Onderwerp: Re: Meet and greet [Kellin] zo aug 30, 2015 9:32 pm
Kellin Goodwin
Oliver Marron - Tag - Notes
Kellin had niet meteen verwacht om een antwoord te krijgen op zijn vraag maar toch kreeg hij die. Zo vertelde de andere dat er niemand op hem aan het wachten was en dat hij ook geen andere plek had om heen te gaan. Het klonk hem allemaal zeer bekend. Kellin moest toegeven dat hij soms wel eens vergat dat andere mutanten ook niet in de makkelijkste omstandigheden moesten leven en dat ze ook te kampen hadden met ieders hun eigen problemen. Bijna niemand zijn leven was helemaal geweldig. Ergens wilde hij wat reageren op wat de andere net had verteld maar hij wist niet goed wat hij zou kunnen zeggen. Het beste leek hem dan ook om gewoon te zwijgen. Wel knikten hij even om te laten merken dat hij zijn reden begreep. Al was dat vast in grote lijnen uitgelegd. Zwijgen was dus beter dan iets zeggen waar dat hij achteraf spijt van zou hebben omdat het de verkeerde woorden waren. Zijn social skills waren niet altijd even goed. Hij kon normale gesprekken voeren en daar verder op in gaan, maar gesprekken voeren op emotioneel vlak was niet één van de sterkste punten.
Op zijn beurt vroeg Oliver een meer persoonlijke vraag, als je het zo kon noemen. Door zijn eigen vraag van eerder zou Kellin die maar gewoon beantwoorden. Het was sowieso niet de eerste keer, en hij begreep de nieuwsgierigheid van anderen ook wel. Moest hij in de ander zijn schoenen hebben gestaan zou hij vast dezelfde vragen stellen ook omdat hij nieuwsgierig was. Het was nu eenmaal niet je alledaagse mutatie. Kellin knikten dan ook even kort. ‘Dat klopt,’ bevestigde de jongen. Als je erop zou letten zou je zien dat de kieuwen bij iedere ademhaling ook effectief bewogen, ze waren dus eigenlijk continu in bewegen. ‘Maar het blijven wel ja, kieuwen dus ik kan niet voortdurend leven op gewoon lucht,’ zei hij nadien schouder ophalend. Dat was in zijn ogen het grootste nadeel aan zijn mutatie. Terwijl dat zijn uiterlijke veranderingen maar bijzaak waren zorgde zijn nood voor water echt dat heel zijn leven aangepast moest worden. Het maakten alles zeker niet gemakkelijker, al had ook zijn huid regelmatig vocht nodig om niet te gaan uitdrogen.
Onderwerp: Re: Meet and greet [Kellin] zo aug 30, 2015 9:49 pm
Oliver Marron
Meet and greet
♦ ♦ ♦
Het was een opluchting voor Oliver dat Kellin niet verder doorvroeg op hetgeen hij net verteld had over zijn leven –of eigenlijk geen leven- buiten dit eiland. Het viel Oliver op dat Kellin verdacht goed begreep wat zijn grenzen waren, waarover hij kon doorvragen en waarover niet. Misschien dat hij er ooit over zou vertellen, maar in ieder geval niet nu. Hij zou Kellin dan eerst stukken beter moeten kennen en vertrouwen. Zijn houding in de zetel werd meegaande het gesprek steeds ontspannender.
‘Maar het blijven wel ja, kieuwen dus ik kan niet voortdurend leven op gewoon lucht,’ De jongen haalde zijn schouders op terwijl hij dat zei en Oliver hield zijn hoofd niet begrijpend een beetje schuin. ”Kan je dan niet beter water opzoeken nu?” Ergens in Olivers stem klonk oprecht bezorgdheid. ”Of nadat je gedaan hebt met eten?” Olivers ogen richtten zich opnieuw naar de klok boven de deur. Het was al bijna 13u en de meeste studenten zouden wel stilaan gedaan hebben met eten en de kantine zou een stuk rustiger zijn voor Kellin zodat hij op zijn gemak zou kunnen eten. ”Ik vind het wel mooi trouwens.” en hij gebaarde een beetje onwennig naar het lichaam van de blauwe jongen. Mooi was niet echt het woord wat Oliver bedoelde, hij bedoelde eerder dat hij de mutatie van de jongen fascinerend vond, iets interessants en uniek vond, iets om trots op te zijn en zich niet voor te schamen. Maar hoe hij dat moest overbrengen via woorden wist Oliver niet, dus hij had het maar mooi genoemd. Hopelijk begreep Kellin hetgeen hij bedoelde.
Onderwerp: Re: Meet and greet [Kellin] zo aug 30, 2015 10:17 pm
Kellin Goodwin
Oliver leek zich zorgen te maken omwille zijn nood aan water. ‘Geen zorgen voor nu is het goed, het gaat zeker nog wel even zonder,’ verzekerde hij de andere persoon. Hij liep al jaren zo rond en was zijn eigen lichaam genoeg gewoon om te weten wanneer het echt weer eens tijd was om het water in te duiken. Hij kende zijn eigen limieten en wist ook wanneer dat hij zeker moest oppassen. ‘Sowieso heb ik een speciaal apparaat dat me voorziet van het water dat ik nodig heb als ik voor een langere tijd weg zou zijn,’ zei hij er maar meteen bij. Sowieso moest hij maar naar zijn kamer gaan wilde hij water hebben of het zwembad, dat was ook in de buurt. Ach, het was hem nog nooit overkomen dat hij stikte door een te kort aan water. Toch niet op het eiland. De eerste jaren, wanneer dat zijn mutatie ineens besloot in te treden had hij soms wel gehad dat hij ademproblemen kreeg. De woorden nadien waren niet degene die hij verwacht had. Dat had hij helemaal niet verwacht. Of misschien vatten hij het weer verkeerd op. Of niet. ‘Uhm bedankt?’ sprak hij dan wat twijfelend. Nee, het was een compliment, op welke manier je het ook zou op vatten of waar dat Oliver het precies over had, het was een compliment dus daar moest je eigenlijk niet zo over twijfelen.
Onderwerp: Re: Meet and greet [Kellin] zo aug 30, 2015 11:37 pm
Oliver Marron
Meet and greet
♦ ♦ ♦
Het was een kleine opluchting om te horen dat de jongen nog wel even zonder water zou kunnen. ‘Sowieso heb ik een speciaal apparaat dat me voorziet van het water dat ik nodig heb als ik voor een langere tijd weg zou zijn,’ Het apparaat waarover hij het had kon Oliver zich niet voor de geest halen. Hij stelde het zich voor als een enorme bokaal met water rondom het hoofd van de jongen. Kort schudde hij met zijn hoofd om het beeld van zijn netvlies af te krijgen. Neen, dat zag er maar vreemd uit, het zou zeker en vast iets gesofisticeerder zijn. Misschien zou er ook wel iets bestaan wat hem zou helpen met zijn mutatie. Een soort van pak waardoor hij anderen wel zou kunnen aanraken, of een pilletje waardoor de pijn in zijn hoofd zou verdwijnen. Hij zuchte zachtjes en begon stilaan te hunkeren naar de fles whiskey die op de lavabo in zijn kamer stond. Alcohol was het enige wat de pijn onder 'controle' kon houden, maar het doen verdwijnen kon het niet.
De jongen leek niet goed te weten hoe te reageren op hetgeen Oliver zei, maar dat nam hij hem niet kwalijk, Oliver had datzelfde probleem ook zo vaak aan de hand. ‘Uhm bedankt?’ Kort keek hij de jongen in zijn vreemde ogen en knipperde langzaam als bevestiging. "Graag gedaan." Oliver verzette zich kort in de zetel, zijn spieren begonnen te branden en hij zou graag wat energie gaan kwijtspelen op zijn kamer en de fles whiskey aan zijn lippen zetten. "Ik ga dadelijk naar mijn kamer." Oliver voelde hoe de pijn in zijn lichaam langzaam toenam en wist dat hij het niet meer te lang moest rekken. De kans op uitbarstingen werd dan des te groter. Zijn felblauwe ogen liet hij vallen op de gsm van de jongen die nog steeds op het tafeltje voor hem lag. "Ik heb er ook een." Bracht hij uit als subtiele hint naar het feit dat ze nog wel contact konden houden. Of Kellin daarop in zou gaan, dat was zijn keuze en Oliver zou hem niet scheef bekijken als hij het verzoek afwees.
Onderwerp: Re: Meet and greet [Kellin] ma aug 31, 2015 12:37 am
Kellin Goodwin
Kellin vond het niet geheel erg dat de jongen zei dat hij maar eens naar zijn kamer zou gaan. Dat zou hem de kans namelijk geven om eens naar beneden te gaan en wat te gaan eten. Zijn maag begon namelijk echt vervelend aan te voelen gewoon omdat hij alweer een tijd niks had gegeten. Het meeste volk ging vast wel weg zijn en de rust zou zijn terug gekeerd. Zij die het meest lawaaierig waren zouden al zeker gedaan hebben. Misschien dat er net wat minder keuzen zou zijn omdat een deel al op kon zijn, er was vast nog wel genoeg. ‘Dan zie ik je hier vast nog wel eens,’ zei hij tegen Oliver. Het eiland was groot maar ze zagen elkaar vast nog wel eens. Wanneer dat de andere melde dat hij ook een gsm had wierp Kellin een blik van zijn gsm naar de jongen en weer terug. ‘Ow ja, ik zou mijn nummer kunnen geven,’ zei Kellin terwijl hij haast meteen recht sprong om zijn gsm erbij te nemen. Uiteraard wist hij zijn nummer nog niet uit zijn hoofd, ook omdat hij er nog niet echt naar gekeken had. Wat hij wel wist was dat hij ergens op zijn gsm zijn nummer zou moeten vinden, het was enkel even zoeken waar het stond. Het meest logische leek hem dat het tussen zijn contacten ergens stond want dat was nu eenmaal waar de nummer stonden. Na even te hebben gezicht vond hij dan ook de nummer die aan hem toe behoorde en tevens de enige was die er nog maar in stond. Zijn gsm hield hij naar Oliver toe gericht zodat de jongen zijn nummer zou kunnen zien en misschien al in zijn eigen gsm kon zetten. Als hij die niet bij hadden moest echt maar even ergens worden op geschreven.
Onderwerp: Re: Meet and greet [Kellin] ma aug 31, 2015 12:52 am
Oliver Marron
Meet and greet
♦ ♦ ♦
‘Dan zie ik je hier vast nog wel eens,’ Oliver knikte langzaam en trok een van zijn mondhoeken scheef omhoog. Zijn intentie was om zo een glimlachje te forceren, maar het zag er eerder nors uit dn oprecht vriendelijk. Maar hij deed zijn best, again. "Ja dat zal wel." Oliver was blij dat het gesprek, waar hij eerst zo voor had zitten stressen, goed was afgelopen.
De bruuske manier waarop Kellin rechtsprong en bijna naar zijn gsm op het tafeltje toe dook, schrok Oliver en even ging er een schok door zijn lichaam. Maar hij wist dat Kellin het goed bedoelde, hij had zich het hele gesprek op afstand gehouden en Oliver zag dit niet als een bedreiging. Toen de jongen opeens zijn gsm kort voor zijn gezicht hield deinsde hij toch heel even aarzelend terug. Met zijn door dringende ogen keek hij Kellin aan en kneep zijn ogen een beetje dicht. Na even zijn blik te hebben vastgehouden keek hij naar het schermpje van de gsm en las het nummer tweemaal. "Ik heb het." Met zijn rechterwijsvinger tikte Oliver tegen zijn hoofd als teken dat hij het had onthouden.
Heel langzaam kwam hij overeind en snoof zachtjes. De plaats waar Kellin stond was de enige doorweg richting de deur. Aarzelend maakte Oliver een beweging naar voor maar stopte vrijwel meteen, zijn hand bracht hij ditmaal naar de achterkant van zijn hoofd en krabde even. "Ik ga dan maar." Mompelde hij en keek Kellin voor een laatste keer aan. Een minuscuul glimlachje sierde zijn lippen voor hij behendig over de zetel sprong om niet op het smalle paadje langs Kellin te moeten passeren. "Eet smakelijk." Riep hij hem nog toe zonder om te kijken terwijl hij de deur van de living uitliep, richting zijn kamer.