INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel

[AC] You scared me ... rare. [Dario]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Dario Pedrosa
Dario Pedrosa
Class 3
Aantal berichten : 240

Character Profile
Alias: Arachne
Occupation:
[AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptyvr jan 15, 2016 10:24 pm

Cerberus

Heel de situatie was gelukkige veranderd. Er lag niemand dood op de grond, er waren geen verdere verwondingen bij gekomen en ze waren niet meer vijandig. Het was slim gezien om de aardige kant van hem naar boven te laten gekomen. Dario was dan gewoon aardig en zou nog geen vlieg kwaad doen. Als het moest zou hij het wel voor elkaar krijgen om medelijden op te wekken om of ervoor te zorgen dat de vijandigheid zou stoppen. Dat was ook wat gebeurde en dat dat de situatie had doen veranderen.
Automatisch had Dario gezegd dat hij niet gek was omdat het zo wel kon over komen. Hij was er zeker van dat niet iedereen dacht dat het een mutatie van hem was. Veel mensen zouden kunnen denken dat hij psychisch gewoon niet in orde was en dat hij stemmen hoorden in zijn hoofd die er niet waren. Die mensen zouden hem dan bestempelen als gek en dat was hij niet. Dat wilde Dario ook helemaal niet zijn. Daarbij had ze zelf al gezegd dat ze ziek was. Niet direct tegen hem, maar dan nog. ‘Goed, dat is goed,’ zei Dario opgelucht. Ze begreep dus dat hij niet gewon stemmen hoorden, maar dat die er ook effectief waren. Het was niet altijd simpel, en dan vooral voor de omstanders want die konden nooit weten wie ze precies tegen kwamen. Alle drie waren ze ook zo verschillend.

Dario haalde zijn schouders op wanneer dat ze zei dat het druk was daarboven en hij opende zijn mond al op wat te zeggen, maar zweeg bij haar volgende woorden. Wacht. Had ze iets soortgelijks, maar had ze er wel last van? Zo kwam het over. Wat verward keer hij haar dan ook aan terwijl hij de juiste woorden probeerde te vinden. ‘Ik heb er-,’ maar toen zweeg hij weer. Misschien dat ze het wel leuk vond om eindelijk iemand hebben met wie ze wat deelden. Als Dario dan ging zeggen dat het bij hem niet zo was verloor ze die connectie weer meteen. Maar hij wilde dan ook weer niet liegen. ‘Ja nee, het is er inderdaad druk. Een hoofd delen met drie is niet altijd makkelijk,’ besloot hij dan te zeggen met een kleine glimlach. Dario deed het om goed te doen, dat mocht hij niet vergeten. ’Wat krijgen we hier, jij liegen? Eindelijk krijg je eens wat ballen aan je lichaam,’ klonk er in zijn hoofd en meteen sloeg hij zijn ogen even neer naar de grond. Eigenlijk wilde hij er simpel weg op reageren, maar dat deed hij niet. Dan zou hij weer liggen spreken tegen stemmen die dat het meisje niet zou kunnen horen. Snel keek hij dan ook weer op om het niet te laten opvallen.

Voor Dario was het werkelijk een ware verlossing wanneer dat er iets gebeurde waardoor zijn mutatie vermoedelijk weer gewoon zijn werk begon te doen. De wonden op zijn hand verdween en daarmee ook de pijn. Op dat moment kon hij niet anders dan even opgelucht adem halen. Als je voor een lange tijd geen pijn meer hebt ervaren was het niet aangenaam. Om verder niet meteen te laten tonen dat hij weer helemaal in orde was liet hij het verband er maar gewoon op hangen.
Omdat het zo aardig was zei Dario namens zijn andere kant sorry, al was het inderdaad wel beide partijen. Zelf zei ze dat ze niet altijd meegaand was en dat het daarom zo was afgelopen. ‘Als het een troost mag zijn, ik heb denk ik zowat iedere karaktereigenschap wel in me,’ zei Dario en het was wel waar. Hij beschikte vast wel over al de algemene karaktereigenschappen die er echt bovenuit staken bij mensen.
Door heel de situatie was het eigenlijk niet in hem opgekomen dat hij geen idee had tegen wie hij precies aan het spreken was. Het was niet eens in hem op gekomen om het te vragen dus keek hij ook verward wanneer ze haar naam zei. Bij hem drong het niet meteen door dat het een naam was, maar het duurde niet lang voor het het begreep. ‘Dario,’ en hij stak zijn hand uit, maar die trok hij al snel weer weg. ‘Sorry,’ sprak hij dan ook al zou ze misschien niet begrijpen waarom hij zich verontschuldigde. Het was gewoon zo dat Allison geen vrije hand had waarmee ze de zijne zou kunnen schudden. Dat terwijl die van hem weer in orde waren.

We keep each other alive

Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptyzo jan 17, 2016 1:16 pm

Argent,

We protect those, who cannot protect themselves.

Als Allison één ding had geleerd van deze school was het wel dat je de dingen niet mocht opvatten dan hoe ze er op het eerste zich uit zagen. Ze had hier al zoveel gezien, ze had al zoveel in het algemeen in haar leven gezien dat je nooit iets meteen kon aannemen zoals het eruit zag. Dus nee, ze wilde de jongen voor haar niet meteen beoordelen en toch was dat exact wat er was gebeurd. Ze had van de eerste keer aangenomen dat hij kwaad in zich had zonder er eerst even over na te denken of er iets veel diepers achter lag, een mutatie bevoordeeld die dit soort gedag stookte. Maar het was ook meteen de situatie die zo bekend en normaal was voor Allison, een Argent situatie waarin ze meteen in alle staten van paraatheid zou moeten zijn. Dus het was een normaal instinctieve actie van haar kant geweest. Het was een deeltje van haar die waarschijnlijk nooit meer zou verdwijnen, die altijd naar het oppervlak zou komen als er zich een dergelijke situatie zou voordoen waarin ze zichzelf zou moeten beschermen en verdedigen. De logische verklaring voor deze situatie kwam immers te laat, Allison was al gewond en het kwaad was al geschied.

De jongen leek opgelucht door haar bevestiging, dat ze hem echt oprecht geloofde over de stemmen. Zijn opluchting zorgde ervoor dat ze van zichzelf ook wat meer geen ontspannen, met een rustige kalme blik in haar ogen. Het enige wat haar alert hier was de kloppende pijn in haar ene hand, het bloed dat zich een weg door haar gebroken pink worstelde en de prikkende pijn van de wonden in haar andere hand. Dat was het enige wat haar waarschuwde dat alles net zo snel weer uit de hand kon lopen. Dat deze versie van de jongen kon veranderen naar de andere versie … of de derde versie en geen idee hoe goed die was.

Tegen hem zeggen dat ze het gevoel voor een deeltje misschien kende zorgde ervoor dat hij haar verward aan keek. Hij was duidelijk op zoek naar woorden dus Allison begon niet uit te leggen hoe het was om de levens van mensen overal op de wereld voor haar ogen te zien. Het was anders dan wat hij mee maakte. Hij had drie levens in zijn hoofd, constant. Allison kon er duizenden hebben maar ze kon het sturen, ze had er voor zeventig procent controle over. Zeventig procent was helaas geen honderd procent en dat zorgde ervoor dat Allison het gevoel kende, de constante druk van beelden en woorden van andere mensen. Haar nachten zouden altijd hel blijven, net als alle ontspannen toestanden van haar lichaam waarin haar clairvoyance meteen de alertheid over nam. Dus Allison had zich weten aan te passen door constant wakker en alert te blijven, het was de enige manier om die zeventig procent stand te laten houden. Helaas kon ze niet voor eeuwig wakker blijven. Hij wilde iets zeggen maar zweeg, daarna corrigeerde hij zich precies en zei iets anders. Niet altijd gemakkelijk … dat kon het zeker niet zijn. ‘Maar je bent nooit alleen.’ Zei ze zachtjes. Dat gevoel kende ze ook, als ze alleen was en ze wilde dat niet dan ging ze altijd op zoek naar andere mensen, verhalen om haar minder alleen te laten voelen. ‘Als ik alleen ben,’ ze zweeg en keek bedenkelijk naar één van de stoffige zetels. ‘Laten we zeggen dat ik ook het gezelschap van andere mensen kan opzoeken.’ Ze tikte tegen haar hoofd ter verduidelijking alvorens ze hem aan keek. ‘Al kan ik wel alleen zijn als ik dat wil, zo werkt het voor jou vast niet.’ Glimlachte ze vriendelijke.

Ze liet haar blik terug afdrijven naar haar handen, de ene zorgvuldig gespalkt en de ander dik ingepakt, dat zei genoeg over hoe vaak ze zichzelf al had moeten verzorgen, of in ieder geval over het feit dat ze wist hoe het moest. Ze was ervoor getraind. Bij hem was er duidelijk de opluchting, wat voor haar duidelijk maakte dat de pijn niet meer voelbaar was nu ze zijn mutatie uit haar lichaam had geduwd. Goed, dat was goed, ondanks dat ze zelf nog teveel pijn had. Zijn sorry, deed haar enkel zachtjes knikken waarna ze luisterde naar zijn volgende woorden. Ze grinnikte zachtjes en fronste kort haar wenkbrauwen. ‘Maar waarschijnlijk niet allemaal in de juiste combinatie of volgorde.’ Glimlachte ze zachtjes. Hij had er waarschijnlijk ook geen controle over … anders zou eerder niet gebeurd zijn. Toen hij zich voorstelde als Dario en zijn hand naar haar uit stak keek ze een beetje mistroostig naar haar eigen handen waarna meteen een excuus kwam van zijn kant. ‘Het is geen probleem, ik ben het,’ ze zweeg en keek kort naar haar handen. ‘Gewoon.’ Ging ze uiteindelijk verder. Ze kende pijn, ze wist hoe ze ermee om moest gaan, dus het was niet zo’n gigantisch probleem, al had ze liever geen pijn gehad…
© LOUIS!
Dario Pedrosa
Dario Pedrosa
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptydo feb 25, 2016 9:56 pm

Cerberus

Dario begreep niet alles van wat het meisje zei, maar hij besloot het te laten voor wat het was. De verwarde blik had geen verduidelijking uitgelokt en hij voelde zich niet in de juiste positie om te vragen wat ze precies bedoelde. Het ging vervolgens over het feit dat hij zijn hoofd moest delen. Dat het er druk was en dat ontkende hij niet, maar je zou hem niet horen zeggen dat het erg was.
Het meisje begon te vertellen hoe dat zij wel alleen kon zijn als ze dat wilde. Hoe ze gezelschap kon zoeken wanneer dat ze het zelf wilde. Dario zou eerlijk gezegd niet alleen willen zijn, dat deel van hem toch niet. Hij kon zich niet herinneren wanneer hij voor het laatst echt alleen was. De twee andere waren er voor zover hij wist altijd geweest. Het was ook moeilijk te zeggen wie er eerst was. In ieder geval, moesten de twee andere ineens weg vallen...dan wist Dario niet wat hij moest doen. Waarschijnlijk in paniek schieten en niet kunnen leven met zichzelf. Als je nooit alleen bent geweest, dan kon je gewoon niet alleen zijn. Sowieso dat Dario iemand zou zijn dan die niet alleen kan zijn. ‘Dat is waar,’ bekende Dario echter. Alle drie dachten ze er wel eens over na hoe het zou zijn om alleen te zijn, maar ze kwamen altijd tot dezelfde conclusie; dat wilde ze niet. Ze keken voor elkaar uit en de aanwezigheid was geruststellend.
Natuurlijk waren er momenten dat ze alleen wilde zijn, maar daar moesten ze zich maar overheen zetten. Het was niet dat ze zich gegeneerd zouden voelen om iets persoonlijk te doen. Voor hem was het toch alsof dat het zo hoorden. Het was zoals ademen; dat was ook iets dat je normaal vond. ‘Maar we houden elkaar in evenwicht. Ik zou bijvoorbeeld nooit voor mezelf durven opkomen,’ zei de jongen en het was wel de waarheid. De negatieve kanten van de één werden opgevuld door een ander en zo was het altijd. Het zorgde eigenlijk voor een zeer goed evenwicht.
‘Ik denk eigenlijk dat het voor jullie omstanders moeilijker is dan voor mij,’ vervolgde hij bedenkelijk. Dario zou het niet erg vinden om bijvoorbeeld iemand te knuffelen wetend dat twee andere er eigenlijk ook bij waren. De andere persoon kon het juist zeer vervelend vinden. Die kon misschien het gevoel hebben dat ze met twee andere onbekende aan het knuffelen was.

Het was geen leugen wanneer dat Dario had verteld dat hij vast iedere karaktereigenschap had. Wel natuurlijk niet allemaal even duidelijk, maar iedere kant verschilde zeer hard van elkaar. Ze waren alle drie volledig anders en dat botste soms wel, maar dat was normaal. Het kwam altijd wel goed, dat moest wel. Echt een zware ruzie hadden ze nog nooit gehad. Dario wist ook niet hoe het zou zijn als dat echt gebeurde. Het was niet dat ze even weg konden gaan om het later uit te praten.
Wat het meisje zei was dus ook waar, de karaktereigenschappen waren soms niet altijd in de goede combinatie. ‘Nee inderdaad, dat had je vast zonet wel gemerkt,’ zei hij met een kleine onzekere glimlach. Zijn handen trok hij ondertussen terug in de mouwen van de trui die hij droeg. Ergens voelde hij zich nog steeds ongemakkelijk door wat er was gebeurd. Hij voelde zich ook wel medeplichtig. Niet dat hij wat had kunnen doen. Langs de andere kant was hij ook gebruikt want zodra het helemaal verkeerd ging mocht hij het gaan oplossen.
Om het allemaal minder erg te maken had hij besloten zich voor te stellen, maar natuurlijk kon het meisje, dat zich Allison noemde, zijn uitgestoken hand niet schudden. Dario verontschuldigde zich, maar het antwoord dat hij terug kreeg had hij niet meteen verwacht. Verward keek hij naar haar gezicht. ‘Hoezo ben je het gewoon?’ vroeg hij. Was ze soms de pijn gewoon? Dat zou erg zijn. Niemand hoorde pijn gewoon te zijn.

We keep each other alive

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptyzo feb 28, 2016 10:55 am

Argent,

Het moest iets helemaal anders zijn voor hem dan het was voor haar. Hij was … waarschijnlijk opgegroeid met de constante aanwezigheid van de stemmen, de andere personen, in zijn hoofd. En net als zij was opgegroeid in een milieu vol wapens en geweld kon ze zich het niet voorstellen om zonder te moeten leven. Dat was het voor hem ongetwijfeld ook, hij zou niet zonder de anderen kunnen want hij had het ook gewoon nooit anders geweten. Maar er was een verschil, Allison kon een wapen aan de kant leggen, hij kon dat niet. Al wist ze niet hoe het er precies aan toe ging maar er was waarschijnlijk geen knopje in zijn hoofd die bepaalde wiens beurt het nu was om zijn lichaam te vertegenwoordigen. En dat maakte alles wat er net gebeurd was zoveel onredelijker, Allison nam de fout bijna automatisch op zich, ze had alerter moeten zijn en conclusies moeten trekken hebben uit het beeld dat hij schetste. Het was iets typisch Argent-alike om niet over zich heen te laten walsen zoals anderen misschien zouden doen. Net als het voor die persoonlijkheid niet typisch was om gewoon te staan en niets te doen. Dus ze hadden beide hun punt, jammer genoeg was daar bloed en geweld bij komen kijken.

Toen hij opmerkte dat ze elkaar in evenwicht hielden knikte ze langzaam instemmend. ‘Dat maakt wie je bent.’ Ze glimlachte zwak, accepteerde het feit dat hij uitlegde hoe hij in elkaar zat zodat ze er zelf op voorbereidt was als het weer misschien mis zou lopen. Al zou ze een hele andere aanpak hebben dan eerder, ze zou niet aanval, ze zou kortweg … zelfverdediging als wapen nemen, als het weer op een confrontatie zou uitdraaien. Ze wist nu tenminste al hoe twee van de drie in elkaar zaten, dan restte er nog enkel eentje. Toen hij opmerkte dat het voor omstaanders moeilijker was werd de glimlach een beetje breder, ze haalde haar schouders op. ‘Eerder verwarrend denk ik.’ Antwoordde ze hem eerlijk, terug denkend aan net. ‘Ik denk niet zozeer dat het lastig is voor omstaanders als ze weten wat het inhoudt, ik ben denk ik de verkeerde kant van jou tegengekomene en dat was,’ ze zweeg en hield haar handen kort op. ‘Nouja, ik moet het niet uitleggen.’ Zei ze met een blik naar haar eigen handen. ‘Heb je er controle over?’ Vroeg ze dan wat voorzichtiger. ‘Of is de ene nu eenmaal dominanter dan de andere? Als ik dat mag vragen tenminste.’ Ze glimlachte voorzichtig, ietwat bemoedigend. Ze hoefde geen antwoorden op haar vragen te krijgen. Ze wilde hem enkel leren begrijpen, leren kennen.

Dario was nog steeds niet honderd procent zeker hoe hij zich moest gedragen in deze situatie. Ze wist als niemand anders de signalen van onzekerheid te herkennen, mede dankzij Oliver. Hij trok zijn handen wat weg in zijn ogen en probeerde oogcontact tot het minimum te houden. Allison had er geen last van, ze kon ermee omgaan en ze deed er alles aan om haar uitstraling zo kalm en zelfzeker mogelijk te houden. Op die manier zou het voor hem dragelijker worden om te ontspannen. Ze was blij een kleine onzekere glimlach te kunnen zien bij hem, iets wat meteen haar glimlach wat aanwakkerde. Toen hij haar vroeg wat ze gewoon was keek ze hem een korte tijd in stilte aan. ‘Ik ken pijn, ik weet hoe ik er moet mee om gaan.’ Ze haalde haar schouders op, ten teken dat ze het niet erg vond. Ergens vond ze het wel erg, het hoorde niet, maar ze probeerde er luchtig over te doen. ‘Laten we zeggen dat ik al mijn hele leven in een zeker gewelddadig milieu heb geleefd.’ Dat was wel een mooie omschrijving voor haar hele situatie. ‘De verpleegsters zullen me straks wel helpen, zit er niet mee in.’ Knipoogde ze bemoedigend. Ze wilde niet dat dit deel van hem zich schuldig zou gaan voelen, zo hoorde het ook weer niet …
© LOUIS!
Dario Pedrosa
Dario Pedrosa
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptyma maa 28, 2016 11:26 pm

Cerberus

Heel de situatie was eigenlijk vrij lastig geworden nu hij de leiding had gekregen. Wie was nu eigenlijk de schuldigde van alles? Dario zou zichzelf aanwijzen, maar dat was ook niet helemaal waar. Hij kon er niks aan doen dat alles gebeurd was. Zo ver ging zijn controle niet. Hij zou nooit de controle kunnen opdringen aan de twee andere omdat hij simpel weg niet dominant genoeg was. Moesten de twee andere broers zijn met hun eigen lichaam was hij degene die gebruikt werd. Hij was simpel weg te onschuldig en veel te vriendelijk.

Volgens Dario was het voor andere mensen lastig dat hij drie verschillende delen had, maar Allison zei dat het waarschijnlijk eerder verwarrend is. Hij haalde daarop even zijn schouders omhoog. ‘Ik weet het niet, maar mensen kunnen nooit helemaal zeker zijn over hoe ze me precies moeten behandelen. Het verschilt echt zeer hard,’ legde hij uit, terwijl dat hij er wel over nadacht. Het kon in ieder geval ook wel verwarrend zijn, dat zeker. ‘De kant die jij zonet eigenlijk hebt mogen ervaren kan je namelijk ook beter volledig negeren. Er niks tegen zeggen is echt de boodschap, zelfs niet in de buurt komen,’ zei Dario terwijl dat er in zijn hoofd natuurlijk meteen werd geklaagd, maar het werd ook bevestigd. Hij rolde dan ook even met zijn ogen. Wat hij zei was voor een volle honderd procent waar. Dat was in ieder geval iets waar hij zeker om was.
Allison stelde ergens een vrij moeilijke vraag. Niet omdat het zozeer gevoelig lag, maar gewoon omdat hij niet goed wist hoe hij het nu juist moest gaan uitleggen. ‘Het is maar net wat je controle noemt,’ sprak hij schouder ophalend en hij richten zijn ogen even naar zijn handen. Hij was echt alles behalve een persoon die het uitspatten van de zelfvertrouwen. ‘Degene die in controle is beslist eigenlijk wanneer er word gewisseld,’ legde hij verder uit en dat zo simpel mogelijk. Je zou kunnen denken dat iemand er zo voor kon zorgen dat hij altijd de ‘leiding’ had, maar dat zou al heel snel heel krap worden. Het zou echt voor een hoofdpijn kunnen zorgen, al wist hij zelf niet goed waarom. Daarom ook dat ze zo nu en dan wel ‘verplicht’ waren om eens te transformeren, zodat ze niet met drie in één hoofd moesten zitten. Het gaf toch iedere keer een gevoel van vrijheid wanneer ze transformeerde. Gelukkig kwam daarbij geen extra agressie van te pas. Geen controle die ze verloren zoals sommige andere op het eiland. ‘Maar het is allemaal niet zo simpel als het misschien klinkt,’ ging hij nog verder terwijl hij zijn blik weer even omhoog richten naar haar gezicht. Heel lang keek hij haar echter niet in de ogen aan voordat hij weer een ander punt zocht om naar te kijken.

Het schuldgevoel bleef toch aan hem knagen, aangezien het meisje duidelijk geen helende krachten had. Moest hij die wel hebben gehad zou Dario haar meteen hebben gehoplen, helaas kon dat niet. De jongen kon zich enkel verontschuldigen en zich slecht voelen. Ze vertelde hem echter dat ze pijn was gewend, maar dat stond hem niet meteen aan. Volgens hem hoorden iemand daar niet gewend aan te zijn. Maar Allison was dat blijkbaar wel, ze had zelfs in een gewelddadige omgeving geleefd. ‘Jij liever dan ik,’ sprak hij zachtjes maar wel eerlijk. Niet dat hij het slecht bedoelde. Eigenlijk had hij helemaal nooit geen slechte bedoelingen. ‘Maar dat moet niet al te fijn zijn…,’ vervolgde Dario daarom nog terwijl hij haar even medelevend aankeek.
De verpleegsters zouden haar wel helpen zei ze. ‘Ik hoop het,’ antwoordde hij. Misschien zat daar wel iemand tussen met helende krachten.

We keep each other alive

Laatst aangepast door Dario Pedrosa op wo maa 30, 2016 11:14 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptydi maa 29, 2016 10:43 am

Argent,

Wat hij zei was logisch, je wist niet hoe je met hem moest omgaan. Wat als zijn boze kant nu weer naar boven kwam? Wat dan? Zouden ze weer helemaal moeten herbeginnen met wat er eerder was gebeurd? Zou die Dario haar weer uitdagen of misschien wel pijn doen? Allison keek voor een kort moment naar haar twee handen, waarvan de ene diepe snijwonden had en de andere waarschijnlijk een gebroken vinger had. Ze zou het niet opnieuw kunnen opnemen tegen hem want wat moest ze dan zeggen als ze de ziekenzaal binnen kwam? Ze wilde Dario niet aanduiden als de schuldige maar ze was zeker dat ze erom zouden vragen als ze nog meer had dan enkel dit. En dat wilde ze niet, hoe gemeen dat derde van hem was, er waren nog steeds twee anderen waarvan de ene dit totaal niet had gewild. Dus nee, ze zou hem niet verklikken. Gelukkig waren ze haar op de ziekenzaal al zo gewend dat ze niet snel vragen zouden stellen over wat haar was overkomen. Maar voor nu, ze hoopte dat die ene kant van hem, de kant die ze eerder had gezien, momenteel nog even weg bleef, voor de vrede enzo.

Toen hij haar vertelde dat ze zijn andere kant beter compleet kon negeren knikte ze zachtjes. ‘Dat begrijp ik nu.’ Ze zweeg en keek hem kort onderzoekend aan. ‘Ik ga er soms vanuit dat hier ook gevaar is, ik denk dat het een beetje instinct is om achter alles iets te zoeken. Dus ja, ik was net iets te happig om in de tegenaanval te gaan.’ Gaf ze eerlijk toe. Ze was tenslotte een jager geweest, was ze misschien nog steeds. Voor haar was er iets dat altijd zei dat je gevaar moest elimineren en dat had ze gedaan zonder nadenken. ‘Maar het zal niet meer gebeuren.’ Beloofde ze hem met een gemeende glimlach. Nee, als die andere Dario nu naar boven zou komen dan zou ze waarschijnlijk misschien toch op hem proberen inpraten, zou het uit de hand lopen dan liep ze gewoon weg. Er was al schade genoeg aangericht.

Over haar vraag leek hij even te moeten nadenken. Allison gaf hem die tijd, ze wilde hem enkel begrijpen en daarom had ze het gesteld op de hoop dat ze hem misschien ergens wel kon helpen? Deze kant van hem zag er heel onderdanig uit. Zwak zou ze niet zeggen maar ze kon zich voorstellen dat hij niet zo heel veel te zeggen had over de anderen. ‘En dat is nooit dezelfde?’ Vroeg ze gelijk nadat hij had gezegd dat degene die in controle was kon beslissen of er werd gewisseld. Het was ingewikkeld, haar blik stond moeilijk terwijl ze probeerde om het te gaan begrijpen. Het was typisch iets voor Allison om in zekere zin alles te weten, om voorbereidt te zijn en alles te begrijpen. Ze glimlachte zachtjes toen hij opperde dat het allemaal niet zo simpel was. ‘Ik probeer er een beeld van te krijgen maar zoals je zegt, het is niet zo simpel.’ Ze zweeg en keek hem eventjes aan, niet te lang omdat ze wist dat hij het misschien niet zo aangenaam zou vinden. Hij staarde naar een bepaal punt in de kamer, ze merkte zijn schuldbewuste blik op en dat was eigenlijk de enige reden waarom ze had gezegd dat ze het op zeker niveau gewoon was. ‘Net als het voor jou niet meer dan normaal is om met drie te zijn is het voor mij niet meer dan normaal om in bepaalde gewelddadige omstandigheden te zitten.’ Ze haalde haar schouders op, probeerde het niet teveel te laten voorstellen. ‘Maar er zijn fijnere dingen.’ Glimlachte ze zijn medelevende blik toe. Voor haar was het normaal, net als het normaal was voor hem om zo te leven. Maar het was duidelijk dat hij ermee zat, ergens wilde ze haar hand op zijn schouder leggen maar ze hield zichzelf tegen, vanwege de pijn en vanwege het feit dat hij het misschien niet leuk zou vinden. ‘Dario,’ ze zocht zijn blik en gaf hem iets van vastberadenheid met de hare. ‘Ik red me wel. Het is ook mijn schuld dus ik moet er maar de consequenties van dragen.’ Zei ze meteen. Er was ook niets van pijn in haar blik te zien, zolang ze haar handen maar stil hield voelde ze het niet. ‘Kwam je hier naar beneden voor de rust?’ Vroeg ze dan hopend het onderwerp ermee een beetje te veranderen …
© LOUIS!
Dario Pedrosa
Dario Pedrosa
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptyma mei 30, 2016 5:43 pm

Cerberus

Dario was alles behalve een makkelijk persoon om mee om te gaan. Wilde je hem echt op de juiste manier behandelend dan moest je iedere kant van hem door en door kennen. Anders kon het verkeerd lopen bij enkel een aanspreken. Hij had een deel dat het niet erg zou vinden als je hem zou laten schrikken, maar de kant die Allison al gezien had zou te kwaad reageren. Je kon hem maar beter voorzichtig benaderen en de tijd nemen om in te schatten wie je precies voor je had.
‘Volgens mij dreigt er hier ook effectief gevaar. Vele hebben hier een verwoestbaren mutatie, ik zou iemand kunnen doden na één enkele aanraking en er kan niets tegen gedaan worden,’ verklaarde hij even kort. Gevaar was er sowieso op het eiland, maar hij maakten zich daar niet meteen druk om. Iemand kon hem niet snel iets doen, al was het tegendeel wel bewezen.
Ze beloofde hem echter dat het niet meer zou gebeuren, maar hij glimlachte maar even kort. ‘Ik ga dat maar niet beloven,’ zei hij. Hij kon niets bepalen voor de twee anderen.

Voor het moment voelde Dario zich nog altijd niet comfortabel door de schuld waar hij mee bleef zitten, ook al was het niet zijn schuld en tegelijkertijd wel. Alles zat zo raar in elkaar. Eigenlijk had hij het geluk dat ze geloofde dat hij een ‘ander persoon’ was. Voor hetzelfde geld dacht ze dat hij gewoon deed alsof hij iemand anders was. Dario was er zeker van dat er mensen waren die het niet zouden geloven, die moesten er wel zijn. In zo’n geval zat hij dan in de problemen omdat de persoon dan kwaad zou zijn op hem en hij niets wilde terug doen. Het enige dat hij dan kon doen was een andere kant het laten overnemen, maar dan liep het helemaal uit de hand.
De vraag of hij controle had was niet makkelijk te beantwoorden, maar hij had naar zijn mening toch een goed antwoord weten te geven. Uiteraard kwam er een extra vraag bij en de jongen haalde zijn schouders even op. ‘Eigenlijk niet, het is zeer afwisselend,’ beantwoordde hij het weer. Ze kwamen met drie ook gewoon goed overeen en ze hielden meestal rekening met elkaar.
Dario glimlachte wel even wanneer dat Allison beaamde dat het allemaal niet simpel was. ‘Ik weet zelf ook niet precies hoe mijn brein juist werkt, maar ik denk dat wetenschappers er zelf hoofdpijn van gaan krijgen als ze het ooit willen onderzoeken,’ zei hij met een korte zachte lach. Hij wist niks van wetenschap en alles, maar zijn brein moest wel op een heel vreemde manier werken.
Ze maakten wel de vergelijking tussen zijn toestand en dat zij heel vaak in gewelddadige situaties terecht kwam. Dario keek haar best met wat medelijden aan, maar hij was niet zeker hoe dat hij erover na moest denken. ‘Maar voor mij is het niet gevaarlijk,’ zei hij even zacht. ‘Het is niet negatief,’ vervolgde hij, want in een gewelddadige situatie komen te zitten was niet wat je noemde positief.
Allison zou zich wel weten te redden. Dat waren haar woorden en hij geloofde het ook wel, toch moest het niet aangenaam zijn. Al snel volgde echter de vraag of hij hierheen was gekomen voor rust. ‘Dat was wel zijn intentie, maar ik heb niks met een kelder. Het heeft een zekere sfeer die me niet aan staat,’ verklaarde Dario terwijl dat hij maar eens recht stond. ‘Misschien uhm moet je maar eens naar de verpleegpost ofzo,’ zei hij terwijl hij zijn kleren recht streek om wat te doen te hebben. ‘In ieder geval ga ik wel eens, nogmaals sorry,’ sprak hij nog even voordat hij weer de trap naar boven nam. Halverwege bleef hij toch even staan om even over zijn schouder naar achter te kijken en even kort aanmoedigend te glimlachen.

We keep each other alive

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Emptyvr jun 03, 2016 7:04 pm

Argent,

Overal was gevaar, de meest onschuldigste plek kon gevaar bevatten, dat wist zij meer dan anders maar dat wist hij overduidelijk ook. Bij zijn woorden knikte ze terwijl haar blik naar haar handen hingen terwijl ze luisterde naar wat hij zei. En hij had het enkel over mutaties … Allison wist dat je geen mutaties nodig had om verwoestend te zijn, om een gevaar te zijn. Maar net als zij kon doden, kon hij dat ook en dat hadden ze elkaar op een bepaalde manier bewezen. Het zou Allison geen twee maal meer overkomen met hem maar hij beloofde dat duidelijk niet terug. Ze glimlachte kort om die woorden. In haar ogen had iedereen een zekere functie op deze wereld, in dit leven, op dit eiland misschien wel. Allison wist wat zou komen, ze kende haar functie al vanaf de eerste beelden. Dario zou uiteindelijk ook zijn plaats in dit alles vinden. ‘Ik begrijp het.’ Knikte ze zachtjes. Hij kon niet beloven als er ook twee anderen waren waar hij rekening mee moest houden. In ieder geval zou Allison beter haar best doen, in de hoop dat het voldoende zou zijn de volgende keer ze de andere versie van hem weer zou tegen komen.

Hoe langer ze daar zat hoe meer ze voelde hoe de pijn in haar hand bonsde. De adrenaline had haar voor een groot deel beschermd in de eerste ogenblikken maar nu haar lichaam weer begon te ontspannen kreeg ze meer pijn dan voorheen. Ze probeerde haar focus dan ook op hem te leggen, op wat hij als antwoord gaf op haar vraag. Geen controle dus, of toch niet waar hij van wist. ‘Het kan niet gemakkelijk zijn.’ Merkte ze zachtjes op, om aan te geven dat ze begrip toonde voor de situatie waarin hij zat. Iedere mutant had een nadeel aan zijn of haar mutatie, Allison ook. Sommigen konden alles hebben maar hadden bijvoorbeeld onsterfelijkheid te verduren, terwijl er dan weer waren die pijn voelden bij het gebruik van hun mutatie. Zo was er voor ieder wat, Dario had geen controle, misschien was dat wel zijn nadeel. Toen hij verder ging glimlachte ze kort om de opmerking. ‘Ik denk dat je niet de enige mutant zal zijn waar ze vragen bij zouden stellen.’ Stemde ze gelijk in. Nee, er was zoveel meer waar ze verbaast zouden van zijn. Ze was er zeker van dat geen enkele mutant gelijk was, ze konden onmogelijk voorbereidt zijn op ieder van hen. Dat was het enige wat Allison ervan overtuigde dat als die oorlog er zou komen, ze kans hadden om te winnen ongeacht wat ze zag.

Dario stond op en dat trok haar uit haar gedachten, ze keek hoe hij zijn kleren recht streek en haalde kort haar schouders op bij zijn woorden. Kelders deden haar niet echt iets, grotendeels omdat ze getraind was er niet bang van te zijn. Toen hij aangaf dat ze maar eens naar de verplegers moest gaan keek ze kort naar haar handen. ‘Misschien moet ik dat maar eens doen.’ Gaf ze met tegenzin toe. Al haar wonden verzorgde ze zelf maar deze waren net iets te hoog gegrepen, zelf voor haar vakmanschap. Toen hij zich opnieuw excuseerde keek ze met een flauwe glimlach op. ‘Kan gebeuren.’ Alsof hij net gewoon maar tegen haar was aangelopen. Ze keek hem na te trap op, wachtte vijf minuten en snelde dan ook de trap op, pijnstillers en rust, en hopelijk geen Oliver, dat was wat Allison momenteel nodig had. Ze moest zo snel mogelijk weer geheeld zijn als ze wilde trainen voor … wat er komen zou …

-EINDE-
© LOUIS!
Gesponsorde inhoud
BerichtOnderwerp: Re: [AC] You scared me ... rare. [Dario]   [AC] You scared me ... rare. [Dario] - Pagina 2 Empty

[AC] You scared me ... rare. [Dario]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» I'm not scared of the dark [Kyandro] [AC]
» Dario Pedrosa
» [AC] How to be a heartbreaker &Dario
» [AC] girls talk boys & dario
» Wrong place at the wrong time & Dario

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum