INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Time for a healthy snack

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Arabella Stonem
Arabella Stonem
Class 3
Aantal berichten : 70

Character Profile
Alias: Viper
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydi aug 02, 2016 2:19 pm


Time for a healthy snack 2qnmqzn
Her expression was damp and crooked;
Grabs onto my throat and won't let go


Arabella schuifelde wat aarzelend het cafetaria binnen. Blijkbaar was het rush hour, want bijna alle tafeltjes waren bezet. Hoe laat was het eigenlijk? Ze kwam alleen iets uit de vending machine halen, compleet vergeten dat het lunchtijd was. Echt honger had ze niet, maar alsnog vervolgde ze haar weg naar een van de automaten. Ze grabbelde naar losse muntjes onderin haar tas, en vond gelukkig net genoeg voor een zakje M&M’s. Met haar buit liep ze terug naar de tafeltjes, zoekend naar een vrij plekje. Er was een tafeltje vrij, maar toen ze er naartoe liep werd al snel duidelijk waarom. Iemand had yoghurt gemorst zonder het op te ruimen. Ze zuchtte gefrustreerd en keek weer even om zich heen. Het was echt druk. Aan ieder tafeltje zaten meerdere mensen, druk in gesprek met elkaar. Zin om zich daarbij aan te schuiven had ze niet. Er was echter nog een tafeltje leeg, maar er hing een vest over de stoel en er lagen spullen. Duidelijk van iemand die hier zo weer terug kwam zitten. Ach, wat zou het. Zonder er verder nog over na te denken liep ze er naar toe, schoof een stoel naar achter en nam plaats. Uit haar tas haalde ze een flesje cola. Een heerlijk en gezond samengestelde lunch, dacht ze nog terwijl de eerste M&M in haar mond verdween. Ze pakte haar boek, The Collector van  John Fowles, en begon te lezen. Haar blik schoof opzij naar de spullen van de nog onbekende eigenaar. Ze schatte dat de spullen van een jongen waren, maar dat baseerde ze meer op het grote vest dat over de stoel hing. Wat net zo goed van een meisje kon zijn natuurlijk. Zijzelf droeg ook vaak grote sweaters en vesten. Meestal gingen die gepaard met zwarte skinny’s. Haar meest kenmerkende kledingstuk. Ook vandaag was dat geen uitzondering.
Ze opende het flesje cola, maar doordat het in haar tas had gezeten spoot het koolzuur eruit. “Shit” murmelde ze terwijl ze de dop er snel weer op draaide. Ze had cola gemorst over een schrift van de vreemde jongen. Snel veegde ze de cola eraf met haar mouw en zocht naar doekjes in haar tas. Vanuit haar ooghoek zag ze dat iemand haar kant op kwam. Ah, de perfecte timing natuurlijk. Als dit de eigenaar was van de spullen kon ze mooi gaan uitleggen waarom ze zijn zijn schrift in haar handen had en er overal cola zat. Zelfs op haar eigen gezicht voelde ze de spetters zitten. Te ongemakkelijk om de vreemde aan te kijken had ze haar blik op het schrift gevestigd, die ze nog steeds schoon probeerde te krijgen met haar mouw.


xxx

Terug naar boven Ga naar beneden
Roran Carson
Roran Carson
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: Sandman
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydi aug 02, 2016 4:02 pm


SANDMAN
sweet dreams guaranteed
Heel zachtjes neuriede de lange blonde jongen mee met het liedje dat in zijn oortjes speelde. Het was dan wel midden op de dag, maar je wist nooit dat er ergens misschien iemand een middagdutje deed. Hoewel het heel onwaarschijnlijk was dat hij die zou wakker maken, deed hij toch altijd voorzichtig. Slaap was heilig, en hij kon het zich niet eens inbeelden dat hij iemand uit zijn of haar slaap zou halen omdat hij niet zacht genoeg deed. Nu goed, hier zou er vast niemand liggen slapen, in de drukke refter. Of het nu lag aan het feit dat er een fijne wolk gouden zand rond hem hing, wist hij niet, maar sinds hij hier zat, was er nog niemand bij hem komen zitten.

Niet dat hij beledigd was. Hij snapte het wel. Het feit dat er dan ook nog eens de hele tijd figuurtjes boven zijn hoofd verschenen, in sync met de muziek, kon ook wel afschrikkend zijn. Maar hij deed het niet bewust tho. Roran had zijn blik ondertussen op zijn wiskundeschrift, waar hij allerlei formule’s in had neer gekrabbeld in de les daarnet. Hij was best slim, kon de meeste dingen wel ontcijferen, maar hij moest zich er wel voor concentreren. Daarom schrok hij ook toen er ineens een klein meisje -ze kon niet ouder zijn dan 12- naast hem stond en aan zijn mouw trok.

Nieuwsgierig keek hij haar aan, zijn blauwe ogen vriendelijk. "Hallo, kun je me even helpen? Ik kan niet bij de appels en jij bent heel groot dus jij kan er misschien wel bij", Brabbelde ze snel. De blonde jongen glimlachte vriendelijk en knikte toen. "Natuurlijk", Zei hij, waarna hij op stond en het meisje volgde. Bij de toonbank nam hij de grootste, meest glimmende appel die hij in de mand zag liggen. "Is deze goed?" Vroeg hij, waarop het meisje knikte. "Dank je!" Riep ze hem nog na, waarna ze tussen het volk verdween, de appel in haar handen geklemd.

Terwijl hij terug liep naar het tafeltje, zag hij hoe er nu ook iemand zat. Met zijn schrift in haar handen. Zijn expressieve gezicht vertrok even naar een vragende blik, compleet met een gouden vraagtekentje boven zijn hoofd. Ze keek hem echter niet aan. Hij zag wel hoe ze in paniek was, bang voor zijn reactie. Daarom ging hij gewoon weer zitten, wist dat hij zo kleiner was en minder dreigend zou overkomen. "Hey, het is maar een schrift hoor. Als het onleesbaar is, neem ik wel notities over van een klasgenoot", Zei hij, niet overdreven luid, zoals het zijn gewoonte was. Geheel ontspannen keek hij haar aan, zodat ze zou zien dat hij alles behalve kwaad was als ze eenmaal op keek.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arabella Stonem
Arabella Stonem
Class 3
Aantal berichten : 70

Character Profile
Alias: Viper
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydi aug 02, 2016 6:11 pm


Time for a healthy snack 2qnmqzn
Her expression was damp and crooked;
Grabs onto my throat and won't let go


De jongen die op haar af was komen lopen was inderdaad de eigenaar van het schrift. De goude gloed om hem heen zorgde ervoor dat hij niet te missen was. Ze keek hem even vlug aan terwijl hij naast haar ging zitten. "Hey, het is maar een schrift hoor. Als het onleesbaar is, neem ik wel notities over van een klasgenoot" zei hij tot haar opluchting op een vriendelijke toon. Arabella ontspande wat meer en keek naar het gekrabbel in het schrift. Wiskunde. “De gemorste cola is niet de enige reden dat het onleesbaar is, begrijp jij er iets van?” zei ze terwijl ze iets meer ontspande. Er was zelfs een klein glimlachje te zien. Ze draaide zich naar haar tas een graaide er wat spullen uit. Elastiekjes, sigaretten, bonnetjes en andere zooi. Eindelijk vond ze het pakje tissues en snel veegde ze haar gezicht af en de laatste spetters cola op de tafel. De jongen naast haar was vrij groot, maar totaal niet intimiderend. Iets wat zeldzaam was op een mutanten school vol met jongeren die er allemaal badass uit wouden zien. Hij deed haar een beetje denken aan een jonge golden retriever.
Sorry van je schrift, vergeten dat je cola niet moet schudden” sprak ze droogjes. “M&M?” vroeg ze terwijl ze terwijl je het zakje voor zijn neus hielt.

Arabella besefte opeens dat het best een tijdje geleden was sinds ze een casual gesprek voerde met een vreemde. Ze was altijd al op zichzelf geweest. Ze ging naar de lessen en deed wat van haar verwacht werd, en als er even niks van haar verwacht werd zat ze buiten met een goed boek en een pakje peuken. Dat laatste had ze liever niet, helaas voor haar had ze de wilskracht om te stoppen nog niet gevonden.

Haar blik ging terug naar de jongen. Ze leken wel een soort tegenpolen. Hij had blond haar, maar het leek goud, blauwe ogen en een vriendelijke uitstraling. Zijzelf daarin tegen had geheel zwarte kleren aan, donker haar dat zielig langs haar gezicht hing en donkere ogen. Misschien kon ze zijn aanwezigheid daarom wel waarderen. ’t Was weer eens wat anders dan haar pessimistische zelf. “Arabella” zei ze terwijl ze haar hand uit stak en zich wat beter naar hem toedraaide. Ze keek hem vriendelijk maar ook een beetje afwachtend aan. Hij mocht er misschien uitzien als een engeltje, echt weten met wie je hier te maken had wist je nooit.



xxx

Terug naar boven Ga naar beneden
Roran Carson
Roran Carson
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: Sandman
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydi aug 02, 2016 9:44 pm


SANDMAN
sweet dreams guaranteed
Ongelukjes gebeurden heel snel, zo bleek maar weer. Hij was amper vijf minuutjes weg geweest of zijn wiskundeschrift was gedoopt en gezegend in cola. Het plakkerige goedje zou waarschijnlijk een heleboel pagina’s kapot hebben gemaakt, maar hij was niet het type dat daar boos om zou worden. Het schrift was vervangbaar, een eerste indruk niet. Dus hij ging rustig zitten, probeerde de zwartharige jongedame gerust te stellen met zijn woorden en houding. Ze ontspande zichtbaar, keek opnieuw naar het geruïneerde schrift.

“De gemorste cola is niet de enige reden dat het onleesbaar is, begrijp jij er iets van?” Vroeg ze glimlachend. Roran knikte ijverig. "Natuurlijk, het is niet zo heel moeilijk zie je, lineaire vergelijkingen zijn best simpel. Je moet gewoon eerst beginnen met het afzonderen van de x en daarna..", Begon hij enthousiast, waarna hij zichzelf onderbrak. Boven zijn hoofd waren ondertussen allemaal ingewikkelde sommen verschenen in het goudkleurige fijne zand. Die vielen abrupt uit elkaar toen hij stopte met praten. "Maar je bent hier vast niet gekomen voor wiskundeles", Zei hij zachtjes, voelde hoe zijn kaken licht rood waren gekleurd. Tot zo ver eerste indrukken dus.

“Sorry van je schrift, vergeten dat je cola niet moet schudden” Verontschuldigde ze zich. De jongen haalde simpelweg zijn schouders op. "Het komt nu ook niet bepaald met een handleiding Grapte hij. “M&M?" Vroeg ze, waarna hij na een kort twijfelmomentje zijn hand uit stak en er een paar nam. "Dank je", Zei hij gemeend, je kreeg ook niet zomaar elke dag gratis M&M’s. Terwijl hij ze op at, verschenen er een paar vlindertjes in het gouden zand boven zijn hoofd. Iets wat onbewust ging, een herinnering aan toen hij in het bos was gaan wandelen met zijn zusje en ze toen ook een grote picknickmand mee hadden genomen met niet al te gezonde tussendoortjes.

Roran merkte wel dat ze naar hem zat te kijken, maar hij liet het niet aan zijn hart komen. De blikken was hij wel gewend, ook onder mutanten. Want zelfs op een school vol mutanten waren er best weinig exemplaren met zo’n uitgesproken fysieke kenmerken van het feit dat ze een gave hadden. “Arabella” Zei ze plots, zichzelf voor stellend, waarbij ze haar hand uit stak. Toch deels blij nam hij de hand aan. "Aangenaam, ik ben Roran", Glimlachte hij. "Is dit tegenwoordig hoe je vrienden maakt?" Vroeg hij, licht plagend, wijzend op zijn schrift. "Anders ga ik me er ook eens aan wagen", Besloot hij glunderend, ergens wel tevreden dat hij weer iemand nieuws leerde kennen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arabella Stonem
Arabella Stonem
Class 3
Aantal berichten : 70

Character Profile
Alias: Viper
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydi aug 02, 2016 10:26 pm


Time for a healthy snack 2qnmqzn
Her expression was damp and crooked;
Grabs onto my throat and won't let go



Na haar flauwe wiskunde opmerking begon de jongen enthousiast te praten over lineaire vergelijkingen en andere wiskunde termen. Ze grijnsde lichtjes. Ze had werkelijk geen idee waar hij het over had. Wiskunde was niet haar sterkste kant. Ze vertrouwde gewoon geen rekensommen waar meer letters dan cijfers in voor kwamen. Arabella werd afgeleid doordat de zandwolk die de jongen met zich mee had genomen allerlei vormpjes en formules aan begon te nemen.  Gefascineerd door dit schouwspel bleef ze er iets te lang naar staren, tot de vormpjes plots uitelkaar spatte. Verward keek ze terug naar de jongen. “Maar je bent hier vast niet gekomen voor wiskundeles” sprak hij, licht blozend. “Zou wel handig zijn, het is niet bepaald mijn sterkste vak” Grapte ze. “Ik begreep geen woord van wat je zei

Nadat ze haar excuses had aangeboden voor het schrift en hij een paar M&M’s had aangenomen relaxte ze wat meer. Ze keek toe hoe een paar gouden vlindertjes rond zijn hoofd fladderde. De jongen bracht iets kalms met zich mee. De vormpjes boven zijn hoofd werkte als een soort babymobiel. Het enige wat nog miste was zo’n op draaibaar muziekdoosje dat een slaapliedje speelde.

De jongen stelde zichzelf voor als Roran. “Is dit tegenwoordig hoe je vrienden maakt?” vroeg hij plagend. “Jup je hebt me door. Dit is mijn nieuwe tactiek, spullen van vreemde mollen en ze dan omkopen met gratis M&M’s.” Grapte ze terug. Tevreden stopte ze nog wat M&M’s in haar mond. Het zakje was alweer bijna leeg. Irritant hoe weinig ze eigenlijk in die verpakkingen stopte.

Heb je altijd die vormpjes boven je hoofd?” vroeg ze wat verlegen maar ook lichtelijk nieuwsgierig. Soms had Arabella het gevoel dat er een soort taboe zat op het direct vragen naar iemand Mutatie. Het was toch iets heel persoonlijks, wat je misschien niet aan de eerste de beste vreemde wilt vertellen.


xxx

Terug naar boven Ga naar beneden
Roran Carson
Roran Carson
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: Sandman
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydi aug 02, 2016 11:12 pm


SANDMAN
sweet dreams guaranteed
Als hij over iets begon te praten dat hem interesseerde, was hij soms niet meer te houden. Met zijn familie verliep de communicatie volledig via zijn zandfiguurtjes, ze waren immers al lang gewend aan die manier van praten. Nu was het wel anders, niemand hier kende hem echt goed genoeg om dat allemaal te kunnen ontwarren. Dan maar met woorden, voor een keer praatte hij ook luider zodat ze hem wel kon verstaan. Al zag hij dat ze niet in zijn ogen keek, maar iets hoger, waarschijnlijk naar de figuurtjes in het zand. Hij merkte al lang dat het haar niet zo leek te interesseren, dus hij kapte zichzelf maar af voordat hij nog meer onnuttige dingen uit bracht.

Straks viel ze in slaap. En hoewel dat anders zijn job was, vond hij dit gesprek te interessant om haar nu ineens in slaap te doen vallen. “Zou wel handig zijn, het is niet bepaald mijn sterkste vak” Reageerde ze. “Ik begreep geen woord van wat je zei” Bekende ze toen, en hij grinnikte even. "Als je nog meer wiskunde wil, mag je altijd bij me aankloppen hoor", Stelde hij voor. Of ze er op in ging, was een tweede, maar hij meende het wel. Zo meende hij ook zijn dankwoord toen hij een paar van haar M&M’s mocht nemen.

Als dat was hoe je vrienden maakte op deze school, vond hij het allemaal prima. “Jup je hebt me door. Dit is mijn nieuwe tactiek, spullen van vreemde mollen en ze dan omkopen met gratis M&M’s.” Zei ze, waardoor hij ook wist dat ze zijn humor niet vervelend vond. "Gratis eten is altijd leuk ja, maar ik waardeer je gezelschap ook zo hoor", Glimlachte hij, geheel naar waarheid ook. Hij was een sociale jongen, meestal wel stil, maar er waren uitzonderingen. Hoe dan ook vond hij samen zitten met iemand, zelfs al was die onbekend, leuker dan alleen zitten.

“Heb je altijd die vormpjes boven je hoofd?” Vroeg ze ineens, hij werd er wat door overvallen. Hij was het al zodanig gewend dat hij soms gewoon vergat dat ze er waren. Tot iemand er dus om vroeg en hem er zo weer op wees. "Ja, hmm, ik weet niet meer precies hoe of waarom ik dat ben beginnen doen.. Deze wolk is er al sinds ik me kan herinneren", Vertelde hij. Over zijn mutatie schaamde hij zich helemaal niet, hij was er compleet chill mee als mensen hem er naar vroegen. "En de figuurtjes, die gaan vanzelf, sinds ik zo geleidelijk aan ben beginnen communiceren", Besloot hij. Even keek hij haar een beetje ongerust aan. "Vind je het irritant?" Vroeg hij zachtjes, waarbij hij wat ongemakkelijk zijn handen om zijn bovenarmen sloeg, alsof hij zichzelf wou beschermen voor een eventueel negatief antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arabella Stonem
Arabella Stonem
Class 3
Aantal berichten : 70

Character Profile
Alias: Viper
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptywo aug 03, 2016 12:03 am


Time for a healthy snack 2qnmqzn
Her expression was damp and crooked;
Grabs onto my throat and won't let go



Roran zei dat ze altijd bij hem mocht aankloppen voor wiskunde advies. Ze glimlachte lichtjes. “Dat zal ik onthouden” zei ze met haar blik naar benden gericht. Ze wist stiekem niet zo goed wat ze moest met zo’n aanbod, maar dat zou wel aan haarzelf liggen.  
Gratis eten is altijd leuk, ja, maar ik waardeer je gezelschap ook hoor.” Nu was het haar beurt om te blozen. Pff, al zolang geen normaal gesprek meer gehad dat ze niet goed wist hoe ze moest reageren op iemand die gewoon aardig deed. Lekker awkward weer. Ze zette haar gedachten snel van zich af en schudde de laatste M&M’s op haar hand. “Nou, dat komt mooi uit want mijn voorraadje gratis eten is inmiddels op.” Zei ze terwijl ze 2 van de 4 M&M’s aan hem gaf.

Vervolgens vroeg ze hem naar de gouden figuurtjes boven zijn hoofd. Ergens blij dat het ze het over een ander onderwerp konden hebben. Ze had door hij een beetje door haar vraag werd overvallen. Misschien was ze iets te direct geweest, maar gelukkig begon hij er vrij snel over te vertellen.  Roran vertelde dat hij de figuurtjes, en de gouden wolk die als een aura om hem heen hing al had sinds hij zich kan herinneren. “En de figuurtjes, die gaan vanzelf, sinds ik zo geleidelijk aan ben beginnen communiceren.” Vervolgde hij zijn verhaal. Gefascineerd keek ze naar de gouden wolk. Je zag niet veel mutanten waarvan de mutatie zo duidelijk aanwezig was.

Vind je het irritant?” vroeg hij zachtjes. “Oh nee, helemaal niet” sprak ze snel. “Fascinerend juist.” Ze keek hem aan. “Is het altijd bij je of is het iets wat je uit kan zetten?” de vraag klonk een beetje knullig. Dat besefte ze zich nadat ze het eruit had gefloept. “Um, je hoeft al mijn vragen niet te beantwoorden hoor.” Zei ze met een nerveus lachje. “Mijn nieuwsgierigheid neemt soms de overhand.”  


xxx

Terug naar boven Ga naar beneden
Roran Carson
Roran Carson
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: Sandman
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptywo aug 03, 2016 5:18 pm


SANDMAN
sweet dreams guaranteed
In tegenstelling tot wat zijn lichaamsbouw misschien liet uitschijnen, hield hij wel van lekker eten. Hij had nu eenmaal een snelle vetverbranding, blijkbaar. Hij kon bijna alles eten zonder aan te komen. Het enige wat hij deed, was groeien. Hij was nu waarschijnlijk wel uitgegroeid tot zijn maximum, en daar was hij wel blij mee. Straks paste hij niet meer door een deur. “Nou, dat komt mooi uit want mijn voorraadje gratis eten is inmiddels op.” Merkte Arabella op, waarbij ze hem nog 2 M&M’s gaf, die hij dankbaar naar binnen speelde. Hoewel hij zijn lunch al lang op had, bleef hij toch altijd honger hebben.

Gelukkig was er al snel genoeg afleiding van zijn hongertjes. Ze vroeg hem naar de figuurtjes boven zijn hoofd, of die er al altijd waren geweest. Roran gaf er zo duidelijk mogelijk een antwoord op, al was het niet evident om iets uit te leggen dat zo vanzelfsprekend was voor hemzelf. Toen vroeg hij zich af of ze het irritant vond, een onnuttige afleiding. Snel stelde ze hem gerust tho, waardoor hij weer de bekende glimlach om zijn lippen kreeg. “Oh nee, helemaal niet” Had ze gezegd. “Fascinerend juist.” Hij merkte hoe hij toch iets van trots voelde in zijn borst. “Is het altijd bij je of is het iets wat je uit kan zetten?” Vroeg ze, maar nog voor hij een antwoord kon geven, zei ze hem nerveus dat hij niet hoefde te antwoorden.

"Ah nee, het geeft niet, ik vind het niet erg om er over te praten", Stelde hij haar op zijn beurt gerust. Roran kruiste zijn armen op de tafel en leunde iets naar voor, waardoor hij nu wel weer een stuk groter oogde. "Volgens mijn ouders is de zandwolk er al sinds ik vijf was, en ik kan hem niet uitzetten. Nu is hij zeg maar op het minimum van de capaciteit", Probeerde hij uit te leggen.

"Als een lamp die je kan dimmen, zeg maar. Ik kan het ook vaste vormen laten aannemen, dat zijn dan die figuurtjes. Al kan het ook veel groter, als ik het bewust doe", Glimlachte hij. "Hier, geef me je hand eens?" Vroeg hij, waarbij hij zelf een beetje zand aan elkaar liet 'plakken', als het ware, om het in de vorm van een roos in haar hand te leggen. Het zou een beetje warm aanvoelen, maar het zou haar geen pijn doen, dat wist hij wel heel zeker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arabella Stonem
Arabella Stonem
Class 3
Aantal berichten : 70

Character Profile
Alias: Viper
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptywo aug 03, 2016 9:49 pm


Time for a healthy snack 2qnmqzn
Her expression was damp and crooked;
Grabs onto my throat and won't let go


Gelukkig vond Roran het niet erg om zijn mutatie met een vreemde te bespreken. Blijkbaar stond de gouden wolk nu op een laag pitje, want hij vertelde dat hij op dit moment op het minimum van de capaciteit zat.  Dat maakte haar best nieuwsgierig naar de maximale capaciteit. “Als een lamp die je kan dimmen, zeg maar. Ik kan het ook vaste voren laten aannemen, dat zijn dan die figuurtjes. AL kan het ook veel groter, als ik het bewust doe.” Ging hij verder. Hij glimlachte en ze glimlachte terug. “Hier, geef me je hand eens?” Ze keek hem even aarzelend aan, maar stak na enkele seconde toch haar arm naar voren. Met haar ogen volgde ze elke beweging die hij maakte. Toch op haar goede. Arabella was nooit zo goed geweest in het vertrouwen van mensen, ook al  had deze een gouden aureool van dansende vlinders boven zijn hoofd.

Al snel sloeg haar gespannen blik over in een meer nieuwsgierige toen hij de roos in haar hand legde. Het voelde warm aan. Ze had een ruwe zandtextuur verwacht, maar dat viel reuze mee. Het was eerder zacht en fluwelig. De mutatie van de jongen leek puur goedaardig. Iets wat niet gebruikt kon worden om iemand pijn te doen, zoals de meeste mutaties hier. Ook haar eigen mutaties waren hier geen uitzondering op.  Wie weet had ze het mis, misschien had zijn kracht ook een donkere kant, al kon ze het niet echt voorstellen dat deze jongen iemand bewust zou treiteren. Maarja, hoe goed kende ze hem nou eigenlijk?

Thanks” zei ze terwijl ze hem even aankeek om haar blik vervolgens weer op de roos te focussen. “Leuke skill heb je” zei ze oprecht. “Met de mijne kan ik alleen mensen pijn doen.” Ze zuchtte. “Leg jou hand eens op de tafel” zei ze, licht uitdagend. Zonder op zijn reactie te wachten zette ze lichtjes naar nagels in haar pols. Hierbij concentreerde ze zezelf op zijn pols. Na enkele seconde wende ze haar blik weg. “Arabella, aka een levende voodoo pop” zei ze, licht spottend.

xxx

Terug naar boven Ga naar beneden
Roran Carson
Roran Carson
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: Sandman
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydo aug 04, 2016 4:37 pm


SANDMAN
sweet dreams guaranteed
De jongen herinnerde zich nog levendig hoe vaak hij zijn mutatie had moeten uitleggen aan zijn jongere zusje. Vanaf ze kon spreken had ze hem bijna de oren van het hoofd gevraagd. De teleurstelling bij het blondharige meisje was dan ook groot geweest toen er geen zandwolkje rond haar was verschenen toen ze vijf was geworden. Uit medelijden had hij haar de hele dag lopen volgen, had zijn wolk aan haar ‘uitgeleend’, zodat ze zich toch iets vrolijker voelde. Als grote broer was dat wel zijn plicht, vond hij, plus.. Ze had hem helemaal rond haar kleine vingertjes gedraaid, hij kon haar onmogelijk iets weigeren en dat wist ze goed genoeg.

Vaak had hij dan ook zandfiguurtjes gemaakt, voor haar, om mee te spelen. Zowel levende figuurtjes als ‘voorwerpen’ gemaakt van gouden zand. Geheel onschuldig, het voelde warm en zacht aan, in zijn vaste vorm. Het was pas als hij echt boos was, dat hij ook mensen pijn kon doen. Niet dat dat ooit voor was gekomen, hij wist momenteel niet eens dat het mogelijk was. Het zou ook niet in hem opkomen om het te proberen. In plaats daarvan maakte hij een kleine roos van zand, wat hij op haar hand legde, nadat ze toch even getwijfeld had.

Maar hij vatte het niet persoonlijk op, natuurlijk niet. “Thanks” Zei ze, waarbij ze hem even aan keek maar toen de roos weer inspecteerde. “Leuke skill heb je” Complimenteerde ze. Roran glimlachte tevreden, bloosde zelfs opnieuw een beetje. “Met de mijne kan ik alleen mensen pijn doen.” Zuchtte ze. “Leg jou hand eens op de tafel” Commandeerde ze, iets wat hij eerst niet wilde doen maar uiteindelijk wel deed. Ze had het net over pijn gehad.. Wilde ze hem echt pijn doen?

Nerveus likte hij even op zijn onderlip terwijl hij toe keek hoe ze met haar nagel in haar pols drukte. Zijn blauwe ogen sprongen vervolgens naar zijn pols, waar een vervelende maar niet echt pijnlijke steek te voelen was. Al bij al was het geen prettige ervaring. “Arabella, aka een levende voodoo pop” Klonk de uitleg, waarbij ze weg keek van haar pols. Toch wel onder de indruk wreef hij even wet zijn duim over zijn pols, om te kijken of er geen blijvende schade was. "Oh dat is wel ehm.. Handig als je word aangevallen", Probeerde hij te glimlachen, al vond hij het natuurlijk niet echt fijn dat ze haar mutatie perse op hem had willen demonstreren..
Terug naar boven Ga naar beneden
Arabella Stonem
Arabella Stonem
Class 3
Aantal berichten : 70

Character Profile
Alias: Viper
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydo aug 04, 2016 8:31 pm


Time for a healthy snack 2qnmqzn
Her expression was damp and crooked;
Grabs onto my throat and won't let go


Van al haar skills die ze had, was het hele voodoo gebeuren nog het meest onderontwikkeld. Ze had het nog niet zo goed in de hand, en soms kon de pijn van het ‘slachtoffer’ vele malen heftiger aanvoelen dan de bedoeling was.  ze had het alleen onder controle als ze volledig relaxed en gefocust was. dit was nooit het geval als ze zichzelf moest verdedigen, aangezien dat een nogal stressvolle situatie is. Nu voelde ze zich echter beter op haar plek. Ze zou hem geen pijn doen, dat was zeker.

Ze zag hoe hij even nerveus aan zijn lip likte, maar uiteindelijk toch zijn hand op tafel legde. Lichtjes zette ze haar nagels in haar eigen pols. Pijn zou het niet echt doen, het was eerder irritant gevoel, dat maar enkele seconde duurde. Nu haar eigen pols ook open en bloot op tafel lag, waren de vele kleine littekens ook zichtbaar. Iets wat weg kon geven dat ze de mutatie best vaak had moeten gebruiken. De littekens hadden verschillende vormen en maten. Sommige zagen eruit als kleine ronde brandwonden, van de keren dat ze haar peuken tegen haar huid had uitgedrukt. Andere waren dun, ze liepen als messneden over haar pols.  Iedere keer als ze haar eigen huid aantastte, bleef er een litteken achter. Een soort souvenirtje van wat ze iemand aan had gedaan. Het slachtoffer zou exact het zelfde litteken krijgen. Gelukkig voor Roran was de huid niet aangetast, dus geen van beide zou er iets aan overhouden.

“Oh, dat is wel ehm.. handig als je word aangevallen” sprak hij terwijl hij even vlug over zijn pols wreef. Arabella’s blik verzachte. “Ja, helaas voor mij heb ik het nog niet zo onder controle, meestal voel ik de pijn zelf ook, niet ideaal als je iemand moet verslaan.” grapte ze. Ergens was ze ook bang voor de mutatie. Bang wat ze er allemaal mee zou kunnen als ze er volle controle over zou hebben. Ze kon er niemand mee doden, tenminste niet dat ze wist.

Sorry, had het misschien niet voor moeten doen” zei ze zachtjes. “Maar nu weet je wel iets meer van mijn mutatie, wel zo fair, na de uitleg die hij net gaf.” Want ja, voor wat hoort wat.

Bleh

Terug naar boven Ga naar beneden
Roran Carson
Roran Carson
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: Sandman
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptyvr aug 05, 2016 2:34 pm


SANDMAN
sweet dreams guaranteed
Het feit dat ze nu nog maar gewoon met haar nagel tegen haar huid aan drukte en hij dat ook kon voelen, was niet eens zo heel indrukwekkend. Het was enger om te weten dat ze eender welk voorwerp kon gebruiken om zichzelf pijn te doen, en dat hij dat ook zou voelen. Hij had heus wel gezien hoe haar pols er uit zag. Het was niet de eerste keer dat ze dit deed, en het leek er op dat ze het vaak nog wat extremer aanpakte dan gewoon met haar vingernagel. Toch probeerde hij die nare gedachten van zich af te schudden. Ze zou ook wel zien dat hij zich zorgen maakte, de figuurtjes boven zijn hoofd waren nu niet meer zo vrolijk. Eerder dingen waar hij bang van werd, zoals grommende honden, een kleine kooi (hij had best last van claustrofobie) en een aantal vuurwapens.

Van waar die angsten kwamen, wist hij niet precies. Ze waren er gewoon. Het hoorde bij hem net zoals de wolk van zand dat deed. Snel zorgde hij ervoor dat de figuurtjes verdwenen, probeerde hij de positieve kant van haar mutatie in te zien. Vandaar ook zijn opmerking, waardoor haar blik weer iets zachter werd. “Ja, helaas voor mij heb ik het nog niet zo onder controle, meestal voel ik de pijn zelf ook, niet ideaal als je iemand moet verslaan.” Zei ze grappend, maar hij vond het vooral triest voor haar. Het moest ondraaglijk zijn om een destructieve mutatie te hebben, en dit was niet de eerste keer dat hij tot die conclusie kwam.

Maar als zij er over kon grappen, dan zou hij er geen verdrietige opmerking over maken. "Daarom zitten we op school toch? Om beter te worden", Knikte hij haar bemoedigend toe, leunde opnieuw achterover op zijn stoel. “Sorry, had het misschien niet voor moeten doen” Zei ze toen zacht. “Maar nu weet je wel iets meer van mijn mutatie, wel zo fair, na de uitleg die hij net gaf.” Vervolgde ze. De blonde jongen schudde lichtjes zijn hoofd. "Ah, het geeft niet. Ik maakte me eigenlijk zorgen om niks", Zei hij, terwijl hij zijn schouders op haalde. "Dit is niet de eerste mutanten school waar ik op zit, en tijdens trainingen heb ik me soms wel al eens erger pijn gedaan dan dit", Stelde hij haar gerust.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arabella Stonem
Arabella Stonem
Class 3
Aantal berichten : 70

Character Profile
Alias: Viper
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptywo aug 17, 2016 1:37 pm


Time for a healthy snack 2qnmqzn
Her expression was damp and crooked;
Grabs onto my throat and won't let go


Het viel haar nu pas op hoe lang Roran eigenlijk was. Ze voelde zich dun en klein iedere keer als ze omhoog keek om hem aan te kijken. Meestal duurde dat contact niet lang, omdat haar blik telkens weer naar de zandfiguurtjes werd getrokken. Dit keer waren de gouden vormpjes een stuk minder vrolijk. Grommende honden, een kooi. Vuurwapens. Ze schrok toen ze zag dat hij zijn blik op haar polsen had gericht. Snel bedekte ze deze met haar mouwen en legde haar armen op haar schoot onder de tafel. Er trots was ze niet op de littekens.

Na een korte stilte opende hij zijn mond weer. “Daarom zitten we op school toch? Om beter te worden” knikte hij bemoedigend. Ze reageerde niet, liet enkel een verlegen lachje zien.

Nadat ze zachtjes haar excuus had aangeboden voor haar ongevraagde voodoo gebeuren zei Roran gelukkig dat het niet uit maakte. “Dit is niet de eeste mutanten school waar ik op zit, en tijdens trainingen heb ik me soms wel al eens erger pijn gedaan dan dit,” zei hij terwijl hij achterover op zijn stoel leunde. “Oh, een andere school?” sprak Arabella verast. “Ik wist niet dat hier andere mutanten zaten die al op een school hadden gezeten. ” zei ze, duidelijk nieuwsgierig. Gelijk wou ze vragen waarom hij was veranderd van school, en hoe het daar was. Maar misschien had hij er geen leuke herinneringen aan, en het was niet aan haar om die oude wonden weer open te krabben.



xxx

Terug naar boven Ga naar beneden
Roran Carson
Roran Carson
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: Sandman
Age: 19
Occupation:
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Emptydi aug 23, 2016 3:21 pm


SANDMAN
sweet dreams guaranteed
Misschien had hij zich een klein beetje aangesteld, het was nu niet zo dat hij ondraaglijke pijn voelde momenteel. Typisch voor hem waren de milde zorgen die hij voelde voor de gezondheid en veiligheid van Arabella. Ze leek ook door te hebben dat hij naar haar pols keek, want ze stak snel haar arm onder tafel, nadat ze die bedekt had met haar mouw. Roran sloeg zijn helderblauwe ogen neer, weg van haar. Hij wou niet dat ze zich ongemakkelijk voelde. Het was een cruciaal moment om de sfeer terug wat luchtiger te maken, als hij nu niks deed, zou dit gesprek met een naar gevoel beëindigd worden. Gelukkig kon hij zichzelf wel uit dit soort situaties redden, met de juiste woorden dan.

Bemoedigend had hij haar toe gesproken, ze had enkel verlegen geglimlacht, maar hij voelde wel dat het weer goed zat. Ze bood haar excuses aan, die hij nonchalant weg wuifde. “Oh, een andere school?” Zei ze, duidelijk verbaasd over het feit dat hij van een andere school kwam. “Ik wist niet dat hier andere mutanten zaten die al op een school hadden gezeten." Vervolgde ze. Roran moest glimlachen, geamuseerd om haar nieuwsgierigheid. "Jazeker, ik kom van de school van Professor X", Vertelde hij. De figuurtjes boven zijn hoofd trokken weer naar de vrolijke kant. "Ik heb er gezeten van mijn vijftiende tot nu, ik ben zeg maar overgeplaatst omdat de trainingen daar wat vast liepen en ik nog ruimte heb voor verbetering", Legde hij uit. Hij was dan ook nog maar achttien en had nog een stuk bij te leren voor hij echt 100% controle zou hebben over zijn mutatie..
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Time for a healthy snack Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a healthy snack   Time for a healthy snack Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Time for a healthy snack
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Night time, my time [OPEN]
» Tea time?
» One work-out won't make you healthy
» Night snack & Emma
» Late night snack &Kellin Goodwin

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Ground :: Cafeteria-
Ga naar: