INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Requiem of a dream

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Aleksey Ivanov
Aleksey Ivanov
Class 3
Aantal berichten : 82
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptyzo nov 30, 2014 1:47 pm

The sound of the wind is whispering in your head. Can you feel it coming back? Through the warmth, through the cold. Keep running till we're there.

"We’re coming home now"

Aleksey was eindelijk klaar geraakt mijn zijn huiswerk voor natuurkunde. Echt, als hij had geweten dat er iets had bestaan als huiswerk was hij nooit meegekomen hoor. En dan was het nog niet eens gemakkelijk of zo. Nee, hij had Maurim zelfs naar de bib moeten sturen voor een paar boeken omdat hij er niets van snapte, echt helemaal geweldig hoor. Uiteindelijk was hij toch klaar geraakt en was hij nu met een boek in zijn handen weg aan het wandelen van het schoolplein. Lezen in het bos vond hij altijd wel een leuke bezigheid, en uiteindelijk was hij toch alleen nu dus niemand zou hem gaan sturen. De afgelopen dagen was een hele mix van gevoelens geweest voor hem. Eerst het terug zien van Diana dat er voor had gezorgd dat hij extreem blij was dat hij toch naar het eiland was gekomen, en dan was er nog Maurim, een dude die hij echt wel was gaan zien als een beste vriend. Echt, hij had medelijden met de knul en hij probeerde hem te helpen zo veel hij kon maar uiteindelijk was dit iets wat hij toch zelf te boven moest komen. Kort schudde hij zijn hoofd en zette het maar van zich af, nu was het gewoon eventjes tijd om helemaal te verdwijnen in de wereld van Dostoyevsky. Eigenlijk had hij een van de boeken van Pushkin willen mee nemen, maar die staken blijkbaar nog in zijn tas.

In het bos aangekomen keek hij even rond en een glimlach vormde zich om zijn lippen. De grote dennenbomen deden hem denken aan St. Petersburg om nog maar te zwijgen over de sneeuw die hem altijd wel weer terug bracht naar zijn thuisland. Maar jammer genoeg was hij niet daar, hij zat op een eiland zoveel mijlen verwijderd van Rusland, van zijn familie. Dat deed hem er aan denken hij moest zich nog verontschuldigen bij Diana’s ouders voor het vernietigen van hun tuinhuisje. Dat zou hij straks wel doen, zijn mobiel lag toch ergens op de kamer. Hij had er geen behoefte aan gehad om het apparaat te zoeken. Aleksey wou zich gewoon eens voor een paar uur afsluiten van iedereen, en hij had de perfecte plek gevonden om dat te doen. Tegen een brede eik zette de jongen zich in kleermakerszit neer en opende zijn boek en vrijwel meteen verdween alles rondom hem en zat hij echt midden in het verhaal.  
words: ### // tag: Anna // notes: <3
thanks <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Solovjova
avatar
Class 3
Aantal berichten : 57
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptyma dec 01, 2014 12:28 am

Spoiler:



sweet as sugar



Het ging elke dag iets beter. Het wennen aan de maatschappij die op de school heerste, de Engelse taal leren te beheersen, sociale contacten maken. Alles was nog heel pril en nog niet op zijn hoogtepunt, maar er was een heel klein puntje. Als je het in procenten zou omzetten, zou Anna waarschijnlijk op 10% zitten. Er was een begin, maar ze was er nog lang niet. Emotioneel gezien ging het nog helemaal niet goed met haar. Het gemis aan haar ouders werd elke dag erger en de pijn die ze voelde van de experimenten gingen maar door. Af en toe werd ze gillend wakker, bang dat er een man was die een prik in haar wilde steken of haar aanraakte met een elektrisch geladen buis. Alles om haar pijn te doen, zodat haar ware aard naar boven zou komen. Van binnen huisde er een monster, een verschrikkelijk monster. En Anna was er bang voor. Want als ze dat monster was, had ze geen controle meer over zichzelf. Dan was het alsof ze een heel ander iemand was, die alleen nog maar bloed wilde zien. En hoe meer bloed, hoe beter. Een moordlustig monster. En dat wilde Anna niet zijn.

En vannacht had ze weer een van die dromen gehad. Ditmaal was ze het monster zelf en moordde ze een heel dorp uit. In haar hoofd had ze het monster geprobeerd te stoppen, maar het lukte niet. Hoe moest ze hier mee omgaan? Anna keek naar de grond en elke stap die ze zette, gaf haar het gevoel dat ze dieper in de problemen raakte. In haar oren zaten haar oordopjes, waarin Russische muziek speelde. Dat was de enige taal die ze zonder problemen beheerste en die haar ook rustig kreeg. Het was een zangeres die zong, het meisje heette Alsou. Het liedje heette ‘U moei lubi’ en het was een heel mooi nummer. Het ging over liefde. Liefde tussen een jongen en een meisje. Die liefde had zij nog nooit gevoeld, simpelweg omdat ze geen jongens kende. Stiekem was ze er ook een beetje bang voor. Want in haar ogen was liefde getrouwd zijn en een kind hebben, net zoals haar ouders. Maar ze was nog maar achttien jaar oud, dan kon ze toch nog geen kind hebben en voor het leven met iemand verbonden zijn? Daar snapte Anna niets van.

Zachtjes zong ze mee met de Russische muziek, terwijl ze verder liep en uiteindelijk in het bos belandde. Dat was misschien niet zo slim van je, Anna, want hoe ging je in vredesnaam nu weer in je kamer raken? Alle bomen leken op elkaar. Anna draaide een rondje, terwijl haar hoofd naar boven gebogen stond. De grote bomen waren machtig, leken op haar neer te kijken. Ze bleef rondjes draaien en uiteindelijk zette ze haar hoofd weer normaal, wat een misselijk gevoel bij haar veroorzaakte. Maar toen besefte ze dat ze niet alleen was, op een paar meter afstand zat een jongen te lezen. “Boek!” flapte Anna eruit, in het Engels, en sloeg toen haar handen voor haar mond. Boek was een van de eerste woorden die ze had geleerd in het Engels. Appel was het allereerste woord dat ze had geleerd. Haar ogen gleden naar de kaft van het boek van de jongen. Haar ogen werden groot. Russisch? Alweer? “Ben jij ook Russisch, of spreek je alleen Russisch?” zei Anna opeens. Awkward, misschien had hij haar wel helemaal niet opgemerkt?



573 words , Aleksey, ♥
, ♥ lauz
Terug naar boven Ga naar beneden
Aleksey Ivanov
Aleksey Ivanov
Class 3
Aantal berichten : 82
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptydi dec 02, 2014 4:05 pm

The sound of the wind is whispering in your head. Can you feel it coming back? Through the warmth, through the cold. Keep running till we're there.

"We’re coming home now"

In zijn hoofd was het nu een grote puinhoop die aangericht was door Natuurkunde. Echt, hoe ze ooit gingen verwachten van hem dat hij iets van die dingen gingen snappen wist hij toch niet. Misschien was zijn achterstand gewoon te groot, had hij teveel gemist doordat hij niet naar school had kunnen gaan vanwege hun geld problemen. Zijn moeder had hem ook nooit iets verteld over natuurkunde en wat het nu allemaal inhield, maar hij stond er op gebrand dat hij dit binnen de kortste keren ook zou kunnen. Eens hij het doorhad, iets wat hopelijk niet al te lang meer ging duren, zou hij de beste van de klas worden. Keep dreaming Aleksey, zo ga je er echt wel komen!

Uiteindelijk was hij in het bos beland en hij kon er niets aan doen maar gelijk al begon hij te vergelijken met zijn thuisland, de bossen daar. Groot en machtig. In zijn hoofd dwaalde hij af naar een ver verleden waar de tsaren van Rusland nog door de bossen te paard reden en op jacht gingen. Hij waande zich er natuurlijk midden in en kon zich een perfect beeld schetsen over hoe alles er zou uit zien. Lang leve alle boeken die hij ooit al gelezen had, en de stukken die hij had gespeeld. Vaak had hij het zich al afgevraagd hoe het zou zijn om in die prachtige tijd te leven. Diana off course zou dan een of andere high class vrouw zijn die dicht bij hem stond, terwijl hij zichzelf, zijn vader en zijn zusje echt al zag als regelrechte afstammelingen van Peter de Grote of van die vele andere. Yeah, dat zou nog eens wat zijn. Te paard door de bossen heen crossen en al die banketten die zo overweldigend waren. Jup, hij kon zich er al helemaal in plaatsen. Al was hij nu hier, op een eiland zonder zijn geweldige familie, zonder zijn St. Petersburg. Een zucht gleed over zijn lippen toen hij uiteindelijk ontsnapte uit zijn droombeelden en hij voor een grote eik was komen te staan.

Tegen die eik had hij zich neergezet terwijl hij zijn hoofd zo diep in zijn jas weg stopte en uiteindelijk aan het lezen sloeg en zo weer helemaal dat verhaal werd in getrokken. Op de achtergrond hoorde hij een vaag gezang, iets wat vast en zeker uit zijn oortjes kwam of zo. Wait? Hij had helemaal geen oortjes in? Aleksey raakte pas weer helemaal terug aarde toen hij iemand boek hoorde schreeuwen. Totaal verward door de situatie keek hij op en zag wat verder van hem een blond meisje staan dat hij niet herkende. Zijn mondhoeken krulden zich omhoog. That’s right, hij was een boek aan het lezen niet een of ander tja wist hij veel wat andere mensen lazen buiten een boek. Over de kaft van zijn boek staarde hij haar aan en zag haar ogen al snel de kaft van zijn boek scannen. Blijkbaar was er iets op zijn boek aanwezig, aangezien haar ogen groter leken te worden. Nog net had hij het boek niet omgedraaid om te checken of er een of ander beest op de kaft stond of hij kreeg een verklaring. Kinda toch. ‘Ik ben Russisch. Ik komt uit St. Petersburg.’ Zei hij met een kleine glimlach tegen het meisje terwijl hij zich uiteindelijk overeind duwde en het boek dicht sloeg en opborg in zijn jaszak. ‘Aleksey Ivanov, aangenaam.’ Sprak hij op een vriendelijke toon in zijn moedertaal terwijl hij zijn hand naar haar uitstak. De Rusjes bleven maar komen!

words: ### // tag: Anna // notes: <3
thanks <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Solovjova
avatar
Class 3
Aantal berichten : 57
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptywo dec 03, 2014 8:29 pm



sweet as sugar



Anna keek toe hoe de jongen opstond en zijn boek opborg. O jee, had ze hem nou gestoord? Maar eigenlijk was ze gewoon zo verrast geweest door de aanwezigheid van nog een Rus, dat ze eventjes niet uit kon brengen. De jongen vertelde dat hij uit Sint-Petersburg kwam. Natuurlijk kende Anna dat wel, dat was maar een paar kilometer van haar geboorteplaats vandaan. Sterker nog, ze hadden haar eerst naar Sint-Petersburg gebracht, voordat ze door werd gevoerd naar Moskou. Het bracht zoveel herinneringen terug, dat Anna heel even haar ogen sloot en eraan terug dacht. Een cel in een grote auto was alles dat ze zich kon herinneren. In haar hand had ze alleen nog een klein, houten poppetje, maar zodra de deuren open gingen, werd ook dat van haar afgenomen. Ze werd door mannen in een uniform meegenomen en had heel even snel Sint-Petersburg in kunnen kijken. De daken van de huizen was alles dat ze zich nog van de stad kon herinneren.

Maar al gauw kwam ze weer terug op aarde. De jongen, die Aleksey heette, stond nu voor haar en had zich net voorgesteld. Hij had zijn hand uitgestoken. Verbaasd staarde Anna naar zijn hand. Wat was de bedoeling? Gosh, dit had ze nog nooit gehad. Was het een Russische groet ofzo? Nee, dat kon het niet geweest zijn, want dan had ze het geweten. Awkward voelde Anna eventjes aan haar vingers en een onschuldig glimlachje verscheen op haar gezicht. “Ik ben Anna” zei ze toen zachtjes tegen Aleksey en keek nog steeds peinzend naar zijn hand. Moest ze nu precies hetzelfde doen, of moest ze zich nu juist omdraaien en dan ook haar hand uitsteken? Haar hoofd begon pijn te doen, wat moest ze in godsnaam doen? Waarom hadden de mannen in Rusland haar geen sociale vaardigheden aangeleerd? Want nu was er geen Diana of Maurim die haar kon vertellen wat ze nu moest doen.

Het beste leek haar maar om eerlijk te zijn. Om eerlijk te vertellen dat ze geen flauw benul had van wat ze nu moest doen. “Ik snap het niet, wat moet ik doen met je hand?” fluisterde Anna nog zachter dan dat ze haar naam gezegd had en keek naar de grond, uit schaamte. Ze schaamde zich rot, omdat ze geen idee had van hoe ze zich tegenover deze jongen moest gedragen. Hopelijk had de jongen er begrip voor, want Anna had gemerkt dat mensen om haar heen hebben heel prettig was, zeker als diegene dan ook nog eens Russisch spraken.



420 words , Aleksey, ♥
, ♥ lauz
Terug naar boven Ga naar beneden
Aleksey Ivanov
Aleksey Ivanov
Class 3
Aantal berichten : 82
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptyza dec 06, 2014 12:40 pm

The sound of the wind is whispering in your head. Can you feel it coming back? Through the warmth, through the cold. Keep running till we're there.

"We’re coming home now"

Feitelijk was Aleksey meestal niet zo dol op mensen die hem kwamen storen tijdens het lezen. Maar het meisje had gewoon zijn interesse gewekt door ineens helemaal uit het niets boek te schreeuwen. Het leek hem ook wel zo aardig om haar te begroeten op een gepaste manier. Nou ja, voor hem was een gepaste manier met een of andere scéne uit een bekend boek maar dat ging hij het meisje nu niet meteen aan doen. Dan zou ze waarschijnlijk wel meteen gaan weglopen ook of zo. Dat zou best wel zonde zijn, want buiten Diana, en Maurim kende hij hier nog maar vrij weinig mensen. Iets waar hij wel verandering in wilde brengen hoor. Maar het was natuurlijk altijd leuk om meer Russische mensen te leren kennen. Want ja, zij waren gewoon helemaal geweldig hoe je het ook bekeek!

Aleksey trok even kort een wenkbrauw op toen het meisje wat verbaasd naar zijn hand staarde. Huh? Dit was toch een vrij algemene groet, die ook nog eens beleefd was. Maar toch leek ze er naar te staren alsof ze helemaal niet snapte wat er aan de hand was. Toch weigerde hij om zijn hand te laten zakken, kwestie van beleefd zijn en heel die hoop. Misschien had ze wel een of andere mutatie waardoor ze hem ontiegelijk veel pijn bezorgde als ze hem aanraakte of zo? Nou, dan wou hij dat toch eerst weten hoor. Anna dus. Oooh, was dit niet het meisje waar Maurim het had overgehad toen hij hier net aankwam? Aleksey ging er maar van uit van wel, aight dat betekende dus even goed dat zij ook Russisch was. Al had hij dat al wel door, maar dat waren even wat nutteloze details. Toen ze nog steeds zijn hand niet had geschud beet hij even op zijn onderlip. Mkay, dit was echt wel uiterst vreemd..

Uiteindelijk kwam er toch een verklaring die hij amper had verstaan. Toch had hij het meeste er kunnen uit pikken en dat maakte dat hij alles wel begon te snappen. ‘Oh, je neemt mijn hand vast en schud ze. Kijk, zo!’ Aleksey nam haar hand voorzichtig vast en schudde zachtjes de hare. ‘Het is een manier om hallo te zeggen.’ Legde de jongen vlot uit. Dit was interessant. Nee, Anna was interessant. Een vrolijke glimlach verscheen op gezicht. Waarna hij haar hand uiteindelijk weer los liet en zijn arm naast zich liet hangen. ‘Dus, waar kom je vandaan?’ Dit was echt wel zijn standaard vraag als hij een persoon uit Rusland tegen kwam. Kon hij er wat aan doen dat hij gewoon geïnteresseerd was. ‘En vind jij het hier al een beetje leuk?’
words: ### // tag: Anna // notes: <3
thanks <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Solovjova
avatar
Class 3
Aantal berichten : 57
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptywo dec 10, 2014 11:54 pm



sweet as sugar



Anna voelde zich best wel een beetje dom dat ze niet wist hoe ze de jongen had moeten begroeten. Aleksey scheen er gelukkig geen probleem van te maken en nam zachtjes haar hand vast en schudde hem vervolgens, het was een begroeting. “Oooooh…” zei Anna, alsof net iemand haar een hele lastige som had uitgelegd “Dat verklaart een hele boel.” Onschuldig glimlachte ze naar Aleksey. Nou ja, het was ook niet zo gek dat ze niet wist hoe het moest, omdat niemand zich ooit op deze manier aan haar had voorgesteld. Het zag er wel netjes uit in ieder geval, misschien moest ze het maar eens op iemand oefenen. Zou Aleksey het erg vinden als ze het nog een keer deed? “Zo dus…” Anna pakte zijn hand nog een keer beet en schudde deze. “Hoi Aleksey, ik ben Anna.” Wauw, dat was veel beter. Iets meer zelfvertrouwen groeide in haar, vooral omdat ze nog een Russische jongen had ontmoet. Dit eiland was echt overladen met Russen! Was het mutanten gen sterker in Rusland ofzo?

“Dus, waar kom je vandaan?” Een glimlach verscheen op haar gezicht, omdat Aleksey net had gezegd dat hij uit Sint-Petersburg kwam. “Ik kom uit Lebzahye, dat is een dorpje in de buurt van Sint-Petersburg, maar ik heb tot voor kort in Moskou gewoond…” Bijna wilde Anna vertellen over haar leven in Moskou, maar wat hadden de mensen daarover gezegd? Dat ze niet teveel mocht vertellen, omdat ze niet iedereen kon vertrouwen en niet iedereen zomaar moest toevertrouwen met haar geheimen? Maar iedereen zag er hier zo aardig uit. Anna kon zich niet voorstellen dat er slechte mensen waren, niet zulke slechte mensen als in Moskou. Ze wreef over haar arm, waar nog steeds de littekens van de prikken en infusen zaten. “Maar ik heb het hier nog niet zo naar mijn zin…” bekende Anna, haar blik naar de grond gericht “Ik mis mijn papa en mijn mama en ik mis de bossen en ja…ik mis het gewoon.”

Anna slikte en wist even niet waar ze moest kijken. Opeens begon een paniekerig gevoel haar lichaam te betreden. Dat was elke keer als ze het over Rusland had, het land met de mooiste sneeuw en gebouwen. Haar wenkbrauwen fronsten zich en ze zocht naar woorden. “Ik ken hier wel mensen, maar ik weet niet hoe ik met ze moet communiceren. En sommige mensen kijken dan raar naar me, maar ik kan er niets aan doen…ik doe mijn best, maar het lukt niet.” Oh God, waarom fuckte ze elke normale conversatie die ze had toch op?



420 words , Aleksey, ♥
, ♥ lauz
Terug naar boven Ga naar beneden
Aleksey Ivanov
Aleksey Ivanov
Class 3
Aantal berichten : 82
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptyza dec 13, 2014 3:04 pm

The sound of the wind is whispering in your head. Can you feel it coming back? Through the warmth, through the cold. Keep running till we're there.

"We’re coming home now"

Aleksey snapte niet goed dat ze dit niet kon weten. I mean, hij het geleerd toen hij 6 was of zo. Maar haar onwetendheid vond hij ergens nog wel aandoenlijk. Misschien was dat niet het juiste woord, maar hij had het met haar te doen en hij was echt wel blij dat hij haar dit had laten zien. Wat zou ze nog allemaal niet weten? Misschien moest hij dat maar eens uitzoeken en kon hij haar helpen met die dingen. Want ja, dat was Aleksey een grote do-gooder. Plots werd zijn hand weer vastgepakt en kreeg hij een ware begroeting te horen. Een brede glimlach verscheen op zijn gezicht. ‘Aangenaam kennis te maken.’ Sprak hij vrolijk. Misschien kon hij haar op basis van mini toneeltjes nog wel meer dingen leren. Nee, eerst maar gewoon vriendjes worden en alles en als ze zijn hulp wilde met dat soort dingen ging ze het wel vragen of zo, right?

Lebzahye. Daar had hij ooit eens een tripje naar toe gemaakt met zijn moeder. Het was tijdens kerstmis geweest en hij zijn moeder en zijn zusje waren toen naar daar getrokken terwijl zijn vader moest werken. ‘Het is er mooi. Toen ik kleiner was ben ik er eens geweest. En Moskou is ook best wel geweldig. Daar heb ik ooit eens een toneel moeten opvoeren met mijn gezelschap.’ Glimlachte hij even. Yeah, dat was de tijd geweest waar alles nog in orde was met zijn familie. Moskou was natuurlijk later, en toen was alles al veranderd in zijn leven. Maar hij zou het zich altijd herinneren als een van de meest bezochte shows ooit. Hij had er toen veel complimenten gekregen van allerlei mensen uit andere landen. Aleksey kreeg het gevoel dat Anna nog wat wilde zeggen, maar ze zweeg. Heh? Meteen werd zijn interesse in het meisje nog groter. Toen ze verder ging verscheen er een blik vol medelijden en begrip in zijn ogen. Hij snapte haar compleet. Het gemis naar Rusland bleef altijd aanwezig bij hem, eveneens het gemis naar zijn vader en zijn zusje. ‘Ik mis het ook, elke dag wel een beetje meer.’ Fluisterde de jongen bijna.

Haar volgende woorden verbaasde hem nog meer. Hoe kon iemand Anna nu raar vinden? Hij kende haar misschien 5 minuten, maar hij kon nu al zeggen dat ze een meisje was dat nooit een vlieg kwaad zou doen. Aleksey legde zijn handen even op haar schouder en keek haar recht in de ogen aan. ‘Hea, je hebt mij toch en volgens mij ken je Maurim en Diana ook? Als ze raar naar je willen kijken is dat hun zaak en zijn zij maar de dommeriken omdat ze niet kunnen inzien dat je een geweldig persoon bent. We kunnen je altijd helpen oké? Ik doe het graag en ik denk die andere twee ook wel.’ Sprak hij geruststellend tegen haar. N’aww, waarom moesten mensen zo stom doen? Voor even wou hij haar een knuffel geven, maar hij had geen idee of ze het wel zou snappen eigenlijk. Dus hij bleef maar gewoon staan zoals hij stond in de hoop dat ze toch een beetje kracht kon halen uit zijn woorden.


words: ### // tag: Anna // notes: <3
thanks <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Solovjova
avatar
Class 3
Aantal berichten : 57
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptyzo dec 14, 2014 1:08 pm



sweet as sugar



Anna vond het de manier waarop Aleksey iets uitlegde heel erg fijn. Hij legde het geduldig aan haar uit, alsof hij het helemaal niet erg vond dat ze er eigenlijk geen reet van begreep. Maar de manier waar op hij uitlegde, zag Anna het helemaal voor zich. Begrijpend knikte ze toen. Ze lachte naar hem. “Je kan het goed uitleggen, Aleksey, dankjewel” zei ze waarderend en een glimlach verscheen op haar gezicht “En kan iedereen dat? Kan jij dat ook? En kan ik dat ook?” Ze was er geïnteresseerd in. Anna wist wel wat een sprookje was. Haar moeder had vroeger haar wel eens een sprookje voorgelezen, maar hoe die sprookjes gingen wist Anna echt niet meer. Misschien…misschien kon ze zo wel aan Aleksey vragen of hij haar een sprookje wilde vertellen?

Waar ze zijn vriendelijkheid, en overigens ook die van Diana en Maurim, aan te danken had wist ze niet, maar het was in ieder geval heel erg prettig. Het vertrouwen dat hij bij haar opwekte was heel prettig, bij veel mensen had Anna dat niet. Ze slikte. Het was zo moeilijk voor haar om mensen honderd procent te kunnen vertrouwen, simpelweg omdat iedereen haar in het verleden in de steek had gelaten. Iedereen had haar de slechte kant van de mensheid laten zien. Het feit dat mensen niet konden liefhebben, dat ze een meisje van zes jaar gebruikten voor walgelijke experimenten, alleen maar om er zelf beter van te worden. Het resultaat was een gebroken meisje, zonder enige levenservaring of kennis van wat er op de wereld gebeurde. En mensen als Aleksey wonnen haar vertrouwen, maar ze was zo bang dat iemand haar weer in de steek zou laten. Haar gedachten waren constant in conflict met elkaar en daarom was ze emotioneel, was ze moe en had ze het gevoel dat ze niet op de goede plek was.

Het was lief van Aleksey dat hij haar probeerde te troosten, maar Anna kon niet stoppen. Haar gevoel over zichzelf was zo slecht. Al gauw voelden ze zijn armen om haar heen en elke spier in haar lichaam spanden zich aan. Anna slikte. Wat was dit? Het voelde ergens wel…prettig, maar nog nooit had iemand haar aangeraakt. Deden mensen dit? Was dit normaal? Aleksey gaf zelf het antwoord op haar vragen. Het waren tranen die over haar gezicht liepen en wat hij nu bij haar deed, was haar een knuffel geven. Dat deed hij, om haar te troosten. Anna stond er een beetje awkward bij, maar het was geen onprettig gevoel. Het gaf haar een gevoel van steun. “Dankjewel” fluisterde ze “Het is gewoon…ik voel me gewoon zo vervelend. Ik merk dat mensen het irritant vinden dat ik het niet snap en ook al zeg je dat ik me daar niets van aan moet trekken, dat is heel moeilijk voor mij. Ik kan mensen zo slecht beoordelen, wie ik kan vertrouwen, en wie ik niet kan vertrouwen, het is gewoon…” Anna slikte. “Het is gewoon zoveel wat er in één keer op me afkomt. In Rusland ging ik liggen en deden die mannen wat ze moesten doen. Hier heb ik zelf de touwtjes in hand en hier moet ik zelf beslissingen maken. Ik leer elke dag ontzettend veel en er komt gewoon heel veel informatie tegelijk.” Het verhaal rolde eruit, alsof ze het al honderdduizend keer verteld had. In feite was dit de allereerste keer dat iemand echt wist wat er allemaal aan de hand was.

Nog steeds stond Anna in zijn knuffel en het was echt prettig. Anna begon te begrijpen waarom mensen dit meer deden. “Aleksey…” fluisterde ze toen zachtjes en stapte een heel klein stapje achteruit, zodat ze hem aan kon kijken. Een beetje twijfelend keek ze hem aan. “Zou je me alsjeblieft een sprookje willen vertelen? Mama vertelde ze me vroeger…maar ik ben ze vergeten…”



420 words , Aleksey, ♥
, ♥ lauz


Laatst aangepast door Anna Solovjova op za dec 20, 2014 11:21 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Aleksey Ivanov
Aleksey Ivanov
Class 3
Aantal berichten : 82
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptydi dec 16, 2014 2:43 pm

The sound of the wind is whispering in your head. Can you feel it coming back? Through the warmth, through the cold. Keep running till we're there.

"We’re coming home now"

Aleksey knikte bevestigend toen ze sprak over het dorpje waar ze vandaan kwam. Het was zo, het was er echt wel heel leuk en gezellig geweest. Maar hij was nooit meer terug kunnen gaan, merendeels omdat het hem gewoon veel te veel moeite koste om op plekken te komen waar hij ooit met zijn moeder was geweest. Ja, het klonk vreselijk idioot. Maar het eerste jaar na haar dood had hij het zelfs moeilijk gehad met zich in het huis te bevinden. Maar daar had hij zich over moeten zetten, omdat hij er voor zijn familie moest zijn. Kort trok hij een wenkbrauw op. Hoezo alleen het regeringsgebouw? Wat was er daar wat haar kon binnen houden? Aleksey scande kort zijn gedachten, maar van veraf had het er best normaal uit gezien als een normaal regeringsgebouw weet je wel. Hmm, dat moest hij eens uitzoeken! Zijn mondhoeken trokken heel lichtjes omhoog toen ze hem vroeg wat een toneel was en een gezelschap. Nog steeds vond hij haar onwetendheid het schattigste wat er maar kon zijn. Maar hij lachte haar er niet om uit, dat was niet cool. ‘Toneel is een plek, beter gezegd een grote ruimte waar een groot podium in staat. Op dat podium doen acteurs, dat zijn mensen die echt heel goed dingen geloofwaardig kunnen brengen, shows. Er zijn verschillende soorten shows, je hebt stukken om mee te lachen, en je hebt ook sprookjes. Dan speelt elke acteur een bepaalde rol en proberen we de mensen die naar ons komen kijken een mooie show te geven.’ Tja hoe moest hij het anders uitleggen dan dit? ‘Een gezelschap, dat is een groep van allemaal acteurs bij elkaar. Het is echt heel leuk want als je goed genoeg bent, dan kan je ook naar andere landen.’ Veel beter kon hij het echt niet uitleggen hoor. Iets waar hij zich best wel schuldig om voelde eigenlijk. Zachtjes was Anna naar voren gekomen toen hij had gefluisterd dat hij Rusland ook miste. Oke, nee snap out of it. Terug naar de vrolijke Aleksey gaan, nu!

Het gene wat hij goed kon, was mensen moed in praten. Hij deed dit maar al te graag bij Anna in de hoop dat het ook nog eens zou helpen. Maar hij meende elk woord wat hij zei, als ze hulp nodig had dan was ze welkom bij hem hoor. ‘Wie zegt dat ik problemen heb? Wie zegt dat ik me zorgen moet maken over dingen?’ Oke, hij maakte zich wel zorgen om veel dingen maar dat waren details. ‘Ik sta altijd voor je klaar oké? Al kom je me in het midden van de nacht wakker maken, het maakt me niet uit.’ Glimlachte hij bemoedigend. Echt hoor, ze mocht best op hem vertrouwen. Als er één ding was wat hij altijd deed, dan was het zijn woord houden. Aleksey had zo al heel snel de beslissing gemaakt dat hij Anna echt wilde helpen, net zoals hij Maurim zou helpen met het terugkeren naar Rusland ooit. Jup, het was heel veel voor maar 1 jongen. Maar hij sloeg zich er wel door. Want uiteindelijk, wat was je zonder vrienden right?

Nog net viel zijn mond niet open toen het meisje vertelde dat ze in een of ander lab had gezeten. Welke freaking barbaren stopte haar daar nu in? Kort wreef hij door zijn haar en beet kort op zijn onderlip. Nee, dat was echt niet oké. Zachtjes schudde hij zijn hoofd. Nee, hij kon het echt niet bevatten dat iemand haar zou opsluiten. Dat was dus wat ze bedoelde met de binnenkant van het regeringsgebouw. Serieus dat was echt zo erg. Waarom had hij niet geweten van dit soort dingen? ‘Je bent niet dom.. Je kon er niets aan veranderen Anna.‘ Prevelde hij zachtjes tegen het meisje toen ze haar blik op de grond had gericht. Damnit, wat wilde hij haar graag tegen zich aan trekken zodat hij haar kon gerust stellen. Het stuk dat ze vertelde over dat shocktherapie gedoe werd hem echt te veel. Dit maakte hem nu eens echt boos. Anna was zo onschuldig en dan durfde mensen haar nog te gebruiken als een of ander proefkonijn? Ugh. ‘Het spijt me Anna. Dat hadden ze nooit mogen doen bij je. Nooit. Alles komt in orde oké? Binnenkort wandel je hier rond zoals elke normale tiener, dat beloof ik je.’ Zei hij zachtjes tegen haar.

Wanneer ze uiteindelijk naar hem opkeek en hij de tranen zag voelde hij zijn hart breken. Come on, nee don’t do this. Aleksey was echt een zwakkeling als hij andere mensen zag huilen, altijd al geweest. Voor hij het door had sloeg hij zijn armen al om haar heen en streek haar troostend over haar rug. ‘Dat is huilen, het vocht zijn tranen. Dat doe je als je heel verdrietig bent, of als je heel veel na elkaar moet lachen of als je echt boos bent. En ook als je heel veel pijn hebt.’ Legde hij zo goed mogelijk uit. Om daarna tot het besef te komen dat hij het begrip knuffel ook moest uitleggen. ‘Ik geef je nu een knuffel. Dat is wat vrienden bij elkaar doen als ze elkaar proberen troosten.’

 
words: ### // tag: Anna // notes: <3
thanks <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Solovjova
avatar
Class 3
Aantal berichten : 57
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptyma dec 22, 2014 6:29 pm



sweet as sugar



Anna vond het de manier waarop Aleksey iets uitlegde heel erg fijn. Hij legde het geduldig aan haar uit, alsof hij het helemaal niet erg vond dat ze er eigenlijk geen reet van begreep. Maar de manier waar op hij uitlegde, zag Anna het helemaal voor zich. Begrijpend knikte ze toen. Ze lachte naar hem. “Je kan het goed uitleggen, Aleksey, dankjewel” zei ze waarderend en een glimlach verscheen op haar gezicht “En kan iedereen dat? Kan jij dat ook? En kan ik dat ook?” Ze was er geïnteresseerd in. Anna wist wel wat een sprookje was. Haar moeder had vroeger haar wel eens een sprookje voorgelezen, maar hoe die sprookjes gingen wist Anna echt niet meer. Misschien…misschien kon ze zo wel aan Aleksey vragen of hij haar een sprookje wilde vertellen?

Waar ze zijn vriendelijkheid, en overigens ook die van Diana en Maurim, aan te danken had wist ze niet, maar het was in ieder geval heel erg prettig. Het vertrouwen dat hij bij haar opwekte was heel prettig, bij veel mensen had Anna dat niet. Ze slikte. Het was zo moeilijk voor haar om mensen honderd procent te kunnen vertrouwen, simpelweg omdat iedereen haar in het verleden in de steek had gelaten. Iedereen had haar de slechte kant van de mensheid laten zien. Het feit dat mensen niet konden liefhebben, dat ze een meisje van zes jaar gebruikten voor walgelijke experimenten, alleen maar om er zelf beter van te worden. Het resultaat was een gebroken meisje, zonder enige levenservaring of kennis van wat er op de wereld gebeurde. En mensen als Aleksey wonnen haar vertrouwen, maar ze was zo bang dat iemand haar weer in de steek zou laten. Haar gedachten waren constant in conflict met elkaar en daarom was ze emotioneel, was ze moe en had ze het gevoel dat ze niet op de goede plek was.

Het was lief van Aleksey dat hij haar probeerde te troosten, maar Anna kon niet stoppen. Haar gevoel over zichzelf was zo slecht. Al gauw voelden ze zijn armen om haar heen en elke spier in haar lichaam spanden zich aan. Anna slikte. Wat was dit? Het voelde ergens wel…prettig, maar nog nooit had iemand haar aangeraakt. Deden mensen dit? Was dit normaal? Aleksey gaf zelf het antwoord op haar vragen. Het waren tranen die over haar gezicht liepen en wat hij nu bij haar deed, was haar een knuffel geven. Dat deed hij, om haar te troosten. Anna stond er een beetje awkward bij, maar het was geen onprettig gevoel. Het gaf haar een gevoel van steun. “Dankjewel” fluisterde ze “Het is gewoon…ik voel me gewoon zo vervelend. Ik merk dat mensen het irritant vinden dat ik het niet snap en ook al zeg je dat ik me daar niets van aan moet trekken, dat is heel moeilijk voor mij. Ik kan mensen zo slecht beoordelen, wie ik kan vertrouwen, en wie ik niet kan vertrouwen, het is gewoon…” Anna slikte. “Het is gewoon zoveel wat er in één keer op me afkomt. In Rusland ging ik liggen en deden die mannen wat ze moesten doen. Hier heb ik zelf de touwtjes in hand en hier moet ik zelf beslissingen maken. Ik leer elke dag ontzettend veel en er komt gewoon heel veel informatie tegelijk.” Het verhaal rolde eruit, alsof ze het al honderdduizend keer verteld had. In feite was dit de allereerste keer dat iemand echt wist wat er allemaal aan de hand was.

Nog steeds stond Anna in zijn knuffel en het was echt prettig. Anna begon te begrijpen waarom mensen dit meer deden. “Aleksey…” fluisterde ze toen zachtjes en stapte een heel klein stapje achteruit, zodat ze hem aan kon kijken. Een beetje twijfelend keek ze hem aan. “Zou je me alsjeblieft een sprookje willen vertelen? Mama vertelde ze me vroeger…maar ik ben ze vergeten…”



420 words , Aleksey, ♥
, ♥ lauz
Terug naar boven Ga naar beneden
Aleksey Ivanov
Aleksey Ivanov
Class 3
Aantal berichten : 82
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptydi dec 23, 2014 10:35 pm

The sound of the wind is whispering in your head. Can you feel it coming back? Through the warmth, through the cold. Keep running till we're there.

"We’re coming home now"

Aleksey keek Anna met een warme glimlach aan. Natuurlijk vond hij het helemaal niet erg om dit te doen. Sterker nog, hij vond het zelfs een heel klein beetje leuk als hij moest toegeven. Vaag deed ze hem denken aan zijn zusje. Hoewel die nu ook al wel aardig groot was, kon ze soms nog steeds zo onbegrijpend overkomen als ze had gedaan toen hun moeder net overleden was. Fact is, hij voelde zich ergens best wel een beetje een soort van grote broer van Anna momenteel. De jongen haalde even zijn schouders op. Het was niets, maar dan ook echt. ‘Ik kan het ja. Heb het altijd al gekunnen. Volgens mij heeft iedereen wel een acteur in zich, maar is die keuze aan de persoon zelf om dat speciaal talent te accepteren. Misschien kan jij het ook, dat zal de tijd alleen maar uit wijzen. Maar wie weet heb jij wel een ander talent of zo?’ Iedereen kon wel iets anders, of ze er naar handelden was een andere vraag. Maar hij hoopte dat ze het toch een beetje begreep.

Ergens hoopte Aleksey wel dat ze hem echt niet zag als een van die mensen die haar enkel gebruikte. Nee, hij bedoelde het echt goed met haar. Stiekem was hij gewoon een soort superheld voor mensen in nood. Nou ja, zo wilde hij zichzelf toch graag zien. Eigenlijk was hij niets meer dan een gewone jongen die de mensen dat het verdienden wilde helpen. En Anna was echt wel iemand die het in zijn ogen verdiende. Wat zij had meegemaakt was barbaars geweest, en hij kon het nog niet vatten waarom zulke mensen zouden bestaan. Niet dat hij super naïef was, nee hij wist goed genoeg dat er zowel goed als slecht bestond. Dat had hij vaak genoeg meegemaakt in zijn jongere jaren toen zijn moeder nog leefde en hij dagelijks gewoon buiten zat te spelen omdat hij niet naar school kon gaan. De dingen die hij zag in de sloppenwijken van St. Petersburg waren alles behalve goed geweest. Hoewel hij misschien niet naar school had kunnen gaan door het weinige geld, zag hij toch duidelijk het verschil tussen zijn ouders en de mensen buiten.

Het moment dat ze verstrakte in zijn armen had hij het liefst van al haar los gelaten en op een andere manier gerust gesteld. Maar uiteindelijk was hij tot het besef gekomen dat ze dit niet kende, en dat het aan hem was om het haar zo goed als hij kon uit te leggen. Zachtjes streek hij over haar rug heen om te zorgen dat ze zich niet meer zo gespannen voelde. Het hele verhaal dat er uit kwam zette hem aan het denken. Haar situatie was zo screwed up. Het was echt niet eerlijk dat juist zij dit alles moest mee maken. Maar hij begreep haar wel. Moest Aleksey zich zelf in die situatie bevinden zou hij net hetzelfde doen als haar, daar was hij zeker van. Maar nu, nu stond hij aan de andere kant en was het zijn taak om haar gerust te stellen. ‘Misschien vinden ze je irritant omdat je zo weinig weet. Het is nog altijd geen reden voor hun om gemeen te doen tegen je als dat al gebeurd. Want dat verdien je even goed niet. Ik zeg niet dat je mij moet vertrouwen, maar ik ben er wel voor je oké? Zonder je te beoordelen om wat je wel of niet kan. Zelf beslissen is inderdaad moeilijk, ik heb het al op jonge leeftijd moeten leren. Veel te vroeg, maar het was nodig omdat zowel ik als mijn familie anders niet zouden hebben kunnen overleven.’ Sprak hij zachtjes. Het was maar heel zelden dat hij over zijn leven begon tegen andere mensen, toch over zijn verleden.

Wanneer ze zachtjes een stapje achteruit zette liet hij haar iets losser, maar liet zijn armen nog altijd om haar heen liggen. Alsof hij haar zo kon beschermen tegen de buitenwereld. Kort fronste hij bij haar vraag. Maar uiteindelijk trokken zijn mondhoeken toch zachtjes omhoog. ‘Je hebt de perfecte man gekozen voor die taak. Ik vertel het je graag.’ Het boek dat hij bij zich had was niet bepaald een sprookjes boek. ‘Wil je dan misschien meekomen naar de bibliotheek met me?’ Aleksey wilde haar nog eens extra verassen door zijn mutatie te gebruiken zodat het sprookje voor haar echt tot leven kwam. Door zijn mutatie was hij een begaafd voorlezer, en hij hoopte maar dat hij dat ook kon overbrengen op het meisje.

words: ### // tag: Anna // notes: <3
thanks <3
Terug naar boven Ga naar beneden
Anna Solovjova
avatar
Class 3
Aantal berichten : 57
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Emptyzo dec 28, 2014 11:51 pm



sweet as sugar



Anna hing aan zijn lippen als een kleuter die naar een verhaaltje van de meester luisterde. En voor het eerst sinds een lange tijd begreep ze iets meteen, alsof het allemaal heel erg logisch was. En wat Aleksey haar vertelde klonk in haar oren ook heel erg logisch. Blij knikte Anna. “Een talent is iets wat iemand heel erg goed kan, toch?” vroeg ze wat onzeker aan hem, maar ze wist het bijna voor honderd procent zeker “Ik kan wel goed praten…is dat ook een talent? Want in het Russisch kan ik gewoon goed met mensen praten hoor…ik wou dat iedereen die taal sprak, dan hoefden ze niet naar me te kijken alsof ik een raar beest was ofzo.” Zachtjes lachte Anna, niet omdat het nou zo grappig was, maar omdat ze zichzelf gewoon geen houding aan wist te geven.

Haar wenkbrauwen fronsten zich bezorgd toen hij wat vertelde over zijn eigen familie, over zijn eigen thuissituatie. Iedereen scheen af en toe wel problemen te hebben. Een gevoel in Anna borrelde in haar, een verantwoordelijkheidsgevoel, want hij hielp haar, dus moest zij hem helpen. Maar het was gewoon zo vervelend dat Anna waarschijnlijk niet zou weten hoe ze hem zou kunnen helpen, meer dan een luisterend oor zou ze waarschijnlijk niet kunnen bieden. Als teken van dat ze hem vertrouwde en dat ze het goed bedoelde, legde ze op haar eigen onhandige Anna manier haar hand op zijn bovenarm en aaide hem troostend. “Jij mag ook vertellen hè?” fluisterde Anna toen zachtjes “Ik ben dan misschien niet de persoon die je kan helpen, of je problemen kan oplossen, maar ik kan denk ik wel luisteren…als je het wilt vertellen natuurlijk…” Het leek haar het beste om Aleksey niet te dwingen het haar te vertellen. Nu kon hij zelf die keuze maken. Mmmm, dat leek er meer op!

En het werd nog beter toen Aleksey toestemde om haar een sprookje te vertellen. Een blije glimlach ontstond op haar gezicht, haar ogen straalden als de zon en ze stuiterde nog net niet richting de school. “Heel graag! De bibliotheek weet ik wel te vinden hoor, daar ben ik al een keertje geweest” deelde ze aan hem mee en pakte zijn hand toen beet. Nog net niet sleurde ze hem mee richting de school. YAY HAPPINESS.



382 words , Aleksey, ♥
, ♥ lauz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Requiem of a dream Empty
BerichtOnderwerp: Re: Requiem of a dream   Requiem of a dream Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Requiem of a dream
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Bad dream
» And you appear just like a dream to me || &Maurim
» Let Me Dream Your Eyes Shut ..vs.Liv
» The death of a dream & Jamie
» [AC]My discothèque, Juliet teenage dream

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: Genosha Island :: Forest-
Ga naar: