INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Bad company makes good stories

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
AuteurBericht
Levi Ethan Bast
Levi Ethan Bast
Class 2
Aantal berichten : 225

Character Profile
Alias: Lucifer
Age: 20yo
Occupation: Student
Bad company makes good stories - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bad company makes good stories   Bad company makes good stories - Pagina 4 Emptyza jan 06, 2018 5:40 pm

hate the player?

Levi Ethan B.

change the game

Heel even had hij overwogen om de jurk toch over zijn hoofd te trekken, maar al gauw besloot hij dat hij niet van plan was om die gevolgen te dragen. Of hij dat wou meemaken gewoon om eens goed te lachen, betwijfelde hij ten zeerste. Ook Kallista leek het met hem eens te zijn, want ze leek lichtjes opgelucht wanneer hij de jurk haar kant uitgooide in een zachte boog. De vriendelijke versie van de brunette leek echter niet zo vlot met woorden als Pyra. Het zag er op een zekere manier wel aandoenlijk uit, hoe ze worstelde op zoek naar een poging om hem gerust te stellen. Levi besloot om er niet op te reageren, om het haar niet nog lastiger te maken. Op andere momenten zou hij er van genoten hebben om mensen te zien klungelen, maar hij genoot stiekem net iets te veel van de losse atmosfeer tussen hen beide. Zijn mondhoeken krulde zachtjes naar boven bij het zien van haar lichtjes gekantelde hoofd wanneer hij zijn blik op haar had gericht met gefronste wenkbrauwen. Haar handen hadden zijn kleverige haren terug verlaten na een toch wel zielige poging om hem een zekere vorm van steun te bieden.

Haar zachte stem haalde hem uit zijn gedachten, of eerder herinneringen, terug. Bedenkelijk trok zijn schouders op en hield zijn handen naast zijn lichaam ter hoogte van zijn schouders. ”Ik ben ook wel heel slecht in mensen lezen,” gaf hij toe. Waarschijnlijk was ze niet eens bezitterig, maar maakte zijn hersenen hem dat gewoon wijs. Misschien wou hij wel eens voor één keer echt gewild zijn. Dan niet omdat ze wisten wat hij meestal wou, maar gewoon voor wie hij was. Ook al betwijfelde hij ten zeerste dat dat bij Pyralis het geval zou zijn. Een scheve grijns had zijn rond zijn rode lippen gevormd. Hij kon niet ontkennen dat hij zich een viezerik voelde, door het zweet, maar dat was natuurlijk niet wat hij bedoelde. ”Je zou eens moeten weten,” sprak hij mysterieus en trok enkele keren herhaaldelijk zijn wenkbrauwen omhoog. Lang duurde het echter niet voor beide mondhoeken de hoogte ingingen en er een geamuseerde grijns zich op zijn gezicht had gevormd. ”Ik zal er voor zorgen dat het niet meer gebeurt,” wilde hij haar geruststellen. Niet dat dat een zekerheid was dat hij zich niet meer zou amuseren met Pyra en dat maakte hij haar dan ook snel duidelijk. ”Dat ze niet meer blijft slapen eh,” hij gooide haar een guitige knipoog toe met een automatische charmante glimlach.

”Ahnee?” vroeg hij haar normaal met een lachende ondertoon. Bedenkelijk wreef hij over de stoppeltjes die zich over de nacht hadden gevormd. ”Als je het zo bekijkt,” gaf hij toe. Hij luisterde naar haar verhalen en als hij eerlijk was, vond hij het hele dubbele persoonlijkheidsgedoe wel interessant. Natuurlijk zou hij haar dat nooit zeggen. ”Hoe dan ook hebben jullie allebei heel leuke kenmerken,” vertelde hij haar zonder dubbelzinnig bedoelingen. Hij beantwoorde haar speelse knipoog met een lachje. ”Jij gaat al heel hard je best mogen doen,” was zijn opmerking wanneer ze hem verzekerde dat ze zou proberen geen nagel aan zijn doodskist te zijn. Kallista’s karakters beviel hem wel en dus zag hij dat niet zo heel snel gebeuren. Niet dat hij dat erg vond.

De tas koffie doorgeven vervolgd door de melk verliep allemaal zo vlot. Alsof ze al jaren samenwoonden in dat bepaalde huis. ”Jij bent ook zo’n studeerknobbeltje,” sprak hij haar toe en trok lichtjes een kant van zijn neus omhoog. Een korte lach rolde over zijn lippen naar buiten. ”Ja, misschien wel,” gaf hij uiteindelijk toe. Kallista zou wel eens echt een goede invloed op hem kunnen hebben en misschien was het dan niet zo’n slecht plan om haar aanbod aan te nemen. Het viel dan nog af te wachten of hij al dan niet terug zou beginnen, want eindelijk had hij nog geen idee wat hij echt wou studeren. Als hij dat niet had uitgevogeld na de kerstvakantie, kon hij helemaal niets studeren. ”Ik heb nog geen idee,” bekende hij met een bedenkelijke blik in zijn ogen. ”Ik heb nog eventjes tijd,” stelde hij zichzelf gerust met een vragende toon.

Aan Kallista’s gezicht kon hij al onmiddellijk afleiden hoe ze dacht over de killige omgeving van Sundberg, ze leek geen fan te zijn. ”Daar ga je nog enkele maanden op moeten wachten vrees ik,” vertelde hij haar en keek eens vluchtig naar buiten om de grauwe lucht waar te nemen. Zon zat er de eerste dagen en weken al zeker niet in. Natuurlijk keek ook hij uit naar wat zonnebaden en een frisse duiken in een zwembad. Jammer genoeg moest zelfs hij in dit ijzige weer een vest dragen. Hij voelde hoe ze even twijfelde en haar blik op zijn hand had gelegd. Daardoor hield hij even stil voor hij de hand verder naar zich toe trok. Haar wenkbrauwen fronste zich bij onmiddellijk. Haar hand schoot onder het zijne vandaag en werd vluchtig op zijn voorhoofd geplaatst. Nu was het zijn buurt om duidelijk naar haar te fronsen. ”Ik ben perfect in orde,” verzekerde hij haar zachtjes en toch wel wat twijfelachtig aangezien hij het allemaal niet zo goed snapte. Tijdens zijn woorden had hij haar pols vastgenomen genomen en haar hand van zijn voorhoofd weggehaald. ”Ik heb het altijd zo warm,” verduidelijkte hij zichzelf in de hoop haar gerust te stellen.

Hij zette zijn tas in de afwasbak en zette alles terug op zijn plaats. ”Zijn we weg?” vroeg hij en keek haar vragend aan. Op de rand van de zetel had hij zijn jas gelegd, die zelfs voor hem wat oversized was. Deze stak hij naar haar uit. ”Het is koud buiten,” verduidelijkte hij zijn aanbod. Zonder enig moment van twijfel gooide hij haar over zijn schouder heen. De hakken nam hij van de tableau af en hij bewoog zich verder naar de deur. ”Of zit je liever in mijn rug?” vroeg hij terwijl hij over zijn schouder heen keek in de hoop een glimp van haar gezicht op te vangen. ”Ik was serieus over het dragen hoor,” een speelse grijns had zich rond zijn lippen gevormd en deze besloot er te blijven staan. Hij zou tegen niemand zeggen dat hij niet genoot van dit moment, als was het maar gewoon omdat Kallista het niet heel zeker wou dat hij haar droeg.

1062 words, kalli


©
Terug naar boven Ga naar beneden
Kallista Dore Firos
Kallista Dore Firos
Class 2
Aantal berichten : 429

Character Profile
Alias: Téras
Age: 20
Occupation: Student
Bad company makes good stories - Pagina 4 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bad company makes good stories   Bad company makes good stories - Pagina 4 Emptyzo jan 07, 2018 12:02 am

Even dacht ze dat zijn woorden sarcastisch waren, de blauwogige jongen leek namelijk perfect in staat om eender wie om zijn vinger te winden, maar misschien was hij gewoon goed in het gebruiken van zijn charmes en een hele boel minder goed in mensen lezen. ”Ik betwijfel dat je haar verkeerd begrepen hebt,” meldde ze maar voor de rest liet ze het in het midden. Pyralis was een zeer kil persoon, enige vorm van emoties – al was het bezitterig zijn, naast lust konden onmogelijk verkeerd begrepen worden. Haar plagerij werd met open armen ontvangen en teruggekeerd met een mysterieus stemgeluid en wenkbrauwen die dingen deden waarvan ze zeker was dat die van haar het niet zouden aankunnen. Een gespeelde bedenkelijke blik gleed over haar gezicht terwijl ze deed alsof ze probeerde wat verder van hem weg te raken. Toen hij haar meldde dat hij ervoor zou zorgen dat het niet meer gebeurde keek ze hem hoopvol aan maar het vervolg deed die hoop wegsmelten als vorst voor een warme winterzon en ze lachte kort, ”Die had ik moeten zien aankomen,” grinnikte ze terwijl ze haar hoofd schudde. Haar sarcasme over haar uiterlijk werd perfect opgevangen, ”Nee totaal niet,” antwoordde ze hem terwijl hij bedenkelijk over zijn wang wreef, vergezeld met dat typerende ruwe geluid voor ze aan haar bedenkingen op tafel gooide. Zijn compliment deed haar breed glimlachen in zijn richting voor ze het al dan niet nagel aan zijn doodskist zijnde begonnen te spreken waarbij zijn laatste opmerking haar eens uitdagend in zijn richting deed kijken, ”Ik heb dan tenminste geprobeerd?” zei ze vervolgens.

Studierichtingen, zo een banaal onderwerp maar voor sommigen, waaronder Kallista, kon het verschrikkelijk boeiend zijn om te weten te komen wat anderen wouden studeren. Enkele complimenten, bedenkelijke blikken en toegevingen later vroeg ze hem wat hij precies wou gaan studeren waarop hij helemaal geen antwoord had. ”Alle tijd, al raad ik je aan voor je dertigste te beginnen,” grijnsde ze in zijn richting, ”Hierbij maak ik het ook officieel mijn taak om jou ook effectief in lessen te krijgen. Hoe hoog mijn efficiëntie gaat liggen kan ik echter niet voorspellen,” meldde ze plagerig, al was ze vrij zeker dat die zeer laag ging liggen maar dat betekende niet dat ze niet zou proberen. Kallista kon zich een goed beeld vormen van de zwartharige jongen zijn studeergewoontes en daartoe behoorde slapen, eten en rondhangen maar niet naar de les gaan noch lezen laat staan leren.

Het weer, iets dat koude rillingen over haar ruggengraat deed lopen en wanneer ze onrechtstreeks meldde dat ze uitkeek naar de lente werd al haar hoop rechtstreeks naar beneden gekegeld door de andere persoon. ”Bedankt om me daaraan te herinneren,” mompelde ze, lichtjes verbitterd door het feit dat de lente niet gewoon twaalf maanden van het jaar innam. Warme stralende zon, nieuwe, verse plantjes, bijtjes en jonge diertjes, zo veel voordelen aan de lente maar de wereld was een gemene plaats en elk jaar weer kwam die mooie periode tot een einde om plaats te maken voor een kille periode die helaas even lang duurt. Het feit dat ze de seizoenen uit elkaar kon houden zei helaas een pak minder dan het feit dat ze zich niet kon herinneren wat te doen wanneer iemand koorts had. Terwijl ze met lichte paniek in zijn blauwe ogen aan het staren was kon ze zich wel voor haar hoofd slaan voor het niet beter opletten in de desbetreffende lessen. Ze voelde zijn voorhoofd rimpelen onder haar hand en hij meldde haar dat hij oké was terwijl haar hand van zijn hoofd werd verwijderd. Schaapachtig wreef ze in haar hals, was het iets dat ze had moeten weten? Was het iets dat haar reeds medegedeeld was? Maar hoe zeer ze ook zocht in haar archief ze kon het niet meteen thuisbrengen, dus een stille – beetje verlegen, ”Ah,” verliet haar mond op duidelijk te maken dat ze het niet wist. Haar bezorgde blik gleed nog eens over zijn gezicht maar naast de abnormale temperatuur leek er niets veranderd te zijn aan hem dus besloot ze hem te geloven op zijn woord.

De laatste druppels koffie werden uit haar tas gekuist en ze spoelde beide kopjes uit terwijl ze zijn vraag beantwoorde met een nog steeds iets of wat teleurgestelde affirmatieve klank. In een snelle stap ging achter de hoek van de gang staan om het witte shirt in te wisselen voor het zwarte lapje stof dat Pyralis een jurk noemde. Wanneer ze opnieuw de woonkamer betrad werd het shirt ingewisseld voor een jas waar ze even bedenkelijk naar keek maar nog voor ze iets kon vragen deelde Levi haar mee dat het koud was buiten. Een tweede maar minstens even sarcastische ’Echt? Dat was me nog niet opgevallen,’ besloot ze voor zichzelf te houden terwijl ze haar armen door de mouwen van de warme jas stak. Nu leek ze gewoon geen kleren aan te hebben en simpelweg rond te lopen in een winterjas maar stiekem was ze Levi dankbaar voor het overhandigen van zijn jas aangezien ze zich verschrikkelijk ongemakkelijk voelde in het kledingstuk dat ze eronder aan had. De jas bedekte een heleboel meer huid dan het jurkje gedaan had en ze wou hem net bedanken wanneer ze met een simpele zwiep van de grond werd geplukt en over zijn schouder werd gezwierd. Een korte gil – lang niet zo luid als die van vroeger die ochtend, gevolgd door luid gelach galmde door de ruimte. De leefruimte zag ze aan zich voorbijgaan en ze probeerde zich wat op te richten in de hoop zijn gezicht te kunnen zien terwijl haar haar aansprak, dit met succes. Deugnieterij – dat was wat haar vader het vroeger genoemd had, was duidelijk af te lezen op zijn gezicht inclusief een ondeugende grijns. ”Ik wil heus wel wandelen,” melde ze vriendelijk terwijl ze met afgunst keek naar de stelten in de jongen zijn hand. ”Maar laat ons toch maar gaan voor de rug,” de keuze was snel gemaakt en aangezien hij het zelf aanbood voelde ze zich er niet zo slecht over dat ze hem gebruikte als vervoersmiddel.

Enkele tellen later lag haar hoofd gedwee op zijn schouder – beschutting zoekend van alle nieuwsgierige blikken, terwijl ze nogmaals dankbaar was voor hoe oversized de jas was die haar op die manier toch wat bedekking bood. De weg naar de algemene slaapzaal van het huis was gelukkig niet ver dus bleef Kallis schaamteniveau nipt onder de grens van kluizenaar worden. Zijn jas zou ze uiteindelijk bijhouden na een stille ”Dankje,” en een vriendelijke zwaai met het idee en de belofte dat ze hem die later wel zou terug bezorgen.
There is sunshine,
in my soul today.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Bad company makes good stories
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 4 van 4Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Good food ends with good talk
» Good food is good mood.
» It's quiet company [Open]
» There is nothing that makes it right. [Denni]
» what doesn't kill you makes you stronger

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Sundberg :: Town Square :: Bar-
Ga naar: