Waverly heeft een aardig en zoet karakter. Ze is jong en levendig, en houd ervan om nieuwe mensen te ontmoeten. Doordat ze heel haar leven rond heeft gereisd heeft ze ook veel mensen ontmoet. Ze is lief en zoet, en maakt snel vrienden. Ze kan goed omgaan met vrijwel iedereen, en maakt ook graag nieuwe vrienden. Beste vrienden heeft ze nooit gehad, omdat ze zoveel reisde. Ze wou ze wel, maar om een of andere reden heeft ze die toch nooit gehad. Op een plek blijven is dan ook best raar voor haar, omdat ze zich dan gaat binden aan die plek, en ze dat nooit echt heeft gedaan. Als ze verdrietig is verbergt ze dat meestal, en vaak blijft ze ook niet lang verdrietig. Ze is erg nieuwschierig en houd ervan om nieuwe dingen te leren. Naar school gaan vond ze dan ook leuk, omdat ze na de basisschool niet meer op school zat. Ze is best open naar iedereen, en zal eigenlijk nooit gemeen of bitchy doen, dat heeft ze niet in zich. Ze is ook open over haar mutatie naar andere mutanten, naar mensen iets minder. Toch had ze ook wel heel wat mensenvrienden, maar beste vrienden zaten er niet tussen. Ze was altijd best populair, en dan niet van dat gemene populair, maar gewoon aardig populair. Dat maakte haar een verschil met de doorgaande populaire types. Ze is altijd aardig naar iedereen, en probeert het goede in iedereen te zien. Ze is dan ook door vele beschreven als een sweetheart. Als ze boos wordt raakt dat soms in een menging met haar mutatie, wat voor storm kan zorgen. Dit is niet expres maar ze kan het nog niet helemaal goed onder controle houden. Waverly is best slim, en ze heeft best een aanleg voor leren. Door haar vele reizen spreekt ze naast haar moedertaal -Grieks- ook goed Engels, Italiaans en ook wat Spaans. Dat laatste is alleen niet geweldig. Ook kan ze oud Grieks lezen, en zelfs spreken. Waverly heeft een soort natuurlijke charme door haar mutatie, en dit helpt haar ook dat ze makkelijk om kan gaan met mensen. Jongens voelen zich snel aangetrokken tot haar, omdat ze een zeemeermin is. Het nadeel is alleen dat ze vaak commentaar krijgt als ze op straat loopt, en ze haar na fluiten. Ze is niet echt flirterig van haarzelf, maar als het moet wind ze een man zo om haar vingers. Deels door haar mutatie, deels door aanleg, is ze goed in bijna alle watersporten. Sinds ze kan controleren wanneer ze een staart krijgt en veranderd kan ze ook watersporten doen, waar ze een aanleg voor bleek te hebben. Ook houd ze ervan om te reizen, het liefst door te zwemmen. Daarna te voet. Ze houd niet zo van het vliegtuig, maar als het moet doet ze het wel. Als ze te voet reist, gaat ze ook vaak met de trein. De auto neemt ze niet zo vaak, want ze kan niet autorijden. Ze houd erg van Griekse mythologie. Als het kan verdiept ze zich er ook in. Omdat ze zelf een mythologisch wezen is, is het alleen nog maar leuker. Ze kent veel mythologische verhalen, en kent zowat alle Griekse goden uit haar hoofd. Ze houd erg van verhalen, dus ook als iemand iets gaat vertellen hangt ze ongeveer aan zijn of haar lippen. Ze vind het leuker om verhalen te horen dan om ze zelf te vertellen, maar als het moet doet ze het wel. Ze kan omdat ze een zeemeermin is heel goed zingen. Dit heeft vaak een betoverend effect, en mensen blijven altijd luisteren tot ze klaar is. Haar zingen kan alleen wel ongelukken veroorzaken, omdat mensen niet meer opletten wat ze aan het doen zijn. Als zoiets gebeurd vind Waverly het heel erg, en zit ze er best lang mee. In tegenstelling tot de verhalen over zeemeerminnen, waar het altijd moordlustige wezens zijn, is Waverly het tegenovergestelde. Ze houd niet van gevechten en al zeker niet van moorden. Wel moet ze, als het volle maan is goed opletten omdat ze toch nog een kant heeft die best wraaklustig is. Als er dan iets gebeurd wat haar woede opwekt zal ze wraak willen. Meestal kan ze zich daarna niet meer herinneren wat ze heeft gedaan, en is de nacht een grote wazige vlek voor haar als ze eraan terug denkt.
✔ Likes: The sea ;; Swimming ;; Water ;; Swimming pools ;; Traveling ;; Meeting new people ;; Stories ;; Greek mythology ;; Singing ;; Summer ;;
✔ Uiterlijk: Waverly is een hele knappe verschijning. Ze heeft vrij lang bruin haar, en hazelbruine ogen. Ze heeft een lief en zacht gezicht, en ze is van gemiddelde lengte, maar dan wat meer tegen de lange kant aan. Ze is 1.75 meter lang. Ze heeft een wat getinte zachte huid. Haar stijl is erg meisjesachtig en fleurig. Omdat ze heel haar leven in zuidelijke landen heeft gewoond, waar het warm is, is haar kledingstijl ook zo. Ze heeft wel winterkleren, maar niet veel. Ze houd ook niet zo van winter en herfst, omdat het dan weer kouder begint te worden. Ze draagt veel rokjes en jurkjes, maar ook wel spijkerbroeken. Toch zul je in haar kast meer rokjes en jurkjes tegenkomen. Ze heeft heel veel bikini's, aangezien ze graag naar het strand gaat. In haar meermin vorm veranderen haar benen in een lange staart. Die staart is ongeveer 2 meter lang, en met staart is ze een stuk langer dan zonder. Wat er precies met haar kleren gebeurd is niet duidelijk, wel heeft ze die nog aan als ze weer terug veranderd. Haar haren gaan automatisch los als ze ze in een staart of vlecht had als ze een staart krijgt. Ook de kleding op haar bovenlichaam verdwijnt en maakt plaats voor een soort schubben bikinitop. Deze kan ze echter niet afhalen, het is als het ware organisch, ook al ziet dat er niet zo uit. Haar huid blijft behalve haar staart en soort bikinitop normaal. Hij is nog even zacht als normaal. Haar staart en rop hebben allebei een goud/oranje achtige kleur. Ze wordt alleen zoals sommige zeemeerminnen/sirens niet kwaadaardig, en krijgt vlijmscherpe tanden. Ze blijft gewoon zichzelf.
Staart en top X Top (niet de goede faceclaim, maar het voorbeeld klopt wel)
Mermaid Physiology Waverly kan in een zeemeermin veranderen. Ze verandert bij aanraking van water in een zeemeermin. Haar haar hangt dan automatisch los en haar kleren verdwijnen en ze krijgt een soort bikinitop die aan haar vast zit, en haar benen maken plaats voor een staart. Vroeger veranderde ze bij iedere aanraking van water in een zeemeermin. Dus ook als het regende, of als ze onder de douche of in bad ging. Inmiddels heeft ze uitgevonden hoe het moet, en kan ze dus tegen regen. Maar iedere keer als ze gaat zwemmen verandert ze nog in een zeemeermin, omdat ze dat niet kan controleren. Ze kan dus nooit gaan zwemmen zonder in een zeemeermin te veranderen. Doordat ze een zeemeermin is kan ze onder water ook gewoon ademen. Ze hoeft niet af en toe naar boven om lucht te happen, en ze kan ook praten onderwater. Ze kan alleen niet zoals sommigen zullen denken met vissen praten. Doordat ze onder water kan ademen en ze een zeemeermin is heeft ze ook een grotere longcapaciteit. Ook kan ze onder water gewoon zonder moeite zien en horen. Ook hoort ze heel goed wat er boven water gebeurd. Omdat ze een zeemeermin is, heeft ze betere zintuigen dan mensen. Ze kan beter horen, zien, ruiken, proeven en heeft een betere tast. Dit is in het water nog veel beter. Ze kan bijvoorbeeld ook tegen chloor of het zout van de zee. Als zeemeermin kan ze op zeer hoge snelheid zwemmen. Dit is niet gewoon snel, dit kan tot 250 km/h gaan. Doordat ze dit kan, heeft ze de wereld rond kunnen reizen omdat ze overal snel was. Het is echter alleen in het water dat ze zo snel is, uit het water kan ze dit niet. Als ze gewond is, kan ze zichzelf helen met water, maar dit moet wel zeewater zijn, anders werkt het niet. Als ze in haar meermin vorm gewond is, zal je dit ook zien in haar menselijke vorm. Haar tranen kunnen mensen helen, dit gebeurt als de tranen op iemand vallen en in de huid trekken. Ze kan zichzelf niet helen met haar eigen tranen, maar dat kan ze met zeewater. Als zeemeermin krijgt ze automatisch meer aandacht van de jongens, zonder dat ze het expres doet. Dit kan best irritant zijn, omdat ze bijna altijd wordt nagefloten. Als ze flirt heeft ze jongens binnen een paar minuten om haar vinger gewonden. Behalve als ze een mutatie hebben die dit tegen gaat. Meisjes voelen zich niet speciaal aangetrokken tot haar. Wel door haar persoonlijkheid maar niet door haar mutatie. Waverly heeft een mooie stem, en als ze zingt is het betoverend. Ze houdt ervan om te zingen, maar dit zorgt soms wel voor ongelukken. Dat is een nadeel, omdat ze zich dan heel schuldig voelt. Zoals in de Griekse mythes is ze niet een zeemeermin die mannen en schepen naar zich toe lokt om ze vervolgens te vermoorden of te laten zinken.
Hydrokinesis Als zeemeermin kan ze water manipuleren. Ze kan het naar haar wil laten bewegen, of uit de lucht laten verschijnen en verdubbelen. Ook kan ze het uit planten halen. Ook kan ze grotere hoeveelheden verplaatsen. Ze kan bijvoorbeeld de regen bewegen zodat het niet op haar valt, of golven creëren en bewegen. Ze kan andere dingen waar water in zit bewegen. Bijvoorbeeld frisdrank of zelfs komkommers. Verder kan ze het water als het ware laten groeien, waardoor de hoeveelheid bijvoorbeeld verdubbeld. Omdat ze al heel haar leven weet dat ze dit heeft is ze hierin op een hoog niveau. Ze kan het als een verdediging gebruiken, en ook als een aanvalsmiddel. Dat laatste zal ze alleen bijna niet doen, omdat dat niet in haar karakter ligt. Ze kan het water alleen niet laten veranderen in ijs, of ijs manipuleren. Ook kan ze het niet laten koken en verdampen.
Aerokinesis Dit is een mutatie die Waverly niet echt goed onder controle heeft. Wel een beetje, maar niet echt, en ze kent de kracht er ook niet van. Ze doet het bijvoorbeeld als ze heel gefrustreerd is, en kan dan storm creëren zonder dat ze het wil. Hier heeft ze dan geen controle over. Het is nog vrij nieuw voor haar, en ze heeft het nog niet echt geoefend. Dit gaat vaak in combinatie met haar hydrokinesis, waardoor er een storm gecreëerd wordt. Ze heeft sinds kort pas uitgevonden dat ze het kan, en heeft een uitbarsting gehad waardoor ze erachter kwam dat ze het kon. Hierna is ze het wel gaan oefenen maar is ze nog op een minimaal niveau. Ze kan lucht creëren, manipuleren en vormen in alle vormen. Dit gaat van een simpel briesje tot de kracht van een orkaan. Omdat lucht doorzichtig is, kunnen aanvallen hiervan niet gezien worden, maar wel gehoord. Maar door haar karakter zal ze niet gauw iemand aanvallen. Waverly kan Aero-telekinese gebruiken, door de lucht rondom een object te controleren. Zo kan ze objecten laten vliegen. Doordat ze de wind kan controleren, kan ze zorgen dat ze zich sneller kan bewegen door de wind te gebruiken om haar voort te duwen. Zo is ze niet alleen als zeemeermin in het water sneller, maar ook op het land. Ze kan alleen niet vliegen, omdat ze door haar meermin mutatie meer gebonden is aan de zee. Veel hoger dan een paar meter zal ze niet komen.
✔ Alias: Naia
✔ Geschiedenis: Ik ben geboren op Amorgos, dat is een Grieks eiland. Mijn vader, Stavros Ambrosio was Grieks, en mijn moeder, Teresa di Fontana, was Spaans. Dat maakt mij dus Grieks en Spaans neem ik aan? Ze vonden mijn moeders naam mooier denk ik, vandaar dat ik haar achternaam ook draag. Ik weet niet waarom ze dat hebben gedaan, maar ik vind het zelf ook mooier. Het past beter bij mijn mutatie, want Fontana betekent fontein. Maar, ik ben dus geboren op Amorgos. Ik had best wel een gelukkige kindertijd hoor. Ik groeide en groeide, en dan komt het punt waarop ik mijn staart kreeg. Vanaf dan werd het eigenlijk alleen maar beter, want ik hou ervan om een zeemeermin te zijn. Daarvoor was het misschien wel duidelijk voor mijn ouders dat ik een mutatie had, dat weet ik niet precies. Ze hebben het er nooit over gehad tot ik mijn staart kreeg. Mijn ouders zijn hele aardige mensen hoor. Ik weet alleen niet veel meer van mijn moeder, want die is overleden toen ik net tien was. En mijn vader heb ik nooit echt gekend, die is overleden toen ik twee was. Op wat voor manier is me nooit verteld. Ik had dus alleen een moeder. Ik kreeg dus mijn staart toen ik zeven was, waarom toen? Dat weet ik niet. Maar ik heb dingen gelezen dat zeemeerminnen hun staart pas op een bepaalde leeftijd krijgen. Ik raakte er al vrij snel aan gewend. Het onhandige was alleen dat ik iedere keer in een zeemeermin veranderde als ik water aanraakte. Dat werd door een rietje drinken dus. Pluspunt, ik hoefde nooit meer de afwas te doen. Ik ontwikkelde me niet alleen als zeemeermin, maar ook in mijn hydrokinesis. Zo kwam ik erachter dat ik supersnel kon zwemmen, en dat ik dus water kon manipuleren. Op school ging het allemaal goed hoor, het was natuurlijk ook basisschool. Ik vertelde tegen niemand dat ik een zeemeermin was, dat mocht niet van mijn ouders. Ik had wel vriendinnen, maar niet echt beste vriendinnen. Waarom weet ik niet. Verder had ik het wel leuk hoor. Ik kwam erachter dat ik ook best slim was, en dat ik op zich best goed kon leren. Ik kon ook al Italiaans, omdat we daar altijd vier weken op vakantie gingen in de zomervakantie. Ieder jaar naar een ander deel van Italië dat wel. Maar soms gingen we ook vaker in één jaar. Ik kon dus ook al vanaf jongs af aan Italiaans. Verder leerden we op school ook oud Grieks, wat ik heel interessant vond. Dat heb ik altijd gevonden, daarom kan ik het nu ook spreken. Op mijn tiende overleed mijn moeder helaas. Ze was al heel lang ziek, maar ze is toen toch gestorven. Het heeft niet echt heel veel impact op me gehad. Ik miste mijn moeder wel hoor. Ik heb haar dus relatief best kort gekend. Ze is gelukkig wel heel vredig overleden, in bed in haar slaap. De dag daarvoor had ik al afscheid genomen van haar. Mijn vader had ik nooit gekend, nooit echt tenminste. Daardoor was ik nu alleen op de wereld. Ik bleef nog een jaar op Amorgos wonen, tot ik mijn basisschool af had. Ik woonde bij een oom en tante van me, aardige mensen zijn dat. Zij wisten over mijn mutatie, daar had mijn moeder over verteld. Ook zij accepteerden het gewoon. Misschien had mijn moeder al helemaal voorbereid dat ik daar heen ging? Ik weet het niet, nu begin ik het me af te vragen. Maar toen ik mijn basisschool af had wou ik eigenlijk wel ergens ander naar toe. Ik was al vaker wezen zwemmen en ik vond het heerlijk om te reizen. Dus namen mijn oom en tante contact op met iemand die ik in Italië kende. Daar kon ik heen, aan zee natuurlijk. Bij een bed en breakfast waar we wel eens hadden gelogeerd. Mijn moeder kende de vrouw, en die was blij om mij bij haar te laten wonen, omdat ze zelf geen kinderen had. Afijn, daar ging ik heen met mijn spullen. Ik mocht altijd terugkomen bij mijn oom en tante gelukkig. Daar ging ik heen in de vakanties. De vrouw, Gabriella, was al vijftig, dus best oud. Toch werd ze een soort nieuwe tante/moeder van me. Ze is nooit echt een moeder geweest, maar wel een soort tante. Ik ging naar school in Palermo, waar ik woonde. De stad was toch wel weer wat anders dan Amorgos. Ik miste het wel hoor, ik hield heel erg van Amorgos. Als echte Griekse was ik natuurlijk ook overal in Griekenland geweest. Maar Gabriella wist hoeveel ik van reizen hield. Op mijn veertiende mocht ik voor het eerst zelf op reis. Daarvoor was ik zelf al wel eens een weekend geweest. Ik zwom gewoon ergens heen, en zorgde dat het geld in de desbetreffende plaats was, of Gabriella zorgde ervoor dat ik bij mensen kon logeren. Ik ben dus in mijn eentje best vaak weekenden of langer weg geweest. De scholen in Italië waren niet zo precies, dus als je een dag kwam maakte het niet uit. Ik heb wel baantjes gehad. Ik ben model geweest, dat was ik net voor ik hierheen kwam. Ook ben ik serveerster geweest, en ik heb in kledingwinkels gewerkt als verkoopster. Toen ik net veertien was ik inmiddels getraind in het niet laten verschijnen van mijn staart als het regende of als ik natgespoten werd door de sproeier of zoiets. Ik had het uitgevonden op mijn dertiende en op mijn veertiende had ik het wel onder controle. Alleen bij het zwemmen of in bad gaan kan ik het niet controleren, dus dan krijg ik altijd een staart. Daardoor heb ik altijd in mijn eentje gezwommen en nooit met vriendinnen. Toen ik dus op vakantie ging op mijn veertiende ging ik naar Griekenland. Het was maar één week, maar ik was wel helemaal in mijn eentje. Het ging best wel goed om eerlijk te zijn. Maar daarna had ik de smaak te pakken. Ik wou niet meer naar school. Dat was ook niet verlicht gelukkig. Inmiddels had ik ook Engels geleerd, wat ik nu ook goed kon. Dat was wel heel handig. Gabriella en mijn oom en tante vonden het goed, ik hoefde niet meer naar school als ik niet wou. En met de school was ook geregeld dat ik af en toe nog kwam. Ik was slim genoeg. Dus op mijn veertiende en driekwart ben ik officieel van school gegaan. Nou ja, van school in Italië. Ik vond school op zich wel leuk, dus toen had ik bedacht dat ik wou gaan reizen en dan in verschillende plaatsen naar school wou. Dat vonden mijn oom en tante prima. Ik woonde volgens de papieren bij hun, zij waren verantwoordelijk voor mij. Dus zo heb ik op verschillende plekken in Griekenland, Italië, Spanje en Portugal gewoond. Als het zomervakantie was ging ik altijd zelf op vakantie in het land waar ik dan was. Ik hield best wel van rondreizen met één koffertje. Backpacken is het niet, dat is veel te zwaar. Nee het was een koffertje en een rugzak. En dan niet een enorme rugzak zoals bij backpacken, nee gewoon Eastpak-formaat zeg maar. Ik bleef ongeveer vier maanden op dezelfde plek wonen en daar ging ik dan ook naar school. Ik woonde bij mensen in huis, of in een hotel of zoiets. Of in een bed en breakfast. Ik ben Gabriella ook vaak wezen opzoeken in de vakanties. Als ik niet in het land zelf op vakantie ging. Doordat ik zo vaak verhuisde heb ik nooit echt beste vriendinnen gevonden. Wel vriendinnen, maar niet beste vriendinnen. Dat was soms best eenzaam... Maar het was het waard, want ik ben dol op reizen. Ook had ik altijd een mythologie boek mee, waar ik dan in kon lezen. Het ging alleen mis op mijn zestiende, ongeveer vier maanden voordat ik werd opgehaald. Ik zou toen diezelfde week nog verhuizen, maar toen woonde ik ergens in Spanje. Ik heb trouwens altijd dicht bij zee, aan zee, of bij een meer gewoond. Iets waar ik kon zwemmen. Maar ik werd toen gevangen in een visnet. Ik was gewoon aan het zwemmen, en opeens kwam er zo'n groot net. Ik raakte verstrikt in het net, en gelukkig kon ik nog wel ademen. Toen ze me binnen haalde haalde ze me uit het net. De vissers. Geen aardige lui. Ik wou snel overboord springen maar ze lieten me niet gaan. Ik heb gesmeekt of ik weg mocht, maar een zeemeermin, dat was geld waard. Toen ze me sloegen ging het te ver. Ik werd boos. Het was ook nog bijna volle maan, dus ik was bijna op mijn sterkst. De golven werden heviger, en het begon te waaien. Ze lieten me nog steeds niet los, en de storm werd steeds heviger. Ik was niet echt meer te houden. Ik kwam erachter dat ik de storm veroorzaakte. Met mijn hydrokinese, en blijkbaar ook aerokinese. Uiteindelijk sloeg er een grote golf over het schip en kon ik me losrukken en overboord springen. De mannen hebben het wel overleefd, want het schip sloeg niet om. Maar ik voelde me niet zo goed dat ik een storm had veroorzaakt. Wel had ik mijn derde mutatie ontdekt, aerokinese. Ik moest nog wel een beetje bijkomen naar de schok, maar ik verhuisde gewoon die week nog, nu terug naar Amorgos. Het is maar goed dat ik daarheen verhuisde, want na drie maanden werd ik opgehaald om naar Genosha te gaan. Ik ben ook nog in een vakantie nog een keer langs geweest bij Gabriella dus toen ik werd opgehaald kon ik gelukkig weg zonder eerst nog naar Italië te moeten. Ook kon ik mijn oom en tante toen normaal gedag zeggen. Maar na drie maanden stonden er dus opeens twee mensen voor de deur. Naja, mensen, mutanten om precies te zijn. Of ik mee ging naar de mutantenschool. Eerst twijfelde ik, zo kon ik niet meer rondreizen. Maar iets in mij had wel behoefte aan een vaste woonplaats voor de komende jaren, en ik zou daar mutanten ontmoeten die me zouden begrijpen. Ik heb heel mijn leven zonder problemen tussen de mensen gewoond, maar het gaf toch ergens een gevoel van eenzaamheid merkte ik nu ik erover nadacht. Jamie, aardige man is dat, en Valentina bleken heel aardig te zijn. Zij is Italiaans dus dat was meteen een goed bindingsmiddel aangezien ik ook goed Italiaans kan, en omdat praktisch half Italiaans ben ik er bij elkaar lang heb gewoond. En na de nodige uitleg van die twee ben ik mee gegaan. Nadat ik gedag heb gezegd aan mijn oom en tante, en via videochat aan Gabriella. Gelukkig is Genosha een eiland, dus is er zee waar ik kan zwemmen, en een zwembad.
Faceclaim: Behati Prinsloo
Laatst aangepast door Waverly di Fontana op vr aug 14, 2015 9:24 pm; in totaal 2 keer bewerkt