|
|
Auteur | Bericht |
---|
Dennimae Elscot- Class 1
- Aantal berichten : 1038
Character Profile Alias: Eevy Age: 19 Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:43 pm | |
| @Janne Het was trouwens ook helemaal geen aanval naar jou haha! En ik snap jullie mening ook heel erg goed en ben blij dat ik niet in Ruttes schoenen sta haha |
|
| |
Oliver Marron- Class 3
- Aantal berichten : 1112
Character Profile Alias: Crucio Age: 24 Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:44 pm | |
| |Jara: Dat weet ik toch :D |Sophie: Moh, er is toch geen enkele reden tot ruzie :D No worries! One big family hier ^^ |
|
| |
Jamie Nicholls- Aantal berichten : 1137
Character Profile Alias: Solaris Age: 35 years Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:45 pm | |
| Ik denk dat het in het geval van West-Europa allemaal ontzettend uit de hand is gelopen. De Europese Unie heeft het aantal vluchtelingen dat naar Europa wilde komen onderschat, en daar betalen ze nu de prijs voor. Duitsland verwacht dit jaar alleen al 800.000 vluchtelingen, naar mijn mening gewoon absurd veel en dan kan Merkel wel zeggen dat Duitsland het allemaal wel 'schaft', maar ik vrees dat dit niet gaat lukken als je ziet wat voor chaos het nu al is. En de grenzen sluiten, tsja... Dat had Europa vanaf het allereerste begin moeten doen, nu kan je niet meer de grenzen sluiten nu er mensen op weg zijn naar Europa en er al zijn - waar trek je op dit moment de grens van 'en nu is het genoeg'? Er zijn landen in de wereld die hun grenzen meteen voor vluchtelingen gesloten hebben (al dan niet specifiek voor Syrische vluchtelingen), zoals Australië en Thailand - maar de meeste landen in Europa zitten natuurlijk vast aan de Europese Unie en dan is het nog maar de vraag hoeveel je nog als land zelf kan en mag beslissen.
Maar zoals eerder gezegd, het is zo ongelofelijk ingewikkeld en zoals Jara zegt, ik ben blij dat ik nu geen politica ben :')
Laatst aangepast door Jamie Nicholls op za nov 14, 2015 2:10 pm; in totaal 2 keer bewerkt |
|
| |
Oliver Marron- Class 3
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:47 pm | |
| |V: Waar is het Like-knopje voor jouw reactie? |
|
| |
Taylor Cadwell- Class 3
- Aantal berichten : 666
Character Profile Alias: Queen Midas Age: 19 Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:53 pm | |
| V je hebt het zo mooi verwoord :'D
Maarja, zoals mijn geschiedenis leerkracht zegt: de Geschiedenis herhaalt zich! Wij hebben ook ontzettend veel leed veroorzaakt in het Oosten met onze kruistochten (Leeuwenhart had duizende gevangen een lange kuil laten graven om hen dan vervolgens allemaal te onthoofden) Niks goedgepraat hier hoor :'D Was gewoon een weetje :'D |
|
| |
Katerzyna Kraków- Class 3
- Aantal berichten : 373
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:54 pm | |
| Ik heb hetzelfde, ik heb mijn eigen mening maar ga andere niet vragen hun mening te veranderen want iedereen mag een eigen mening hebben en die ga ik ook niet afkraken, want ik snap het ook weer, dat is dan ook weer zo
En blijkbaar kon het voor mij vandaag nog wel veel slechter worden, want onze kat is net overleden.. dus ik zal waarschijnlijk nog even niet posten Moet straks nog wel werken en daar zie ik nu ook heel erg tegen op maar goed.. blegh xc |
|
| |
Nadya Kyla- Class 4
- Aantal berichten : 570
Character Profile Alias: Storm Age: It's complicated Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:54 pm | |
| Eigenlijk, ben ik tegen het voeren van dit soort discussies op fora's als deze maar ik kan het nu toch niet laten om iets te zeggen. Ook dit is geen aanval tegen één van jullie, maar mijn mening.
Syrische vluchtelingen kun je geen gelukzoekers noemen, die mensen betalen geen enorme bedragen om in een gammel bootje, met gevaar voor eigen leven de oversteek naar Europa te maken omdat ze opzoek zijn naar geluk. Ze zijn opzoek naar veiligheid, ze zijn op de vlucht voor de gruwelijkheden waarmee zij dagelijks geconfronteerd worden. Wat voor mensen zijn wij om hen die veiligheid te ontkennen? In tijden als deze moeten mensen er voor elkaar zijn. We zijn allemaal mensen, maar de menselijkheid lijkt steeds verder te zoeken. Niet alleen in de IS strijders.
Ook moet men zich realiseren dat extremisten eigenlijk geen gelovigen meer kan noemen. Wat zij doen, doen ze niet in de naam van de God waarin echte gelovigen geloven. Als een christen een aanslag pleegt in naam van God, dan schuiven we dat altijd ergens anders op nooit op de godsdienst. Waarom doen we dat dan wel als iemand in de naam van Allah een aanslag pleegt? Wat is het verschil?
De generalisatie van bevolkingsgroepen vind ik nog bijna enger dan de aanslagen zelf. Hoe Wilders ook nu de de gebeurtenissen in Parijs gebruikt om zijn eigen punt te verdedigen, misselijkmakend gewoon.
|
|
| |
Faye Jones- Class 4
- Aantal berichten : 346
Character Profile Alias: Jupiter Age: 18 years Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 1:59 pm | |
| Iedereen heeft vast een klein beetje gelijk en iedereen heeft er zijn mening over.
Mijn handjes zijn opgewarmd van buiten te zitten dus kan beginnen posten voor ik weer naar buiten moet. xD |
|
| |
Oliver Marron- Class 3
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 2:01 pm | |
| |Nienke&Nelleke: Oh nee, komt dat er ook nog eens bij :( Heel veel sterkte meisjes! |
|
| |
Nadya Kyla- Class 4
- Aantal berichten : 570
Character Profile Alias: Storm Age: It's complicated Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 2:08 pm | |
| Sterkte Nelleke en Nienke! <3
|
|
| |
Dennimae Elscot- Class 1
- Aantal berichten : 1038
Character Profile Alias: Eevy Age: 19 Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 2:16 pm | |
| Sterkte Nelleke en Nienke @Janne&Jennifer Dat vollemaanstopic geeft me goosebumps |
|
| |
Storm Hall- Class 3
- Aantal berichten : 1904
Character Profile Alias: Lupos Age: 21 jaar Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 2:18 pm | |
| Sterkte girl!
Goosebumps ... wat moet ik daar onder begrijpen. xD Posten zal pas voor vanavond zijn, sukkel al enkele dagen met mijn pols en nu is hij zo stram van de kou en is het rampzalig om snel te typen. -_- |
|
| |
Aly Elsevier- Class 2
- Aantal berichten : 803
Character Profile Alias: Coquette Age: 20 Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 2:26 pm | |
| Dank jullie wel <3
&Daphne, Daar ben ik het ook helemaal mee eens! |
|
| |
Taylor Cadwell- Class 3
- Aantal berichten : 666
Character Profile Alias: Queen Midas Age: 19 Occupation:
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 2:28 pm | |
| Sterkte N&N! - Om jullie op te vrolijken:
|
|
| |
Oliver Marron- Class 3
| Onderwerp: Re: Randomness talk za nov 14, 2015 2:30 pm | |
| |Jara: Hehehe, thanks Vind het echt geweldig om zo een andere kant van Devon boven te halen! |Jennifer: Goosebumps = kippenvel :D En oei :o overbelast hem maar niet! Doe maar op je gemak ^^ |
|
| |
Gesponsorde inhoud
| Onderwerp: Re: Randomness talk | |
| |
|
| |
|