INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel

[Open] The perfect Sky is Blue.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3
Aantal berichten : 1112

Character Profile
Alias: Crucio
Occupation:
[Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyma aug 31, 2015 9:45 pm

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦ ♦ ♦

Ze had gelijk, we waren er niet klaar voor. Of Oliver wist van zchzelf dat hij er toch alleszins niet klaar voor was. De laatste keer dat hij in een trainingsruimte had gestaan op zijn mutaties te scherpen was 2 jaar geleden, maar toen was het zo fout gelopen dat hij er nadien nooit meer is weergekeerd. Hij trainde nu alleen nog maar zijn spierkracht op zijn eigen kamer, waar hij anderen niet in gevaar bracht. ‘Wij, alle mutanten zijn niets als we er niet samen aan werken. Of heb ik het mis?’ Hij zuchtte kort en wendde zijn blik af. 'Iedereen traint, scherpt zijn mutaties aan maar wat maakt het uit als hier vliegtuigen komen, of gelijk wat en één van die mutanten de controle verliest en daarmee iedereen en alles de diepte in trekt.’ Bijna beschaamd keek hij haar opnieuw aan en wreef kort met zijn hand over zijn gezicht. ”Ik train niet.” Zijn stem klonk zwak, alsof hij het liever niet had willen zeggen dan wel. ”Niet meer.” Maar het voelde alsof hij het haar verschuldigd was, de manier waarop ze erover sprak, zo gedreven… Het leek alsof ze er enorm veel mee bezig was, ze had er in ieder geval een zeer duidelijk standpunt over ingenomen. En dat bevestigde ze alleen maar meer door het volgende te zeggen: ‘Ik zit er veel aan te denken, sorry.’ Oliver beet lichtjes gefrustreerd op zijn lip. Het zat hem diep.

Hij keek naar de manier waarop ze zich herzette, zo ontspannen en rustig. Oliver wilde dat hij zich ook ooit zo kon voelen, maar voor nu was dat niet aan de orde.  De manier waarop ze om zijn reactie glimlachte, deed bij hem vanbinnen een beetje oplichten, maar zijn gezicht bleef bedrukt staan. ‘Alles, eender wie, over de hele wereld.’ Weer kwam er een zuchtje over zijn droge lippen gerold, hij bleef zichzelf vergelijken met haar. Ergens maakte het hem triest, het was allemaal zo oneerlijk, maar toch gunde hij het haar. ”Wat een handige gave.” zei hij oprecht met een goedkeurend knikje. Ze moest eens weten hoe graag hij van mutatie zou willen wisselen met haar. Maar anderzijds zou hij haar die verschrikkelijke pijn niet toewensen. Ze was aardig voor hem. ‘De meeste beelden komen spontaan, vooral als ik ergens mee zit, emotioneel of loop te piekeren.’ Hij bracht zijn blik ook weer omhoog en krabde kort aan zijn schouder, waar hij onder zijn sweater een helende wonde voelde jeuken. ”Heb je veel om over te piekeren?” Ook hij begreep als sommige vragen te persoonlijk waren, maar hij vertelde er niet bij dat ze niet verplicht was om te antwoorden. Als ze dat niet deed dan zou hij het wel merken er was geen nood om er nog meer woorden aan vuil te maken.

Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptydi sep 01, 2015 7:34 pm

[Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 1y2zi9

Voor het eerste probeerde ze zich te herinneren of ze Oliver hier al op school had gezien, maar zover ze zich kon herinneren niet. Dus hij was ofwel helemaal nieuw, of hij was gewoon niet veel te buiten, ze gokte op het tweede. Aan Oliver te zien was hij niet vaak buiten, zeker het sociaal deel sprak daar boekdelen over. Toch oordeelde ze niet, er konden honderdduizend redenen zijn waarom hij liever niet naar buiten kwam. Bij zijn opmerking keek ze naar hem op. Hij trainde niet … niet meer. Dat kon ook honderdduizend redenen hebben. Toch had ze het gevoel dat haar eerdere woorden hem misschien wat van slag hadden gebracht. Want terwijl zij hier bezig was over oorlog en trainen was hij degene die niet trainde. ‘Je hoeft niet te trainen om goed te zijn.’ Glimlachte ze zachtjes. ‘Soms is denken met je hoofd, handelen met je vingers meer dan genoeg. Iedereen draagt zijn steentje bij, hoe klein het ook is.’ Ze zweeg en knikte om haar eigen woorden terwijl ze terug naar boven keek. ‘En als we al die steentje samen brengen dan zijn we …’ Ze wees naar boven. ‘Wij zijn de sterren, breng ze samen en we zijn de maan.’ Prevelde ze terwijl haar blik op de maan bleef hangen. Hoe kon zo’n groot ding in de lucht blijven hangen, ontoereikbaar maar toch zo machtig. Zo konden ze ook zijn, als we maar allemaal bij elkaar werden gebracht.

Allison merkte voor het eerste op dat ze niet moe was. Ondanks dat het buiten al aardsdonker en stil was, buiten het getjirp van enkele krekels na, voelde ze geen vermoeidheid in haar lichaam. De slaaploosheid had niets van haar afgenomen, ze voelde zich enkel meer gedreven. Gedreven om verder te gaan, te helpen, te trainen, te doen waar ze lang geleden was voor opgeleid maar dan in een ander universum. Ze voelde zich goed en slecht op hetzelfde moment, ze voelde zich vreemd maar vooruitstrevend. Misschien was ze er niet klaar voor, niet zo klaar als ze dacht maar ze was vastberaden het er goed vanaf te brengen, gelijk wat ze haar voor schotelden.

Hij vond het een handige gave, dat vond ze zelf ook, al gaf ze het niet graag toe. Ondanks dat ze alle mutaties van andere kon overnemen was ze er heel subtiel en rechtvaardig mee. Ze nam geen mutaties zonder het te vragen of tenzij het echt nodig was. Ze kon zichzelf machtig genoeg maken, zolang ze maar de juiste mutaties in haar buurt had om te kopiëren. Het zou gemakkelijker zijn moest ze weten wie welke mutaties had voor ze ze kopieerde, maar dat wist ze dus niet. Bij zijn vraag keek ze op uit haar eigen gedachten en glimlachte wrang. ‘Iedereen heeft wel iets om over te piekeren, niet?’ Ze zweeg en haalde haar schouders op. ‘Ik zit hier nog niet zo lang, ik probeer nog steeds mijn best te doen om er tussen te passen. Wat niet altijd even gemakkelijk is. Maar het is vooral over wat er allemaal gebeurd in de wereld. Ik kan er niet van vluchten zoals jullie de krant kunnen opzij leggen om te negeren. Ik zie het elke nacht, ik krijg de beelden door en moet ermee om gaan,’ ze zweeg en keek terug naar de sterren. Begon ze te tellen gewoon om de seconden te doden. ‘Ik ben er misschien gewoon teveel mee bezig.’ Gaf ze uiteindelijk toe …
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptywo sep 02, 2015 3:16 pm

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦ ♦ ♦

”Je hoeft niet te trainen om goed te zijn.” Oliver snoof zacht en er kwam een sarcastische blik op zijn gezicht te staan. Niet trainen om goed te zijn… Ja in sommige gevallen, als je psychologische mutaties had waarmee je lichamelijk niets moest uitvoeren, maar dat was bij hem niet het geval. ’Soms is denken met je hoofd, handelen met je vingers meer dan genoeg. Iedereen draagt zijn steentje bij, hoe klein het ook is.’ Zijn blik liet hij rusten op zijn vingers die hij lichtjes liet bewegen. Hij wist van zichzelf dat als er ooit een oorlog uitbrak en hij zijn ‘steentje bij wou dragen’, hij dringend terug de trainingen moest oppikken. Op dit momenteel was hij nutteloos, eerder een last dan een aanwinst voor het team. Hij luisterde naar de uitspraak die ze deed over de sterren, over hoe we allemaal een groot geheel waren en elkaar aanvulden, ieder met zijn punten van sterkte en zwakte. ”Sterren ontstaan, beginnen te stralen, maar vroeg of laat doven ze ook weer uit.” mompelde hij en Oliver zocht haar blik terug. ”Ik heb in de zeven jaar dat ik hier ben nog geen enkele keer gestraald.” Hij beet op de binnenkant van zijn wang en zijn ogen stonden weer somber. Hij moest weer denken aan de manier waarop ze het had verwoord en hoe hij had geantwoord. Hij voelde zich als een ster die uitdoofde en dringend moest worden aangewakkerd, wilde hij ooit nog gaan stralen. Olivers mutaties waren enorm krachtig, zo krachtig dat hij er zelf bang van was, en die angst overwinnen, die energie lossen, dat zou niet gemakkelijk worden.

De krekels die tjirpten interesseerden hem niet, zijn blik lag weer in zijn schoot en hij zuchtte zachtjes. De manier waarop ze naar hem keek en glimlachte kon hem even niet opbeuren. ‘Iedereen heeft wel iets om over te piekeren, niet?’ Oliver knikte bevestigend, ieder idividu hier op school had een verleden, het een al wat makkelijker dan het ander. En toen begon Allison verder te vertellen, over het feit dat ze nog niet lang hier was en erg moeite moest doen om zich aan te passen aan de school. Maar ook hetgeen er zich buiten de school afspeelde, Oliver had net al gehoord hoe gepassioneerd ze erover vertelde, maar nu… Het werd meer dan duidelijk dat het een groot deel van haarzelf in beslag nam. Zijn blauwe ogen richtte hij op haar en aan zijn houding was af te lezen dat hij erg geïnteresseerd luisterde, bijna gefascineerd. ‘Ik ben er misschien gewoon teveel mee bezig.’ Bijna onmiddellijk schudde Oliver zijn hoofd. ”Iets hebben om dagelijks mee bezig te zijn is goed.” Hij richtte zijn blik ook weer naar boven. ”Als je niets hebt word je hier gek.” Hij zuchtte weer en liet zijn handen over zijn bovenbenen glijden. ”Ik wou dat ik iets had om mijn gedachten te verzetten.” vertelde hij er nog achterna, zijn ogen nog steeds op de hemel gericht. Hij miste het toch wel, mensen om hem heen, iemand om mee te praten, vrienden, iemand om van te houden… Hij was eenzaam en had zijn glans verloren.

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptydo sep 03, 2015 12:59 pm

De sarcastische blik verraadde dat Oliver het niet eens met haar was. Wat ze niet erg vond, iedereen had een eigen mening over alles in het leven. Hij kon evengoed denken dat de sterren slechts bolletjes waren aan de hemel terwijl Allison zoveel meer zag dan enkel sterren. Ze zag ander leven, een ingewikkelde manier van werken. Hoe kwam het tenslotte dat de sterren daar bleven en de maan, zo zwaar, kon blijven hangen. Oliver moest er meer over weten want hij kon zijn eigen zwaartekrachtpunt verleggen. Hoe zou dat zijn? Zweven over de aarde, soort van, niet?  Het kon evengoed zijn dat Oliver totaal anders dacht over deze school, dit eiland. Dus misschien, achteraf bekeken had ze het onderwerp van oorlog en geweld niet moeten opbrengen. Hij zag trainen misschien helemaal niet zitten terwijl Allison aan niets anders kon denken. Goh, er was zoveel anders aan de wereld, zoveel mogelijke perspectieven. Ze nam het Oliver dus helemaal niet kwalijk, de sarcastische blik en zijn zacht gesnuif.

Toen hij over de sterren begon keek Allison automatisch weer naar boven, het duister in. Naar de miljoenen kilometers verder waar één van die sterren meer was dan een ster. Zou er leven zijn daarboven, Allison zou het graag willen weten. Toch was het idee beangstigend dat er iemand anders in dit heelal was dan zij, de mensheid. Maar het bleef niet bij de sterren, Oliver begon over zichzelf en het feit dat hij nooit had gestraald. Allison keek hem aan, medelevend, niet vragend naar de reden. ‘Het is moeilijk om te stralen in een wereld waar niet veel te stralen valt.’ Gaf ze stilletjes antwoord. Of zij straalde? Nee, niet echt, maar het was vast zo erg niet als hem. ‘Stralen doe je op je eigen manier, je weet dat,’ ze zweeg en keek hem langzaam aan. ‘Ik wil je best helpen stralen.’ Haar glimlach kreeg iets enthousiast. Als ze hem kon helpen, door een vriend te zijn, door gewoon er te zijn, dan was dat een start, niet? Het zat trouwens in haar bloed, haar vader zei altijd; we beschermen die, die zichzelf niet kunnen beschermen. Ze wist niet of dat voor Oliver het geval was maar desalniettemin had ze net haar conclusie gemaakt en zou ze helpen. Daar had hij nu niets meer over te zeggen, zo dwars kon ze nu eenmaal zijn.

‘Het is niet meteen het ideale om je mee bezig te houden.’ Gaf ze grijnzend toe. Wie was nu dagelijks bezig met oorlog en geweld, naast de docenten? Toch bijna niemand. Toch had Allison geen andere keuze, ze zag het s’nachts, beelden, beelden over wat er allemaal gebeurde op het vasteland. ‘Gek.’ Herhaalde ze het woord langzaam. Ze had veel gek gezien op de wereld, toch proefde het woord vreemd op haar tong. ‘Ik heb veel gek gezien, jij bent niet gek.’ Zei ze vastberaden. Niet dat hij dat bedoelde maar door te zeggen dat hij niets had om zijn gedachten te verzetten en hier al zeven jaar zat moest hij het zelf wel zijn gaan denken. ‘Geef jezelf iets om voor te leven.’ Stelde ze voor. Haar stem was zacht, meelevend. ‘Wat doe je graag, wat zie je graag? Er zijn honderden één dingen om te doen, als je enkel wil. Als je wil loslaten wat je vast ankert in die vergetelheid.’ Vervolgde ze. Ze bleef hem aankijken, in die blauwe donkere ogen en glimlachte … zwak …
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptydo sep 03, 2015 2:19 pm

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦ ♦ ♦

‘Het is moeilijk om te stralen in een wereld waar niet veel te stralen valt.’ De manier waarop ze dat zei.. Het voelde alsof ze tot op zijn ziel keek, alles wat ze zei klopte, viel als puzzelstukjes in elkaar als een groot verhaal. De manier waarop ze over alles dacht, alsof ze alles al helemaal op een rij had geplaatst, alsof ze haar eigen leven volledig onder controle had. Dat was misschien niet het geval, maar voor Oliver kwam het wel zo over, en dat terwijl ze hoe oud was? Sowieso jaren jonger als Oliver. En toch voelde het alsof ze meer ervaring in alles had. Ze stond er stukken beter voor als dat hij dat deed. ‘Stralen doe je op je eigen manier, je weet dat,’ Oliver boog zijn hoofd lichtjes naar voor en dacht na. Stralen op zijn eigen manier.. Misschien door zijn uiterlijk, zijn gespierde lichaam en zijn looks, het enige wat hij zelf nog in de hand had. Stralen door middel van zijn mutaties was uit den boze, hij had niets om mee te pronken. ‘Ik wil je best helpen stralen.’ Hij slikte en keek snel weer omhoog, regelrecht in haar vriendelijke ogen die nu extra schitterden door de manier waarop ze lachte. ”Helpen?” Hij klonk geschrokken, een beetje verward zelfs. ”Mij helpen?” Zijn ogen stonden groot en er vertrok een spiertje in zijn gezicht. ”Dat is te gevaarlijk Allison. Mijn mutaties..” Zijn stem stierf weg en hij schuifelde kort heen en weer op het bankje. Nerveus begon hij opnieuw aan de mouwen van zijn versleten sweater te pulken. Hulp was het liefste wat hij wilde, al al die jaren, maar hij kon het gewoon niet over zijn hart krijgen om mensen in gevaar te brengen door zijn aanwezigheid.

‘Het is niet meteen het ideale om je mee bezig te houden.’ Op een of andere manier kon hij haar wel begrijpen, hij kon zich natuurlijk niet inbeelden hoe het was om elke nacht geteisterd te worden met die beelden. Toen ze het woord gek in haar mond nam keek Oliver haar weer aan. ‘Ik heb veel gek gezien, jij bent niet gek.’ Oliver trok een scheve grijns, en snoof weer zachtjes. Hij wist dat ze het goed bedoelde en hij apprecieerde hetgeen ze zei ook heel erg. Gek was hij misschien niet, maar echt normaal voelde hij zich ook niet. ‘Geef jezelf iets om voor te leven.’ Hij moest denken aan zijn leven voor hij naar Genosha kwam.. Wat doe je graag, wat zie je graag? Er zijn honderden één dingen om te doen, als je enkel wil. Als je wil loslaten wat je vast ankert in die vergetelheid.’ Oliver hoorde hoe er een stukje stof van de mouw afscheurde toen hij er te hard aan trok en liet het onmiddellijk op de grond vallen. ”Motorcross. Gevechtssport. Wapens.” Liet hij bijna onmiddellijk volgen en hij zuchtte zacht. Hij wist goed genoeg wat hij graag zag en wilde doen, als het mogelijk was. ”Alleen heb ik me  nooit kunnen bezighouden met een van die dingen. Oliver herinnerde zich hoe hij als kind altijd geobsedeerd naar de televisie had gekeken als er motorcross op televisie was, of kickbox, of gewelddadige films. De manier waarop hij er naar keek was niet ter entertaining, hij leerde eruit, observeerde alles wat de mensen deden. Hij mocht dan nog nooit met een zwaard gevochten hebben, maar in zijn hoofd wist hij hoe hij het moest hanteren en hoe hij zou kunnen winnen.

Haar laatste woorden bleven door zijn hoofd spoken. Als je wil loslaten wat je vast ankert in die vergetelheid. Zijn mutatie was zijn anker, zijn touch of pain. Bestónd er maar een manier om die mutatie los te maken van zijn lichaam, zodat hij de mogelijkheid had om zonder een zweem van pijn te leven, mensen kunnen aan te raken zonder hen op slag bewusteloos te maken, om dingen te doen die hij graag deed. Motorcross, gevechtssport, vechten met wapens. Hij haalde zijn hand door zijn haar waardoor het nog rechter op kwam te staan. De manier waarop Allison hem aankeek en glimlachte, het deed zijn haren op zijn armen omhoog gaan staan, op een goede manier. Ergens was hij er van overtuigd dat ze hem kon helpen, maar hij durfde haar aanbod niet te accepteren...

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptydo sep 03, 2015 7:01 pm

Hij leek verbaast, hij was verbaast, verbaasder dan ze ooit iemand had gezien. Alsof hij niet geloofde van wat ze zei maar moest hij kunnen … moest hij in haar geest kunnen kijken dan zou hij het zien. Ze had niets slechts voor ogen, ze groeide iedere dag en iedere dag werd ze beter in wat ze was en wie ze was. Allison kwam van een heel eind, het hele tegenovergestelde van dit allemaal maar hier zat ze … ze had het voor elkaar gekregen hier te komen, te vertrouwen, te groeien, vrienden te maken. En ze wilde niet dat Oliver degene was die achter bleef, ze wilde hem graag meenemen op de rollercoaster van plezier, liefde, vriendschap, hoop en zelfs verdriet. Ze zag dat hij het wilde, het zat er, diep in hem en het wilde eruit. Maar ieder instinct van zijn lichaam blokkeerde het. Zo goed was Allison in het lezen van andere mensen. En er was voor iedereen een tweede kans, er was voor iedereen hoop dus waarom niet voor Oliver, waarom niet voor iemand die duidelijk bang was van zichzelf of wat hij kon aanrichten. ‘Helpen ja.’ Herhaalde ze stilletjes. De geschrokken uitdrukking bleef er, de spanning zag ze onder zijn kleding door, wat was er gebeurd met hem om het zo drastisch te maken? Terwijl ze in zijn grote blauwe ogen staarde luisterde ze naar zijn volgende woorden. Mutaties … het waren er dus meer dan één. Misschien was de andere gevaarlijker dan de eerste, misschien lag het allemaal daar aan. ‘Je hebt er meer dan één, ik veronderstel dat de ene de oorzaak is van dit alles?’ ze zweeg en keek hem afwachtend aan, probeerde alle ontspanning in haar lichaam door te geven aan hem, ze was geen gevaar, integendeel, ze zou hem kunnen helpen.

De scheve grijns na haar conclusie dat hij niet gek was maakte haar meteen weer aan het glimlachen. Het was iets dat Allison vaker had, ze nam alles over van een ander, de glimlach, de reacties, zelfs de mutaties. ‘Dan hebben we iets gemeen, wapens.’ Ze zweeg. Wat moest hij wel niet denken dat ze was, een meisje dat van wapens en vechten hield, zo had je er niet veel. Maar het was waar, Allison was geobsedeerd door wapens, bogen in het bijzonder. Ze was altijd op zoek naar een manier om beter te worden, om haar uitrusting beter te maken. ‘Ik ben ermee opgegroeid, misschien ben ik wel gek.’ Knipoogde ze. De sfeer luchtig maken was misschien wel een optie, Oliver kon het gebruiken. Haar blik gleed naar haar enkel, naar haar korte botjes waar de schede zat met haar kunai in. Ze was altijd gewapend, ondanks dat het niet mocht. ‘Wat houd je tegen Oliver?’ Vroeg ze met een zachte nadruk op zijn naam.

Haar blik gleed naar zijn kleding, naar de wanhopige bewegingen om zijn huid bedekte te houden. Allison staarde even naar buiten, het duister in terwijl ze erover nadacht. Uiteindelijk draaide ze zich om en keek hem weer aan. ‘Als je denkt dat je me pijn kunt doen, dat kun je niet. Als ik je mutatie over neem dan ben ik immuun voor de eigen effecten, je kunt me niets doen.’ Ze zweeg en glimlachte zachtjes. ‘Maar ik begrijp je en ik ben bereidt te accepteren dat je geen hulp wilt al adviseer ik je daar sterk tegen.’ Ze glimlachte, op de hoop hem een beetje op te beuren …
OOC: Lots of love for this topic. =D
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyvr sep 04, 2015 1:27 am

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦️ ♦️ ♦️

‘Helpen ja.’ Ze was zo goed voor hem, de manier waarop ze zijn lichaam als het ware kon lezen en er op de juiste manier op kon inspelen. Het was bijna te mooi om waar te zijn. Oliver zat er verbijsterd bij, nog steeds kippenvel over zijn hele lichaam. ‘Je hebt er meer dan één, ik veronderstel dat de ene de oorzaak is van dit alles? Ze keek naar hem met haar doordringende ogen en hij wist even niet hoe hij zich moest voelen. Ook dít had ze weer opgevat… Heel voorzichtig knikte Oliver met zijn hoofd en staarde haar met zijn felblauwe kijkers aan. Hij slikte eenmaal en voelde zijn adamsappel bewegen in zijn keel. ”Het beheerst mijn leven.” Aan zijn bevende stem was te horen hoe onzeker hij zich voelde als hij over dit onderwerp moest spreken. Maar dit was hij haar wel verschuldigd als ze hem wilde helpen, toch? Haar houding deed hem rustig blijven, maar terwijl voelde hij hoe de energie in zijn lichaam weer begon te borrelen.

En even was hij blij dat ze over iets anders begon, dat hij specifieke informatie over zijn tweede mutatie nog niet onmiddellijk aan haar moest vertellen, dat hij het even kon laten bezinken en erover kon nadenken. ‘Dan hebben we iets gemeen, wapens.’ En onmiddellijk daarna zweeg ze, alsof ze moest nadenken over hetgeen ze net zelf zei. Alsof de woorden vreemd in haar eigen mond hadden gelegen. ’ Ik ben ermee opgegroeid, misschien ben ik wel gek.’ Haar knipoog stelde hem weer enigzinds gerust. Hij vond het niet leuk als ze even stopte met glimlachen of onzeker over iets leek. Op dit moment was Allison alles waar hij zich aan vast klampte, als zij niet zeker was, dan kon hij dat al helemaal niet zijn. Afhankelijk was hij, en ergens vond hij dat verschrikkelijk. ”Je bent niet gek.” Zijn stem was gestopt met trillen. ”Je moet er vast goed mee overweg kunnen. Ik ben blij voor je.” Ookal zag hij er in werkelijkheid allesbehalve blij of gelukkig uit, vond hij het wel goed voor haar dat ze was kunnen opgroeien met hetgeen waar ze van hield. Wapens. Hij staarde weer even door het raam naar buiten, maar richtte zijn sombere blik weer op haar vanaf het moment dat hij zijn naam hoorde, alsof ze hem extra benadrukte. ‘Wat houd je tegen Oliver?’ Hij schraapte kort zijn keel en liet heel langzaam de zoom van zijn mouw los. Zijn handen schoven als het ware naar buiten, en de manier waarop Oliver er naar keek, alsof het de gevaarlijkste wapens in de wereld waren. Of voor hem toch alleszinds. ”Deze hier.” Mompelde hij en liet zijn vingers langzaam bewegen, alsof hij een onzichtbare piano bespeelde. In feite was het zijn hele lichaam, elk stukje huid, maar zijn handen waren het gevaarlijkst. Daar lag de meeste energie gecentreerd. ”Mijn mutatie heeft mij alle kansen in mijn leven ontnomen.”

Hij voelde hoe Allison haar ogen hem bestudeerden, hoe ze hem van kop tot teen in zich had opgenomen en hoe ze op dit moment naar zijn bewegende handen keek.  Kijken… Ondertussen had hij al door dat het voor Allison niet alleen kijken was, ze kon ook echt zien. Zijn sombere blik was nog steeds op zijn schoot gericht toen ze begon te spreken. ’Als je denkt dat je me pijn kunt doen, dat kun je niet. Als ik je mutatie over neem dan ben ik immuun voor de eigen effecten, je kunt me niets doen.’ Wát had ze nu net gezegd? Vol ongeloof keek hij op, razendsnel veranderde zijn houding, van somber naar opeens heel alert. ‘Maar ik begrijp je en ik ben bereidt te accepteren dat je geen hulp wilt al adviseer ik je daar sterk tegen.’ Oliver stamelde onverstaanbare woorden, hij voelde zich volledig van de kaart. Hij greep naar zijn borst en klemde het stuk stof van zijn sweater stevig vast in zijn vuist, waarvan de knokels duidelijk zichbaar waren doordat hij er zoveel kracht op zette. Het was duidelijk  hoorbaar hoe zijn ademhaling luider, onregelmatiger werd, alsof hij zijn emoties niet meer kon tegenhouden. Zijn schouders schokten en  hij hapte naar adem, hij voelde zoveel emoties door elkaar en kon ze moeilijk verwerken. Was dit eindelijk een doorbraak in zijn ellende? De manier waarop hij Allison aankeek, smekend en dankbaar op hetzelfde moment, ook al had ze niet meer dan verteld waartoe ze in staat was, het werkelijk uitgevoerd had ze nog niet. Dus het kón, er was een mogelijkheid! Het lag op het puntje van zijn tong, Help me, alsjeblieft! maar hij kreeg het niet over zijn lippen. Maar aan zijn houding zou ze wel het een en het ander kunnen afleiden…

|OOC: Wauw jaaaaaaa  :la: Ik kan hier echt van genieten!

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyvr sep 04, 2015 12:50 pm

Het beheerste zijn leven, net als het jager zijn haar leven voor een heel deel had beleefd. Alles sinds haar geboorte was in het teken van dat, ze had haar grootvader, neef, tante en moeder eraan verloren en het enige wat over schoot was haar vader. Dus ze snapte het wel, op haar manier. Ze wist hoe het was om in de ban te zijn door iets zo innemend dat je zelf geen controle meer had. Geen controle meer had over je lichaam, over het onbewuste dat je lichaam deed. De onzekerheid in zijn stem bevestigde dat enkel maar dat wat Allison al die tijd had zitten denken. Allison leunde achteruit, nam hem op en keek dan terug naar buiten. Ze wist hoe lastig hij het vond om hierover te praten en eigenlijk zou ze een beetje van haar aan hem moeten geven, zodat hij haar ging vertrouwen. Maar ze had een vaag gevoel dat hij het al deed, niet de volle honderd procent maar gewoon net genoeg. Allison brak dingen in hem die waarschijnlijk nog nooit gebroken waren en ondanks dat ze zich daar schuldig om zou moeten voelen deed ze dat niet … want het was een vooruitgang, het was een stapje in de goede richting. En zoals gezegd, zou ze hem helpen.

Toen hij zei dat ze niet gek was moest ze luidop lachen, een zachte lach die de stille kamer voor een kort moment vulde met haar lach. ‘Iedereen is een beetje gek op zijn manier.’ Grinnikte ze geamuseerd. Ze wist van zichzelf dat ze niet gek was, maar ze wist dat ze gek was om hier te komen, zeker met alles waar haar familie voor stond. ‘Ik kan ermee overweg.’ Knikte ze instemmend. Haar  gedachten dreven voor een kort moment naar de boog, de wapens van  thuis, alles wat maar naar iets geschoten of gemikt kon worden, dat was haar sterkte, haar derde mutatie. Toen hij zijn vingers bewoog merkte ze ze voor het eerst op van onder zijn trui. Ze bekeek zijn vingers kort voor ze terug naar hem op keek. Alle puzzelstukjes kwamen samen, iets met zijn huid deed iets bij anderen, ze veronderstelde pijn … maar in welke vorm? Viel je dood? Elektrische pulsen? Gewone pijn? Slechte gedachten? Beïnvloedende gedachten? Het konden weer die honderden mogelijk dingen zijn. ‘Wapens hoeven niet gelinkt worden met fysiek contact.’ Ze zweeg en haalde haar schouders op. Gewoon om hem even te schetsen dat hij zijn handen niet altijd nodig had, in ieder geval toch niet om contact te maken. ‘Ik ben een boogschutter voornamelijk, ik raak geen anderen aan, als het dat is waar je bang voor bent.’ Legde ze uit. Gevechtsporten was dan weer iets helemaal anders maar hij moest vast iets kunnen verzinnen, handschoenen, iets dat hem kon helpen. Onrechtstreeks begon Allison te denken aan wat ze zou kunnen “uitvinden” om hem te helpen in een gevecht. ‘Je laat het pas al je kansen ontnemen als je zelf instemt met dat gedacht. Je kan er ook tegen vechten, er is voor alles een oplossing.’ Fluisterde ze stilletjes.

En dan ging het eigenlijk allemaal een beetje berg afwaarts, haar woorden hadden hem zo geraakt, ze hoopte in de positieve zin, dat hij compleet van slag was. Hij stamelde wat woorden, greep naar zijn borst en begon luidruchtig te ademen. Heel zijn lichaam leek in een soort onregelmatigheid te komen en Allison wou naar hem toe gaan maar ze deed het niet. Ze schoof enkel een beetje dichter naar hem toe, ver genoeg om hem niet nog angstiger te maken maar als ze haar arm op zijn verst zou uitstrekken dan zou hij het kunnen raken met zijn hand als hij er moeite voor deed. ‘Oliver.’ Zei ze zijn naam zachtjes. Ze liet haar hoofd wat zakken zodat ze oogcontact met hem kon maken. Toen hij opkeek zag ze een smekende en dankbare blik. Ze hief haar hand op en stak het naar hem uit, nog slechts een halve meter van hem verwijderd. Genoeg om hem niet aan te raken maar hij kon haar wel aanraken en dat was het doel van deze hele situatie. ‘Ik beloof me, je kunt me geen pijn doen.’ Ze knikte naar haar hand en glimlachte zwak. ‘Neem mijn hand.’ Ze bewoog haar kundige slanke vingers voor enkele tellen en keek hem afwachtend aan. ‘Het is enkel jij, ik en de sterren.’ Prevelde ze bemoedigend …
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyvr sep 04, 2015 2:09 pm

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦ ♦ ♦

De manier waarop ze voor het eerst naar zijn handen keek, alsof ze al Olivers geheimen kon ontrafelen met een simpele blik. ‘Wapens hoeven niet gelinkt worden met fysiek contact.’ Ze had gelijk, er bestonden zo veel wapens die je ‘vanop afstand’ kon gebruiken. Maar anders dan bij zwaardvechten bijvoorbeeld, had je voor boogschieten een zekere precisie nodig, je moest voldoende trainen om de juiste technieken onder de knie te krijgen. Maar een trainingspartner had hij nooit gehad. ‘Je laat het pas al je kansen ontnemen als je zelf instemt met dat gedacht. Je kan er ook tegen vechten, er is voor alles een oplossing.’ Zijn blik viel weer op zijn handen die in zijn schoot lagen. Als je ze zo bekeek zagen ze er zo onschuldig uit, alsof er aan de binnenkant geen hopén energie heen en weer aan het ruisen waren. Over zijn gehele lichaam voelde het als een zachte streling, maar het was in zijn hoofd waar de pijn verzameld zat, de pijn die veroorzaakt werd door een overmaat aan energie, die hij niet kwijt kon en durfde.

Hij zat met zichzelf in de knoop, hij voerde een tweestrijd in zijn gedachten. Dit kon werkelijk de doorbraak zijn, als hij er bereid voor was om zijn eigen drempel over te stappen, zijn eigen limieten te verleggen en de limieten van zijn mutaties uit te testen. Oliver was in gedachten verzonken, terwijl zijn lichaam nog steeds geen manier had gevonden om op dit gevoel te reageren. Het moest er heel vreemd uitzien, de manier waarop hij naar zijn borst greep, zijn ademhaling die met horten en stoten gebeurden en het zweet dat hem weer uitbrak. Het was pas toen Allison dichterbij schoof dat hij zijn aandacht weer op haar vestigde, met ogen, even alert als die van een havik die zijn prooi in het vizier had. Samen met zijn zware wenkbrauwen en sterk afgelijnde gezichtsbeenderen zag hij er vervaarlijk uit, gemeen zelfs. Zijn pupillen werden groter toen ze haar hand naar hem uitstak. ‘Oliver.’ Maar hij keek enkel nog naar haar hand, die ze zo onschuldig voor zich uit hield, die zó gemakkelijk voor het grijpen lag. Oliver kon zich het gevoel bijna herinneren, het gevoel van vrijheid dat hij kreeg als hij iemand aanraakte.. ‘Ik beloof me, je kunt me geen pijn doen.’ Hij ademde eenmaal diep in, hield zijn adem langer vast dan normaal, en liet hem daarna heel langzaam weer ontsnappen. Hij had zijn beslissing gemaakt. Zijn ogen vonden die van haar weer en hij staarde veelbetekenend in haar ogen. Het deed Oliver goed dat ze naar hem glimlachte, bemoedigend… ‘Het is enkel jij, ik en de sterren.’

Nog voorzichtiger als hij zich al de hele tijd had voorbewogen, haalde hij zijn rechterhand nog een stukje verder uit zijn sweater en liet hem langzaam van zijn schoot omhoog komen. Zijn hand trilde toen hij hem in de lucht hield en langzaam naar haar toestak. Haar huid straalde warmte af die duidelijk voelbaar was op zijn ijskoude hand, die nu enkele centimeters van de hare verwijderd was. ”Danku.” bracht hij zacht uit, voor hij zijn hand zo lichtjes mogelijk op die van haar legde. Hij nam niet de moeite om haar hand vast te nemen of erin te knijpen, want hij wist dat een simpele aanraking voldoende was. Eventjes voelde het als een messteek in zijn hand en vertrok zijn gezicht van de pijn, maar toen kwam de verlichting. Het was alsof alle energie die zich in zijn hoofd opstapelde, doorheen zijn lichaam daverde en via zijn handpalm een weg naar buiten baande, hij voelde hoe zijn binnenste volledig in beweging was, alsof er paarden door zijn zenuwbanen galoppeerden. Een diepe zucht van opluchting kon hij niet onderdrukken en hij voelde hoe de energie langzamerhand uit zijn lichaam liep, hoe de druk op zijn hoofd en de pijn die hij al heel zijn leven ‘gewend’ was in zijn lichaam langzaam maar zeker verdween. Olivers ogen vielen half dicht van genot en zijn hoofd knikte stilletjes naar voren. Enkele seconden later opende hij bezweemd zijn ogen en keek haar aan. Hoe zou ze reageren op de tonnen energie die zich nu in haar lichaam opstapelden en door haar lichaam raasden. Zou ze het onder controle kunnen houden, zou ze ervoor kunnen zorgen dat het zijn andere mutatie die ze ook overnam, niet triggerde.

Hij voelde zich als herboren, hij voelde zich ‘normaal’. Vrijwel onmiddellijk nadat zijn energie was overgelopen in haar lichaam voelde hij van zichzelf dat hij zijn eigen lichaam nu wel in de hand kon houden, zijn lichaam stond niet op ‘ontploffen’ als het ware. Zijn hand had hij van die van haar laten glijden en hij had naar de grond gekeken, met een kleine grijns op zijn mond. Zijn schouders hingen naar voren, en zijn houding zag er stukken ontspannender uit. Nu zijn lichaam niet meer in contact met haar stond, en zijn de constante aanmaak van energie in zijn lichaam niet meer in haar overvloeide, voelde hij hoe de druk in zijn eigen lichaam weer stilaan toenam. Maar hij had nu tien minuten om te genieten van de rust in zijn lichaam, van het gevoel om geen pijn te hebben, totdat zijn energievoorraad weer ‘aangevuld’ was en de pijn weer terugkwam. Zijn ogen, die nu een stuk minder vervaarlijk stonden, vonden die van haar en hij knipperde enkele malen vriendelijk met zijn ogen. ”Hoe voel je je?” Hij vroeg zich af of ze nu ook de scheurende pijn in haar hoofd voelde door alle energie die was overgegaan in haar lichaam, of dat ze die niet had omdat het overnemen van zijn mutatie maar tijdelijk was. Ze moest eens weten hoe dankbaar hij was dat ze hem dit had gegund. Ze kende hem amper, en toch offerde ze zich zo op voor hem. Hoe kon hij ooit iets van deze aard terugdoen voor haar... Hij keek haar kalm aan, met een kleine glimlach van voldoening en dankbaarheid die om zijn lippen speelde.

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyvr sep 04, 2015 7:57 pm

Ze voerde de spanning op bij Oliver, dat zag ze zo. Hoe dichter ze kwam hoe gespannener hij werd en dat begreep ze, weeral. Het wat niet gemakkelijk voor iemand met een mutatie om anderen te kwetsen om die te vertrouwen als ze dichter kwamen. Ze kon zich voorstellen dat zijn zelfvertrouwen volledig de dieperik was in gedoken. Hij leek haar iemand die het nam hoe het was, anders dan Allison die een negatief iets altijd probeerde om te buigen naar iets positief. Zo had ze heel haar leven gewerkt, hier probeerde ze haar naam te zuiveren door anderen te helpen. En dat moest Oliver ook doen, hij moest echt gaan denken aan een mogelijke oplossing, want er was voor alles een oplossing. Als hij het niet zou doen dan zou zij het doen en ze was ervan overtuigd dat ze een antwoord op zijn branden hoop en vraag had. Zijn ogen bleven haar alert aan kijken, zijn gezicht stond ernstig. Moest ze hier afgelopen minuten niet met hem hebben zitten praten dan zou ze ervan overtuigd zijn dat hij kwaad in zinnen had.

Maar hij kon zichzelf zover krijgen, hij kon zichzelf zover krijgen om zijn hand naar haar uit te steken. Allison was niet bang, ze kende haar mutatie goed genoeg om te weten dat ze het niet zou voelen. Ze had compleet vertrouwen in haar lichaam, iets dat hij dringend ook moest gaan doen. Toen hij zijn hand zachtjes op de hare legde voelde ze een korte pijnscheut door haar lichaam trekken maar ze gaf geen krimp. Ze kopieerde zijn mutatie, haar ogen werden kort volledig wit. Toen ze ze weer opende waren ze weer hun vertrouwde bruine kleur. Ze voelde een hele hoop energie door haar lichaam gaan, energie die ze niet kon stoppen en ook niet kon vertragen. Zo voelde het dus voor hem altijd? Ze zag hem ontspannen, ze zag hem ontladen en ze glimlachte terwijl ze de energie die door haar lichaam stroomde probeerde te leren kennen. Hij boog zijn hoofd, de verlichting deed hem duidelijk deugd. Allison concentreerde zich op de energie en stuurde het haar lichaam rond voor ze het gebruikte in haar andere mutatie, haar mutatie om beelden over de hele wereld te spotten. Ze zag veel, ze zag beelden van haar vader en Isaac, ze zag grondtroepen, informatie, beelden over soldaten en honden, beelden over andere mutanten hier op school. Het ging allemaal zo snel dat Allison het niet kon volgen. Maar het werd gestuurd door energie, energie die van Oliver kwam, energie waar je echt wel iets nuttigs mee kon doen. Haar hoofd begon te gonzen voor mogelijk oplossingen, dingen waarmee ze hem kon helpen.

Toen ze zich terug op Oliver richtte was een deel van de energie verdwenen, benut aan haar mutatie. Bij zijn vraag knikte ze glimlachend. ‘Het is een hele hoop energie. En het stapelt zich op naar pijn, of niet?’ Vroeg ze nieuwsgierig terwijl ze naar haar handen keek. Ze zag niets maar ze voelde de energie eronderdoor glijden, op zoek naar een weg uit, op zoek naar “werk”. ‘Energie kan je manipuleren, gebruiken. Je hebt het nooit gebruikt? En daarom doe je andere pijn?’ Ze vroeg de vragen stilletjes, voorzichtig terwijl ze zijn ontspannen glimlach bestudeerde. ‘Hoelang geleden is het dat je iemand hebt aangeraakt?’ Vroeg ze nieuwsgierig. Ze hield haar hand open, het hand waar eerder nog zijn hand had ingelegen en vouwde het dan weer samen tot een vuist. Ze was blij voor hem, voor het beetje hulp dat ze hem heeft kunnen bieden …
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyvr sep 04, 2015 8:23 pm

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦ ♦ ♦

Oliver keek gefascineerd naar hoe ze zijn mutatie onderging, haar ogen lichtten wit op en werden vrijwel onmiddellijk daarna terug donkerbruin. Ze leek even weg van de wereld hier, alsof ze in gedachten verzonken was en zijn energie op de een of andere manier benutte. Alsof ze zijn energie combineerde met haar mutatie. Hij vond het vreemd om naar te kijken, maar tegelijk ook heel interessant. Allison had veel in haar mars, je kon aan haar zien hoe gecontroleerd alles was wat ze deed. Ze dacht na over dingen op manieren waarop anderen nooit na zouden denken. Ze was een inspirerend individu en opnieuw was Oliver blij dat hij aan het begin van de avond zijn kamer had verlaten en naar hier was gekomen. Een tevreden glimlach sierde zijn gezicht.

Hij knikte bevestigend en schraapte zijn keel om te beginnen vertellen nadat ze hem enkele vragen had gesteld. ”Mijn lichaam is een onuitputbare bron van energie.” Zijn stem klonk opgewekter en zijn gezicht stond stukken minder gespannen als net. De angst die hij had begon hij stilaan te lossen, hij wist nu tot wat Alisson in staat was en hij voelde zich veilig in haar bijzijn. Of hij was blij dat zij veilig in zijn bijzijn kon zijn. Het was maar hoe je het bekeek. ”Energie zo krachtig dat ik constant mijn mutaties moet gebruiken om het getemperd te krijgen.” Kort slikte hij. ”Maar doordat de energie in zo ontzettend grote hoeveelheden aanwezig is en constant wordt bijgemaakt, kan ik mijn mutaties niet onder controle houden. Elke keer als ik ze gebruik lijken ze te ontploffen” Hij hief zijn handen in de lucht en keek kort naar Allison voor hij zijn blik op zijn handen vestigde. Hij liet zijn twee wijsvingers tegen elkaar komen en haalde ze daarna langzaam uit elkaar. Het leek alsof er een bijna doorzichtbare sliert van energie tussen hing, die verdween toen zijn vingers te ver uit elkaar kwamen. ”Het zoekt constant een ontlading, een weg naar buiten. Als ik mens of dier aanraak, bezwijken ze er vrijwel meteen onder, omdat hun lichaam niet gemaakt is voor zo’n grote hoeveelheid energie.” Met zijn wijsvinger tikte hij tegen zijn voorhoofd. ”Ik kan het verdragen, maar het voelt altijd als een zweem van pijn, omdat ik het niet kan gebruiken zonder schade aan te richten. Het blijft zich opstapelen tot op een gegeven moment.” Hij beet op de binnenkant van zijn wang. ”En dan krijg ik een uitbarsting.” Hij moest denken aan de helende wonden op zijn rug en schouders, die nog steeds jeukten vanonder zijn sweater. Er was nog zoveel meer over zijn mutatie te vertellen, maar voor nu vond hij het wel voldoende. Hij was er zeker van dat ze haar vragen zo goed mogelijk had beantwoord.

‘Hoelang geleden is het dat je iemand hebt aangeraakt?’ Hij zuchtte als teken van nadenken. ”De laatste keer dat iemand mij aanraakte.” verbeterde hij haar vriendelijk en keek in haar donkerbruine ogen. ”Bijna een jaar geleden.” mijmerde hij en liet zijn hand over de achterkant van zijn hoofd strijken. Meer wou hij er liever niet over vertellen dus bleef het bij die korte uitleg. Hij voelde hoe de energie bijna weer op peil was en hoe de kloppende hoofdpijn terug begon te komen. Maar hij kon het beter verdragen, hij had zijn ontlading gehad en dat zou hem wel weer een tijdje op de been houden. ”Kan je nu alles doen wat ik kan?” vroeg hij haar en doelde op de mutaties die ze had overgenomen. Aan zijn stem was opnieuw te horen dat hij onder druk stond, maar aan zijn houding was af te lezen dat hij zich toch stukken beter voelde, de dankbaarheid stond in zijn ogen af te lezen.

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyzo sep 06, 2015 11:14 am

Allison was ver weg terwijl de beelden voor haar ogen flitsten. Maar dat wilde niet zeggen dat ze zich niet bewust was van wat er rondom haar gebeurde. Ze voelde dat Oliver naar haar keek, met een glimlach hoogstwaarschijnlijk want hij moest nog steeds gelukkig zijn met zijn ontlading. Het zorgde ervoor dat ze zich zelf ook meteen gelukkiger voelde, ondanks dat het niets met haar te maken had. Ze vond het leuk andere gelukkig te zien door haar hulp, al was het maar zo’n klein beetje als een handdruk. Voor Oliver was het een wereld van verschil, voor haar enkel de simpelheid van het gebaar. Toen ze terug in het heden was, hier en nu, blikte ze naar de sterren, haar de duizenden lichtpuntjes aan de hemel. En dan keek ze opzij naar Oliver, hij kon die lichtpuntjes zijn die aan de hemel stonden, hij straalde, al was het een klein beetje maar … hij straalde.

Onuitputbare energie, Allison probeerde te begrijpen hoe dat was en voelde. Nu had ze een deel van die energie in haar mutatie gestoken maar ze voelde hoe krachtig het rond zwermde in haar lichaam, net bijen op zoek naar honing. Het grootste verschil buiten nu en een kwartier geleden was dat Oliver er zoveel beter uit zag, alsof hij net lang had geslapen, goed had gegeten en een douche had genomen. Iets in zijn blik was verfrist en het deed haar plezier dat te zien. Terwijl hij verder ging met praten nam ze ieder woord aandachtig op, en ze verwerkte het, probeerde althans. ‘Is het niet omdat je het te lang achterhoud?’ Ze zweeg en schudde bedenkelijk haar hoofd. ‘Ik gebruik je energie nu op een constante, ik steek het in de beelden die ik kan op een andere plaats. Ik gebruik het nu onbewust om de omgeving in de gaten te houden. Mijn lichaam is onbewust altijd bezig met mijn mutatie dus nu word die energie ook regelmatig gebruikt. Als het bij jou zo zou gaan, zou het dan niet beter zijn? Als je een manier vind om het op een constante te reguleren, gebruiken?’ Vroeg ze nieuwsgierig. Het was tenslotte energie, en je kon zoveel meer doen met energie dan het op kroppen. Je kon het een wapen maken, maar het kan je ook tweemaal sterker maken. Wat als hij energie achter een vuistslag zou steken, dan zou de klap impact toch moeten verdubbelen? Dat was waar Allison mee bezig was. ‘Er moet een manier zijn. Ik geloof niet dat jij een mutatie hebt gekregen gewoon om je te tergen. Ik denk dat je veel meer kunt doen met energie dan je denkt, zolang je het op de juiste manier gebruikt.’ Ze zweeg en hief haar handen op terwijl ze ernaar keek, het voelde waanzinnig, alsof ze de hele wereld aankon.

Haar vraag over hoelang het geleden was dat hij iemand had aangeraakt kwam een beetje verkeerd aan. Ze had een gevoelige snaar geraakt dus knikte ze enkel zachtjes. Een jaar lang niemand aanraken, hoe zou dat zijn? Aan Oliver te zien deed het geen goed voor zijn sociale vaardigheden en imago. Iets dat hij niet onderdrukt zou mogen laten. Bij zijn laatste vraag schudde ze langzaam haar hoofd. ‘Ik neem enkel over wat ik wil en waar ik toestemming voor krijg. Ik steel geen mutaties, dus nee, ik heb enkel de energie overgenomen, niet de zwaartekracht. En ik kan er net zo goed weer vanaf.’ Ze hoefde zich er enkel maar op te concentreren. Het als het ware uit haar lichaam duwen en ze was zijn mutatie kwijt…
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptyma sep 07, 2015 6:36 pm

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦ ♦ ♦

‘Is het niet omdat je het te lang achterhoud?’ Oliver zuchtte en keek haar schouderophalend aan. Haar theorie klonk realistisch in zijn oren en hij trok een bedenkelijke blik. ”Als ik mijn punt van zwaartekracht verleg voelt het in mijn lichaam als een verlichting ja. Ik verbruik dan energie, maar mijn lichaam kent geen regelmaat.” Of hij wist toch niet hoe hij het met regelmaat moest beheersen. Zijn mutaties onder controle houden, dat kon hij absoluut niet. ”Het kent geen rem, eens de energie een weg naar buiten krijgt is er geen rem meer aan.” Hij dacht aan de helende wonden die zijn rug ‘versierde’. Een benauwd gevoel bekroop hem en hij keek naar Allisons gezicht om zijn rust terug te vinden. Ze leek na te denken en Oliver was nieuwsgierig naar was ze hem te vertellen had. Tot nu toe had het meisje voor hem niets anders gedaan dan hem verlichting, raad en innerlijke rust gebracht. ‘Er moet een manier zijn. Ik geloof niet dat jij een mutatie hebt gekregen gewoon om je te tergen. Ik denk dat je veel meer kunt doen met energie dan je denkt, zolang je het op de juiste manier gebruikt.’ Oliver keek met een glimlach naar hoe ze haar handen voor zich hield en er naar keek. Hij wist hoe ze haar voelde. Voor haar was het een gave maar voor hem eerder een marteling. ”Misschien.” Zei hij met een korte zucht. ”Maar wat is de juiste manier?” Hij trok een geforceerd glimlachje. ”Ik heb in tijden niet meer getraind of actief met mijn mutaties bezig geweest.” Hij haalde een hand door zijn haar en wierp ongemakkelijk een blik naar de sterren en sloot kort zijn ogen. Hij moest het vragen…

De sfeer die tussen hen hing was een beetje killer geworden nadat ze over zijn laatste aanraking begon. Oliver nam het haar allesbehalve kwalijk, in haar situatie zou hij waarschijnlijk ook nieuwsgierig zijn geweest, maar het had hem wat stiller gemaakt. Niet alleen te danken aan haar vraag, maar ook aan de gonzende pijn die toenam in zijn hoofd. Zijn gezicht stond weer somber doordat hij opnieuw een innerlijke strijd tegen de pijn voerde, maar zijn felblauwe ogen bleven duidelijk hun schittering behouden. Toen ze sprak keek hij haar langzaam aan. ‘Ik neem enkel over wat ik wil en waar ik toestemming voor krijg. Ik steel geen mutaties, dus nee, ik heb enkel de energie overgenomen, niet de zwaartekracht. En ik kan er net zo goed weer vanaf.’ Zijn ogen werden groter en de verbazing stond op zijn gezicht te lezen. ”Dat is geweldig…” Een korte frons nam het weinige ‘blije’ aan zijn gezicht weg, hij dacht na… Hij dacht na over de manier waarop hij het het beste kon aanbrengen. ”Als je wil..” begon  hij en keek haar ongemakkelijk recht in de ogen aan. ”… mag je mijn zwaartekracht overnemen.” Hij schraapte zijn keel. ”Maar niet hier.” Waarom was dit in gods naam zo moeilijk? Oliver voelde zich belachelijk, hij was nu zo ver dat hij met iemand open durfde praten over zijn problemen, maar een simpele vraag stellen, dat lukte niet. In zijn hoofd vloekte hij. Kort wapperde hij met zijn rechterhand als teken dat ze moest vergeten wat hij net gezegd had, maar dat maakte de situatie enkel maar gênanter dan hij al was geworden. Bijna beschaamd wendde hij zijn blik af. Verdomme.

Allison Argent
Allison Argent
Class 2
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptydi sep 08, 2015 7:55 pm

Allison luisterde aandacht naar Oliver, het was belangrijk dat ze luisterde, niet voor hem maar omdat ze hem wilde leggen. Hij had geen rem … remmen kon je instaleren toch? Zelf had ze er controle over, zelf na enkele minuten leek ze geen pijn te voelen. Maar ze duwde het altijd in haar mutatie door, zodat ze beelden kreeg van alles in haar omgeving en buitenaf. Maar voor hem moest het moeilijk zijn, niet te zeggen super moeilijk. Zeker als je al maanden niet heb kunnen oefenen, als je bang bent voor wat je doet. ‘Ik denk dat je remmen kunt installeren.’ Zei ze langzaam, ze keek hem aan, ze bleef ernstig. ‘Ik geloof niet dat jij dit hebt, dat dit een vloek voor je is. Daar geloof ik niet in, dus ik ben er van overtuigd dat er iets kan aan gedaan worden.’ Ze meende het, ieder word ervan. Ze zag ook dat Oliver het opnieuw lastiger kreeg. Dat de pijn zo snel terug kwam baarde haar misschien zorgen maar bevestigde vooral zijn woorden, de energie was gewoon ontzettend snel en krachtig. Het bleef gewoon komen. Bij zijn vraag haalde ze langzaam haar schouders op, wat was tegenwoordig nog de juiste manier. ‘Energie kun je gebruiken, vormen, misschien zelf vuren. Ik weet niet wat de juiste manier is en ook niet veel meer maar ik wil het wel proberen vinden, als je dat ook wil.’ Ze keek glimlachend naar hem opzij. Ze hoopte het, dat hij zichzelf wilde helpen, dat was de eerste stap naar zoveel meer.

De stilte die er was voelde niet ongemakkelijk aan, voor haar toch niet. Haar hersenen waren aan het denken terwijl haar lichaam de energie rond trok en gebruikte om beelden rond te sturen. Toen ze hem had gezegd dat ze maar één mutatie had over genomen keek hij verbaast, ze fronste haar wenkbrauwen en aanhoorde zijn woorden. Er kwam spontaan een glimlach op haar lippen. Ondanks dat hij er ongemakkelijk van werd deed hij zijn best en dat maakte iets in haar los, hij wapperde zijn hand en wendde zijn hoofd af. ‘Oliver.’ Zei ze zacht maar met een kleine glimlach. Ze wachtte tot hij op keek en zijn blauwe ogen op haar richtte. ‘Wees spontaan, leef een beetje, je leeft maar één keer en ik ben niet van plan je iets aan te doen.’ Zei ze spontaan. Ze leunde achteruit en vouwde haar handen over elkaar op haar knie. ‘Om je voorstel te beantwoorden,’ ze zweeg en keek hem weer aan. ‘Het hoeft niet als je niet wil. Ik ben bezig je energie aan het leren kennen, uit te vogelen wat het zo “agressief” maakt.’ Het voorlaatste woord zette ze tussen aanhalingstekens met haar vingers. ‘Maar ik hou je eraan, ik wil het ooit eens proberen, het maakt mijn leven wat spannender.’ Knipoogde ze. Nochtans had haar leven meer spanning gehad dan het grootste deel van dit eiland, toch was dit iets anders, iets op misschien wel opgewonden over te zijn. Ze was blij met haar mutatie om anderen hun mutaties te kopiëren, het verlegde grenzen …
Oliver Marron
Oliver Marron
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Emptydo sep 10, 2015 1:08 am

Oliver Marron
The perfect sky is blue

♦ ♦ ♦

Ik denk dat je remmen kunt installeren.’ Vragend keek hij haar aan terwijl zijn hoofd lichtjes schuin ging hangen, hoe kon hij nu remmen installeren, hij was toch geen motor of… Onmiddellijk nadat hij besefte dat hij haar boodschap verkeerd had opgevat zette hij een bloedserieus gezicht op en fronste zijn wenkbrauwen alsof hij haar woorden nooit verkeerd had opgevar. Hij had nog veel te leren op sociaal vlak, besefte hij van zichzelf. ”Misschien wel..” mompelde hij en staarde naar zijn handen, die weer tintelden van de stromen energie die erdoor liepen. Energie kun je gebruiken, vormen, misschien zelf vuren. Wie weet tot wat hij in staat was. Oliver kenden zijn eigen limieten niet, behalve die van zijn energieaanvoer, die geen limiet kende. Ik weet niet wat de juiste manier is en ook niet veel meer maar ik wil het wel proberen vinden, als je dat ook wil.’ Hij ademde eenmaal langzaam in en uit voordat hij haar aankeek en net zoals haar een glimlach op zijn gezicht tevoorschijn liet komen. ”Heel graag.” fluisterde hij onzeker, maar aan zijn gezicht was te zien dat dit een opluchting voor hem was. Er zou verandering komen in aan zijn situatie, dat was zeker.

De situatie die hij zelf had gecreëerd had hem nerveus gemaakt, had ervoor gezorgd dat hij weer aan de mouwen van zijn sweater begon te pulken en dat zijn houding opnieuw meer ineen gedoken was. Maar Allison darintegen had nog steeds die spontane, vriendelijke glimlach die haar lippen sierde, het was alsof ze alles wat hij deed begreep, alsof ze het hem niet kwalijk nam dat hij fouten maakte, dat hij was wie hij was. ‘Oliver.’ De zachte manier waarop ze zijn naam weer in haar mond nam, deed de haren op zijn armen rechtop staan, maar zijn blik bleef voor korte tijd naar de grond gericht. Of toch totdat hij niet anders kon dan haar weer aan te kijken met zijn typische sombere blik in zijn ogen. ‘Wees spontaan, leef een beetje, je leeft maar één keer.’ Kort hief hij zijn schouders op en liet ze ook snel weer zakken, ze had gelijk, maar voor hem was het niet gemakkelijk om zijn leven echt te leven. Een diepe zucht rolde over zijn lippen, alsof hij eindelijk door had dat er werkelijk iets moest gaan gebeuren. ”Je hebt gelijk.” Op zijn lippen verscheen weer een kleine glimach en zijn handen bleven nu stil in zijn schoot liggen. ‘Om je voorstel te beantwoorden, Zijn ogen leken weer te fonkelen toen ze die woorden uitsprak en hij keek haar afwachtend aan, zijn mond lichtjes openhangend. ‘Het hoeft niet als je niet wil. Ik ben bezig je energie aan het leren kennen, uit te vogelen wat het zo “agressief” maakt.’ Langzaam knipperde hij, haar nog steeds aanstarend, in zijn ogen was ze simpelweg fascinerend. Maar ik hou je eraan, ik wil het ooit eens proberen, het maakt mijn leven wat spannender.’ Oliver knikte, hij wou graag zien hoe zij ook met zijn andere mutatie omging. Waarschijnlijk even goed als dat ze momenteel omging met zijn energie die ze had overgenomen. Allison was iemand waar hij nog veel van kon leren, op zoveel verschillende vlakken. Plus hij kon ook wel wat spanning in zijn leven gebruiken, positieve spanning dan. Ze moest eens weten hoe kotsmoe hij de vier muren van zijn kamer gezien was.

Kort klemde hij zijn kaken op elkaar en twijfelde nog steeds, maar toen spookten haar woorden weer door zijn hoofd. Leef!”Allison… Hij probeerde zo zelfzeker mogelijk over te komen toen hij haar aankeek. ”Zou je met me willen trainen?” Zijn stem trilde, maar aan zijn houding was te zien dat hij zeker van zijn stuk was. Dit was wat hij wilde, verandering. ”Help me weer te leven.”

Gesponsorde inhoud
BerichtOnderwerp: Re: [Open] The perfect Sky is Blue.   [Open] The perfect Sky is Blue. - Pagina 2 Empty

[Open] The perfect Sky is Blue.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» In Perfect Order -open!
» Perfect strangers
» They don't have my perfect kind of weather here. [Hazel]
» Room 22| Perfect Strangers | Eros & Rose
» Ruby Blue

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum