We live our lives
like we're ready to die
Not amused. En dan had hij het over zowel het schoolhoofd als hij. De oudere vrouw sleurde hem mee naar haar kantoor, of hij het nu wou of niet. Eigenlijk wou hij het absoluut niet, maar hij had geen keuze. Ze had hem in zijn macht, en hij wist niet of ze het nu deed om een punt te maken of omdat ze bang was dat hij het op een rennen zou zetten als ze hem los liet. Het tweede was ook wel iets waartoe hij zeker wel in staat was. Met zijn blik op de rug van Jean liepen ze naar het kantoor, waar ze hem naar binnen liet gaan en hem op een stoel neer zette. Alsof hij een sim was en zij de speler van het spel, en ze hem zonet naar de stoel had gesleept. De deur ging dicht, en zijn ogen werden iets kleiner na het geluid. Rip, daar zat hij dan. Het schoolhoofd zette een bekertje water voor hem neer waarna ze zelf ook ging zitten en zelf een slokje nam uit die van haar.
''Vertel mij eens, Amadéo, wat ging er zojuist in je om? Hoe voelde je je om zo in een grip van een ander te zijn?'' Vroeg ze, en meteen gingen zijn gedachten ongewild naar de situatie in het bos met Dahlia. Die had hem namelijk ook tot dingen gedwongen die hij niet wou doen, gepaard met een heleboel pijn. Het ging haar er dus wel degelijk om dat ze hem een lesje wou leren door zijn eigen wil af te pakken. Maar hé, hij had Maurim toch geen pijn gedaan? Dus wat was dan het probleem?
"Bespaar me alsjeblieft deze psychologische rotzooi", Gromde hij geïrriteerd, terwijl hij kort met zijn staart zwiepte. Nee, als ze het zo wou spelen, dan deed hij niet mee.
''Heb je enig idee wat er in de rest van de wereld gaande is?'' Vroeg ze vervolgens, waarna hij van zijn rechterkant ineens een reporter een heleboel cijfers liet opnoemen. Zijn blik gleed naar het scherm, waar er allerlei waarschuwingen op verschenen. Pas op van mutanten, mutanten zijn gevaarlijk, mutanten zijn uit op je leven.. Hij sloeg zijn ogen even neer, beet kort op zijn tong. Bijna was hij zelf een moordenaar geweest, bijna had hij zijn 'ouders' vermoord. De enige reden dat dat niet was doorgegaan, was Jean zelf met haar groepje bodyguards.
"Waarom zou mij dat moeten boeien?" Vroeg hij, terwijl hij zijn ogen terug op de roodharige vrouw richtte.
"Deze wereld heeft mij nooit gewild, en omgekeerd, het kan me niet schelen dat hij zichzelf kapot maakt", Zei hij schouderophalend. Nah, hij had het prima naar zijn zin gehad, in het wild..