For Sale : One Heart
Condition : Terribly Damaged
Dat het zo ver was gekomen, had hij niet zien aankomen. Nee, hij had zich best wel veilig gevoeld hier op het eiland, zelfs tussen al die mutanten die stuk voor stuk wel gevaarlijker waren dan de mannen waar hij de afgelopen tijd mee te maken had gekregen. Die kon hij wel aan, hij was niet bang van hen. Dat er dan toch iemand was geweest die hem toch wel had kunnen raken, had hij niet verwacht.
Zij waarschijnlijk evenmin. Het was een les geweest voor hen beide, iets wat ze misschien nooit meer zouden vergeten. Maar dat was niet zo erg, op zich. Het was blijkbaar nodig geweest, voor hen allebei. Nu was het echter tijd om afscheid te nemen. Hij zou haar in het begin sowieso gaan missen, maar dat zou ook overgaan, right?
Lorise gaf hem een knuffel en hij kreeg even een flashback naar de kelder, waardoor hij het toch even aan durfde om haar terug te knuffelen. Het was iets wat hij nooit spontaan zou doen, maar hij had het nu wel even nodig, al gaf hij het niet graag toe. Hij haatte het om zwak te zijn, maar eerlijk, dat was hij de hele tijd al. Dit kon er ook nog wel bij, vond hij.
En toen zei hij opnieuw iets wat er sneller uit was dan hij had zien aankomen.
"Ik ga jou ook missen Charlie" Reageerde ze er even zachtjes op. De jongen had half verwacht dat ze hem los zou laten nu, maar dat deed ze nog even niet. Niet dat hij er boos om werd. Uiteindelijk stond ze wel op, en hij liet haar gaan. Het was beter zo. Ze glimlachte en hij trok even zijn ene mondhoek op in een half glimlachje.
"Als je ooit iemand nodig hebt dan.. ben ik er" Zei ze nog, waarna ze naar de deur liep. Ze zei nog even dag tegen een van de puppies, die haar mee volgde naar de deur. Het was vreemd om haar te zien weglopen, wetend dat ze nooit meer een moment zouden kunnen hebben als nu.
"Ik zal het onthouden", Zei hij nog, de belofte herhalend die hij eerder had gedaan, alleen zou hij waarschijnlijk nooit om hulp vragen. Niet bij haar, gewoon bij niemand. Zo was hij en zo hoopte hij ooit weer te worden, als hij hersteld was van de gebeurtenissen van de afgelopen dagen.