INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 They see me strollin', they hatin'

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Salomée Adkins
Salomée Adkins
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: IOrigins
Age: 19
Occupation: Student Psychology & Barista at coffee house
They see me strollin', they hatin' Empty
BerichtOnderwerp: They see me strollin', they hatin'   They see me strollin', they hatin' Emptyma dec 25, 2017 12:39 am


JE VOIS LA VIE EN ROSE

Een zucht. Salomée had het wel weer gehad met the Sound of Music en Home Alone en alle andere kerstprullaria waar de rest van de wereld klaarblijkelijk behoefte aan had tijdens de kerstdagen. Oké, het zou een leugen zijn geweest als het geen traditie was geweest bij haar thuis -dat was als ze ontvangst konden krijgen op de boerderij van haar grootouders- maar nu maakte het haar bijzonder chagrijnig. Hoewel Sal helemaal niet geloofde in de magie van de samenhorigheid en meer van dat soort uit de hand gelopen, kapitalistische clichés, leek het haar toch wel zwaar te vallen de feestvreugde voor het eerst niet met haar familie te kunnen delen. Hoewel de lichtjes en overdadige dennentakken waarmee het centrum al de hele maand gesierd werd, deden haar veranderen in een nukkige Scrooge -was dat dan een pleonasme, vroeg ze zich af?- moest ze zich er nu dan toch echt heen wagen. Ten eerste omdat ze weer eens gek werd van het in haar appartementje zitten en ten tweede omdat er werk te halen viel. Kort geleden had ze besloten dat ze volgend jaar geen psychologie meer zou studeren maar wilde switchen naar journalistiek. Dus, impulsief als ze was, was ze op de equivalent van de Sundberger Weekly afgestapt om te vragen of ze daar wellicht wat kon beteken. Een slimme stap, al zei ze dat zelf. De redactie was echter in rep en roer over hun uitgevallen fotograaf en hadden dankbaar van Sals aanbod gebruik gemaakt om diens camera in haar handen te duwen. Eh... ja. Hoe dan ook zou ze er voor betaald krijgen, dus mochten de foto's nou echt compleet floppen, was het alsnog iets waard. Ze zou in ieder geval een balans moeten vinden, ergens ten midden van niet zo slecht dat ze haar niet meer zouden aannemen als stukjesschrijver en niet zo goed dat ze haar zouden aannemen als vaste fotograaf -al was dat laatste wellicht sowieso een wat omhooggevallen gedachten.

Bij iedere stap zwaaide de camera tegen haar borst, steeds minder vaak hoe dichter ze het plein naderde. Haar benen voerde haar met groeiende tegenzin de juiste richting uit. Kerstmarkt. Uiteraard wist ze wel dat het er was en zo, maar ze had zich gewoon even niet voorbereid op zoveel mensen en zelfs Sal had van die dagen dat ze liever in een trui onder haar dekens lag met een esthetisch verantwoorde akoestische Spotify playlist als achtergrondgeluid voor de neerwaartse spiraal die haar gedachten dan waren. Salomée zoog een ademhaling naar binnen en rechtte haar schouders, waarna ze zich maar het slagveld inwierp. De drukte en de slechte kerstmuziek negerend, kwam ze tot de conclusie, was het eigenlijk best te doen. Ze hield haar chagrijnige staat nog even vast, gewoon omdat het zo hoorde en ze niet wilde toegeven dat ze ongelijk had gehad, en begon te maar aan het schieten van plaatjes die haar trokken. Een kale boom met lampjes. Een kraampje vol Zwitserse chocolaatjes. Een gepassioneerde verkoper van wollige mutsen. Met haar been opgetrokken, haar voet rustend tegen een food truck, scrolde ze even tevreden door het behaalde resultaat. Ze had wel erg weinig mensen vastgelegd, viel haar op. Wellicht omdat ze die gewoon had weggedacht. Was dat nodig? Zachtjes op haar lip bijtend keek ze om zich heen. Tot haar blik even bleef hangen bij een chocolademelkkraampje. Halleluja, was die jongen professioneel model? Het leek alsof hij alweer weg wilde lopen, maar Sal had een besluit genomen. 'Hé!' greep ze hem enthousiast bij zijn schouder -totaal niet beseffend dat dat nogal invasief over zou kunnen komen- 'Wil je nog even blijven staan en vooral heel blij doen met je chocomel?' ratelde ze, hem vooral geen enige vorm van context biedend. Camera in de aanslag dan maar.
Anthony Bastet first
Terug naar boven Ga naar beneden
Anthony Bastet
Anthony Bastet
Class 2
Aantal berichten : 49

Character Profile
Alias: Rowy Rynna
Age: 23
Occupation: Model & Drag Queen
They see me strollin', they hatin' Empty
BerichtOnderwerp: Re: They see me strollin', they hatin'   They see me strollin', they hatin' Emptydo dec 28, 2017 2:35 pm



oh honey
 
In de jaren dat hij had rondgereisd, had hij verschillende kerstfeesten meegemaakt. Overal waar hij kwam werd het weer een beetje anders gevierd, en hij had het bijna overal fascinerend gevonden. Kerst an sich was absoluut niet zijn ding. Naastenliefde en familie en religie überhaupt waren zaken waar hij op een gebruikelijke dag liever niet mee bezig was. Tijdens zijn jeugd in Polen, waren het nooit zijn ouders geweest die hem het ‘kerstgevoel’ bezorgden, maar eerder de gezinnen van de weinige vrienden die hij had. Zijn ouders deden wel degelijk - zoals vrijwel iedereen in Polen en vooral de armere gezinnen - aan het uitgebreid vieren van kerst, aan het schoonmaken, de kerkbezoeken en het uitgebreide kerstdiner op kerstavond, maar de Gorecki’s slaagden er nooit in het een hele avond gezellig te houden.

Zodoende had Kerst een bittere smaak achter gelaten, maar vrijwel overal waar hij sinds het verlaten van Polen kerst had gevierd, bleek dit anders te zijn. Mensen waren gezellig, gastvrij en vriendelijk, tradities waren anders en vaak een stuk minder conservatief (en daarmee meer naar Anthony zijn interesse). Hij had nog nooit kerst gevierd in Zwitserland, maar gezien het stadje tussen de bergen sowieso al aandoenlijk was, had hij niets anders verwacht van Sundberg dan het kleine maar uiterst schattige kerstmarktje waar hij nu over slenterde.

Hij tuurde naar de vele kraampjes, ver weggestoken in zijn oversized en veel te dure jas, terwijl hij op veilige afstand tussen alle stalletjes heen bewoog. Hij had al gezien dat er een schaatsbaan was, maar was hier direct weer langs gelopen omdat hij nog niet zeker was dat hij wilde gaan schaatsen nu hij dit al jaren niet meer had gedaan. In zijn eentje zou hij het al helemaal niet willen doen. Veel belangrijker dan bevroren water, was de overdaad aan chocola en koekjes en al dat zoet en slecht voor je was. Al waar hij gewoonlijk niet eens naar zou omkijken, maar dat nu zo mooi opgesteld was dat het ineens zeer aantrekkelijk werd. Twijfelend was hij alle kraampjes af gegaan. De keuze wat hij wel en niet mocht halen, was een zware afweging waar hij beschamend lang over moest doen.

Uiteindelijk was hij op aanraden van de man achter het kraampje gesetteld op chocolademelk die ‘de beste op de markt’ behoorde te zijn. Met een flinke scheut rum als toevoeging, wilde Anthony nog best geloven dat dit inderdaad het geval was. In zijn ene hand hield hij nu een dampend kartonnen bekertje, in zijn andere droeg hij een wit papieren zakje met hierin twee koeken. Hij had de man achter het kraampje bedankt en draaide zich nu om naar de markt, zijn lippen boven het bekertje hangend om de chocolademelk wat koeler te blazen voor hij een slok nam. Wat nu? Verderop spotte hij een verzameling tafels met bankjes. Hij kon best even gaan zitten en genieten van zijn chocolademelk.
 
Hij maakte al aanstalten om richting de banken te stappen, maar voordat hij er goed en wel de vaart in had zitten, werd hij bij zijn schouder gegrepen.

“Hé,” klonk een stem enthousiast.

Anthony was een milliseconde in elkaar gekrompen door de plotselinge aanraking, maar ontspande weer toen ze in een waterval aan woorden verder ging.

“Wil je nog even blijven staan en vooral heel blij doen met je chocomel?”

Hij had zich naar de bron van de stem omgedraaid en keek recht in het enthousiaste gezicht van een brunette die haar camera al in de aanslag had.

“Wil ik dat?” herhaalde hij haar vraag, onbewust al poserend met het drankje in zijn hand omdat dit zijn automatische reactie was in de nabijheid van een camera. “Mag ik vragen waarvoor het is?” Over zijn chocomel knipoogde hij naar haar alvorens een slokje te nemen. 

Terug naar boven Ga naar beneden
Salomée Adkins
Salomée Adkins
Class 2
Aantal berichten : 153

Character Profile
Alias: IOrigins
Age: 19
Occupation: Student Psychology & Barista at coffee house
They see me strollin', they hatin' Empty
BerichtOnderwerp: Re: They see me strollin', they hatin'   They see me strollin', they hatin' Emptywo jan 03, 2018 11:01 pm


JE VOIS LA VIE EN ROSE

Ze had dus niet eens één van haar creatieve psychoanalyses uit hoeven voeren -die waarbij ze iemand net even een tikkeltje te diep in diens ogen keek- om te weten dat deze jongen een natuurtalent was. Het zou natuurlijk logischer zijn dat Sal niet zozeer talent had om te spotten wie het meest fotogeniek was, maar dat de jongen model was juist omdat hij opviel in een menigte, maar kon ze logica niet even lekker achterwege laten en gewoon trots zijn op haar vondst? Tussen de fairy lights en de lampen van de vitrine van de oliebollenkraam niet veel verderop, scheen de extreem blonde jongen nu eenmaal ietsjes feller. Zonder te aarzelen was Sal op hem afgestapt en had ze de jongen terloops toestemming gevraagd voor een casual foto shoot. Haar eerder humeur was verdwenen, alsof hij de zon was die de sneeuw had doen smelten. Niet dat ze hem zeg maar aantrekkelijk vond, maar het kleine beetje fotografisch oog waarover ze beschikte, vond het toch wel een prachtig plaatje. Na haar vraag had ze even aan vlug op de gok aan wat instellingen en wieltjes gedraaid om het tafereel zo goed mogelijk vast te leggen.

‘Wil ik dat?’ Had de jongen herhaald. Even keek Salomée een tikkeltje bezorgd op -want als de jongen weigerde had ze werkelijk geen alternatieven die haar aanstonden- maar lachte toen ze zag dat hij al een geoefende pose aan had genomen. De Française was al klaar om haar camera naar haar ogen te brengen en het plaatje te schieten, toen er een vraag haar kant op gekaatst werd. ‘Mag ik vragen waar het voor is?’ Een knipoog en een slokje van zijn kant later, had Sal in haar jas gegrepen, haar ogen omhoog gericht om bedenkelijk te zoeken tot haar vingers het plastic raakte dat zich daar ergens onder moest bevinden. ’Maar natuurlijk,’ grijnsde ze. Vol trots -waarschijnlijk meer dan een interim-fotograaf van een dorps weekblad zou moeten voelen- haalde ze haar op lichtelijk amateuristische wijze geplastificeerde kaartje tevoorschijn. ’Salomée Adkins, werkzaam bij de Sundbergse courant,’ sprak ze, terwijl ze het pasje onder zijn neus duwde. ’Dus, wat zeg je ervan, wil je het gezicht zijn van het artikel over dit… marktje?’ Hoe meer woorden er uit haar mond kwamen, hoe meer ze zich realiseerde dat het steeds minder glamoureus begon te klinken en ze eigenlijk beter haar mond had kunnen houden. Toch probeerde ze er nog iets van te maken door haar camera met een scheve, enthousiaste glimlach de lucht in te houden. Hopelijk was hij een niet zo getalenteerd model dat hij zich vele malen beter kon permitteren en een ernstig geval van kapsones te pakken had gekregen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
They see me strollin', they hatin' Empty
BerichtOnderwerp: Re: They see me strollin', they hatin'   They see me strollin', they hatin' Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
They see me strollin', they hatin'
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» They see me snappin', they hatin' + Melody

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Sundberg :: Town Square :: Christmas Market-
Ga naar: