INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Well this is unfortunate // Ruby

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Ellie Phimister
Ellie Phimister
Class 4
Aantal berichten : 111

Character Profile
Alias: Negasonic Teenage Warhead
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptyma okt 20, 2014 10:30 pm





Felix kon zich niet meer precies herinneren wie van zijn vrienden had ontdekt dat je de kelder onder de school als een soort hangplek kon functioneerde, maar hij was er zeker dankbaar voor. Hier was het helemaal niet druk en konden ze rustig rondhangen zonder gestoord te worden, of andere dingen uitvoeren waarbij je ook liever niet hebt dat er mensen binnenkomen.
De afgelopen schoolweken hadden ze de ruimte dan ook goed benut. Het was al helemaal feest toen ze erachter kwamen wat er achter de enige afgesloten deur in de benauwde ruimte zat. Hier kwamen Felix mutaties goed van pas. Hij was de enige die door de deur heen had gekunt en ook nog wat had kunnen ‘zien’ in de kamer erachter. Deels werd die ruimte bezet door rommel, maar voor een ander deel werden er alcoholische dranken bewaard. Jackpot. Sindsdien was het misschien toch niet zo erg dat Felix naar Genoscha Island was gestuurd. Hij zou nog steeds liever thuis zijn, waar hij met zijn vrienden uit zou kunnen gaan, maar de ‘feesten’ in de kelder kwamen dicht in de buurt.
Zo ook nu, vrijdagavond. Ze hadden het niet al te bont gemaakt, maar Felix was toch aardig aangeschoten. Jammer genoeg was hij de enige die de alles wat uit de afgeslote ruimte kwam ook weer terug kon brengen en dus ging hij vaak pas later weg dan de anderen.
Hij had net alles opgeruimd en wilde weggaan, maar hij bedacht zich om nog snel een fles wijn mee te pikken. Ze hadden hier beneden zo veel wijn, één zo’n fles meer of minder maakte nu toch niet meer uit. Hij SMS’te snel een van z’n vrienden waarmee hij nog had afgesproken dat hij er nu aankwam en wilde de trap omhoog oplopen toen hij tegen iets aan botste. Verwilderd keek Felix op van zijn telefoon terwijl de fles wijn uit zijn hand glipte en kapot viel op de stenen vloer. Paarsrode wijnspetters vlogen hem om de oren… en het meisje… de jongen? Whatever, de persoon waartegen hij was aan gebotst. “Oh c’mon, fuck dit man. Hoe ga ik dit opruimen? Jeez, ik heb al genoeg nagebleven voor dit hele schooljaar… en we zijn pas net begonnen.” schold hij luid terwijl hij gefrustreerd een hand door zijn warrige blonde kuif haalde.
De wijn verspreidde zich snel over de vloer. Dit kon je niet zo even snel opruimen. Hier zou een dweil of zo aan te pas moeten komen. Misschien als hij gewoon weg zou gaan dat niemand erachter zou komen dat hij hierbij betrokken was, maar wie zij dat de medeplichtige tegenover hem zijn of haar mond zou houden. “Fuck man, had je een plan ofzo? Want ik heb hier dus echt geen zin in.” verzuchtte hij hopeloos. Andere mensen laten opdraaien voor zijn acties was een van zijn sterkste punten. Zeker als hij hen niet mocht en van deze persoon kreeg hij niet echt een fijn gevoel. Hij had meer de neiging om een paar stappen achteruit te doen. Al kon dat er ook aan liggen dat ze best dicht bij elkaar stonden.

WORDS: 516||NOTES: yeah… idk. Ik heb nog nauwelijks met Felix gepost dus tja ik moet nog even aan ‘m wennen.||Clothes:tada




Terug naar boven Ga naar beneden
Eros Crawford
Eros Crawford
Class 2
Aantal berichten : 88

Character Profile
Alias: Narcissus
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptyma okt 20, 2014 11:25 pm




MOVING BELOW, INTO THE DEEP


Vrijdagavond. Oké, dit was hèt uitgelezen moment om zich uit de voeten te maken. Veel leerlingen waren aan het rondlopen op de gangen, kwamen samen in de living room, gingen samen gamen of samen naar buiten. Maar als Freya haar niet ergens mee naartoe wou slepen, ging zij mooi nergens heen. Er waren slechts een paar mensen op dit eiland waar ze mee om wilde gaan, voor de rest ontliep ze zoveel mogelijk mensen. Met haar mutatie was dat ook niet zo moeilijk. Ze zorgde ervoor dat mensen haar ontliepen. En daar slaagde ze wonderwel altijd in, tot nu toe. Ze had er ergens voor gevreesd dat er mutanten zouden zijn die een schildmutatie hadden, en die haar mutatie gewoon zouden kunnen negeren. Tot nu toe had ze gelukkig nog niet zo iemand ontmoet.

De kelder was een ideale plek om rustig te zitten, zonder dat iemand je stoorde. Er waren wel wat mutanten die de plek ook gebruikten om in te chillen, maar de ruimte had verschillende kamers, die allemaal open waren. Behalve 1 deur dan. Ruby vroeg zich af wat er achter kon zitten.. Daar zou ze Damian eens over uithoren. De deur naar de kelder was gesloten, wat voor haar een signaal was dat er waarschijnlijk niemand was. Snel opende ze de deur en verdween in het donker. Gelukkig had ze nog een flashlight in haar Galaxy S4. Die knipte ze dan ook aan. Helaas net een seconde te laat. Ze voelde iemand tegen haar opbotsen, waarna het geluid van vallend glas klonk. Ze voelde hoe haar kleren onder de druppels kwamen te zitten. Oh damn.

“Oh c’mon, fuck dit man. Hoe ga ik dit opruimen? Jeez, ik heb al genoeg nagebleven voor dit hele schooljaar… en we zijn pas net begonnen.” Vloekte de dude voor haar. Hij haalde gefrustreerd zijn handen door haar kuif. Even keek ze hem geschrokken aan. Wat haar nog meer verbaasde, was dat de kerel met een Australisch accent sprak. Dus hij was ook een Aussie? Well, een nogal aangeschoten gevalletje dan. En een geïrriteerd gevalletje. “Fuck man, had je een plan ofzo? Want ik heb hier dus echt geen zin in.” Vroeg hij vervolgens. Wat? Zij? Een plan? Voor zijn rotzooi? ”Ik heb geen idee hoe je dit moet flikken mate, maar ik heb er niks mee te maken. Hoe kom je zelfs aan freaking wijn? Jamie vermoord je”, Zei ze, licht verontwaardigd dat hij nog verwachtte dat ze hem zou gaan helpen. Ja mooi niet.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ellie Phimister
Ellie Phimister
Class 4
Aantal berichten : 111

Character Profile
Alias: Negasonic Teenage Warhead
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptydi okt 21, 2014 5:17 pm





”Ik heb geen idee hoe je dit moet flikken mate, maar ik heb er niks mee te maken. Hoe kom je zelfs aan freaking wijn? Jamie vermoord je” aan de stem te horen had Felix te maken met een meisje, al zag ze er uit als een jongen. “Pff niks mee te maken… jij… stond hier. Of zo.” door de alcohol had Felix moeite met zijn normaal al vrij chaotische gedachten op een rijtje te zetten. “En hoe ik aan wijn kom, is geheim. Soort van. En Jamie wil me sowieso al vermoorden denk ik. ’T boeit niet.” verdedigde hij zichzelf. “Maar als je me niet gaat helpen… tja houd dan in ieder geval je mond. Niemand hoeft te weten dat wij hierbij betrokken waren… als we nu gewoon weggaan… en onze mond houden.” zei hij. Hij knikte er overtuigd bij, en wilde langs het meisje heen glippen. Op dat moment ging de deur bovenaan de trap weer open en iemand kwam naar beneden. Impulsief als Felix was greep hij het meisje snel bij een arm en trok haar met zich mee door de muur heen, een kamer ernaast in. Hij kon mensen meenemen door objecten heen zolang hij hen aanraakte, maar hij deed het niet vaak.
Gelijk aan de andere kant van de muur liet hij het meisje weer los en deed een paar stappen achteruit. Ze had een raar soort aura die niet erg comfortabel aanvoelde. “Shht, geen geluid maken… En niet bewegen.” fluisterde hij tegen het meisje. Deze kamer zat niet op slot en het kon heel goed zijn dat er een leraar op het geluid van brekend glas was afgekomen.
Het volgende probleem was dat hij hartstikke donker was. Er was geen enkel raam in deze ruimte. Normaal gesproken kon Felix hier wel ‘zien’ maar hij wilde het niet riskeren om zichzelf te verraden door te fluiten. Meestal was zijn fluiten zo hoog dat niemand het kon horen, maar op een school met allemaal mutanten wist je maar het maar nooit. Felix stond stijf stil. Als er nu licht was geweest had hij er waarschijnlijk als een idioot uit zien, maar hij was te aangeschoten om “cool” te blijven. Het was waar dat de leraren voor het grootste deel alweer genoeg van Felix hadden met z’n talent om een normale les te veranderen in één grote chaotische bende binnen een paar seconden. Hij had geen zin om nog meer straf te krijgen.
“Denk je dat ie al weg is?” fluisterde Felix na een paar minuten.

WORDS: 419||NOTES:||Clothes




Terug naar boven Ga naar beneden
Eros Crawford
Eros Crawford
Class 2
Aantal berichten : 88

Character Profile
Alias: Narcissus
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptydi okt 21, 2014 6:02 pm




MOVING BELOW, INTO THE DEEP


Het begon haar nu te dagen dat dit niet de eerste fles wijn van de dude was. Hij sprak een beetje warrig, en ze merkte ook dat hij niet echt wist wat hij aan het doen was. “Pff niks mee te maken… jij… stond hier. Of zo.” Mompelde de jongen. Ruby trok even haar wenkbrauwen op. Niet dat ze hem judgde, ze was zelf ook al genoeg in aanraking gekomen met alcohol, maar om dan persé aan de wijnvoorraad van het schoolhoofd te zitten? Zoiets zou zij niet snel in haar hoofd halen. ”Sure thing mate, maar ik keek uit waar ik liep, en jij keek naar je scherm”, Verdedigde ze zich, nog steeds een beetje boos dat de onbekende jongen verwachtte dat zij zou helpen opruimen of mee zou opdraaien voor een eventuele straf.

Om hem een beetje uit de buurt te houden, had ze haar mutatie mild in gang gezet. De jongen zou geen doodsangsten uitstaan, maar toch wel het gevoel krijgen dat hij liever gewoon niet te dicht in haar buurt kwam. De dude begon zich verder te verdedigen. “En hoe ik aan wijn kom, is geheim. Soort van. En Jamie wil me sowieso al vermoorden denk ik. ’T boeit niet. Maar als je me niet gaat helpen… tja houd dan in ieder geval je mond. Niemand hoeft te weten dat wij hierbij betrokken waren… als we nu gewoon weggaan… en onze mond houden.” Ratelde hij. Wow, wat een dingen allemaal. Waarom zou Jamie hem willen vermoorden? De laatste keer dat ze les had gehad van hem, was hij best aardig geweest. ”Relax, Jamie wil helemaal niemand vermoorden. Tenzij je dus aan zijn wijnvoorraad zit. Oh god”, Mompelde ze. Maar goed, het idee dat ze zouden weggaan en hun mond houden was wel een goed plan, in principe. ”Fine, ik houd m’n mond wel, maar als je alsnog gaat klikken, weet ik je te vinden hoor”, Zei ze. Misschien klonk het iets brutaler en gemener dan ze eigenlijk bedoelde, maar ze wilde gewoon uit de problemen blijven. Dat had ze Damian beloofd.

De jongen liep langs haar heen, en ze deed een stapje opzij. Ineens hoorde ze boven de deur open gaan en iemand kwam naar beneden. Ow fuck, natuurlijk. Toeval was echt een bitch. De andere Aussie greep haar plots vast, wat een gevoel van verbazing in haar op bracht. Whut? In een flits zag ze hoe de dude haar naar de muur trok en.. Er door verdween? Met haar er achter aan?? Djeezes. “Shht, geen geluid maken… En niet bewegen.” Fluisterde de kerel. Ruby kon ook niet anders dan gehoorzamen, gezien ze te hard in shock was om ook maar iets te zeggen.

Minutenlang bleef het stil. Ze merkte hoe de ruimte bijna elk geluid van buiten af isoleerde. “Denk je dat ie al weg is?” Fluisterde de jongen toen. Ruby luisterde nog enkele seconden voor ze antwoord gaf. ”Ik denk het wel?” Reageerde ze zachtjes. Toen dacht ze er aan dat haar mutatie nog steeds met de hersens van de jongen aan het rotzooien waren. Ach ja, misschien vertrouwde ze hem net iets meer omdat hij ook uit ‘Straya kwam. ”Wat nu? Ik zie geen fuck mate, maak es licht ofzo”, Merkte ze op. Ze zou ook haar gsm kunnen pakken, maar dom als ze was, had ze die laten vallen toen ze zo plots door de jongen was vast gegrepen. Het ding lag dus nog mooi in de kamer ernaast, in de buurt van de trap. Great.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ellie Phimister
Ellie Phimister
Class 4
Aantal berichten : 111

Character Profile
Alias: Negasonic Teenage Warhead
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptydi okt 21, 2014 10:38 pm





Het duurde heel even voor het meisje antwoord gaf. ”Ik denk het wel?” Felix knikte als antwoord maar realiseerde zich toen dat dat natuurlijk niet zichtbaar was in het donker. “Oke…” mompelde hij. ”Wat nu? Ik zie geen fuck mate, maak es licht ofzo” zei het meisje. “Wat? Jij had toch ook je telefoon?” antwoordde hij half beledigd. Maar hij deed toch wat ze zei en liet het licht van zijn mobiel door de ruimte schijnen. Er was niet veel te zien, de batterij was bijna leeg en dus gaf het scherm niet zo veel licht meer af. Felix floot zachtjes, ookal kon iemand met een normaal gehoor het niet horen. De echo kaatste terug en dat gaf hem een wat beter beeld van de ruimte, maar door de stapels en rijen van rommel hielp het niet heel erg. “Gewoon ouwe troep.” merkte Felix op, meer tegen zichzelf dan tegen het meisje.
“Misschien dat we nu de deur moeten gebruiken… als we naar buiten gaan. Als er dan nog iemand is lijkt het minder raar. Minder verdacht. You know…” zei Felix. Hij voegde de daad bij het woord en liep naar de deur. Zijn telefoon was weer donker gegaan en dus was het pikke donker, maar al fluitend vond Felix zijn weg. Hij opende de deur op een kier, om hem gelijk weer dicht te doen, zo voorzichtig mogelijk. Met het licht van zijn mobiel liep hij terug naar het meisje. “Er is een leraar. Dat moet wel. De deur de eerst opslot zat staat open. Basically, we’re fucked.” verzuchtte hij fluisterend. “We kunnen niet weg tot hij of zij ook weg is, want dan moeten we langs die deur. Ze zouden ons opmerken.” Gefrustreerd kamde Felix met zijn vingers door zijn haar. “We zitten met elkaar opgescheept.” concludeerde hij. Hij ging tegen de muur aan zitten, wachten was niet zijn sterkste punt. Normaal gesproken was sociaal zijn wel een sterk punt, maar hij wist niet goed hoe hij zich moest gedragen tegenover een meisje dat zich zo als een jongen gedroeg. De meiden waar hij mee omging waren meestal veel meisjes achtiger. Natuurlijk had hij ook wel eens met tomboys te maken gehad, maar niet zo extreem als dit.
Hij wist niet goed waar hij over moest praten, en ging over alle dingen die ze tot nu toe tegen elkaar hadden gezegd. En toen realiseerde hij zich iets.
“Hey ben je trouwens Australisch? Je klinkt Australisch… no offence als je geen aussie bent mate.” merkte Felix op na een paar minuten ongemakkelijke stilte.

WORDS: 424||NOTES:||Clothes




Terug naar boven Ga naar beneden
Eros Crawford
Eros Crawford
Class 2
Aantal berichten : 88

Character Profile
Alias: Narcissus
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptydi okt 21, 2014 11:25 pm




MOVING BELOW, INTO THE DEEP


Fijn. Dit was echt wel de laatste keer dat ze naar de kelder kwam hoor. Welke gek ging haar ook door de muur heen trekken zonder te weten in wat voor kamer ze hadden gezeten? Zoals hij zelf al had voorgesteld, hadden ze best kunnen hun mond houden over het feit dat de dude de verantwoordelijke was voor de kapotte fles. Voor hetzelfde geld hadden zij het geluid gehoord en waren ze op onderzoek uit gegaan, zonder de dader te vinden. Dan was ze nu mooi terug naar boven kunnen wandelen. Maar nee, hij moest persé het eerste het beste doen dat in zijn mistige hoofd op kwam. Denken met een alcoholbrein was niemand’s sterkste punt, en bij hem al helemaal niet.

Maargoed, voor nu waren ze gered. De vraag was alleen wanneer ze hier weer weg zouden raken. Eerst maar eens die verdomde deur vinden. “Wat? Jij had toch ook je telefoon?” Reageerde de knul op haar woorden. Ruby zuchtte even kort, proberend om ervoor te zorgen dat ze niet geërgerd over kwam. ”Die liet ik vallen toen je me ineens door de muur heen trok, dammit”, Zei ze zachtjes maar fel. Het was ook zijn schuld hoor. Gelukkig protesteerde de dude niet meer en verlichtte hij de ruimte al gauw zwakjes met zijn scherm. Great, batterij bijna leeg zeker?

De jongen mompelde iets over ‘ouwe troep’, maar ze reageerde er niet op. Wat wou hij hier dan aan treffen, een privé massageruimte ofzo? Ze wist niet wat hij aan het doen was, maar ze hoorde hem wel verlopen. Ineens zag ze de kier van een deur, maar al even snel was die weer weg. Daarna zag ze het scherm weer oplichten en kwam hij terug bij haar in de buurt staan. “Er is een leraar. Dat moet wel. De deur de eerst op slot zat staat open. Basically, we’re fucked.” Oh god damn. ”Great. Dan is Jamie zeker zijn wijnflesjes aan het knuffelen nu”, Zei ze wanhopig. Nors stak ze haar handen in haar zakken. Waar had ze dit aan verdiend?

“We zitten met elkaar opgescheept.” Zei de dude uiteindelijk. Ruby moest stiekem wel grijnzen. Het was een feit dat hij de meest grappige dingen zei. ”Thanks, Sherlock”, Reageerde ze met een toontje van humor in haar stem. De dude had gewoon geluk dat hij een Aussie was. Blijkbaar was deze slowpoke er dan uiteindelijk ook achter gekomen. “Hey ben je trouwens Australisch? Je klinkt Australisch… no offence als je geen aussie bent mate.” Zei hij na een paar minuten stilte. ”Tuurlijk ben ik een Aussie”, Snoof ze. ”Ruby is de naam.. Van Melbourne”, Stelde ze zich uiteindelijk voor, terwijl ze haar muts van haar hoofd trok. Was het hier zo fucking warm of beeldde ze zich dat in? Vast zitten in een kleine bedompte ruimte was echt niet haar ding hoor.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ellie Phimister
Ellie Phimister
Class 4
Aantal berichten : 111

Character Profile
Alias: Negasonic Teenage Warhead
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptyvr okt 24, 2014 9:10 pm





”Great. Dan is Jamie zeker zijn wijnflesjes aan het knuffelen nu” Er klonk wanhoop in haar stem.
“We zitten met elkaar opgescheept.” Felix had bedoeld iets te zeggen wat de situatie iets minder slecht zo maken, maar de zin die hij uitsprak maakte het alleen maar erger. Hij sloeg zichzelf mentaal op zijn voorhoofd. Toch leek het niet zo negatief te vallen bij het meisje. ”Thanks, Sherlock” zei ze, en er klonk zelfs een hint van humor in haar stem. Felix grijnsde tevreden, dat kon het meisje toch niet zien.
Maar nu wist hij niks meer te zeggen, tot hij na een paar minuten zich iets realiseerde wat zij waarschijnlijk al lang had uitgevogeld. “Hey ben je trouwens Australisch? Je klinkt Australisch… no offence als je geen aussie bent mate.” vroeg hij. Hij fronste lichtjes toen hij haar ‘mate’ noemde. Hij was nog nooit vriendschappelijk met een meisje omgegaan. Niet to erg tenminste dat hij haar mate noemde. Meestal was hij heel flirterig, maar dit was blijkbaar gewoon niet een persoon waar je makkelijk mee flirt. Hij niet in ieder geval.
”Tuurlijk ben ik een Aussie” Het meisje snoof. Felix keek verontwaardigt op vanaf zijn plek op de koude vloer, maar hij zag natuurlijk helemaal niets. Hij snapte niet waarom het meisje zo beledigt deed. Alsof het een rare vraag was. Maar voor hij er verder op in kon gaan praatte het meisje alweer door. ”Ruby is de naam.. Van Melbourne” stelde ze zich voor.
“Adams, Felix Adams. Sydney.” antwoordde hij. De James Bond-achtige manier van voorstellen gebeurde vanzelf.
Je zou verwachtten dat het koud zou zijn in zo’n kelder, maar in tegenstelling, het was best warm. Nou kon Felix echt wel tegen hitte, maar fijn was het niet. Misschien lag het ook eraan dat hij niet van opgesloten zitten hield. Hij kende dat gevoel nauwelijks, want zelfs als iets opslot zat kon hij meestal nog weg. Maar dit was een heel andere manier van opgesloten zitten en het was beklemmend. Opeens werden zijn ogen groot.
“Jou mobiel… zei je nou net dat die nog buiten ligt? Waar? In het zicht? Dit is ons eind… Oh god… Ik word van school getrapt… Dat zweer ik je… Oh for fuck’s sake…” Felix zweerde dat hij zijn leven voor zijn ogen voorbij zag schieten. Hij zou het niet toegeven, zeker niet als hij nuchter was geweest, maar hij had het hier op school toch best naar zijn zin gehad de afgelopen maanden. Zijn ouders waren het probleem niet. Misschien zouden ze een beetje pissed zijn, maar ze zouden wel weer een andere school voor ‘m vinden. Hij was al zo vaak (bijna) van school getrapt, maar dit keer had hij meer problemen met het idee ervan dan normaal.
Oke ze waren inderdaad toch al gesnapt, of de telefoon was nog niet ontdekt. In dat geval was er nog hoop. Misschien, als ze snel en stil waren, konden ze door de muur heen vlak bij de trap en dan de telefoon meegrijpen en maken dat ze wegkwamen… Het was altijd te proberen.
“Ik heb een plan.” zei hij haastig. Hij stond op en klopte zijn zwarte jeans af. “We gaan door de muur vlak bij de trap, grijpen je telefoon en maken ons uit de voeten voordat Jamie of wie daar dan ook is ons ziet. We moeten wel heel stil zijn.” legde hij uit. “Dus, doen of niet. Eerlijk gezegd is het dit, of we zijn toch al gesnapt omdat je gsm al is gevonden…”

WORDS: 583||NOTES:||Clothes




Terug naar boven Ga naar beneden
Eros Crawford
Eros Crawford
Class 2
Aantal berichten : 88

Character Profile
Alias: Narcissus
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptyzo okt 26, 2014 12:47 pm




MOVING BELOW, INTO THE DEEP


Het was best grappig dat de dude zichzelf geen raad wist met haar manier van praten, haar kledingstijl en wat nog meer. Ze wist dat het hem in de war bracht, en dat vond ze stiekem wel grappig. Dit was zo’n beetje haar doel. Dat, en ook om het feit dat ze zich zo veel beter in haar vel voelde dan wanneer ze voldeed aan de stereotypen van haar geslacht. Ze wou geen typisch meisje zijn, dat was al sinds haar geboorte zo.. Natuurlijk had ze dat geprobeerd, maar het voelde gewoon niet goed. Dus nu was ze zoals ze was, en het was best geniaal hoe de jongen op haar reageerde.

De sfeer leek iets losser te lopen nadat de dude zijn vraag had gesteld. Toen ze zichzelf had voorgesteld, deed hij dat ook. “Adams, Felix Adams. Sydney.” Zei hij. Was dat James Bond achtige gedoe nu de bedoeling geweest of onbewust? Anyways. Opnieuw leek deze Felix persoon zich iets te realiseren. “Jouw mobiel… zei je nou net dat die nog buiten ligt? Waar? In het zicht? Dit is ons eind… Oh god… Ik word van school getrapt… Dat zweer ik je… Oh for fuck’s sake…” Vroeg hij paniekerig. Djeezes fuck. Die kerel moest dringend eens een chillpill gaan nemen ofzo, for real.

”Bloody hell mate, relax ok? Zelfs als ze ‘m vinden, dan is het mijn gsm, niet die van jou. En ik ben niet het type dat andere mensen zo snel verlinkt bij leerkrachten of whatever. En al zeker geen andere Aussies”, Zei ze geruststellend. Plus, waarom zouden ze het vinden van haar gsm nu linken aan die kapotte fles? De deur was altijd op slot, en ze wisten van haar mutatie af. Zij kon niet zomaar in die ruimte komen, en als ze Felix z’n naam niet vernoemde, had ze hem net zo goed een dag eerder daar hebben laten vallen en dan heel erg goed doen alsof ze opgelucht was dat iemand hem eindelijk had gevonden.

Ineens kreeg Felix een idee om ervandoor te gaan. Snapte ze wel, hij was haar natuurlijk al lang beu en wilde niet langer in dit kelderhol zitten. Hij wou opnieuw door de muur gaan. Well no thanks. Daar voelde ze niet veel voor, al was hij in staat om haar zonder haar toestemming nog mee te sleuren ook. Hij legde zijn plan verder uit. Oké, ze zou het nog doen om hier gewoon uit deze warme ruimte te zijn. Opgesloten zitten vond ze maar niks..

”Okay, deal. Maar wat als hij zeg maar in het deurgat staat? Dan is het beste dat jij asap verdwijnt. Ik kan altijd nog zeggen dat ik gewoon mijn gsm kwijt was en dat ik ‘m kwam zoeken.. Misschien is hij zich niet bewust van het feit dat ik uit die fucking muur kom en wel degelijk van de trap naar beneden”, Zei ze bedenkelijk. Plannen maken was great, maar een back-up plan bedenken was ook niet mis. Dat was iets wat ze geleerd had. Altijd een back-up plan hebben.

Terug naar boven Ga naar beneden
Ellie Phimister
Ellie Phimister
Class 4
Aantal berichten : 111

Character Profile
Alias: Negasonic Teenage Warhead
Age: 17
Occupation:
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Emptywo nov 05, 2014 3:05 pm





”Bloody hell mate, relax ok? Zelfs als ze ‘m vinden, dan is het mijn gsm, niet die van jou. En ik ben niet het type dat andere mensen zo snel verlinkt bij leerkrachten of whatever. En al zeker geen andere Aussies” probeerde Ruby hem gerust te stellen. Maar Felix luisterde maar half omdat zijn niet zo heldere gedachten op een plan probeerden te komen. Hij kreeg alleen de laatste twee zinnen mee. “Ja oke maar toch.” mopperde hij dan ook eigenwijs.
Hij had wel ongeveer een plan, maar het was wel een alles-of-niets-plan. “Ik heb een plan.” begon hij en hij legde snel het hersenspinsel aan Ruby voor. Ze leek even te twijfelen. Als Ruby het had kunnen zien had hij nu zijn zieligste smeek gezicht opgezet, die ene die altijd hielp als hij iets van zijn ouders wilde. Maar dat kon Ruby nu toch niet zien dus hij wachtte op haar antwoord.
”Okay, deal.” zei ze. Felix knikte opgelucht en pakte Ruby’s arm vast, klaar om haar mee te trekken.
“Maar wat als hij zeg maar in het deurgat staat? Dan is het beste dat jij asap verdwijnt. Ik kan altijd nog zeggen dat ik gewoon mijn gsm kwijt was en dat ik ‘m kwam zoeken.. Misschien is hij zich niet bewust van het feit dat ik uit die fucking muur kom en wel degelijk van de trap naar beneden” zei Ruby en Felix bleef staan en dacht na. Het was dan wel een beetje stom als Ruby in de problemen kwam door hem en hij niet als het toch mis ging… maar ach het was haar idee. Als ze oke was met die mogelijkheid dan was dat haar probleem. “Oke, ja, goed idee.” zei hij. “Klaar voor de start…” hij deed een paar stappen naar de muur toe, Ruby met zich mee trekkend. “Af!” siste hij en trok Ruby achter zich aan door de muur heen. Aan de andere kant liet hij Ruby gelijk los. De deur naar de wijnvoorraad stond nog steeds open maar er was niemand te zien. Er klonk wel wat gerommel, waaraan je kon merken dat daar iemand was en Felix keek of Ruby haar telefoon al had, maar zonder echt er bij stil te staan of ze het apparaatje ook echt had gevonden sloop hij de trap op naar boven. Eenmaal op de gang liep hij snel een eindje van de kelderdeur vadaan en keek toe of Ruby ook veilig boven kwam…

WORDS: 409||NOTES:||Clothes




Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Well this is unfortunate // Ruby Empty
BerichtOnderwerp: Re: Well this is unfortunate // Ruby   Well this is unfortunate // Ruby Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Well this is unfortunate // Ruby
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Unfortunately unfortunate &Sullivan
» Ruby Blue
» We may be the gayest of 'em all [Ruby<3]
» Would you walk along, babe? [&Ruby]
» Ruby & Freya's room

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Lower Floor :: Basement-
Ga naar: