INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 The old me is dead and gone

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptywo jul 27, 2016 4:51 pm



Eindelijk hadden ze hem naar een andere kamer verhuisd. Gewoon terug op de gang waar alle docenten sliepen. Maar niet samen met Damian.. Ze hadden nog een lange weg te gaan, wilde hij goed maken wat hij de man had aan gedaan. Voor nu sliep hij dus alleen, in een kamer die speciaal was ingericht zodat hij er zich makkelijker in zijn rolstoel doorheen kon bewegen. Langs het bed stond ook nog altijd een hele opstelling met zuurstof, een hartslagmeter en een infuus. De slangetjes vielen in een warrige knoop naar beneden.

Hoewel hij alweer ver buiten bewustzijn was, was er geen extra controle. Clyde was opnieuw in Thor slaap gegaan, al was zijn vorige amper twee maanden geleden. De zware verminking van zijn gehele lichaam had zijn tol geëist. Om nog maar te zwijgen over de mentale klap die hij te verwerken had gekregen. Zijn haren waren opnieuw een beetje gegroeid, maar nog niet zo ver dat ze alweer omlaag hingen. Zijn baard kwam ook al terug in de vorm van onregelmatige stoppeltjes. Voor de rest zag hij er nog precies even beschadigd uit als de afgelopen maand.

Want ondanks de immense inspanningen van alle artsen aanwezig, was er niemand in geslaagd om het rauwe vlees terug te herstellen. De wonden waren wel dicht gegaan, wat resulteerde in het feit dat 80% van zijn lichaam nu littekenweefsel was. Zijn kracht had hij ook niet terug gekregen, aangezien zijn spieren op sommige plekken gewoon niet eens meer aan elkaar hingen. Maar daar kwam nu langzaam verandering in. Zijn Thor slaap duurde al twee dagen, en heel minieme zaken aan zijn lichaam waren terug hersteld.

Op dit tempo zou het vast jaren duren voor hij misschien een beetje op de oude Clyde zou lijken, maar alles was beter dan niets. In zijn bewusteloze staat had de man natuurlijk geen idee dat zijn mutatie zijn lichaam probeerde te redden. Als hij weer wakker werd, zou hij het misschien niet eens merken. Hij zou zich waarschijnlijk wel weer energieker voelen, misschien iets minder pijn hebben, maar hij zou geen verbeteringen opmerken. Daarvoor ging het proces gewoon niet snel genoeg.

&Mia
Terug naar boven Ga naar beneden
Mia Marte Araiza
Mia Marte Araiza
Class 3
Aantal berichten : 101

Character Profile
Alias: Ometeotl
Age: 19
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptydo jul 28, 2016 2:06 pm


Natuurlijk, wist ze dat ze hier als student niet mocht komen. Het bordje boven de deur met Staff only was niet te missen geweest, maar eerlijk gezegd kon het haar geen donder schelen. Het was al erg genoeg dat ze haar hadden kunnen verplichten naar dit door God vergeten eiland te komen eiland te komen, wat ze hier deed zou ze zelf wel bepalen. Nog geen twee uur geleden was ze aan gekomen op Genosha en ze verveelde zich nu al te pletter. De weinige spullen die ze had, had ze al binnen enkele minuten weten uit te pakken en de meeste studenten zaten in de les. Zelf had ze de eerste twee dagen vrij gekregen, om te ‘acclimatiseren’. Nog nooit eerder had Mia niets te doen gehad, in elk geval niet zo als nu. Ja, vroeger toen ze heel klein was geweest en toen ze in het bezit was geweest van Los Zetas, maar dat was al lang geleden; ze had het niets doen verleerd.

Wat verveeld liet ze haar mutatie in het rond tastte, opzoek naar het dichtstbijzijnde organisme. Een bromvlieg op het plafond, drieëntwintig uur oud klaar om in niet al te lang dood naar beneden te vallen. Niet interessant. Een goudvis met overgewicht. Een man wiens hartslag enorm traag was, nog trager dan wanneer iemand in slaap was. Een lichte frons verscheen op haar voorhoofd, langzaam liep ze naar de deur van de kamer waarin de man zou moeten liggen. De snelheid waarom sommige van de cellen in zijn lichaam aan het delen waren was abnormaal, maar niet zoals bij een tumor, het was anders. Heel even bleef ze stil staan, met haar hand rustend op het koele metaal van de deurklink. Er was niemand in de kamer en ook de aangrenzende kamers waren verlaten.

Zacht sloot ze de deur achter zich nadat ze de kamer van de man binnen was gestapt. Haar donkere ogen gleden over de apparaten die naast zijn bed stonden en met slangetjes en snoertjes met zijn lichaam verbonden waren. De apparatuur zag er veel geavanceerder uit dan wat zij in het kamp hadden gehad. Niet dat zij dingen als een hartslagmonitor echt nodig hadden gehad, in elk geval niet toen zij er nog was geweest. Toch was Mia blij dat ze dergelijke apparatuur eens uit een ziekenhuis gestolen hadden en ze een manier hadden gevonden het werkend te krijgen. Nog een reden om te geloven dat Niños Perdidos niet volledig verloren was zonder haar.

Rustig liep ze dichter naar het bed van de man toe. De man was enorm maar zoals hij daar lag, bewegingloos onder de dekens zijn gezicht en armen bedekt met enorme littekens, was hij niet meer dan een zielig hoopje mens. Wat zou er met hem gebeurd zijn? Had hij een ongeluk gehad tijdens het trainen of had hij iemand zo boos gemaakt dat die hem kosten wat kost had willen vermoorden? Haar blik gleed kort naar de gesloten deur, hoe groot was de kans dat er iemand binnen zou komen? Vast niet heel groot, tenslotte gaven de meeste docenten op dit uur van de dag les en wat kon het haar eigenlijk schelen als ze binnen zouden lopen? Het was niet alsof ze haar echt iets konden doen; ze wouden dat ze iets zou leren en dat was wat ze zou doen. Mia keek terug naar de man, liet haar handen iets boven zijn lichaam zweven terwijl ze zich concentreerde op de cellen in zijn lichaam. Huid cellen, spiercellen, zenuwcellen; er was weinig wat niet aangetast voor het vuur dat minutenlang zijn lichaam had moeten omhullen. Echter, was dat niet het gene wat haar fascineerde. Wat haar fascineerde was wat zijn lichaam aan het doen was om zichzelf te herstellen. Zijn cellen deelden zich, probeerden wat kapot was heel te maken maar het ging niet snel genoeg. Een paar snelle rekensommen vertelden Mia, dat het nog minstens een paar jaar zou duren voor zijn lichaam volledig hersteld zou zijn als het op dit tempo door ging. Hoe zou zijn lichaam reageren als zij zou proberen het proces een beetje te versnellen? Wat zouden ze er van vinden als zij op één van hun zou experimenteren? Kon het haar eigenlijk wat schelen? Nee.

Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptydo jul 28, 2016 2:37 pm



De diepe, droomloze slaap had wel iets weg van een coma. Vooral omdat zijn lichaam op een heel laag pitje functioneerde. Hij ademde nog, hij had nog een hartslag, maar zo traag en zacht dat het zorgwekkend zou zijn voor iemand die niet wist wat er aan de hand was. Gelukkig had hij, toen hij net nieuw was op het eiland, genoeg mensen geïnformeerd. Er was geen reden tot paniek. Het enige wat hij nodig had, was een bed en tijd. Dan werd hij uiteindelijk vanzelf weer wakker. Clyde kon nooit voorspellen hoe lang hij in Thor slaap zou zijn, dat hing af van de omstandigheden.

Meestal had hij maar ongeveer een keer per jaar nood aan Thor slaap, maar blijkbaar dacht zijn mutatie daar nu toch wel anders over. Het was een verrassing geweest, en ook eigenlijk helemaal niet, dat hij opnieuw in Thor slaap was gegaan. Amper twee maand na zijn vorige. Toen had hij anderhalve week geslapen, een record, maar ook geen wonder. Hij had zich toen al enkele weken verzet tegen de drang om te slapen, aangezien hij zijn plicht als peacekeeper veel te zwaar op zich nam. Gelukkig moest hij zich daar nu geen zorgen over maken. Hij was ontslagen, vervangen. Maar het was beter zo.

Want in zijn fysieke en mentale toestand was hij niet in staat om ook maar iets te betekenen voor de studenten op het eiland. Les geven deed hij ook niet meer. Eigenlijk bestond zijn leven enkel nog uit ergens in zijn rolstoel zitten en staren naar de omgeving. En hopen dat niemand op hem af kwam om te vragen hoe het ging. Het enige contact dat hij af en toe had, was met zijn verpleegster of met Jamie. Voor de rest zonderde hij zich af, wat het zelfmedelijden dat hij had alleen maar erger maakte. Zelfs na de confrontatie met Storm was hij er niet in geslaagd om zichzelf bij elkaar te rapen.

Maar dat zou misschien veranderen eenmaal hij weer wat van zijn kracht terug kreeg. Wanneer dat zou zijn, wist hij niet. Hij wist niet eens dat zijn lichaam momenteel bezig was met het herstellen van de cellen in zijn lichaam. Iemand anders had dat echter wel in de gaten. Het maakte hem niet wakker, maar er zat een onbekend persoon aan zijn bed, geheel onder de indruk van de veranderingen vanbinnen in zijn lichaam..
Terug naar boven Ga naar beneden
Mia Marte Araiza
Mia Marte Araiza
Class 3
Aantal berichten : 101

Character Profile
Alias: Ometeotl
Age: 19
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptydo jul 28, 2016 6:23 pm


Nooit eerder had ze de cellen van een mutant, buiten die van haar zelf, gemanipuleerd. Sterker nog, het zielige hoopje mens was één van de eerste mutanten die ze tegen kwam. Als je het überhaupt tegen komen kon noemen. Behoedzaam liet ze haar mutatie nog wat verder zijn lichaam in gaan. Het was alsof ze zijn DNA voor zich kon zien, alsof ze het kon zien ontvouwen als een puzzel. Het was anders dan het DNA van normale mensen, maar ook heel anders dan haar eigen DNA, en dat van Jean en Jamie. Natuurlijk had ze het DNA van de schoolhoofden bestudeerd, het was niet alsof ze tijdens de lange reis veel meer te doen had gehad. Met een half oor had ze naar hun verhalen geluisterd, terwijl ze hun biologie uitvoerig had bestudeerd. Zoals, ze dat nu ook bij de man deed die roerloos in het bed lag. Mia kon zich niet direct wijs worden uit zijn DNA. Het was zo anders, behalve een paar standaard allelen wist ze er maar enkele te plaatsen. Zou ze het op den duur beter in worden? Zou ze het DNA van mutanten beter begrijpen als ze hier langer was, en meer mutanten had bestudeerd? Abrupt bracht ze haar gedachten tot stilstand. Het was niet nodig zijn DNA te begrijpen, het was voldoende als ze zijn cellen begreep en buiten het feit dat die zich sneller deelden, leek er weinig anders aan.

Rustig bewoog ze haar handen heen en weer boven zijn lichaam, opzoek naar de plek waar de schade het grootst was. Uiteindelijk bleven haar handen boven zijn benen hangen, zijn spieren, zijn zenuwen; ze waren haast volledig verwoest. Wat had de man gedaan om dit te verdienen of zou het een ongeluk zijn geweest? Nog éénmaal keek ze over haar schouder naar de gesloten deur, vluchtig liet ze haar mutatie de gang af tastte; er was nog altijd niemand te bekennen. Haar blik ging naar de hartslagmonitor, hoe gevoelig zouden ze het alarm hebben afgesteld? Om het zekeren voor het onzekere te nemen zette ze het apparaat af, ze kon de man zijn hartslag prima in de gaten houden zonder dat gebliep van dat ding.

Haar ogen gleden over het gezicht van de man, er stond een slordig baardje van een paar dagen op en zijn huidskleur was vaal. Hoelang zou hij hier al liggen? De littekens verrieden dat het al even geleden was dat zijn huid was aan getast door de vlammen. Een maand, misschien twee? Het was moeilijk te zeggen, aangezien zijn cellen zich niet zo gedroegen als die van normale mensen. Wat ook moeilijk te zeggen was, was waarom de man in coma lag. Aan zijn hersenactiviteit kon ze zien dat het zo was, maar er was geen schade die, die coma verklaarde en de infuuszakken naast zijn bed konden de reden ook niet zijn. Zou zijn mutatie de coma hebben gegenereerd? Zou hij het merken als ze met zijn cellen begon te kloten? Niet, dat hij veel zou kunnen doen als hij het zou merken. Na kort haar hoofd te hebben geschud richtte ze zich weer op de zenuw en spiercellen in de man zijn benen. Hief bij enkele cellen de barrière die er nog op de deling lag op, om zo het proces nog iets verder te versnellen. Met een geconcentreerde blik in haar ogen keek ze naar iets wat alleen zij zag. De deling van de cellen, de langzame vorming van nieuw weefsel in zijn door vuur verwoestte benen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptyvr jul 29, 2016 10:29 am



Natuurlijk was hij altijd trots geweest op wat zijn lichaam allemaal aan kon. Er waren zoveel situaties geweest waarin een normale mens veel slechter uit zou zijn gekomen dan hij. Zijn botten waren sterker, zijn huid was dikker, hij was duizend keer sterker dan ieder welke mens en een heleboel mutanten. Maar niks was bestand tegen alles verterend vuur, een hitte zo intens dat het zich een weg had gebaand dwars doorheen zijn huid en spieren. Als het niet aan Devon had gelegen, was het vuur waarschijnlijk tot bij zijn organen geraakt en was hij nu dood.

Het alternatief was echter niet beter. Zijn eens zo sterke lichaam, waar hij altijd op kon rekenen, was amper nog een schim van het verleden te noemen. Maar er was beterschap op komst. Niet in de nabije toekomst, niet iets waar hij zich bewust van zou zijn.. Maar uiteindelijk zou hij herstellen. Niet eens met de garantie dat het terug zou zijn als vroeger, maar toch. Het zou hem waarschijnlijk weer meer zelfvertrouwen geven om andere mensen onder ogen te komen.

Dat er op dit moment iemand nogal intens naar zijn beschadigde lichaam zat te kijken, had hij helemaal niet door. Als hij nu wakker was geweest, had hij waarschijnlijk snel op het knopje naast zijn bed geduwd om een verpleegster te roepen. Maar hij sliep nog, zijn hartslag en ademhaling even traag als daarnet. Tot hij ineens iets voelde tintelen. In zijn been. Alsof iemand het knopje terug aan zette, begon zijn hartslag te versnellen, evenals zijn ademhaling.

Zijn ogen vlogen open, hij ademde haperend in en uit. Het getintel in zijn been was nog niet weg. Het was alsof zijn been sliep, het deed zelfs een beetje pijn maar.. Dat boeide hem niet. Hij voelde iets. Nadat hij een beetje over deze schokkende ontdekking heen was, merkte hij plots de aanwezigheid in de kamer op. Zijn blik gleed naar een meisje, ze kon onmogelijk een verpleegster zijn want ze droeg normale kleren, dat naast zijn bed zat. Met een onderzoekende maar ook best zenuwachtige blik keek hij haar aan, wist niet meteen uit zijn woorden te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mia Marte Araiza
Mia Marte Araiza
Class 3
Aantal berichten : 101

Character Profile
Alias: Ometeotl
Age: 19
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptyvr jul 29, 2016 4:35 pm

Ondanks het feit, dat ze al honderden keren had gezien hoe cellen nieuw weefsel vormden bleef het haar fascineren. Ook nu volgde ze geconcentreerd het proces van de cellen, die zich nu op een nog hoger tempo aan het delen waren. De eerste zenuwen waren hersteld, maar het zou zeker nog even duren voor de man weer de oude zou zijn. Op nieuw gaf ze een paar cellen en setje, hief ze de barrières op die de deling tegen gingen. Zou het kwaad kunnen? Zou zijn mutatie toe laten, dat ze ingreep in zijn lichaam? Zou er iemand zijn die het haar kwalijk zou nemen dat ze zijn genezingsproces in een stroomversnelling bracht?

De hartslag van de man schoot om hoog, tegelijkertijd met zijn ademhaling en zijn hersenactiviteit. Kennelijk had haar geklooi met zijn cellen hem wakker geschud. Langzaam keek ze op, haar handen nog altijd zwevend boven zijn benen. Met haar mutatie hield ze half het herstel in zijn benen in de gaten en half zijn hartslag en hersenactiviteit. Voor de man überhaupt zijn arm zou kunnen uitsteken naar de knop naast zijn bed, zou ze hem al kunnen verlammen. Echter, ging ze er vanuit dat de man slimmer was dan dat. Als ze het goed had, was het de pijn of het gevoel in zijn benen dat hem had gewekt en dat was waarschijnlijk iets wat hij sinds het incident nog niet ervaren had.

“Als je wil kan ik je, je pijn centra uitschakelen, dan voel je niets. Maar ik kan me voorstellen dat het fijn is weer wat te voelen.” zei ze rustig, op het moment dat zijn blik de hare trof. De man leek zich niet helemaal op zijn gemak te voelen en Mia deed geen poging hier direct verandering in te brengen. Voor een moment keek ze hem onbewogen aan, zich afvragend wat hij zag als hij naar haar keek. Met haar 1.65 en slanke bouw, was ze niet echt een imposant figuur. Maar het feit dat ze hier dood leuk langs zijn bed zat, ongeroerd door zijn zwaar beschadigde lichaam, kon als verontrustend worden ervaren. Voor even liet Mia haar blik weer naar zijn benen gaan, die verborgen lagen onder de dekens, niet dat dit voor haar een probleem was. Zonder haar aandacht op zijn hersenactiviteit te laten verslapen, liet ze twee stukken spierweefsel, die elkaar niet leken te kunnen vinden, aan elkaar hechtten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptyza jul 30, 2016 6:02 pm



Het duurde niet lang voor hij door kreeg dat hij weer in Thor slaap was gegaan. Aangezien er weer allerlei draadjes aan hem bevestigd waren, legde hij de link snel genoeg. Als hij gewoon sliep, hoefden al die dingen niet. Zo vaak had hij al geprobeerd van de verpleging te overtuigen dat het ook niet nodig was als hij in zijn coma-achtige slaap ging, maar ze bleven er op staan dat ze hem gewoon in de gaten wilden houden. Dat ze konden ingrijpen, moest er iets fout gaan. Hoe lang hij precies had liggen slapen, wist hij niet, maar dat zouden ze hem wel kunnen vertellen. Hij voelde ook dat hij wat meer kracht had, dat hij zich minder uitgeput voelde dan ervoor.

En hij voelde ook. Voor het eerst in twee maanden voelde hij iets in zijn benen. Geen al te aangenaam gevoel, maar toch. Hij was er blij mee alsof het het mooiste geschenk ter wereld was. Nog voor hij volledig kon bevatten wat er gebeurde en hoe het gebeurde, viel zijn blik op een bruinharig meisje naast zijn bed. “Als je wil kan ik je, je pijn centra uitschakelen, dan voel je niets. Maar ik kan me voorstellen dat het fijn is weer wat te voelen.” Merkte ze op, alsof het de normaalste zaak van de wereld was dat ze dat zomaar zou kunnen. Dat ze ook helemaal wist hoe het was, om na zo lang weer iets te voelen. Opnieuw raakte hij niet meteen uit zijn woorden, maar schudde toch langzaam zijn hoofd heen en weer. Ook al was het geen leuk gevoel, hij zou het niet willen missen.

Een nieuwe scheut van tintelingen schoot door zijn been. Met een heleboel moeite drukte hij zichzelf overeind op zijn elleboog, keek toe hoe ze haar handen langzaam heen en weer bewoog over zijn bovenbeen. "Hoe doe je dat?" Vroeg hij, een beetje schor. Niet alleen omdat hij zo lang niet had gesproken, maar ook omdat hij iets van zenuwen had. Wat ze ook aan het doen was, het werkte wel, anders zou hij niks voelen. Maar of het wel allemaal puur goed was wat ze deed, was ook maar de vraag. De man zocht haar blik weer op, keek haar even inschattend aan. "Beter nog, waarom doe je dat?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Mia Marte Araiza
Mia Marte Araiza
Class 3
Aantal berichten : 101

Character Profile
Alias: Ometeotl
Age: 19
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptyzo jul 31, 2016 1:22 pm

In wat voor soort coma had de man gelegen dat hij zo makkelijk wakker was geworden? Wat had hem überhaupt in coma gebracht? Zou het een soort zelf bescherming van zijn lichaam zijn geweest? Een manier om meer energie aan zijn herstel te wijden? Mia wist dat ze nog even moest wachten met het stellen van dergelijke vragen. Dat zou later wel komen. Tenminste, als de man haar niet weg zou sturen. Al had ze geen idee waarom hij dat zou doen. Zelfs al was het een beetje vreemd, dat ze hier ineens naar zijn bed zat; het leek er op dat zij de enige was die hem kon helpen. Waarom zou hier anders alleen liggen? Een zielig hoopje mens, wiens eens imposante lichaam bedekt was met litteken weefsel.

De man leek niet te weten wat hij moest zeggen, keek haar enkel aan om uiteindelijk zijn hoofd te schudde. Onbeweeglijk keek ze terug. Ergens vond ze zijn verwarring wel grappig. Het was lang geleden dat ze iemand had kunnen choqueren, met de positieve kant van haar mutatie. Iedereen in het kamp wist wat zij kon, ook de kinderen die net binnen kwamen leerden al snel genoeg dat Mia anders was. Vooral Asalia vond het geweldig om aan iedereen te vertellen dat Mia het gift van Ometeotl had, iets wat Mia zelf grote onzin vond, maar ze liet het meisje gewoon haar gang gaan.

Mia kon voelen hoe de man in beweging kwam en kon het zien aan zijn hersenactiviteit. Ongestoord ging ze door met wat ze deed. Als de man van plan was haar wat aan te doen, zou ze het al zien voor hij überhaupt de kans voor zou krijgen. De schoonheid van actiepotentialen. De stem van de man klonk schor toen hij begon te praten, waarschijnlijk een combinatie van zenuwen en ontwenning. Rustig keek ze op, nog altijd de cellen in zijn benen scherp in de gaten houdend. “Je cellen deelden al sneller, dan die bij een normaal persoon zouden doen. Ik heb ze enkel nog een extra setje gegeven, zodat de weefsel zich sneller herstellen.” antwoorde ze schouderophalend, alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Wat het voor haar ook wel degelijk was. Heel even bleef het stil waarna de man haar weer aan keek, inschattend dit keer. “Omdat ik het kan en niets beters te doen had.” zei ze, nog altijd met dezelfde onbeweeglijk uitdrukking op haar gezicht. “Wil je dat ik stop?” Met haar hoofd iets gekanteld keek ze de man aan. Eigenlijk, wist ze zijn antwoord al wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptydi aug 02, 2016 10:38 am



Natuurlijk schoten er duizend en één vragen door zijn hoofd, maar hij wist niet of hij ze moest stellen of niet. Het gezag dat hij had gehad als docent, zat zo ver weg dat hij niet eens meer wist of hij het nog had. Waarschijnlijk niet. Sowieso had hij liggend in een ziekenbed nu ook niet bepaald die uitstraling. Zeker niet nu hij er zo uit zag zoals hij er nu uit zag. Vroeger was hij een enorme man, zag er ook zo solide uit als een rots, torende boven alles en iedereen uit. Mensen waren automatisch geneigd om naar hem te luisteren. Hij was nooit streng geweest, had nooit echt zijn stem moeten verheffen.

Maar nu was het helemaal anders. Daarom hield hij maar even zijn mond, tot zij hem aan sprak. Toen dat eenmaal gebeurd was, het stilzwijgen een beetje gebroken, durfde hij zijn vragen te stellen. Wat ze deed, en vooral waarom ze het deed. Ze keek op voor ze antwoord gaf. “Je cellen deelden al sneller, dan die bij een normaal persoon zouden doen. Ik heb ze enkel nog een extra setje gegeven, zodat het weefsel zich sneller kan herstellen.” Legde ze uit. Clyde probeerde te bevatten wat ze zei, maar het lukte hem niet echt. Hij was niet echt helder momenteel.

De Thor slaap herstelde hem, realiseerde hij zich uiteindelijk. En zij moest dan wel een mutatie hebben die ook iets te maken had met cellen manipuleren. “Omdat ik het kan en niets beters te doen had.” Zei ze, geen spier in haar gezicht vertrok. Hij was haar entertainment. Een bezighouding om haar tijd mee te passeren. “Wil je dat ik stop?” Vroeg ze ineens, alsof ze aan voelde dat hij zich nog altijd niet op zijn gemak voelde. "Nee", Zei hij, misschien net iets te snel. Bijna wanhopig. "Ik bedoel.. Als je het nog vol houd", Verbeterde hij zichzelf, wendde toen zijn blik af in lichte schaamte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mia Marte Araiza
Mia Marte Araiza
Class 3
Aantal berichten : 101

Character Profile
Alias: Ometeotl
Age: 19
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptywo aug 03, 2016 6:39 pm

Mia was nieuw op het eiland, zo nieuw dat ze nog geen reputatie had. Hier was ze niet Ometeotl, de brenger van zowel leven als dood. Hier was ze geen geharde bendeleidster, met een zwak voor haar eigen mensen. Wie ze was en hoe andere mensen haar hier zouden zien, dat hing volledig af van hoe ze zich de komende dagen of misschien zelfs weken zou gaan gedragen. Als ze zou willen zou ze zich zelfs voor kunnen gaan doen als een onschuldige wallflower, al wist ze dat ze dat waarschijnlijk niet lang vol zou houden. Sterker nog, dat had ze eigenlijk al verpest door langs het bed van een staflid te gaan zitten en met zijn cellen te gaan klooien.

Er om heen draaien deed Mia niet, ze zat hier niet uit de goedheid van haar hart maar omdat ze niets beters te doen had. Haar nieuwsgierigheid was een grotere motivatie geweest hier binnen te lopen, dan haar zorgzaamheid. Voor haar was de man niet veel meer dan een interessant tijdverdrijf en dat mocht hij best weten. Dat had ze misschien zelfs liever dan dat ze hier direct gezien zou worden als een weldoener, iemand die het leed van een ander altijd direct weg wou nemen. Het was niet zo dat ze geen leed weg wou nemen, maar over het algemeen was ze relatief selectief in bij wie ze dat wou doen. Hoe ouder iemand was, hoe minder vertrouwen ze in iemand had en hoe minder snel ze iemand zou helpen.

Het antwoord van de man kwam snel, klonk haast wanhopig. Mia keek hem onbeweeglijk aan, ze had geen medelijden met hem. Medelijden was überhaupt niet iets wat ze snel had, het was toch nergens goed voor. Iemand werd niet sterker of beter van medelijden, daar was iets heel anders voornodig. “Natuurlijk, houdt ik het vol. Dit is nog kinderspel.” zei ze, terwijl ze kort haar smalle schouders op trok. “Als je wilt kan ik je cellen nog wat sneller laten delen en zelf wat weefsels gaan helen, maar ik weet niet precies hoe je mutatie hier op zal reageren.” ging ze verder, er verscheen een wat bedenkelijke blik in haar donkere ogen. Nog nooit eerder had ze een mutant behandeld en zelfs al deed ze dit niet uit liefdadigheid, ze wou niet de reden zijn dat de man er straks nog slechter aan toe zou zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptydo aug 04, 2016 11:36 am



Het was hem nog steeds een raadsel hoe de brunette hier op zijn kamer terecht was gekomen. Ten eerste was het voor studenten eigenlijk al verboden om op deze gang te komen, ten tweede zag zijn kamer er langs de buitenkant niet anders uit dan alle andere. Toen ze echter begon te vertellen over wat ze precies aan het doen was waardoor het gevoel in zijn been terug was gekomen, legde hij de link. Ze had een mutatie die iets te maken had met biologie. Net zoals Howard atomen kon aanvoelen, kon zij hetzelfde maar met menselijke cellen. En blijkbaar waren die van hem in uitzonderlijke activiteit geweest, waardoor haar aandacht was getrokken.

In principe was het maar een experimentje van haar, om te kijken in hoeverre ze zijn genezingsproces kon beïnvloeden. Eigenlijk was het zo verkeerd, ze had niet eens zijn toestemming gevraagd. Meer nog, hij was in diepe staat van bewusteloosheid geweest toen ze begonnen was. Het was alleen maar dankzij zijn mutatie dat hij ook weer wakker was geworden eenmaal ze met zijn cellen was beginnen rotzooien. In Thor slaap was hij het meest kwetsbaar, al zat er nu vast niet veel verschil meer tussen in slaap zijn of wakker zijn. Kwetsbaar was hij nu sowieso, zeker in de staat waarin zijn vernielde lichaam zich bevond.

Hoewel het dus helemaal fout was, wat ze deed, wilde hij ook niet dat ze er mee op hield. Zijn snelle reactie bracht geen verandering in haar houding teweeg. Ze bleef even onbewogen als ze de hele tijd al was geweest. “Natuurlijk, houdt ik het vol. Dit is nog kinderspel.” Zei ze schouderophalend. “Als je wilt kan ik je cellen nog wat sneller laten delen en zelf wat weefsels gaan helen, maar ik weet niet precies hoe je mutatie hier op zal reageren.” Vervolgde ze. Clyde beet even zacht op zijn onderlip. "Dat weet ik ook niet", Bekende hij, waarna hij even twijfelde maar toen even voor zichzelf knikte. "Er is maar één manier om daar achter te komen, denk ik", Zei hij zachtjes, vestigde zijn blauwe ogen terug op haar handen, benieuwd naar hoeveel ze kon bereiken voordat zijn mutatie zou tussenkomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Mia Marte Araiza
Mia Marte Araiza
Class 3
Aantal berichten : 101

Character Profile
Alias: Ometeotl
Age: 19
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptydo aug 04, 2016 6:12 pm

Natuurlijk, wist Mia dat wat ze deed eigenlijk verkeerd was. Dat ze geen opvoeding had gehad, had niet geresulteerd in een gebrek aan normen en waarden. Al weken die van haar welleswaar iets af van de normen en waarden van de meeste mensen, simpelweg omdat ze verzonnen waren door kinderen. Echter begreep ze wel dat het niet de bedoeling was dat zij als student of de staf afdeling was en dat ze ging lopen rootzooien met de cellen van een docent, maar wat kon hij er nu helemaal tegen in brengen? Ja, hij zou haar weg kunnen sturen, alleen zou hij dan mogelijk zijn enige kans sneller te herstellen laten lopen. Mia was zich sterk bewust van de machtspositie waarin ze zich bevond, was ergens wel blij die al zo snel gevonden te hebben. Al wist ze dat die waarschijnlijk van korte duur zou zijn, niet alleen docenten op het eiland zouden er zo slecht aan toe zijn. Althans, daar ging ze vanuit.

Het was geen leugen of opschepperij. Dit was daadwerkelijk kinderspel voor haar. Mia had dit deel van haar mutatie al vanaf haar zesde bijna dagelijks gebruikt. Het was nooit eerder een keuze geweest of een experiment. Het was simpelweg het enige wat ze had kunnen doen om te voorkomen dat ze haar vrienden en later haar mensen zou verliezen. Hoeveel mensen had ze wel niet verloren omdat ze niet goed genoeg was? Hoe vaak was ze wel niet scheldend naar buiten gelopen, omdat het haar niet op tijd was gelukt de schade aan iemands lichaam te herstellen? Je werd vanzelf goed als je drijfveer het redden van levens die dicht aan je hart lagen was.

Mia keek naar de man, die op zijn onderlip beet en toegaf dat hij het zelf ook niet wist. Wat voor een man zou het zijn geweest voor zijn lichaam verwoest werd door vuur? Zou hij destijds ook zo onzeker, bijna angstig zijn geweest? Vast niet. “Oké.” zei ze, met een kort knikje als antwoord op zijn woorden. Het was nu zijn keuze; ze deed niet langer iets tegen zijn wil in , hij had haar toestemming geven. “Ik ben Mia trouwens.” zei ze, er nu vrij zeker van dat hij haar niet aan zou geven bij de schoolhoofden. In elk geval niet op zijn manier dat ze er door in problemen zou komen. Mia richtte haar donkere ogen weer op zijn benen, liet de cellen steeds sneller delen en begon de weefsels aan elkaar te laten hechtte. “Ik kan alsnog je pijncentra uit zetten als het nodig is, dan voel je tot ik ze weer inschakel geen pijn.” zei ze, zonder op te kijken. Zijn hartslag hield ze nauwlettend in de gaten, niet omdat ze bang was dat hij weg zou vallen maar omdat ze niet precies wist hoe zijn mutatie zou reageren en een hartslag vrij sprekend kon zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptyma aug 08, 2016 5:29 pm



De vraag was wel wat ze hier achteraf voor zou willen. Ze had wel gezegd dat ze het gewoon deed omdat het kon, maar hij geloofde al lang niet meer in het feit dat mensen nog iets deden zonder er iets voor terug te willen. Hij was en bleef wel een docent hier, ook al had hij momenteel geen functie meer. Dat zou zij ook goed genoeg weten. Wie weet kwam ze later om een ‘gunst’ vragen, ter terugbetaling voor wat ze nu aan het doen was. Privileges. Die zou hij dan natuurlijk niet kunnen weigeren. Eigenlijk had hij haar weg moeten sturen, haar aanbod afwijzen, maar.. Dit was de eerste en enige vooruitgang in maanden, hij zou wel gek zijn als hij haar zomaar weg zou sturen.

Dus had hij zijn toestemming gegeven, onrechtstreeks, toen ze zich af vroeg of zijn mutatie de hare zou afblocken. “Oké.” Zei ze kort, waarmee de 'deal' werd bezegeld. “Ik ben Mia trouwens.” Zei ze, waarbij hij haar weer kort aan keek. Een soort docenten mechanisme, om alle namen bij het bijpassende gezicht te kunnen plakken. "Clyde”, Stelde hij zichzelf toen voor, waarna hij weer naar haar handen keek. Wat ze aan het doen was, wist hij niet precies, maar het voelde niet echt aangenaam. Alsof ze zijn gedachten las, bood ze opnieuw aan om het weg te nemen. “Ik kan alsnog je pijncentra uit zetten als het nodig is, dan voel je tot ik ze weer inschakel geen pijn.” Zei ze, nog steeds alsof het de normaalste zaak van de wereld was.

Lichtjes schudde hij zijn hoofd. "Ik heb al te lang niets gevoeld", Verklaarde hij, zijn stem was nauwelijks hoorbaar. Hij klemde met zijn ene hand de dekens vast in zijn vuist, om zichzelf af te leiden van het gevoel in zijn benen. Af en toe kneep hij iets harder, als er weer wat weefsel aan elkaar werd ‘gelijmd’ als het ware. "Je bent nieuw hier, neem ik aan?" Vroeg hij, om de stilte te doorbreken. Al kon ze hier makkelijk ook al twee maanden zijn. Het was nu namelijk niet zo dat hij zich de afgelopen weken geïnteresseerd had getoond in de nieuwe studenten..
Terug naar boven Ga naar beneden
Mia Marte Araiza
Mia Marte Araiza
Class 3
Aantal berichten : 101

Character Profile
Alias: Ometeotl
Age: 19
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptyvr aug 12, 2016 2:13 pm

Mia was er aan gewend aanzien te hebben. Binnen Niños Perdidos had ze altijd een bijzondere positie gehad. Ometeotl werd ze door sommige van hen genoemd, volgens hen was ze de belichaming van de spirituele energie waar al het ander uit voort kwam. Goed en kwaad. Licht en donker. Leven en dood. Alle tegenstellingen waren in haar terug te vinden, althans dat was wat sommige van de leden hadden gezegd. Een zelfde rol zou ze op Genosha niet vergaren, dat wist ze. Echter, wist ze ook hoe ze mensen moest manipuleren en zichzelf in een machpositie kon plaatsen. Wat eigenlijk precies was wat ze nu deed. De man helpen was meer dan enkel een methode om haar verveling te verdrijven en met haar mutatie te experimenten op een mutant. Het was ook een manier om hem bij haar in het krijt te krijgen. Natuurlijk, wist ze niet of ze ooit echt een beroep zou doen op de gunst die ze hiermee af dwong maar het was altijd handig om achter de hand te hebben.

Nu de man haar ‘toestemming’ had gegeven om met zijn cellen te klooien, was het niet langer nodig haar naam voor hem verborgen te houden. Haar aangeven bij de andere docenten zou hij toch niet, in elk geval niet op een manier die haar in problemen zou brengen. Tenzij ze het op de één of andere manier voor elkaar zou krijgen zijn toestand te verergeren, maar die kans achtte ze zo goed als gelijk aan nul. Clyde Mia keek de man kort aan. Die naam zou zijn niet meer vergeten. Haar blik ging weer naar haar handen en ze liet het beeld van zijn benen weer voor haar ogen verschijnen.

Geconcentreerd ging ze verder waar ze gebleven was, zijn zenuw en spierweefsel. Weer sloeg de man haar aanbod af. Iets wat ze wel kon begrijpen, en wat tegelijkertijd getuigde van kracht. De man verkoos de intense pijn, boven niets voelen zelfs met de belofte dat hij het gevoel later terug zou krijgen. Mia werd er steeds zekerder van dat de man die hier lag, niet meer was dat een schaduw van degene die hij eens geweest was. De nauwelijks hoorbare stem, de zenuwachtige onzekerheid, het was waarschijnlijk allemaal een gevolg van het incident dat zijn lichaam had verwoest. Steeds meer weefsels vonden elkaar en langzaam begonnen zijn benen er van binnen weer naar behoren uit te zien. Zijn spieren waren waarschijnlijk een stuk kleiner dan ze voor het incident waren geweest, maar dat zou wel weer komen als hij weer begon te bewegen. Bij de vraag van de man keek ze even op. “Ja, ik ben hier twee uur geleden aan gekomen.” Kort trok ze haar schouders op, waarna ze haar blik weer naar zijn benen liet gaan. “Probeer je tenen eens te bewegen.” zei ze, terwijl ze zijn spieren en zenuwen scherp in de gaten hield.
Terug naar boven Ga naar beneden
Clyde Maddox
Clyde Maddox
Administrator
Aantal berichten : 589

Character Profile
Alias: Thor
Age: 25
Occupation:
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Emptyvr sep 02, 2016 12:21 am



Alles was beter dan niks voelen, zelfs als dat betekende dat het pijn was. Pijn was beter dan niks. Als pijn hetgene was dat nodig was om hem er boven op te krijgen, dan zou hij er zelfs om smeken. Haar tweede aanbod om zijn pijn weg te nemen, sloeg hij af. Met het laken in zijn hand liet hij het maar op zich af komen. Al snel voelde hij hoe de inspanning zijn tol begon te eisen. Zijn ademhaling versnelde, werd zwaarder, alsof hij een of andere fysieke inspanning deed. Iets wat hem vroeger nauwelijks kracht kostte trouwens. Welke inspanning dan ook, hij deed het al fluitend en zonder amper iets van spierpijn te hebben achteraf.

Nu was het wel anders. Om zichzelf maar wat af te leiden, besloot hij haar wat vragen te stellen. “Ja, ik ben hier twee uur geleden aan gekomen.” Zei ze schouderophalend. Clyde knikte even. "Ik zal maar zeggen dat je verdwaald was, als er plots iemand binnen komt", Zei hij, hield haar reactie in de gaten, al verwachtte hij niet veel te zien. Ze wist volgens hem goed genoeg dat ze hier niet mocht komen. “Probeer je tenen eens te bewegen.” Vroeg ze toen. Hij probeerde te doen wat ze vroeg, maar er gebeurde niet veel. "Niks", Zei hij, niet teleurgesteld of boos; gewoon een vaststelling.

Mia wist echter van geen opgeven, ging verder met wat het ook was dat ze deed. Hoe langer ze bezig was, hoe meer pijn het deed, maar het was nog te verdragen.. Al besliste zijn mutatie er ineens anders over. Het begon heel klein, een storing in de lucht die waarschijnlijk alleen hij kon voelen. Tenzij ze een mutatie had die ook kon reageren op het weer. Wist hij veel. Bij de volgende pijnscheut hoorde hij iets zachtjes knetteren, maar het was zo snel weer weg dat hij haar nog niet tegen hield. Tot er ineens vlak bij zijn linkerhand een bliksemflits tevoorschijn kwam en die langs zijn arm omhoog danste. "Achteruit", Waarschuwde hij, terwijl hij probeerde de bliksem te controleren terwijl die over zijn armen bleef dansen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
The old me is dead and gone Empty
BerichtOnderwerp: Re: The old me is dead and gone   The old me is dead and gone Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
The old me is dead and gone
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Dead but rising
» Off with your head, dance 'til you're dead &Lorise
» Even the dead have a heart, it's just not beating anymore &Lissa

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - First Floor :: Bedrooms :: Staff-
Ga naar: