INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Cupcake? ..vs.Olivia

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyza aug 02, 2014 12:19 am


De jongeman had slechts één zwakte, en het waren cupcakes. Waarom wist hij niet, maar hij was gewoon verslaafd aan het opeten van die heerlijke zoete gebakjes. Ze zelf bakken deed hij soms ook, maar dat achter gesloten deuren. Niemand mocht hem freaking cupcakes zien bakken. Daar zou zijn reputatie geen deugd aan hebben. Daarom was zijn moeder meestal het slachtoffer om voor hem uren in de keuken te staan, maar ach, ze deed niks liever voor haar enige zoon. Detail: hij was geadopteerd. Oh well, het hield niemand blijkbaar tegen om cupcakes te eten of te bakken, dus dat was mooi voor hem.

Vandaag stond hij in de kantine, om te kijken of er ooit wel eens cupcakes op het programma stonden hier op school. Anders zou hij een andere manier moeten vinden om zijn verslaving te bevredigen. Zijn geluk leek zich echter tegen zich gekeerd te hebben. "Nee, cupcakes zijn niet te krijgen hier", Zei een gezette vrouw met een vriendelijk gezicht. "Ooh", Zei Dante met een beteuterd gezicht. "Maar er is wel gewone cake?" Stelde de vrouw voor. "Nee, ik heb cupcakes nodig", Zei hij koppig. "Want zie je, cupcakes maken je vanbinnen gelukkig, gewone cake doet dat niet. En cupcakes zijn mooier om naar te kijken, en veel leuker dan gewone cake, snapt u?"Terwijl hij daar zo mooi over vrouwengebakjes stond te praten, had hij niet door dat er iemand het gesprek al een tijdje in de gaten hield.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:17 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia Del Ney
avatar
Class 2
Aantal berichten : 987

Character Profile
Alias: -
Age: -
Occupation:
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyzo aug 03, 2014 4:42 am

Cupcake? ..vs.Olivia Tumblr_mzg7dzF4ha1sdedtco1_500
This is the part where I say I don't want it, I'm stronger then I've been before.
This is the part where I break free, 'cause I can't resist it no more.

Ariana Grande ft. Zedd - Break Free

Vrolijk had Olivia haar broodje gegeten. Het was namelijk een lekker broodje en van lekker eten kon Olivia ontzettend vrolijk worden. Ja, dat had de lunchdame ontzettend goed klaargemaakt. Blij stond ze op en zette haar bord terug op haar dienblad. Tijd om dit terug te zetten en wat anders te gaan doen. Ze had nog niet echt iets op de planning staan, maar er zou vast nog wel iets leuks te doen zijn op deze school. Olivia was de school een beetje meer een kans gaan geven en nu ze dit gedaan had, was ze een stuk gelukkiger. Het was fijn om nu gewoon de school een beetje te verkennen en op zoek te gaan naar leuke dingen die ze in of rond de school kon doen. Bovendien had je dan ook nog eens de lessen. Dat zorgde er allemaal voor dat ze haar aandacht niet meer had voor dingen die haar toch alleen maar pijn deden.

Olivia liep naar de plek toe waar de lunchdame stond en zette haar dienblad terug op de plek waar het vandaan kwam. Vervolgens wilde ze eigenlijk meteen weer weglopen, totdat ze een interessant gesprek hoorde. Het ging over cupcakes en Olivia’s oren gingen meteen open. Ze was namelijk gek op cupcakes. Ze hoorde hoe de vrouw een jongen cupcakes weigerde. Arme jongen! Niemand zou ooit cupcakes geweigerd moeten worden. De jongen verdedigde zich door geen cake te nemen, door als reden te geven dat cupcakes veel mooier en leuker waren dan gewone cake en dat cupcakes je van binnen ook nog eens gelukkig maakte. Oliviai kreeg een stralend gezicht en liep op de jongen en de vrouw af. Eventjes nam ze de jongen in zich op en hij…hij leek echt heel erg veel op James. Maar James was er niet, James was er namelijk nooit. Olivia had niet meer aan hem gedacht sinds dat ze er totaal klaar mee was. Ze liet niet graag mensen in de steek, maar James had haar als een baksteen laten vallen. Dan moest hij ook maar op de blaren zitten.

“Hi!” begon Olivia daarom maar enthousiast en keek van de dame naar de jongen. Toen slikte ze even en kwam met haar voorstel: “Ik hoorde toevallig jullie gesprek en u zei dat er geen cupcakes waren”, zich wendend tot de vrouw, “maar wat nou als ik ze gewoon maak, in de keuken? Dat kan ik hartstikke goed, thuis deed ik niet anders!” Met stralende ogen keek ze van de jongen weer terug naar de dame. De vrouw trok een apart gezicht. “Nou ik geloof niet dat…” begon ze, maar Olivia onderbrak haar. “Ah, toe, dat is hartstikke leuk! Ik beloof dat ik geen rommel zal maken en het enige dat ik nodig heb zijn een paar ingrediënten en vormpjes natuurlijk, anders kan hij als nog gewoon alleen maar cake nemen…” Olivia lachten en keek toen weer naar de jongen, die zo erg op James leek, dat het haar kriebels in haar buik gaf. “Tenzij je het niet wilt natuurlijk…” en Olivia kon een pruillipje niet onderdrukken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyzo aug 03, 2014 2:59 pm


Bijna had de jongen nog gezegd dat cupcakes hem gewoon een gelukkiger mens maakte. Hij beet op zijn tong om het er niet uit te gooien, aangezien dat gewoon echt niet bij het beeld van een jongeman met tattoos, piercings en stretchen. Hij was zo'n beetje het stoere type, deed ook niks liever dan stunten uithalen om vrienden te entertainen en onbekenden versteld te doen staan. Hij was een echte hypetripper, met een groot ego. Echt niet het soort jongen dat een lunchdame om cupcakes ging vragen.

Helaas voor hem en zijn reputatie had een meisje, dat hij wel eens had zien lopen in de gangen, hun hele gesprek gevolgd. Het was zo'n typisch vrolijk en hyper meisje. Opgewekt groette ze de twee, en bekende ze dat ze het gesprek gehoord had. En toen ineens sprong ze voor hem in de bres. Ze smeekte de lunchdame of ze geen cupcakes mocht bakken in de keuken. Dante stond even met z'n mond vol tanden, maar begon toen breed te grijnzen. Uiteindelijk kreeg ze door dat ze eventjes plannen stond te maken zonder met hem te overleggen. "Tenzij je het niet wilt natuurlijk…” Zei ze met een pruillipje. Aww, how adorable. "Tuurlijk wil ik cupcakes met je maken", Antwoordde hij met een glimlachje. "Dus euhm, ik denk wel dat het goed is, mevrouw?" Zei hij met een engelengezicht.

De lunchdame had toegestemd, en in een opwelling had hij het meisje bij haar hand gepakt en haar half de keuken in gesleurd. Cupcakes cupcakes cupcakessss. "Welke kleur gaan we ze maken?" Vroeg hij enthousiast. "Ik hou van blauwe bessen of bosbessen ofzo, maar het maakt mij niet uit hoor, zolang ik maar cupcakes kan eten want echt cupcakes zijn mijn leven ofzo", Ratelde hij door. Oh lord, waar was hij mee bezig. "Hmm.. Misschien ben ik iets tè vooruitziend. Ik ben Dante, by the way", Stelde hij zichzelf voor. "Dusss, beginnen bij het begin zeker? Jij bent de chef, ik het keukenhulpje", Grinnikte hij. Djeez, hij leek wel een duracel konijn op redbull.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia Del Ney
avatar
Class 2
Aantal berichten : 987

Character Profile
Alias: -
Age: -
Occupation:
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyma aug 04, 2014 12:18 am

Cupcake? ..vs.Olivia Tumblr_mzg7dzF4ha1sdedtco1_500
Now don't forget me, please don't forget me, make it easy on me just for a little while
You know I think about you, I hope you'll think about me too

Macy Gray - Don't forget me

Gelukkig stemde de jongen er mee in om met haar cupcakes te maken en de lunchdame vond het daarom ook geen probleem. Olivia lachte haar stralende glimlach weer. De jongen pakte haar hand en sleurde haar mee de keuken in. Zo snel als ze kon volgde ze hem op haar korte beentjes. Olivia was nou eenmaal wat kleiner dan haar gemiddelde medemens, maar dat maakte niet uit. Vroeger had ze nog wel eens een probleem gemaakt van haar lengte, maar in de loop van de tijd had ze het maar geaccepteerd. Klein maar fijn was de uitspraak altijd toch? Het maakte Olivia geen reet meer uit in ieder geval, ze was klein en dat was nou eenmaal zo.

Goed, koppie erbij, ze stonden in de keuken. “Welke kleur gaan we ze maken?” begon de jongen meteen enthousiast “Ik hou van blauwe bessen of bosbessen ofzo, maar het maakt mij niet uit hoor want echt cupcakes zijn mijn leven ofzo.” Olivia was gecharmeerd door zijn enthousiasme, niet veel jongens hadden dat en zeker niet tegenover een meisje. In Italië hadden de jongens altijd stoer gedaan tegenover de meisjes en zeker niet gedaan zoals de jongen tegenover haar nu stond. Maar was dat stoer doen wel aantrekkelijk? De jongen stelde zich voor als Dante en merkte op dat hij iets te vooruitziend was. Olivia lachte hardop. “Dat maakt niet uit, joh! Ik raak ook altijd enthousiast als het om cupcakes gaat. Trouwens, ook als het over brownies gaat. O en om Lucky Charms! Ik raak denk ik heel vaak enthousiast…” Eventjes staarde ze nadenken naar de grond en haalde toen haar schouders op. “Anyways, ik ben Olivia! And that’s right, vandaag ben ik chefkok. Maar onderschat nooit een keukenhulpje, want ik ga je nodig hebben… “ Olivia glimlachte weer naar hem en draaide zich toen om, richting de koelkast. Ze liep er heen en opende hem. Haar ogen gingen door de kast. Ze wilde blauwe bessen of bosbessen voor hem vinden. Als hij dat lekker vond, dan wilde ze dat voor hem maken.

En daar waren ze! Blij haalde Olivia een doosje met bosbessen tevoorschijn. Ook vond ze nog frambozen, aardbeien en de blauwe bessen. “Yay, kijk! Dit kunnen we er allemaal in doen!” zei ze enthousiast en stalde ze uit op het aanrecht. Ze pikte een framboos uit het doosje en grinnikte toen schuldig. Olivia vond frambozen namelijk heel erg lekker. Ook haalde ze nog melk en boter uit de koelkast. En nu was het deel waar ze Dante zijn hulp nodig  had. Ze draaide zich om naar de jongen en keek een beetje verlegen. “Uhm, zou jij alsjeblieft eieren willen pakken?” begon ze en een glimlachje speelde rond haar mond “Ik vertrouw mezelf niet genoeg om alle eieren te pakken en dan ook nog eens te beloven dat ze veilig aankomen op het aanrecht” Ze haalde haar schouders op en wachtte even af. Maar toen besefte ze dat het misschien wel slim was als zij ook iets productiefs ging doen, anders zouden de cupcakes nooit afkomen.

Daarom ging ze op haar kont voor een keukenkastje zitten en opende deze. Er vielen al meteen een paar dingen uit. Oei, diegene hiervoor had niet zo goed opgeruimd! Olivia haalde een mixer tevoorschijn. Nice, dan hoefde ze het niet met haar handen te doen. Ook een kom haalde ze tevoorschijn. Terwijl ze op zoek was naar het spullen, wilde ze kletsen. Kletsen was gezellig. “Je lijkt trouwens echt op nog iemand die hier rondloopt!” begon ze enthousiast en glimlachte nogmaals “Alleen je bent toch weer anders. Apart is dat, hè? Dat mensen op elkaar kunnen lijken en toch heel anders kunnen zijn.” Een grinnik volgde. “Hoe lang zit je hier al?” Terwijl ze wat zat te rommelen tussen de spullen, was haar hand helemaal in de draad van de mixer gedraaid. Nice, Olivia, nice. "Non intelligente..." mompelde Olivia in het Italiaans, haar moedertaal, wat 'Niet slim' betekende.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyma aug 04, 2014 1:40 pm


Toen hij nog in Italië woonde, was er nooit sprake van cupcakes bakken, met wie dan ook. Sowieso zou elk meisje het aan iedereen door vertellen, en dan kon hij het wel schudden. Reputatie was alles in Venetië. Als je niet door iedereen wou uitgelachen worden, dan moest je dat zelf regelen. Gelukkig had hij nog zijn moeder, een verstandige vrouw met een lief karakter. Zij zou hem nooit uitlachen, nee, ze deed er alles aan om hem tevreden te maken.

Dante liet zijn enthousiasme gewoon de vrije loop. Hij hoopte dat dit meisje hun keukenavontuur aan niet teveel mensen zou doorvertellen. Zo lang was hij hier nog niet, en een eerste indruk geven was altijd belangrijk. Voor hetzelfde geld stond hij voor de rest van zijn schoolcarrière bekend als de cupcakedude ofzoiets. Het leek er niet op dat het zo zou lopen, want het meisje was zelf super enthousiast. “Dat maakt niet uit, joh! Ik raak ook altijd enthousiast als het om cupcakes gaat. Trouwens, ook als het over brownies gaat. O en om Lucky Charms! Ik raak denk ik heel vaak enthousiast…” Vertelde ze, bijna net zo hyper als hij. "Oh my god, jaaa! Of muffins en donuts", Dante begon bijna te bouncen ofzo.

Het meisje was wel een ondernemer. Goed voor hem, want hij raakte altijd moeilijk op gang. Ze stelde zich voor als Olivia, terwijl ze met haar hoofd in de koelkast dook. Dante maakte ondertussen een aanrecht vrij, zodat ze alles daar netjes op konden zetten. Ze mochten niet teveel troep maken. “Yay, kijk! Dit kunnen we er allemaal in doen!” Riep ze, terwijl ze enkele bakjes met frambozen, blauwe bessen en zelfs bosbessen op het aanrecht zette. Met een grijnsje nam hij een paar blauwe besjes, en nomde ze meteen op. Daarna vroeg ze hem om eieren uit de koelkast te nemen, omdat die bij haar niet zouden overleven. "Ofcourse, chef!" Zei hij, terwijl hij de eieren nam en ze netjes in een schaal legde en op het aanrecht zette.

Dante schrok op van het geluid van vallend materiaal. Met opgetrokken wenkbrauwen keek hij haar aan, maar er was gelukkig niks kapot. Ze haalde een mixer uit, plus een kom. Hij nam ze braafjes aan en zette ze bij de ingrediënten. “Je lijkt trouwens echt op nog iemand die hier rondloopt!” Zei Olivia. "Geen idee wie je bedoeld", Bekende hij. Daarna vroeg ze hoe lang hij hier al rond liep. "Nog maar net een week ofzo", Zei hij. Hij hield het niet echt bij. Daarna hoorde hij haar iets in het Italiaans mompelen. Hè, wat? Dit was een grote verrassing. "Italiano? è la tua lingua madre?" Vroeg hij grijnzend. Hij had het gevoel dat die cupcakes nog even op zich zouden laten wachten.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia Del Ney
avatar
Class 2
Aantal berichten : 987

Character Profile
Alias: -
Age: -
Occupation:
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptywo aug 06, 2014 1:43 am

Cupcake? ..vs.Olivia Tumblr_mzg7dzF4ha1sdedtco1_500
Another shot before we kiss the other side, tonight yeah baby, tonight yeah baby.
I'm on the edge of something final we call life tonight, alright, alright!
Put on your shades, 'cause I'll be dancing in the flames tonight yeah baby, tonight yeah baby.
It isn't hell if everybody knows my name tonight, alright alright!

Lady Gaga - The Edge of Glory

Nee, natuurlijk wist hij niet wie ze bedoeld. Hij was hier nog maar een week. Dat had Olivia moeten weten. Af en toe zei ze ook maar wat. Meestal bracht ze het er dan nog wel redelijk vanaf, maar dit was gewoon een beetje dom. Maar wat hij toen zei, verraste haar echt. “Italiano? É la tua lingua madre?” Verrast keek Olivia naar hem op en glimlachte toen. Voorzichtig stond ze op, haar hand uit de draad van de mixer bevrijdend en hem vervolgens op het aanrecht neerleggend, samen met de kom. “Sì, l'italiano è la mia lingua madre. E 'tuo?” vroeg ze toen nieuwsgierig. Ze was benieuwd of Danta ook uit Italië zou komen. Hij zag er niet Italiaans uit, maar aan de andere kant, kon je ooit aan iemands uiterlijk zien waar iemand vandaan kwam? Oké, als iemand helemaal pikzwart was, kon je er vanuit gaan dat hij of zij uit Afrika zou kunnen komen, maar alsnog: die persoon kan ook van de Nederlandse Antillen komen. You never know!

“Ik ben opgegroeid in Brusciano, ik weet niet of je dat kent?” vroeg ze vervolgens in het Engels. Ze waren immers niet in Italië. Olivia wist hoe irritant het was als mensen een andere taal spraken in het buitenland, dus besloot ze niet de rest van het gesprek in het Italiaans voort te zetten. Tenzij het voor Dante makkelijker was, maar aan zijn Engels bleek helemaal niets mis te zijn. “Het is een dorpje vlakbij Napoli. Het is een erg mooi stadje, maar…boring, erg streng katholiek en daar heb ik zelfs niks mee” zei ze met een grinnik, voor het geval hij geen flauw idee had waar het lag. Napoli kenden de meeste mensen wel, het was een erg bekende stad in Italië.

Oké, ze stond nu al eventjes tegen het aanrecht geleund. Dante verwachtte cupcakes en die zouden er niet vanzelf komen, zij had beloofd om ze te maken, dus was het tijd om ook maar iets uit te gaan voeren. Ze moest nog kristalsuiker hebben. Haar ogen gleden nieuwsgierig door de keuken. Suiker zou niet gekoeld staan, dus ze vermoedde een van de kastjes die boven het aanrecht hing. Olivia liep naar een kastje toe en ging op haar tenen staan. Het kastdeurtje kreeg ze nog maar net open. En daar zag ze het, op het tweede plankje van het kastje, stond de kristalsuiker. Een groot, glanzend pak. Olivia keek Dante aan en glimlachte lief. “Zou je willen helpen alsjeblieft? Ik kan daar echt nooit bij!” zei ze smekend, doelend op haar kleine lengte.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptywo aug 06, 2014 3:17 pm


Aan haar reactie te zien, was ze even verbaasd als hij. Ze keek hem soort van geschokt aan, waarna ze een glimlach op haar lippen kreeg. Een brede, ondeugende grijns stond op de zijne. Prachtig, hoe hij zo'n reactie bij haar had veroorzaakt. “Sì, l'italiano è la mia lingua madre. E 'tuo?” Antwoordde ze, nadat ze over de eerste verbazing heen was gekomen. Dante knikte bevestigend. "Yup", Reageerde hij, gewoon weer in het Engels. Dat leek gepaster in deze situatie. Ze zaten immers op school nu.

Olivia schakelde ook weer over op Engels, en vertelde dat ze uit Brusciano kwam. Dat zei hem niet echt iets, maar toen ze Napoli liet vallen, kon hij zich wel een beeld vormen van waar het ongeveer moest liggen. Hij was wel eens mee geweest met z'n ouders, op citytrip naar Napoli. Ze vertelde ook dat het een heel streng Katholiek dorp was, iets waar zij niet zo blij mee was. Dante grinnikte met haar mee. "Ik ben wel eens in Napoli geweest, ja. Oorspronkelijk ben ik geboren in Londen, maar na enkele maanden ben ik naar Venezia verhuisd, waar ik dus ook opgegroeid ben", Deed hij op zijn beurt zijn verhaal. Dat hij geadopteerd was door twee Italianen, liet hij er maar even buiten. Hopelijk vroeg ze zich niet af waarom een jongen uit Londen dan een Italiaanse naam had gekregen.

Na deze korte onderbreking gingen ze verder met de hoofdzaak: cupcakes! Olivia zocht duidelijk nog iets, maar Dante kon niet zo snel bedenken wat dat dan wel was. Ineens bleek ze het gevonden te hebben, want ze liep naar de kast en opende die met moeite. Daarna keek ze hem liefjes aan. “Zou je willen helpen alsjeblieft? Ik kan daar echt nooit bij!” De jongen grinnikte opgewekt. "Sure thing, little one", Zei hij vrolijk, waarna hij zijn armen om haar middel sloeg en haar met gemak optilde. Dit had ze vast niet bedoeld, maar zo werkte het ook, niet? "Okay, what's next? Zet me gerust aan het werk, ik maak m'n handen graag vuil voor cupcakes", Zei hij gepassioneerd. Cupcakes above all.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia Del Ney
avatar
Class 2
Aantal berichten : 987

Character Profile
Alias: -
Age: -
Occupation:
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptydo aug 07, 2014 4:07 pm

Cupcake? ..vs.Olivia Tumblr_mzg7dzF4ha1sdedtco1_500
And I hope you find it, what you're looking for. I hope it's everything you dreamed your life could be and so much more.
And I hope you're happy wherever you are. I wanted you to know that, and nothing's gonna change that, I hope you find it.

Cher - I hope you find it
Dante vertelde dat hij van Londen naar Venezia was verhuisd en dat hij ook wel eens in Napoli was geweest. Olivia knikte begrijpend. Dat zou vast een hele verandering zijn geweest, ze had gehoord dat Engeland en Italië bijna niet te vergelijken waren. Zelf was ze nog nooit in Engeland geweest, maar het was een plek die op haar lijstje stond met plaatsen die ze graag nog eens zou bezoeken. Daar stond ook Paaseiland bij. Hallo, Paaseiland? Leefde daar de paashaas, was het daar bezaaid met paaseieren of was het daar altijd Pasen? Olivia had veel over het eiland gehoord en was vastbesloten geweest om ooit in haar leven Paaseiland te bezoeken. Als het bezaaid zou zijn met chocolade paaseieren, zou ze waarschijnlijk het eiland nooit meer verlaten. Tenzij de chocolade eieren op waren. Dan zou ze wel weer terugkomen. Maar wat als er nou bomen waren met chocolade eieren? Of…

Wacht, wat? Dante had net gezegd dat hij geboren was in Londen. Waarom had hij dan een Italiaanse naam? Rivera was echt een Italiaanse naam, in haar stadje woonde al vijf families die zo heette. Dante was ook een Mediterrane naam, al hoefde het niet perse Italiaans te zijn. Eventjes fronste Olivia haar wenkbrauwen. “Maar je komt toch uit Londen? Hoe kan je dan een Italiaanse…” maar Olivia stopte midden in haar zin en sloeg haar ogen even neer. Waarom vroeg ze dit? Dit ging haar helemaal niets aan. “Laat maar, beantwoord het niet” zei ze met een brede grijns “Dat gaat mij helemaal niets aan” Olivia moest daar echt mee leren oppassen. Dante leek haar niet het type dat haar nu zou gaan uitschelden of boos op haar zou worden, maar sommige mensen konden dat wel worden. Wat dat betreft was ze veel te nieuwsgierig. Nou ja, niet echt nieuwsgierig, meer dingen eruit flappen die wel eens kwetsend zouden kunnen zijn,

Maar toen hij haar optilde en haar little one had genoemd, had ze toch weer een beetje gelachen. Het was niet wat ze bedoeld had met helpen, maar dit was veel leuker. “I believe I can fly!” grapte Olivia en rekte zich nog wat uit, zodat ze de suiker kon pakken. Toen ze het pak pakte, viel het nog bijna uit haar handen ook! Maar Olivia voelde zich nu een soort superheld toen ze viel, dus haar reflexen hadden het pak nog kunnen pakken. “Gelukkig, anders had heel de keuken onder suiker gezeten en, nog erger, hadden we geen cupcakes gehad!” Cupcakes zonder suiker waren als patatjes zonder mayo: incompleet en niet lekker. “Okay, what’s next? Zet me gerust aan het werk, ik maak m’n handen graag vuil voor cupcakes” hoorde ze Dante vragen en Olivia knikte. Met een serieus gezicht keek ze naar de spullen die ze hadden. In principe hadden ze alles om lekkere cupcakes te kunnen maken. “Misschien dat jij de oven alvast kan voorverwarmen?” stelde ze voor en eventjes dacht ze na “Tien minuten op 170 graden lijkt me meer dan voldoende” Olivia liep alvast naar haar spulletjes en viste een mes uit een laatje. Met het mes begon ze de boter in blokjes te snijden. “Iedereen stresst altijd om de afmetingen en wat je moet wegen en alles, maar ik doe het altijd op gevoel. Dat is altijd goed gegaan en meestal haal ik er wel een stuk of 15 uit…” Olivia haalde haar schouders op. “Een keer is het wel verkeerd gegaan, MAAR dat was niet mijn schuld. Dat kwam omdat een vriendin van mij de cakejes wilde bakken in een pizza oven, maar die pizza oven werd 500 graden! Wie bakt er dan ook cupcakes in een pizza oven? Zelfs het blik was gesmolten!” Hoofdschuddend deed Olivia de boter in een kom en veegde haar handen af aan een stukje keukenrol. Weer keek ze eventjes naar de spulletjes die ze had. “Wil jij misschien melk in de kom doen? Ik zeg het wel als je moet stoppen” zei ze met een geconcentreerde blik toen ze suiker in de kom deed.

Cupcakes maken was serieus handwerk en moest met volle concentratie gebeuren! Olivia wilde mooie cakejes voor hem maken, dus was ze in haar volste concentratie.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptydo aug 07, 2014 4:58 pm


Natuurlijk was ze geen dom meisje, ze legde de link tussen zijn naam, Italië en Engeland al snel. Het was ook niet moeilijk dat ze er vragen bij had. Hij vertelde haar net dat hij in Londen geboren was, maar hij had wel een Italiaanse naam. Rivera was een veel voorkomende naam in zijn streek, maar zeker ook in de rest van Italië. “Maar je komt toch uit Londen? Hoe kan je dan een Italiaanse…” Dante zuchtte even onhoorbaar en vermeed haar blik. Deze vraag wou hij niet beantwoorden, niet hier en zeker niet nu. Ze leek dit ook te beseffen, want ze stopte in haar zin. “Laat maar, beantwoord het niet,” Ging ze verder “Dat gaat mij helemaal niets aan.” Dante glimlachte haar waarderend toe. "Laat mij maar lekker mysterieus zijn", Lachte hij, en zo was het onderwerp afgesloten.

Met een beetje hulp van hem had ze in no-time de suiker te pakken. Ze liet hem wel bijna vallen, maar haar reflexen hadden een suikerramp voorkomen. Stel je voor, dat ze mochten uitleggen aan de lunchdame waarom de keuken onder de kristalsuiker zat. "Mooie reflex", Complimenteerde hij. “Gelukkig, anders had heel de keuken onder suiker gezeten en, nog erger, hadden we geen cupcakes gehad!” Dante hield zijn adem in en keek haar met een geschockt gezicht aan. Geen cupcakes? Inderdaad, dat was veel erger! Dante zette Olivia braafjes terug op de grond, waarna hij haar volgde naar het werkblad, waar de rest van de spullen stonden.

“Misschien dat jij de oven alvast kan voorverwarmen?” Zei ze, waarna ze de instructies voor de instellingen gaf. De jongen liep naar de gigantische oven en zocht zich een weg door alle knopjes van dit hoogtechnologische ding. Ondertussen vertelde Olivia over een vriendin, die cupcakes in een pizza oven had klaar gemaakt. Huh? "Dat is pure cupcakemishandeling. Pizza ovens zijn voor pizza, niet voor cupcakes.." De jongen keek even nadenkend voor zich uit. "Bestaan er eigenlijk speciale cupcakeovens?" Vroeg hij zich luidop af. Ondertussen stond de oven eindelijk klaar voor gebruik.

Dante was nog maar net klaar, of ze kwam al met een nieuwe opdracht. “Wil jij misschien melk in de kom doen? Ik zeg het wel als je moet stoppen”, De jongen knikte en pakte het pak melk. De dop vloog al snel van de fles, en hij goot de vloeistof voorzichtig in de kom, zodat hij niks spetterde. Ondertussen deed zij suiker in de kom. Toen ze stop zei, stopte hij natuurlijk met gieten. De fles deed niet helemaal wat hij wou, want onverwachts kwam er nog een plasje melk uit, dat hij per ongeluk op het aanrecht goot. "Woops", Grijnsde hij verontschuldigend. "Dat ruim ik straks wel op", Beloofde hij. Eenmaal bezig aan de opruim zou hij het aanrecht toch moeten schoonmaken. Maar dat was voor straks. Eerst verder met het maken van de goddelijke gebakjes.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:18 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia Del Ney
avatar
Class 2
Aantal berichten : 987

Character Profile
Alias: -
Age: -
Occupation:
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyvr aug 08, 2014 12:14 am

Cupcake? ..vs.Olivia Tumblr_mzg7dzF4ha1sdedtco1_500
She might've let you hold her hand in school, but I'mma show you how to graduate
No, I don't need to hear you talk the talk, just come and show me what your momma gave, oh yeah

Jessie J, Ariana Grande & Nicki Minaj - Bang Bang

“Bestaan er eigenlijk speciale cupcakeovens?” hoorde ze Dante vragen en Olivia stopte eventjes met wat ze aan het doen was. Mmm, goede vraag. Er zou vast wel zoiets bestaan. Je had immers ook pizzaovens. Pizza was good, but so were cupcakes. “Misschien dat er wel zoiets bestaat, er bestaan toch ook popcake machines?” vroeg ze zich hardop af “Dus waarom zou er dan geen cupcakeoven bestaan?” Olivia glimlachte. “Als het nog niet bestaat, moeten we het uitvinden!” Olivia ging weer verder met haar suiker en keek toen Dante per ongeluk wat melk morste. “Oh oh, strafpunten” grinnikte ze. Goed, nu moest ze het beslag alleen nog maar door elkaar mixen en dan was het klaar om het te verdelen over de vormpjes. O shit, de vormpjes! Die hadden ze nog helemaal niet. “Oh!” piepte ze en keek geschrokken naar Dante “We zijn iets belangrijks vergeten…vormpjes! Anders gaan het nooit cupcakes worden…wil jij alsjeblieft even kijken? En wil je kijken voor chocolade?” Ze keek hem nogmaals lief aan, ze wilde niet dominant of bitchy of commanderend klinken. Zo was ze namelijk helemaal niet.

Terwijl ze Dante een opdracht had gegeven, pakte zij voorzichtig de mixer op en stak de stekker in het stopcontact. Checkend of hij het deed, drukte ze voorzichtig op de knop. De mixer maakte een luid geluid, wat niet echt hoorde. “Oh…” liet Olivia verbaasd aan haar mond ontsnappen en keek verbaasd naar Dante. Onderzoekend bekeek ze de mixer. Oh, hij stond op zijn hardste stand, ghehe. Olivia zette hem een stand lager en begon het beslag te mixen. Yay, dit was leuk! Een paar spettertjes landde op haar blote arm en op haar gezicht, maar ze was te geconcentreerd bezig om het ook maar daadwerkelijk te merken. Toen het klaar was, keek ze tevreden naar het eindresultaat. Haar vinger haalde ze voorzichtig door het beslag en snoepte er een beetje van. Mmmm, het was heerlijk! “Moet je proeven, het is echt heerlijk” zei Olivia enthousiast. Ze was ietsjes uitgeschoten met de suiker, maar dat maakte in dit geval niet uit. Het beslag was heerlijk zoet, niet té zoet, en de cupcakes zouden dat dadelijk ook zijn. Blij keek ze naar Dante, dat het weer gelukt was.

Maar klaar was ze nog niet. Ze liep naar een kastje en ging op haar tenen staan. Met haar lengte kon ze net bij een paar andere kommen. Ze liep weer terug naar kom met beslag en verdeelde de kommen. In elke kom deed ze wat beslag. “Als jij misschien in ook een paar kommen de dingen wilt doen die we hebben gevonden, dan kunnen we ze daarna in de vormpjes doen en dan hoeven we alleen nog glazuur te maken, als ze daar dingen voor hebben, en twintig minuten te wachten en dan zijn ze klaar!” zei Olivia enthousiast.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyvr aug 08, 2014 12:59 am


“Misschien dat er wel zoiets bestaat, er bestaan toch ook popcake machines? Dus waarom zou er dan geen cupcakeoven bestaan? Antwoordde ze op zijn vraag. Dante grinnikte. Het was best wel logisch dat er dan zoiets bestond ja. Voor nu moesten ze het doen met deze industriële robotoven. Hopelijk ging die niet een eigen leven gaan leiden en de wereld veroveren ofzo. “Als het nog niet bestaat, moeten we het uitvinden!” Stelde ze voor. Dante keek haar met een scheef hoofd aan. "Laten we met simpele dingen beginnen, zoals deze cupcakes tot een goed einde brengen, voor we gaan zitten rommelen met ovens enzo, deal?"

Daarna ging de jongen verder met zijn melk. Ze gaf hem een paar strafpunten toen hij de melk morste. Hij trok even een een sad face naar haar, maar al snel stond zijn vertrouwde grijns weer op zijn gezicht. Ineens schoot het haar te binnen dat ze de vormpjes vergeten was. Haar gepiep deed hem wat opschrikken. Soms kon ze erg onverwacht uit de hoek komen. Ze vroeg hem of hij wou checken of er ergens vormpjes waren, en chocola. Dante grijnsde en maakte een soort van saluut door zijn vingers tegen zijn slaap te tikken. "Aye aye, chef!" Riep hij, terwijl hij naar de koelkast liep. Daarin zou hij vast wel chocola vinden. Hij had gehoord dat de lunchdame er gek op was. En ja hoor, al snel vond hij een paar tabletten donkere chocola. Nu de vormpjes nog.

Dat werd beslist een heel ander verhaal. Hij dook letterlijk in elke kast. Uiteindelijk, wanhopig op resultaat, kroop hij tot aan zijn schouders in een laag kastje, dat vol zat met bakvormen. Op dat moment stak ze de mixer aan, waardoor hij ook weer opschrok. Hij stootte zijn hoofd nogal hard tegen de onderkant van de plank boven hem. Hij liet een heleboel Italiaanse woorden over zijn lippen komen die eigenlijk niet gepast waren in het bijzijn van het meisje. "Sorry", Mompelde hij, toen hij door kreeg hoe erg hij liep te schelden. Hij wreef kort over zijn pijnlijke achterhoofd, maar uiteindelijk was het niet voor niets: de vormpjes lagen helemaal achterin de kast. Dante legde ze met een trotse blik op het aanrecht neer.

Ondertussen was ze klaar met het beslag. “Moet je proeven, het is echt heerlijk!” Riep ze enthousiast. Dante ging snel met zijn vinger door het beslag en likte hem af. Zijn ogen glunderden toen hij haar aankeek. "Bijna net zoals mijn madre ze maakte!" Grijnsde hij. Daarna wees hij op de spettertjes beslag op haar armen. "Zijn dat ook strafpunten?" Plaagde hij. Daarna kwam de volgende opdracht al. De bakjes fruit in de kommen beslag kappen. Mooi, dat kon hij wel. Hij nam een handjevol van de blauwe bessen, de frambozen, de stukjes aardbei en de bosbessen en dropte ze middenin het beslag. Hij roerde ze om met een spatel, zodat ze gelijk verdeeld waren. Dan was het nu tijd voor het glazuur. "Wat hebben we allemaal nodig voor dat glazuur van je?" Vroeg hij maar, omdat hij niet graag helemaal niets stond te doen als het om cupcakes maken ging.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:19 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia Del Ney
avatar
Class 2
Aantal berichten : 987

Character Profile
Alias: -
Age: -
Occupation:
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyma aug 11, 2014 7:02 pm

Cupcake? ..vs.Olivia Tumblr_mzg7dzF4ha1sdedtco1_500
But I know how you feel, it's hard to see who's real
It takes time living in a world, when you don't know who to trust
Next time slow it down and don't feel you don't have to rush
It'll be fine, it takes time, takes time to love

Trey Songz - Takes time

“Dankje” zei ze met een glimlachje toen Dante de vormpjes en chocolade op het aanrecht legde. Gelukkig, ook Danta vond het beslag lekker. Hopelijk proefde hij er niets van dat ze iets gemorst had met de suiker. Aan de andere kant, zoet was nou eenmaal heerlijk. Olivia was zelf ook al een hele tijd zoet geweest! Oké, dat was een slechte uitspraak. “Zijn dat ook strafpunten?” hoorde Olivia hem zeggen, doelend op de spettertjes op haar arm. Ze grinnikte. “Nee, dat zijn bonuspunten! Dan heb ik nog wat voor vanavond…” Dat was uiteraard maar een grapje, het was niet zo dat ze het er niet af zou halen zodra ze klaar zouden zijn. Maar Olivia vond het voor nu niet erg. Het was net als met schilderen: als je helemaal schoon was, deed je het niet met passie. Het was nu alleen niet een ezel dat Olivia gebruikte, maar een oven en daarin maakte ze haar kunstwerken, samen met de Dante, de cupcakes namelijk. En nu zouden ze alleen maar nog mooier worden, als ze klaar waren met het glazuur.
“Nice!” zei ze toen Dante alles goed met elkaar had gemengd. Nu was het tijd om aan het glazuur te beginnen! “Wat hebben we allemaal nodig voor dat glazuur van je?” vroeg Dante en Olivia dacht even na. Dat was helemaal niet zo veel, het zou snel klaar zijn. “We hebben niet zoveel nodig. Misschien kan jij de vormpjes invetten? Dan kan je daarna de vormpjes vullen met het beslag en dan ben ik wel zo’n beetje klaar met het glazuur en dan…” Olivia kreeg een glunderende glimlach op haar gezicht “…kunnen we ze bakken, daarna het glazuur erop doen en dan is het klaar!” En dat had in totaal allemaal maar misschien net een halfuurtje geduurd te hebben! Het was zo makkelijk om snel makkelijke en lekkere cupcakes te kunnen bakken. Maar het zou alleen maar langer duren als ze nu nog zou gaan staan dromen.

“Oké….” mompelde Olivia hardop “Ik heb nodig chocola, boter en poedersuiker” De chocolade had ze al, dankzij Dante, maar nu had ze nog wat boter en poedersuiker nodig. In plaats van poedersuiker, zou ze gewone suiker gebruiken, dan had de glazuur wat meer bite. Ja, dat was een strak plan! Olivia maakte een schaal schoon die ze gebruikt hadden voor het beslag en viste een pannetje uit een kast. Deze zette ze op het fornuis en maakte er een vuurtje onder. Het pannetje vulde ze ook nog eens met water en nu was het tijd om de chocolade au bain marie te smelten. De chocolade deed ze in de kom en zette het op het vuur. Ze hielp wat door te roeren. De chocolade was flink wat gesmolten en Olivia haalde haar vinger er door heen. Mmmm, nog niet echt lekker, er moesten smaakmakers bij! Ze gooide de boter en suiker erbij en begon flink te roeren. De boter en suiker losten steeds verder op en uiteindelijk werd het een glad mengsel.

Haar vinger deed ze door de schaal en ze nam een likje. “Mmmmm!” De chocolade was romig en lekker warm, maar niet té warm. De schaal haalde ze van het pannetje af en bracht het voorzichtig naar het aanrecht. “Je moet dit echt eens proeven!” zei Olivia enthousiast tegen Dante. Het was heerlijk en het zou de cupcakes alleen maar lekkerder maken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptyma aug 18, 2014 12:16 am


Natuurlijk zou ze zichzelf geen strafpunten geven. Ze omschreef het als bonuspunten zelfs. Pff, not fair. Hij kreeg strafpunten en zij bonuspunten om dezelfde reden? Maar ja, zij was de chef en hij het keukenhulpje, dus blijkbaar mocht het allemaal. Net als Gordon Ramsey, die zijn keukenpersoneel altijd de wind van voren gaf met meestal hilarische opmerkingen. Gelukkig was Olivia geen Gordon Ramsey, want hij had geen zin om uitgemaakt te worden ofzo. Maar hij zag haar dat nooit doen, ofcourse. Ze was best een aardig persoon en haar vrolijkheid stak hem ook aan.

“Nice!” Complimenteerde ze hem toen hij klaar was met het door elkaar mengen van het beslag. Al snel volgde de volgende opdracht. “We hebben niet zoveel nodig. Misschien kan jij de vormpjes invetten? Dan kan je daarna de vormpjes vullen met het beslag en dan ben ik wel zo’n beetje klaar met het glazuur en dan kunnen we ze bakken, daarna het glazuur erop doen en dan is het klaar!” Opgewonden keek hij haar aan. "Alright waar wachten we dan nog op?" Grijnsde hij opgewekt. Hij zette de vormpjes op een bakplaat en nam twee lepels. Daarmee schepte hij telkens een hoopje beslag en vulde de vormpjes tot ze ongeveer 2/3 vol zaten. Dan konden ze goed omhoog komen in de oven.

Aangezien hij een beetje een klungel was, duurde het een tijdje voor hij klaar was met het vullen van de vormpjes. In tussentijd had Olivia de chocola al gesmolten. Damn, was hij meneer sloom vandaag ofzo? Ze proefde de chocola en blijkbaar was die heerlijk. “Je moet dit echt eens proeven!” Cupcakes maken stond blijkbaar gelijk aan alles proeven. Aww yeah. Hij stak zijn vinger kort in de chocola en daarna in z'n mond. Met glunderende ogen keek hij haar aan. "Ik zou die hele pot uit kunnen lepelen, holy smokes", Grijnsde hij. Ondertussen showde hij de bakplaat met de gevulde vormpjes. "Die ga ik in de oven droppen, die is ondertussen wel voorverwarmd", Meldde hij.

Hij droeg de bakplaat naar de oven en deed de deur open. Een golf van warmte spoelde over hem heen. Hij schoof de bakplaat in de oven, zo ver mogelijk, en duwde hem toen nog iets dieper met een lange houten lepel. De deur ging terug dicht en hij stelde de tijd in op een 25-tal minuten. Daarna liep hij terug naar Olivia. "Ik begin anders al met het opruimen", Stelde hij behulpzaam voor, waarna hij een spoelbak vol liet lopen met warm water en er wat zeep in deed. Al gauw begon het goedje te schuimen en liet hij alle vuile kommen en pannen er in glijden, waarna hij ze begon af te wassen.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:19 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Olivia Del Ney
avatar
Class 2
Aantal berichten : 987

Character Profile
Alias: -
Age: -
Occupation:
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptydi aug 26, 2014 11:46 pm

Cupcake? ..vs.Olivia Tumblr_mzg7dzF4ha1sdedtco1_500
'Cause I’ve been sick and working all week and I’ve been doing just fine
You’ve been tired of watching me, forgot to have a good time, boy
You can take it, all these faces, never keeping it real
I know exactly how you feel

Rita Ora - I will never let you down
Terwijl Dante de cupcakes in de oven zette, nam Olivia nog een paar vingerlikjes uit de kom met gesmolten chocolade. Helaas zou ze hier morgen spijt van krijgen, aangezien dan de Pyreneeën zich op haar gezicht zouden uitstrekken. “Ik begin anders al met opruimen” hoorde ze Dante zeggen en met verbaasde, gefronste wenkbrauwen draaide Olivia zich om. N’awh, nee! Ze waren pas net klaar, hij moest ook chocolade eten. “Nee, jij moet ook…” Maar toen keek ze naar de keuken. Oké, misschien was het wel handig inderdaad als ze nu wel eventjes gingen opruimen. Op het aanrecht lagen allerlei restjes van ingrediënten, het plasje melk dat Dante gemorst had lag er ook nog en het was gewoon een bende. Ze waren allebei Italiaans en Italianen stonden er niet echt om bekend een hele schone keuken te hebben. Olivia beet eventjes op haar lip en keek toen naar Dante. “Jij werkt zo hard!” stelde vast en trok een pruillip “Ik moet je helpen, anders gaat het dadelijk allemaal vastkoeken aan het aanrecht” Lekker fris, Olivia. Heerlijk idee.

Maar schoonmaken was saai zonder iets van een klein feestje erbij. “Let me put some Music on” piepte ze enthousiast en liep naar een ander gedeelte van het aanrecht. Ze leunde een beetje naar voren (little girl) en drukte op het knopje. Oeh, een leuk liedje! Het was een beetje een uptempo liedje, een lekker liedje waar je op kon schoonmaken. “She got a booty like an hourglass, but I can give it to you all the time” zong Olivia vrolijk mee op de muziek en bewoog haar heupen mee op de muziek. Vrolijk zingend ging ze aan de slag, ze haalde een doek over de plas melk die Dante eerder had gemorst. Ondertussen keek ze naar hem, hij was hard aan het werk. Olivia was blij verrast, hij leek op een hele stoere jongen, maar hij was net zo enthousiast over de lekkere cakejes geweest als haar en ze hadden het erg gezellig gehad. En dadelijk zouden ze het leuk af kunnen sluiten met de cupcakes, die heerlijk zouden zijn. De lucht van gebakken dingetjes vulde de keuken en Olivia’s maag begon te rammelen.

Bang bang into the room, I know you want it, bang bang, all over you, I’ll let you have it” zong Olivia vrolijk mee met het liedje, terwijl ze met een zware zak gevuld met bloem naar een van de kastjes liep. De zak hadden ze niet gebruikt, maar ze had het eruit gehaald omdat het in de weg stond. Het stond in een hoger kastje, dus Olivia zou weer hulp nodig moeten hebben. “Wil je me alsjeblieft even helpen?” vroeg ze, maar ze zag dat hij nog steeds aan het afwassen was. Mmm, oké, all the women who are independent, throw your hands up at me. Olivia ging op haar tenen staan, bracht haar been zelfs wat omhoog zodat ze met haar knie op het aanrecht kon leunen en strekte haar armen helemaal uit. En op het moment dat ze de zak met bloem bijna op het plankje van de kast had gezet…

…viel hij uit haar handen. De hele lading bloem die in de zak had gezeten viel op haar hoofd, verspreidde een rookwolk in de keuken en de zak zelf viel op de grond. Een heel gedeelte van de keuken zat onder de bloemen. Olivia gilde en liep hoestend de rookwolk uit. Haar hele lichaam, kleding en haren waren bedekt met een laagje van het bloem. Hoestend liep ze een richting op, ze zag niet waar ze heen liep. Uiteindelijk liep ze tegen iemand aan, dat moest Dante zijn. Olivia pakte zijn schouder beet en opende voorzichtig haar ogen. Jup, dat was Dante gelukkig. Ze wilde op dat moment gaan lachen, tot dat ze iets hoorde. “Wat is hier aan de hand?” hoorde ze een stem zeggen. Olivia keek naar de lunchdame die in de deuropening stond, ademde uit en er kwam nog een rookwolkje bloem mee uit haar mond, precies op het moment dat de ‘PING!’ van de oven klonk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Dante Rivera
Dante Rivera
Class 3
Aantal berichten : 812

Character Profile
Alias: Morbid
Age: 17
Occupation: Drugdealer
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Emptywo aug 27, 2014 2:48 pm


Moesten ze nu eens wat netter zijn tijdens het koken, dan zou de keuken niet zo'n boeltje zijn nu. Helaas gingen ze allebei zo op in hun werk, dat het maken van een gigantische rommel er vanzelf bij hoorde. Daarom was het wel zo slim om nu al wat op te ruimen en af te wassen, voor de lunchdame binnen kwam om te zien hoe ver ze al stonden. Dan zouden ze gegarandeerd een preek krijgen over orde en netheid en blablabla, en daar had hij echt geen zin in. Olivia blijkbaar ook niet, want ondanks ze eerst had geprobeerd hem tegen te houden, stelde ze nu ook voor om te helpen. “Jij werkt zo hard!” Complimenteerde ze hem. “Ik moet je helpen, anders gaat het dadelijk allemaal vastkoeken aan het aanrecht”, Ging ze verder. Dante keek haar even geamuseerd aan. "Bedankt om alles in details met me te delen, Olivia", Grijnsde hij.

Al snel waren ze allebei hard aan het werk, en Olivia had de radio aan gezet voor wat muziek. Blijkbaar was ze niet te verlegen om mee te zingen, en haar stem klonk ook wel aangenaam. Met een tevreden glimlachje werkte hij door. De schone spullen stapelde hij op om af te druppen, en hij was eindelijk klaar met het afwassen zelf. Nu alles nog afdrogen. Dante ging op zoek naar een schone handdoek. Ondertussen was het aanrecht al helemaal schoon geveegd. Olivia was bezig met alles weg te zetten. Hij haalde een handdoek uit een kastje en begon af te drogen.

“Wil je me alsjeblieft even helpen?” Vroeg ze, maar hij stond met zijn handen vol momenteel. Olivia draaide zich om om het zelf te doen. Dante haalde zijn wenkbrauwen op toen hij zag waar ze mee bezig was. Sigh. Dit zag er riskant uit. Het kleine meisje balanceerde slechts op haar ene knie en de top van haar tenen. Terwijl ze dat deed, probeerde ze een gigantische zak bloem omhoog te tillen. "Wacht, laat mij maar", Riep hij nog, maar het was al lang te laat.

Het was alsof het einde van de wereld was aangebroken. Er was letterlijk overal bloem. Een gigantische wolk overspoelde hem en benam hem de adem. Hij hoestte als een gek. Hij was ook gedwongen zijn ogen dicht te doen, en in de chaos botste iets tegen hem op. Het moest Olivia wel zijn, dus hij legde zijn arm beschermend om haar onderrug, zodat ze niet ergens tegen zou botsen en zich zou bezeren. Dante opende zijn ogen voorzichtig en keek in ogen.. En toen werd het moment verpest door een bekende stem, die niet zo rustig en vriendelijk meer klonk als eerst. “Wat is hier aan de hand?”, gevolgd door een PING van de oven.

"Euhmm", Begon hij, maar hij wist niet zo snel een goed excuus te bedenken. "Zin in een cupcake?" Zei hij dus maar, met een onschuldig glimlachje. "Ik zweer dat we het zo snel mogelijk opruimen", Probeerde hij nog. Ondertussen had hij door dat hij Olivia nog steeds vast had, en dat dat best wel raar kon overkomen. Met een verontschuldigend glimlachje keek hij haar aan en liet zijn hand zakken. "Dan.. Dan ga ik maar ergens.. Een dweil zoeken.. Ja, ja dat ga.. Ik doen", Dante draaide zich om en beet op zijn lip. Waarom was hij zo uit het lood geslagen? Dit was niet iets dat hij normaal zou tegenkomen. Hij zette het maar uit zijn hoofd en keek de keuken rond, op zoek naar een deur die hem naar een bezemhok zou kunnen leiden.
- VS. OLIVIA


Laatst aangepast door Dante Rivera op do dec 03, 2015 3:19 am; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Cupcake? ..vs.Olivia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Cupcake? ..vs.Olivia   Cupcake? ..vs.Olivia Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Cupcake? ..vs.Olivia
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» The last cupcake {&Dalton}
» Olivia del Rey
» @PrettyDaisies - Olivia's Twitter
» @Strawberry - Olivia's Instagram
» Peggy Olivia O'Neill

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Ground :: Cafeteria-
Ga naar: