L
angzaam en vloeiend zakt het lange, goed gevormde lichaam in de brede stoel. Lichtjes onderuit gezakt en met zijn ene been ontspannen over de andere geslagen staarde de lichtbruine ogen je soepeltjes aan. De hele ambiance om hem heen deed je voelen alsof jij de gast in de kamer was. Hij bezat elke ruimte die hij betrad, ademde macht en het zou je niets verbazen als dit gevoel nog uren zou blijven hangen nadat hij uit de kamer verdwenen zou zijn. Gek genoeg was het gevoel niet erg, voelde je je zelf áángetrokken tot de macht die hij uitoefende en wilde je dat hij zijn vertoning van zijn macht enkel sterker werd. Even slikte je, wetend dat je niet als het zelfde persoon het gesprek uit zou lopen als hoe je binnen was gekomen. Hij wist de vragen, die had je van te voren moeten opsturen. ‘Verteld u maar,’ wist je eruit te persen terwijl je de voice recorder aanzette. Even schoot zijn blik rustig naar het apparaatje, maar ze lieten je blik niet lang vrij van het opslokkende effect. Zijn lippen – oh.. zijn lippen – opende zich om zijn sluimerende stem die zich een weg door je ruggengraat werkte aan de wereld te laten horen.
Aëshma – Whoever thought lust was evil, clearly met me.
|| BASICS ||
Name: Aëshma-Daëva Vontalis [èsjhma-déva vontális], voor familie Daëvje [diefje]
Nickname: Luxuria
Age: 19
Parents: Unknown
Extra: … Oh baby
|| CARACTER ||
Aëshma is een verschijning die niet veel mensen zullen vergeten. Er zullen ook waarschijnlijk weinig tot geen andere die dit zouden kunnen evenaren. Zijn hele bestaan ademt smachting, lust en macht. Mannen en vrouwen vallen prooi aan zijn hypnotiserende blik, zijn mooie woorden, zijn aanrakingen en aandacht. Zonder dat je je het beseft smacht je naar zijn aandacht en aanraking. De zonde lust omhelst zijn hele karakter en wezen. Sociale grenzen naar andere ziet hij vaak niet de moeite om rekening mee te houden, houdt van een uitdaging - aangezien de meeste mensen zo ontzettend makkelijk te bespelen zijn - maar als de controlfreak dat hij is zal alles wel gaan zoals hij wilt. Hij krijgt zijn zin, op zijn tempo, maar hij krijgt zijn zin. Hij is passievol in zijn doen en late en hij kan zich snel laten gaan. Door zijn gecontroleerde leven heeft hij zichzelf na een sessie pure razernij vaak ook wel snel weer in de hand. Dit betekend echter niet dat hij het vergeten is. Hij voelt veel meer voor de achterbakse manieren, steken onder water geven en indirect iemand terugpakken als hij dit nodig vond. Door zijn gladde bestaan wind hij menig mensen om zijn vinger. Heeft vele harten gebroken, zelf al op deze leeftijd. Voornamelijk van vrouwen, maar de enkele mannen die ertussen zaten braken evengoed. Heel kieskeurig is hij niet als het gaat om geslacht, al vind hij het vrouwelijke schoon vaak erg hypnotiserend. Hij waardeert het, koestert het op zijn eigen manier. Overal kan de schoonheid en gratie van een vrouw terugkomen. Hierdoor heeft hij een hekel aan de vrouwen die zichzelf niet als vrouw gedragen of mannen die teveel ‘het mannetje’ willen zijn. Menig huwelijken waren op de klippen gelopen doordat een van de partijen hem tegen kwam. Mensen veranderde soms zelfs tijdelijk van geaardheid door de aantrekkingskracht die hij uitoefende. Zich bewust van de kracht van deze zonde, maakte hij hier dan ook optimaal gebruik van. Alle leeftijden waren ten prooi opgelegd aan zijn spelletjes. Aantrekkelijk, betoverend, wispelturig, controlfreak, manipulatief.
|| HISTORY ||
Aëshma is opgegroeid in meerdere weeshuizen. Totdat hij oud genoeg was om vorm te geven aan zijn aanlokkelijke karakter verhuisde hij vaak van tehuizen door zijn moeilijke karakter. Toen hij eenmaal oud genoeg was maakte de afkeer voor zijn karakter plaats voor aanhankelijkheid en obsessieve betrokkenheid van andere die blind werden voor de rest van zijn karakter. Rond zijn zesde jaar hing iedereen al aan zijn lippen, liep hij werksters van het weeshuis voor hem rennen en haatte alle andere kinderen zijn aanwezigheid - als hij weg was. Het was ook het moment dat hij zich het meest alleen voelde. Met niemand kon hij discussiëren omdat iedereen het met hem eens was. Hij kon zijn aantrekkingskracht nog niet echt beheersen of was zich er helemaal bewust van hoe de menselijke interactie werkte. Bij de gebruikelijke, éénjaarlijkse nieuwe lading kinderen die het weeshuis kwamen opvullen viel het roodharige meisje hem niet meteen op. Pas bij hun eerste echte contact, toen hij - zoals altijd - zo gauw iemand moest hebben om iets voor hem te doen keek ze hem alleen maar schamper aan en ging door met waar ze mee bezig was. In eerste instantie dacht hij dat ze hem niet snapte, maar ze bleef nuchter en afwijzend onder zijn aanwezigheid. Doorat hij dit niet gewend was haatte hij Jezebel in het begin van haar aanwezigheid. Maar na enige tijd begon hij de neutrale omgeving die zij hem bood prettig te vinden. Hij had geen vat op haar zoals hij bij andere mensen had. Ze zag hem als een van de andere, hij zag haar als een vurige bol energie die soms explodeerde. Het gaf hem rust om in haar aanwezigheid te zijn - zich onbewust van het gebrek aan effect van de zondes bij andere zonde-dragers. Hij begon haar karakter te waarderen, haalde vermaak uit haar explosieve woede en al gauw trokken de twee steeds vaker met elkaar op. Al gauw ontdekte ze de overeenkomende brandmerken op hun huid en was de hechtheid in hun relatie enkel en alleen maar nog meer bezegeld. Als duo waren ze machtig in het weeshuis, groeide op in elkaars bijzijn en leerde elkaar door en door kennen. Dat betekende niet dat de woede uitvallen van Jezebel nooit op hem gericht waren. Met zijn wispelturige karakter en de demonische trekjes hield iedereen zich voor zijn eigen veiligheid stil en verscholen als deze twee figuren het tegen elkaar opnamen. Echter was het even verbazingwekkend dat de twee een half uur later weer samen in de zaal zaten - die vaak door hun toedoen compleet vernietigd was - een spelletje te doen alsof er niets gebeurd was. Het hoorde bij hun close relatie, de broer-zus verhouding die voor andere altijd overkwam als iets meer maar die zij nooit meer zagen zijn dan broer en zus. Door ontwikkelingen die Aëshma zelf nooit helemaal heeft kunnen begrijpen werden ze overgeplaatst naar een ander weeshuis toen Jezebel 15 was en hij 16. Daar vielen ze al gauw samen met enkele andere en merkte Aëshma dat deze dezelfde uitwerking op hem hadden. Of juist een gebrek aan uitwerking die hij op hen had. Het was alsof het zo hoorde, alsof het universum hen zevenen had voorbestemd om samen te komen. Een machtige groep. Met deze groep ontdekte ze de overeenkomsten tussen hen, de brandmerken en waar deze uiteindelijk voor stonden. De macht die ermee gepaard ging en de verklaring van zijn karakter. Hierbij kwam des te meer begrip en sluwheid om zijn uitwerking op mensen te beheersen.
|| MUTATION ||
Als een van de zeven zondes is Aëshma’s zijn mutatie en krachten overeenkomend met de rest van zijn aangenomen broers en zussen. Luxuria is de zonde van de lust, een uitwerking op iedereen behalve de andere zondes. Hij is betoverend, machtig en iedereen valt voor de aantrekkingskracht die hij uitoefent. Mensen vergeten de gevoelens voor andere, beseffen zich niets van relaties waar ze inzitten en raken opgeslokt door deze gevoelens. Het enige nadeel hiervan is, zoals hij gemerkt heeft, dat dit enkel zo werkt als het persoon in zijn directe omgeving bevindt. Daarnaast kan de uitwerking van Lust ook enkele afwijkingen hebben behalve het lichamelijke gedeelte. Lust voor macht kan ook een vorm zijn, het is lichtelijk afhankelijk van het persoon waarop zijn kracht uitwerking heeft.Daarnaast heeft Aëshma beheersing over het hellevuur. Echter is hiervoor wel zijn maatje nodig, de zwart vlammende Harpij die uit het brandmerk op zijn arm tevoorschijn komt. Wanneer Aëshma en zijn broeders en zuster in contact met elkaar komen zullen zij beheersing hebben over hun karakteristieken vuur-wapens. In Aëshma’s geval is dit pijl en boog. Een nu rode vuurzee zal alles in zijn weg verpletteren, en zal verdwijnen als zij zich weer van elkaar scheiden. Een van Aëshma's hobby's is dan ook boogschieten.
Als laatste heeft hij een handige kracht, waar hij in zijn tijd met Jezebel in het weeshuis uiterst veel gebruik van heeft gemaakt. Hij kan beelden in spiegels oproepen, en daarmee ook met andere communiceren. Hij kan niet random beelden oproepen, maar enkel de beelden die zichtbaar zijn in een andere spiegel. Een van zijn vaste bezigheden is dan ook het verstoppen van kleine stukjes spiegel in zijn omgeving of op plekken die hem dierbaar zijn, zodat hij het in de gaten kan houden. Ook zal hij altijd met een spiegel op zak lopen, om zo zijn broers en zussen op te kunnen roepen. Maar vooral om met Jezebel te babbelen. Echter weet niemand dat hij in het oude weeshuis ook nog spiegels verstopt heeft staan, omdat hij toch nog af en toe het ook daar in de gaten wilt houden.