Me Full Name: Aren Victor Baycel Nicknames: A. | Vic Alias: Acer Faceclaim: Julian Morris
Appearance Age: 19 years Eye Color: Grey Hair Color: Dark brown Glasses or contacts: Sometimes glasses Height: 1.83m Type of body: Slim |Little musculed Distinguishing marks: Scar from his ear to shoulder
Mutation Evolved memory: Aren heeft van de geboorte af alles kunnen onthouden. Hij onthoudt alles uit een boek, uit een foto, vanop televisie, herinneringen en gezichten, namen en moeilijke woorden. Zolang hij het eerder heeft gezien, gehoord of gelezen kon hij het zich later altijd herinneren. Om een voorbeeld te geven, hij heeft lange tijd als soort van advocaat gefunctioneerd, als hij een chase had kon hij heel snel boeken doorlezen die daar nut bij hadden en een uur later gemakkelijk alles opdreunen wat hij eerder snel gelezen had, tot het kleinste detail. Cijfers, computercodes en paswoorden horen daar ook bij, gewoon alles. Zolang hij het maar eens eerder in zijn leven gezien, gelezen of gehoord heeft.
Witch: Aren is een heks, het verschil tussen een heks en tovenaar is dat tovenaars meestal donkere/duistere magie gebruiken en met demonen werken. Heksen gebruiken hun krachten meestal voor het goede en halen hun magie en energie uit zichzelf en de omgeving. Hoe meer hij oefent, hoe sterker hij vanzelf word. Hieronder vallen vier belangrijke eigenschappen waartoe Aren in staat is gebruik van te maken. - Channeling: Is de kracht om magie of energie uit andere levende organismen te halen zoals planten, dieren, andere mensen en op te slaan in bevoordeeld het eigen lichaam, steen, … teveel aan energie nemen kan lijden tot vermoeidheid of dood bij de persoon/dier/plant van wie hij het weg haalt. Zelf geeft het hem meer kracht, immers, hoe verder het object van wie hij magie of energie wil nemen, hoe lastiger het is voor hem om te nemen. - Spell Casting: is de kracht om evenementen of gebeurtenissen te veranderen of beïnvloeden door gebruik van magie. Spells zijn de gemakkelijkste manier voor heksen om hun magie te gebruiken. Dat kan van simpele commando’s tot hele zinnen gebeuren, in het latijn. Aren is hiermee in staat om dingen te veranderen die gaan gebeuren, zo kan hij bevoordeeld een lichaam beïnvloeden om bepaalde bewegingen uit te voeren of kaarsen aan steken vanop afstand, een taak verkeerd laten landen, maar ook de illusies van je geest beïnvloeden zodat je bevoordeeld denkt opgesloten te zitten, je denkt te stikken, of tegen een onzichtbare muur loopt. Hoe ingewikkelder de opdracht, hoe zwaarder het is voor hem, hoe meer energie en magie het vraagt. Spells blijven nooit langer dan een dag hangen, of tenzij hij ze herhaalt, maar ze kunnen gevaarlijk en dodelijk zijn als ze verkeerd worden gebruikt, zowel voor hem als hetgeen waarvoor hij ze gebruikt. - Elemental control: Is de kracht om de elementen te sturen en gebruiken; aarde, lucht, vuur, water. Ze voorzien hem ook altijd van extra magie en energie eens hij ze gebruikt. Hij kan dus in kleine hoeveelheid ook het weer beïnvloeden in zijn directe omgeving. Weer, hoe verder hij van zijn doel weg staan, hoe moeilijker het word. Alle vier de elementen zijn even krachtig bij Aren en kunnen bij gedachten gestuurd of gemanipuleerd worden. - Telekinesis: De kracht om de beweging van dieren, objecten en mensen te manipuleren of controleren met zijn geest en gedachten.
Personality Optimist or Pessimist: Meest van de tijd een optimist, al heeft hij wel eens zijn pessimistische momenten ook. Introvert or Extrovert: Introvert Talents: Kennis opdoen | Repareren en uitvinden van dingen | Computerexpert Good Characteristics: Rustig | Zelfzeker | Standvastig | Gedreven | Geduldig | Creatief Bad Characteristics: Op zichzelf | Koppig | Snel kwaad | Geen groepspersoon | Wraakzuchtig General: Aren is het mysterieuze een beetje, hij weet je heel gemakkelijk voor zich te winnen en heeft daar grotendeels ook geen kwaad mee in zich. Hij is gewoon enorm gedreven en dat zorgt er vaak voor dat Aren zijn mutaties vaak om verkeerde manieren gaan gebruiken. Ondanks dat hij vaak op zichzelf is kan je gemakkelijk met hem praten. Hij is een beetje een filosoof en houdt ervan om in lichte raadsels te praten. Je zal hem zelden in grote groepen terug vinden, hij is een beetje de persoon die de kat uit de boom kijkt. Observeren is zijn sterkste kant en hij is altijd heel geduldig in het plannen naar wraak. Ondanks zijn afstandelijke gereserveerde eerste indruk kun je ook heel veel plezier met hem hebben. En eens je zijn vriend/vriendin bent zal hij je altijd beschermen en helpen in de manier waarop hij het beste kans. Hij is geen sportief type, maar meer de hersenen achter het plan … en die maakt hij zeer graag. Hobby’s: Uitvinden | Lezen | Computer | Buiten zijn Habits: Observeren | Met iets bezig zijn (strootje of dergelijke) | Altijd twee stappen vooruit denken Fears: Druktes | Scherpe voorwerpen | Naalden
Background Hometown: New York Eductation: Ging nooit echt naar school Parents: Marcus Baycel and Mary Rose Siblings: Non Background story: Aren heeft geen rooskleurige jeugd gehad. Zijn moeder heeft altijd voor de kost in een onderbetaald koffiehuisje gewerkt terwijl zijn vader thuis football keek en bier dronk. Aren is van kleins af aan heel zelfstandig opgevoed en moest vaak meedraaien in het huishouden om zijn moeder te helpen. Ze betekend ook alles voor hem en hij zal haar altijd beschermen en veilig houden. Marcus daarentegen, is een heel geweldig persoon. Hij klopte Mary en bedreigde daar ook altijd kleine Aren mee. Tot op een leeftijd van zeven kon Aren niks doen om zijn moeder te helpen buiten haar smeken om weg te gaan van de man, wat ze niet wilde. Ze had schrik dat hij achter hen aan ging komen. Tussen zijn zeven en tien jaar is Aren degene die het voor zijn moeder op neemt en Marcus waarschuwt, met de nodige gevolgen. Er is één avond waarop Marcus Mary klopt en Aren hem met een mes te lijf gaat. Hij kan immers geen schrammetje aanrichten want Marcus neemt hem het mes af en snijd er Aren zelf mee waardoor hij een lange wond heeft van achter zijn oor tot op zijn schouderblad, wat later een litteken word.
Aren is elf als hij voor het eerst zijn magie gebruikt en er op een avond Marcus mee stikt terwijl die zijn moeder voor de zoveelste keer af klopt. Hij sterft, Aren vermoord zijn eigen vader en vlucht dan het huis uit met zijn moeder. Ook Mary sterft in het ziekenhuis aan haar verwondingen en de elfjarige Aren blijft alleen achter in een slechte buurt. Hij maakt er algauw de eerste vrienden en gebruikt zijn mutaties op de verkeerde manier. Zo gaat hij voor anderen in ruil voor geld testen gaan afleggen waar hij gemakkelijk al de punten haalt. Hij doet opdrachten voor bendeleden met zijn magie en komt een beetje terecht in het slechte milieu. Aren raakt verstrikt in een paar hevige problemen en word op zijn vijftiende betrapt bij het afnemen van een ingangsexamen onder een valse naam voor Advocaat.
De man in kwestie ziet dat Aren in een hele slecht milieu zit en waar hij toe in staat is, het opnemen van informatie en onthouden. Hij biedt Aren een huis aan, kleren, warmte en werk, de jongen die van zijn problemen wil weg komen neemt het aanbod meteen aan. In de maanden die voorbij gaan veranderd Aren van de lage behoorlijk overhoopliggende jongen naar een zelfzekere expert in de wet en computer business. De man die hem in huis had genomen vernoemd zijn bedrijf naar Aren’ bijnaam, Acer. Hij groeit uit tot een partner en ze winnen gemakkelijk case na case door Aren’ vermogen om alle informatie op te nemen en onthouden. Maar in alle vrije tijd die Aren heeft gaat hij wraakzuchtig verder met het afhandelen van zijn problemen die hij onderweg naar zijn nieuwe leven heeft opgelopen. Aren richt online het grootste hackersnetwerk op en verdient zo tonnen aan geld door zijn eigen vermogen. Op zijn achttiende besluit hij bij de man die hem in huis nam weg te gaan en zijn eigen leven op te starten, hij oefent zijn magie opnieuw, loopt redelijk op het goede spoor. Tot ze bij zijn negentiende aan de deur staan en hem mee nemen naar het eiland. Aren weet niet wat hij moet zijn, blij of kwaad …