," eindigde hij. Tot de verkocht werden, samen met de rest van de boerderij.
"En jij?" vroeg hij geïnteresseerd. Al kon hij het antwoord al wel raden.


Made by Kíli
Terug naar boven Ga naar beneden
http://iwouldbeaunicorn.wordpress.com/
Jensen Blackwood
Jensen Blackwood
Class 3
Aantal berichten : 186

Character Profile
Alias: Flash
Age: 19 years
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyzo jul 31, 2016 10:57 am

Jensen Blackwood

The best way to predict the future is to create it.
Het was een soort wederzijds respect tussen hem en Aiden. Ze zaten op dezelfde golflengte en de ene pikte in op dingen die de andere zei en omgekeerd. Aiden leek het te begrijpen, alles wat verband hield met het wat meer solitaire leven, het achterhouden van mutaties en dergelijke. En het klonk als een geruststelling toen Aiden zei dat hij het wel gewoon zou worden. Toch, het was niet dat Jensen hier ronduit zijn mutatie zou gebruiken, hij zou er nooit mee te koop lopen zoals sommigen dat hier wel zouden doen. Maar het klonk mooi, om te weten dat je op een dag gewoon door de gang kon lopen zonder schrik te hebben dat er werd geroddeld over hoe “anders” je was. Dat je geen schrik hoefde te hebben andere meningen. Jensen zag er dan wel goed uit maar school was nooit een gemakkelijker periode voor hem geweest, hier kon hij de schade gelukkig wel wat in halen. En Aiden stelde hem daarmee gerust, net als hij Aiden gerust stelde op andere vlakken. Het was een goede vriend, zoveel was zeker. Jensen was blij dat hij iemand had gevonden waar hij een zekere passie mee deelde, waarin er een gelijkenis was. Want dat zou hij bijvoorbeeld nooit voor elkaar krijgen met zijn kamergenoot.

Terwijl ze de paarden richting de aanbindplaats brachten keek Jensen kort op naar de hemel. Het was vredig en rustig en mooi maar ze wisten beide hoe snel dat kon veranderen. Hij had hier nog geen weermutanten gezien maar hij wist dat ze er waren. Hoe zou je anders plots een Storm krijgen ten midden van de dag zonder dat er iets werd voorspelt van een storm? Ze waren een beetje de pretbedervers op het eiland soms. Niet dat Jensen veel problemen had met het weer, hij hield gewoon niet van de kou. Hij was gewoon om in snikhete omstandigheden te werken en dan na een maand ofzo eens de storm van je leven over je hoofd te krijgen. En zelf dan bleef je doorwerken. De opmerking van Aiden deed hem grijnzend om kijken. ‘Nee inderdaad.’ Stemde hij meteen in. Hij zou niet terug schrikken van een beetje regen. ‘Trouwens, je weet wat ze zeggen, een echte ruiter rijdt door weer en wind.’ Knipoogde hij. Zijn moeder zei dat altijd, als Jensen het niet zag zitten om te werken omdat er een regenbui over het land trok. En dan kon ze hem altijd overhalen om op zijn paard te kruipen en het vee binnen te halen.

Terwijl ze aan het poetsen en zadelen waren vroeg Jensen naar het boerderij leven van Aiden. Hij stopte even met borstelen toen Aiden begon te praten en keek hem geïnteresseerd en knikkend aan. Uiteindelijk ging hij weer verder met borstelen, manen kammen en hoeven krabben. Granen hadden ze zelf nooit gedaan, omdat het niet gemakkelijk was in een warme streek als waar hij vandaan kwam. Maar al de rest klonk hem zo bekend in de oren, de kippen, de eieren. Zijn jongste zusje rende altijd als eerste naar buiten s’ochtends, met de honden achter zich, om eieren te gaan rapen. Hij glimlachte om het idee. Toen Aiden hem de vraag terug stelde gooide hij eerst het zadel op de ruin voor hij begon te praten. ‘Granen deden we niet, vanwege de aanhoudende droogte.’ Hij zweeg even terwijl hij handig begon aan te singelen alvorens hij naar de IJslander wandelde en er tegen de bar bleef staan waar ze aan gebonden stonden. ‘We hadden koeien en een stuk of vijfhonderd schapen die de weides onderhielden. Mei en juni was dan altijd scheerperiode waardoor alle hens aan dek waren. De wol verkochten we dan. We hebben vijf paarden staan, zes als de merrie gezond is bevallen,’ hij zweeg en dacht aan de merrie, het moest haast wel dat er nu al een veulen naast dartelde. ‘En de honden, vier, drie drijvers en een waker.’ Glimlachte hij bij het idee aan de vier honden op het erf. ‘Wat kippen ook. Maar de koeien en de schapen waren onze grootste inkomst.’ Besloot hij uiteindelijk terwijl hij de IJslander even over het hoofd aaide. Hoe meer hij vertelde over thuis hoe liever hij zich voor eventjes naar huis wilde teleporteren. Maar dat idee verdween vrij snel toen hij keek naar de paarden, ze zouden gaan rijden …
Tag/Aiden - 722 words - Notes/ Outfit Jas
coded by RESCUE RANGER ! of ATF
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden O'Reilly
Aiden O'Reilly
Class 3
Aantal berichten : 351

Character Profile
Alias: Scáth
Age: 17
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyzo aug 14, 2016 3:04 pm

[GUILT]
an emotion that occurs when a person feels that they have voilated a moral standard.
I didn’t mean for any of this to happen

Hij wenste soms dat het niet hoefde, zijn mutaties achter hhouden.Dat hij gewoon naar huis kon en normaal kon zijn. Natuurlijk wist hij dat hij hier, op het eiland, helemaal geen moeite hoefde te doen om zijn mutaties te verstoppen, maar toch wilde hij dat hij zich er iets comfortabeler bij kon voelen.
Daarom was hij blij met Jensen Hij leek het te begrijpen.Ze stonden op één lijn. Aiden stelde hem gerust dat de drang om te verstoppen vanzelf wel over ging. En dat was niet gelogen. Aiden was er uiteindelijk ook gewend aan geraakt. Maar de constante angst dat hij iemands emoties veranderde bleef. En het schuldgevoel, dathem met de meer meer leek in te nemen.

Hij was dan ook blij dat hij Jensen vandaag was tegengekomen. Paardrijden was precies wat hij nodig ad. Een beetje afleiding, fysieke bezigheid én nostalgie van vroeger. Beter kon het niet worden. Hij merkte dan ook op dat een beetje regen de pret niet zou bederven. Jensen leek hiermee in te stemmen,
"En je weet wat ze zeggen, een echte ruiter rijdt door weer en wind," voegde hij eraan toe. Aiden glimlachte en knikte. Zo was dat maar net. Een humeurige weermutant ging deze dag niet verpesten.

Aiden vond al zoveel plezier in het borstelen van de IJslander. Het was weer net zoals vroeger. Ondanks dat de pony helemaal geen stevige poetsbeurt nodig had deed Aiden dit wel. Manen kammen, staart uitborstelen, hoeven krabben alles. Hij merkte toch al snel dat de paarden wel goed verzorgd werden. \Jensen vroeg welke dieren er op Aidens boerderij leefden. En Aiden wist dat nog maar al te goed. Het waren er nooit veel geweesd omdat de boerderij eigenlijk vooral voor graan zorgde. Naar de koeien die er later bijkwamen zorgden ook een beetje voor inkomsten. Aiden had de paarden altijd het leukste gevonden. Ondanks dat ze eigenlijk wat overbodig waren op de boerderij.
Hij vroeg vervolgens hetzelfde aan Jensen, die begon uit  te leggen dat graan niet wilde vanwege de droogte. Daar kon Aiden wel mee instemmen. Ierland was daar in dat geval iets geschikter voor.
Zijn mond viel bijna open bij het aantal schapen dat Jensen noemde.
"Vijfhonderd?" herhaalde hij. Dat moest ook haast wel. Aidens familie leefde van de graan dat ze verkochten. Jensens familie leefde ongetwijfeld op het schapenwolf.
Jensen was naast de IJslander gaans taan en vertelde rustig. Ze hadden ook koeien en paarden. Wat al vanzelfsprekend was. Ze hadden er bijna alles wat Aiden had. Alleen meer.Daarnaast kwam Jensen nog  maar net van een boerderij af. Aiden had dat leven al een hele poos geleden achter zich gelaten. Hij gooide het zadel ietwat onhandig op de rug van de pony. Die nog altijd net zo kalm was als eerst.
"Koeien en schapen klinkt nog altijd leuker als  het graan," grinnikte hij. Het oogsten was vreselijk. Ondanks dat hij nog redelijk jong was toendertijd, moest hij meehelpen. Hij schoor veel liever 500 schapen.
"Maar daar denk jij vast niet hetzelfde over. Ik kan me voorstellen hoe zwaar het scheren moest zijn in de hitte," zei hij terwijl hij aan het omdoen van het laster begon. Ook dit ging makkelijker dan hij gewend was. Hij grinnikte.
"Wat ik me ervan kan herinneren was opzadelen niet zo gemakkelijk. Volgensmij heb ik het echt getroffen met hem." Hij aaide de pony over  zijn neus  en keek vervolgens naar Jensen.
"Ziet ernaar uit  dat we er klaar voor zijn," zei hij met een glimlach. "Zullen we dan maar?" vroeg hij deels aan Jensen, deels aan de IJslander. Hij betwijfelde of er iets zijn dag  kon verpesten.



Made by Kíli
Terug naar boven Ga naar beneden
http://iwouldbeaunicorn.wordpress.com/
Jensen Blackwood
Jensen Blackwood
Class 3
Aantal berichten : 186

Character Profile
Alias: Flash
Age: 19 years
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyma aug 15, 2016 10:01 am

Jensen Blackwood

The best way to predict the future is to create it.
Over thuis praten klonk op veel manieren als een soort cliché. Heel deze school dacht waarschijnlijk wel vaker eens aan hun versie van “thuis”. Voor sommigen was dit misschien al hun thuis gehouden voor anderen was iedere dag weg van thuis een marteling. Voor Jensen … hij mistte het, hij miste het werk, hij miste zijn familie, hij miste de dieren, de hitte, het land. Maar het was niet iets waar hij treurig om zou zijn. Sinds hij zijn mutatie echt beginnen gebruiken was had hij geleerd dat je uiteindelijk wel altijd terug kon naar huis, zeker in zijn geval. En je moest je horizon verbreedde, dat had zijn vader hem altijd gezegd toen hij op het punt stond van thuis te vertrekken. Dus hij probeerde niet al te veel aan thuis denken. Toch deed het hem echt deugd om erover te praten met iemand als Aiden, iemand die wist hoe een boerderij werkte en die even grote voorstander was van dieren als hij dat was. Het was aangenaam, ontspannen zelf en Jensen voelde zich geheel op zijn gemak. Zeker ook nog eens met het bijzijn van de twee paarden en de handelingen die daarmee gepaard gingen, het was een automatisme en het deed zoveel deugd.

Hij was beginnen opzadelen. De zwarte ruin stond chill rond te kijken en trok zich niets aan van het hele aansingelen. Dat bracht een kleine glimlach op Jensen zijn lippen, zijn ruin thuis was net iets minder blij met aansingelen. Daarom was hij ook Jensen zijn paard, hij was een handvol soms maar de beste die ze hadden staan. Toen Aiden verbaasd reageerde op het getal keek Jensen hem grijnzend aan. ‘En tweehonderd koeien ongeveer, voornamelijk voor te fokken.’ Voor hem waren zevenhonderd dieren niets, ze had er hectaren aan land voor dus waarom niet. Maar dan zei iets waar Jensen zachtjes om moest grinniken. ‘Graan doet niet veel meer dan staan, en een beetje heen en weer wiegen met de wind.’ Grapte hij. Zijn ogen gingen geregeld naar Aiden die opzadelde maar de jongen wist duidelijk nog hoe het moest. Toen hij begon over het scheerseizoen knikte Jensen meteen. ‘Dat is de zwaarste periode. Iedereen uit de familie kwam wel helpen.’ Hij zweeg even terwijl hij de ruin het hoofdstel in stak. ‘We hadden zes scheerapparaten, we stonden allemaal op een rijtje. Mijn pa huurde nog twee scheerder bij dus het was ik, de twee mannen, men vader en twee nonkels. Wij scheerden, de vrouwen maakte de wol klaar en dreven de schapen binnen. Ik moet toegeven dat ik altijd heel blij was als het dan eens ging regenen achteraf.’ Greens hij. Regen tijdens het scheren was een ramp, de wol werd nat en ze moesten stoppen maar nadien, het geweldig gevoel.

Toen Aiden zich tot de IJslander wendde en het had over het opzadelen knikte Jensen meteen instemmend. ‘Zie, niet verleerd.’ Knipoogde hij. Je zag zo dat het twee hele brave paarden waren. De ruin begon wat ongeduldig te worden, hij schraapte zijn hoef over de grond en Jensen keek hem grijnzend aan. Toen Aiden aankondigde dat ze er klaar voor waren knikte Jensen meteen enthousiast. ‘Ik ben er klaar voor.’ Stemde hij in terwijl hij zijn paard los gespte en de teugels over zijn hoofd gooide. ‘Weet je noch hoe je moet opstijgen?’ Vroeg hij aan Aiden, als grapje bedoeld. Zelf zette hij zijn voet in de stijgbeugel en steeg op, de ruin wilde al meteen vertrekken. ‘Rustig.’ Zei hij tegen het dier, die had er duidelijk zin in. Dit voelde zo goed, alleen al op de hoogte zitten, in een westernzadel met een gedreven paard onder zich, zijn dag kon niet meer stuk …
Tag/Aiden - 614 words - Notes/ Outfit Jas
coded by RESCUE RANGER ! of ATF
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden O'Reilly
Aiden O'Reilly
Class 3
Aantal berichten : 351

Character Profile
Alias: Scáth
Age: 17
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptywo sep 28, 2016 9:56 pm

[GUILT]
an emotion that occurs when a person feels that they have voilated a moral standard.
I didn’t mean for any of this to happen

Aiden vond het fijn om met Jensen te praten. Het haalde herinneringen van vroeger op. Toen hij nog jong was en elke dag op school niet kon wachten om naar huis te gaan, zodat hij kon helpen met simpele boerderij klusjes. Het leukste vond hij de kalfjes. Die hij samen met zijn vaders hulp elke dag hun melk gaf. Het waren nooit veel kalfjes. Altijd maar vijf of zes. Daarom was Aiden extra verbaasd over de 200 koeien die Jensen in zijn boerderij had. De schapen waren al veel. Maar bij de koeien kon Aiden zich voorstellen hoeveel werk daarin moest zitten. Hij moest toegeven dat hij het niet erg  vond om maar een stuk of 30 koeien te hebben. Maar Jensen was niet anders gewend. En als Aidens vader 700 dieren huishield, had hij de boerderij vast niet verkocht om een beter betaalde baan aan te nemen. Want dan was er helemaal geen beter betaalde baan geweest. Hij kon et niet helpen, maar  begon zijn leven voor te stellen als hij al die tijd gewoon op de boerderij had gewoond.
Aiden merkte op dat de schapen vast veel werk opleverde zodra geschoren moesten worden. Jensen bevestigde zijn vermoeden. Ze zouden het met de hele familie doen. Aiden glimlachte terwijl Jensen vertelde dat hij blij was als het achteraf zou gaan regenen.
"Ga je terug om ze te helpen tegen die tijd?" vroeg hij voorzichtig. Hij wilde Jensen niet overstuur maken. Maar als het aan hem lag had hij teruggegaan. Ondanks dat het als veel werk en gedoe leek, leek het hem ook juist een soort traditie. Aiden zou er zonder twijfel voor teruggaan. En voor Jensen was dat alleen maar makkelijker.

Jensen keek toe terwijl Aiden zijn best deed om de brave pony op te zadelen. Het werd goedgekeurd door hem Hij voelde zich er iets beter door. Hij deed niks verkeerd, nog niet althans. Jensen begon zijn ruin ook op e zadelen. Zodra ze alle twee de paarden klaar hadden steeg Jensen op. Hij grapte of Aiden zich nog kon herinneren hoe hij moest opstijgen. Aiden grinnikte naar Jensen.
"Dat hoop ik wel." grapte hij terug.
Hij zette zijn voet in de beugel en zwaaide de andere erover heen. Terwijl Jensens paard bijna niet stil kon blijven staan van enthousiasme, bleef Aidens IJslander stokstijf staan. Hij keek fronsend naar het beestje.
"Je hebt er toch wel een beetje zin in?" vroeg hij het dier, niet verwachtend dat hij een antwoord zou krijgen. Hij wilde het de pony niet aandoen om een heel stuk te rijden terwijl hij er helemaal geen zin in had. Aiden wierp een blik op de weide en realiseerde zich dat de pony ook gewoon lui kon zijn en terug  wilde naar zijn wei en zijn heerlijke gras. Het was goed voor hem, een beetje beweging. Hij keek naar Jensen.
"Let's go?" zei hij enthousiast. Hij spoorde de pony aan terwijl hij een klikkend geluid maakte en stapte rustig richting het ruiterspad.

OOC: omg i'm so bad at this im sorry *crying*

Made by Kíli
Terug naar boven Ga naar beneden
http://iwouldbeaunicorn.wordpress.com/
Jensen Blackwood
Jensen Blackwood
Class 3
Aantal berichten : 186

Character Profile
Alias: Flash
Age: 19 years
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyzo okt 02, 2016 10:40 am

Jensen Blackwood

The best way to predict the future is to create it.
Hij had niet gedacht dat hij hier iemand zou vinden waar hij zoveel passie over zijn thuiskomst kon praten zoals met Aiden. Hij zou Aiden zo willen meenemen naar huis, enkel om hem eens een rondleiding te geven of om eens over de velden te galopperen met de paarden. Niets zou kunnen opbotsen tegen het gevoel van thuis komen, zelf dit eiland niet. Hij probeerde iedere herinnering intact te houden, hij probeerde levendig terug te kijken naar de tijd dat hij uren achtereen thuis zat, aan het werk. Hier stelde werken, studeren niets voor met wat hij altijd gewoon was. En in combinatie met zijn mutatie kon hij zich hier dus veel sneller gaan vervelen dan dat hij thuis deed. Aiden bracht de herinneringen, het gevoel weer tot leven en daar was Jensen hem dankbaar voor. Dat en de paarden voor hun neus maakte het compleet. Dit was misschien wel de beste dag die hij had gehad sinds hij hier was aangekomen. Gewoonweg omdat het zou vertrouwd was, omdat het iets was dat hij hier kon doen en hij thuis gewoon was om te doen. En voor wat hij kon opmerken had Aiden er ook geen erg naar om erover te praten. Dus de herinneringen waren echt, voor beide.

Bij de vraag keek Jensen hem gelijk aan. Terug gaan naar huis was een beetje tegen de regels maar hij deed het. Er was niets dat iemand als hem, die kon teleporteren, hier kon tegenhouden. Dus waarom zou hij het niet gewoon doen. Jensen hield zich aan de regels, alleen konden ze niet verwachten hem hier te houden zonder dat hij zijn familie niet af en toe eens mocht zien. Hij had het geluk de juiste mutaties ervoor te hebben, anderen helaas niet. ‘Ja, ik denk van wel.’ Knikte hij na een lange bedenkelijke blik. ‘Ik weet dat het niet mag, dat we technisch gezien niet van dit eiland af mogen maar we hebben ook ons rechten. Als ik mijn familie kan helpen in een tijd als dat dan gaan ze me daar niet voor tegenhouden.’ Haalde hij zijn schouders op. Hij staarde een secondelang naar zijn paard alvorens hij terug naar Aiden keek. ‘Je zou een keer mee moeten komen, je zou het vast geweldig vinden.’ Zei hij uiteindelijk grijnzend. Hij was er zeker van dat Aiden er op zijn plaats zou zitten.

Het opzadelen ging zo automatisch dat het goed voelde. Het grapje werd met een grapje terug beantwoord en Jensen grinnikte geamuseerd terwijl hij op zijn paard steeg. De ruin had er zin in, net als Jensen dat had. De paarden thuis voelden het onrechtstreeks altijd aan als er veel werk was of als het snel moest gaan. Deze ruin leek het over te nemen dat Jensen er zin in had. Aiden steeg op, zo’n dingen verleerde je niet. Zijn Ijslander bleef stokstijf staan waardoor Aiden hem meteen vroeg of hij er zin in had. De pony draaide enkel zijn oren naar Aiden toe. ‘Hij is gemanieerd.’ Knipoogde Jensen. Uiteindelijk draaide Aiden zich naar Jensen en vroeg of hij er klaar voor was. Jensen stak zijn duim op, van zodra de ijslander ook maar een hoef verzette kwam de ruin ook meteen in een snelle stap. Deze had er in ieder geval zin in. Het paard wandelde fors door tot het na de ijslander kwam te wandelen. Er was een beetje een hoogteverschil. ‘Wat was je eerste paardenervaring?’ Vroeg hij nieuwsgierig terwijl zijn blik naar het pad ging. De paarden kenden duidelijk hun weg, dat en de zon … Jensen straalde haast …
Tag/Aiden - 598 words - Notes/ Outfit Jas
coded by RESCUE RANGER ! of ATF
Terug naar boven Ga naar beneden
Aiden O'Reilly
Aiden O'Reilly
Class 3
Aantal berichten : 351

Character Profile
Alias: Scáth
Age: 17
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyma nov 07, 2016 11:27 pm

[GUILT]
an emotion that occurs when a person feels that they have voilated a moral standard.
I didn’t mean for any of this to happen

aiden was nog nooit zo enthousiast oer iets geweest. Hij vond het geweldig om te horen over Jensens thuis. Hij kon al helemaal voor zich zien hoe Jensen samen met zijn familie aan een warme maaltijd zat na een lange dag schapen scheren. Het deed hem denken aan vroeger. Toen hij nog op de boerderij woonde. Toen hij ook elke avond aan de warmste maaltijd die ze zich konden permitteren zat. Hoe hij altijd domme kleine dingetjes mocht doen toen hij klein was. Hoe hij opgroeide met zoveel liefde voor dieren. En hoe dat allemaal van hem afgepakt werd door een beter betaalde baan. Misschien dat hij het daarom zo fijn vond om erover te praten.
Hij vroeg aan Jensen of hij van plan was om naar huis te gaan tegen de tijd dat de schapen weer geschoren moesten worden. Jensen leek er zo enthousiast over, dat het Aiden niet verraste toen hij vertelde dat hij dat wel van plan was.
"Ach, ze kunnen je niet opsluiten hier," stemde Aiden in. Hij had niet echt de behoefte om terug naar huis te gaan, maar hij wist dat het niet makkelijk was om het eiland te verlaten. Ze waren hier immers niet zonder reden. En wie weet wat er zou gebeuren als de onjuiste mutanten het eiland zouden verlaten.
Aiden keek verbaasd op toen Jensen voorstelde dat hij een keer mee moest komen. Hij begon er spontaan van te blozen.
"Wouw, dat zou ik geweldig vinden," stamelde hij. Hij wist ook niet wat hij er verder over moest zeggen. Zo'n voorstel was niet niks. Het zou hem geweldig lijken om weer eens bezig te zijn op een boerderij. En als hij dan ook nog eens een handje kon helpen.

Het voelde alsof hij gisteren nog voor het laatst had gereden toen hij opsteeg. Hij voelde zich er zo goed door. Een glimlach was op zijn gezicht gebrand. Jensen merkte op dat de IJslander gemanierd was. Aiden knikte instemmend. Hij gaf geen tegenspraak toen hij opsteeg en daar was Aiden alleen maar blij om.
"Ik heb een goede pony gekozen om mee te beginnen," zei hij opgewekt terwijl hij de pony aanspoorde. Hij begon rustig naar het ruiterspad te stappen. De ruin van Jensen stapte er vrijwel gelijk enthousiast achteraan. Aiden keek op naar Jensen zodra hij naast hem reed en begon te lachen.
"Hoe is het weer daarboven?" grapte hij. Jensen zat duidelijk veel hoger dan Aiden. Dat vond hij echter geen probleem. Hij was heel blij met zijn brave IJslander.
Zodra ze het bos inreden vroeg Jensen naar zijn eerste paarden ervaring. Aiden keek bedenkelijk om zich heen.
"Ik weet bijna zeker dat mijn ouders de paarden al hadden voor ik geboren werd, maar toen ik vijf was en ik onze shetlander mocht rijden. Natuurlijk onder teozicht van mijn ouders, maar ik mocht er helemaal alleen op zitten terwijl mijn moeder ons begeleide aan het halster." Hij dacht terug aan het moment."Er zijn wel korte herinneringen van borstelen en aaien daarvoor, maar ik denk dat ik mijn eerste ervaring is. En jij?" weerkaatste hij de vraag. Jensen moest vast een goede eerste herinnering aan de paarden hebben, aangezien hij er al van kleins af aan mee opgegroeid was.

OOC: Still terrible :')

Made by Kíli
[/b]
Terug naar boven Ga naar beneden
http://iwouldbeaunicorn.wordpress.com/
Jensen Blackwood
Jensen Blackwood
Class 3
Aantal berichten : 186

Character Profile
Alias: Flash
Age: 19 years
Occupation:
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Emptyma nov 14, 2016 11:18 am

Jensen Blackwood

The best way to predict the future is to create it.
Nee, ze konden je hier niet opsluiten. Wat Aiden zei was volkomen logisch. Hij zou het ook nooit toelaten dat ze hem hier hielden tegen zijn zin, om welke reden dan ook. Jensen was een wel opgevoede jongen, hij hield zich altijd aan het regelement maar dit was iets dat boven dat alles stond. Zijn familie, zijn zussen, de boerderij was voor hem nog steeds vier keer zo belangrijk dan dit. Oke, dit was een veilige thuis haven, hij voelde zich hier geaccepteerd en op zijn plaats maar het was niet wat thuis had. Hij was blij dat hij terug lessen kon volgen, vrienden kon maken, geen roddels te hoeven aanhoren over hoe anders hij was. Maar het gevoel van thuis komen zou hij hier nooit hebben, gelijk met wie hij een kamer deelde of een vriendschap mee had. Dit was geen gevangenis en als dat wel zo was, kon hij gemakkelijk ontsnappen. Hij wist dat het niet voor iedereen zo gemakkelijk was, ze hadden niet allemaal het gemak om ergens heen te springen als hem. Dus misschien was het voor anderen wel een gevangenis en dat was jammer, het zou zo niet horen te zijn, ongeacht de roddels over spanningen op het vasteland. Ze konden niemand dwingen hier te blijven, zelf als het was uit veiligheidsoverredingen. Dat was het enige punt waar Jensen het niet mee eens was op dit hele eiland. Dus je zou hem ook zeker niet kunnen tegen houden.

‘Nee inderdaad.’ Stemde hij zachtjes in. ‘Dat is de enige visie van dit eiland die ik niet support.’ Hij keek Aiden kort aan en haalde zijn schouders op. Het was algemeen gekend dat ze voorlopig niet van het eiland mochten. Het voorstel dat hij Aiden gaf om hem eens mee te nemen naar huis overviel de jongen duidelijk een beetje. Jensen keek met een glimlach opzij bij de woorden. Hij zou het niet voor iedereen doen, toch niet van het eiland in ieder geval. Maar het leek erop dat Aiden ook wel een beetje dat gevoel miste, dat boerderijleven. Dus waarom niet? ‘Het vraagt niets voor moeite van mijn kant, het teleporteren dus het zou niets uitmaken. Daarnaast ben ik zeker dat mijn ouders en zussen wel stiekem een vriend zouden willen ontmoeten van hier.’ Knipoogde hij. Ja, zijn ouders waren zeer begaan met hun “verloren” zoon. Aiden mee nemen naar Australië zou geweldig zijn. ‘Als je tegen een beetje warmte kan natuurlijk.’ Vervolgde hij geamuseerd. In de zomer kon het er gemakkelijk veertig graden worden, als je niet tegen de warmte kon dan moest je ook niet in Australië zijn.

Het voelde waanzinnig, terug op een paardenrug zitten. Het voelde aan alsof het net gisteren was dat hij het voor het laatst had gedaan. Het voelde geweldig. Gegarandeerd dat ze beide morgen na deze rit stijf zouden zijn in hun benen maar het zou het zo waard zijn. De opgewekte toon waarmee Aiden zei dat hij een goede pony had gekozen om mee te beginnen deed Jensen grinniken. ‘Let op, straks gaat hij ervandoor omdat je dat zei.’ Lachte hij zachtjes. Nee, Jensen had paardenkennis, de IJslander zag er echt heel gemanierd uit, er zouden geen problemen komen van die kant. Zijn ruin stapte vlot door, kwam naast de IJslander te wandelen terwijl de twee dieren bijna automatisch het pad volgde. Toen Aiden begon te lachen keek Jensen hem grijnzend aan, al zeker na de woorden. ‘Warmer dan daar beneden.’ Grapte hij meteen. Ja, er zat wel wat hoogteverschil tussen de twee, toch kon de IJslander zijn ruin moeiteloos bij houden, het beestje stapte goed door. Toen Aiden begon te vertellen ging Jensen zijn blik kort van de weg naar Aiden en weer terug. Hij bukte zich wat voor een laaghangende tak en glimlachte toen hij over de shetlander begon, iets wat hij nooit had gehad. ‘Was het een brave shetlander? Ik hoor vaak dat ze rottig uit de hoek kunnen komen.’ Vroeg hij nieuwsgierig. Toen hij de vraag terug kreeg glimlachte hij meteen zachtjes. ‘We hadden een zeer bekwame oudere ruin, Shadow. Hij was gigantisch, maar de braafste die we hadden. Mijn mam nam me al mee in de draagzak toen ik nog zeer klein was, omdat er niemand was die op de boerderij kon blijven om op me te letten,’ hij zweeg en ontweek nog een tak, dat was dan weer het nadeel van zo hoog te zitten. ‘Van zodra ik twee was zat ik vooraan in het zadel, tegen mijn vijf reed ik al met Shadow alleen mee op sleeptouw met de anderen. Pas als ik groot genoeg was om zelfstandig te rijden kreeg ik een ander paard.’ Shadow was zodat de leermeester geweest van de hele familie Blackwood. ‘Geboren in het zadel.’ Grinnikte hij zachtjes. Ja, zo was het geweest, het zat in zijn bloed en het zou er niet te snel weer uit gaan …
Tag/Aiden - 814 words - Notes/ Outfit Jas
coded by RESCUE RANGER ! of ATF
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Maybe a little more homesick now. [Aiden]   Maybe a little more homesick now. [Aiden] - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Maybe a little more homesick now. [Aiden]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» #homesick
» Homesick
» Aiden O'Reilly
» Omm nom nom nom - Aiden O'Reilly
» Aiden Davis

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Outside :: Horse Stable-
Ga naar: