INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Closed - All the books.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Kellin Goodwin
Kellin Goodwin
Class 2
Aantal berichten : 287

Character Profile
Alias: Pisces/Fishstick
Age: 20 years
Occupation:
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyzo sep 06, 2015 5:37 pm

Met een stapel van vier boeken was de jongen onderweg naar de bibliotheek die zich in het schoolgebouw bevond. De boeken die hij vast had waren allemaal boeken die hij had uitgelezen en terug zou brengen zodat een volgende persoon het boek zou kunnen lezen. Het gaf hem ook meteen de kans om terug enkele nieuwe boeken mee te nemen zodat hij de komende week weer wat te doen zou hebben als hij besloot een dag binnen te blijven. Meestal las hij meerdere boeken op één week tijd uit, maar omdat hij probeerde ook meer buiten te komen en socialer te zijn was het soms maar één boek per week. Niet slecht omdat het Kellin goed deed om ook buiten te komen en interactie te hebben met de andere mutanten op het eiland. Daarbij moest je ook genieten van de warmte buiten zolang dat het er nog was. De temperatuur begon jammer genoeg alweer te dalen, al had hij er net wat minder last van dan sommige anderen.
Met de boeken in zijn armen liep hij vervolgens de bib binnen om de boeken af te geven aan de balie. De mensen die er werkten leken het altijd fijn er dat hij het zo deed dan dat hij ze zelf weg zou zetten. Het gaf Kellin ook de tijd om zelf nieuwe boeken te gaan uit kiezen dus nadat hij zijn stapel had afgegeven verdween hij weer tussen de rekken om te zien of dat hij iets vond dat hem interesseerde. Met het groot arsenaal aan boeken was het soms moeilijk om te kiezen, maar  hij had alle tijd om alles wel eens te lezen.

Kellin had uiteindelijk een wat ouder boek uit de rekken genomen en met wat ouder bedoelde hij veel ouder. Een precieze datum kon hij er niet op plakken maar het was toch al enkele tientallen jaren oud. Het ging over het monster van Frankenstein, wat ook al een heel oude legende was. De blauwe jongen sloeg het boek open om de proloog te lezen. Lezen en wandelen was echter niet één van de beste combinaties, helemaal niet als je een aandachtige lezer was wat hij was. Met zijn schouder liep hij tegen iemand aan en meteen was zijn aandacht niet meer op het boek gericht maar wel op het meisje. ‘Sorry, ik keek niet uit waar ik liep,’ verontschuldigde hij zich. Het boek deed hij dicht maar met één vinger tussen de pagina waar hij was.
Voor de verandering had hij weer eens het beademingsapparaat van zich aan. De afgelopen tijd deed hij het niet meer vaak aan wanneer dat hij rond liep of ergens heen ging en het was een slechte gewoonten geworden. In het begin was het omdat het stuk was maar eenmaal het gemaakt was wilde hij het niet meer aan doen. Het zorgde jammer genoeg voor enkele problemen en hij merkte zelf ook wel op dat hij het lastiger kreeg om uit het water te ademen. Misschien dat het weer beter ging als hij gewoon voor een bepaalde tijd weer met dat ding rond zijn nek rond liep.
De jongen wilde het meisje dat hij geraakt had echter ook niet langer storen dan nodig was. Misschien dat ze zelf ook druk bezig was met iets dus dan kon hij maar beter verder gaan. ‘Nogmaals sorry,’ zei hij na zijn keel even te hebben geschraapt en hij wilde weer verder gaan.
It made me think of you

Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyzo sep 06, 2015 6:01 pm

Closed - All the books. 1y2zi9

De situatie kon niet onhandiger … althans, de jongen met de tien boeken op zijn arm leek wel een jongleur die onder zijn ballen door wilde blijven. Niet dat het in haar aard lag met anderen te lachen maar het was best een grappig zicht. Allison stond met een grote encyclopedie onderaan de ladder en probeerde hem tevergeefs in het juiste vak terug te stoppen. Wat moeilijk was met een pols in de gips, een tas over je schouder en een boek dat haast een ton woog. Toch lukte het haar om er een hoekje in te duwen en vervolgens het hele gevaarte door te schuiven. Ze sprong van de ladder en staarde naar de muur vol boeken op. Ze had in haar leven nog niet zoveel boeken gezien, het was waanzinnig. En met de recuperatie van haar lichaam had ze tijd zat om in de boeken te duiken, daar was ze stiekem wel blij om, als ze zo eerlijk mocht zijn. Terwijl het lichaam rust nam, draaide de geest volle toeren. Niet alleen op het vak van bijleren, haar mutatie was ook onbewust steeds weer op zoek naar beelden vol informatie. Het was een beetje van beide walletjes eten, de informatie kwam gewoon van alle kanten.

Allison wandelde een gangpad verder en dook in een wereld vol boeken met mutaties op de hoop meer te leren over waar het oorspronkelijk vandaan kwam. Hoe kwam het dat ze plots een mutant was? Zat het in de lucht, in het bloed, was het een ziekte? Er gingen zoveel geruchten rond dat Allison niet meer kon volgen. Dus waar beter beginnen dan op een eiland met mutanten die er een bib vol van hadden. Ze greep er twee boeken van tussen en haalde haar vingers over de kaft, “De bron van Mutanten” en “Mutanten en hun mutaties”. Daar kon ze vast wel iets mee beginnen.

Ze trok haar schoudertas terug over haar schouder en liep de hoek om naar de tafels die er stonden. Ze had pen en papier mee dus ze kon er de middag wel door komen zonder gestoord te worden. Toen ze bijna aan de tafels was kwam er een beeld door vanop het vasteland. Allison haatte het als ze zomaar kwamen, zeker onder het lopen, omdat ze dan even geen zicht meer had op waar ze liep, tuurlijk moest het haar weer overkomen. Haar schouder kwam voluit tegen iemand aan, het beeld verdween meteen en Allison draaide zich excuserend om naar de andere persoon. ‘Sorry, ik kreeg,’ ze zweeg en glimlachte omdat hij ookal bezig was met excuseren. ‘Het was mijn fout, ik zat met mijn gedachten aan de andere kant van de wereld.’ Wat waar was, ze zat aan de andere kant van de wereld met haar gedachten. Ze duwde haar boeken tegen haar borst en blikte snel naar het boek dat hij las, Frankenstein. Hij excuseerde zich nogmaals en wilde verder stappen, Allison wilde dat ook doen maar kneep haar ogen dicht en draaide zich naar hem om. ‘Frankenstein, je weet toch wat ze zeggen over legendes. Als je een gelovige bent tenminste.’ Ze glimlachte breed en liet haar spullen zakken op één van de tafels, de gips werkte enorm op haar zenuwen, ze zou blij zijn als hij eraf mocht. Of je gelovig was … dat lag aan jezelf. Allison had al wel wat van de wereld gezien om  gelovig te zijn …
Terug naar boven Ga naar beneden
Kellin Goodwin
Kellin Goodwin
Class 2
Aantal berichten : 287

Character Profile
Alias: Pisces/Fishstick
Age: 20 years
Occupation:
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyzo sep 06, 2015 6:38 pm

Het meisje had zich ook willen verontschuldigen maar Kellin was haar voor geweest. Hij had met zijn neus in het boek gehangen dus het was zijn schuld dat hij tegen iemand aan liep. Als hij voor zich had gekeken was het misschien niet gebeurd. Niet dat het een probleem was. Beide partijen vonden het niet erg dat het was gebeurd. Uiteindelijk gaf ze wel toe dat het haar fout was. Het was beide hun fout. Dat was de beste oplossing.
Kellin had echter verder willen wandelen maar wanneer dat de anderen wat zei draaide hij zich terug om. Het boek had hij alweer geopend gehad maar hij sloot het terug om haar aan te kijken en de woorden in zich op te nemen. Ze kenden duidelijk de legende van Frankenstein, maar hij was er niet helemaal bekend mee.
‘Wat zeggen ze dan over legendes?’ hij las misschien veel maar dat was iets waar dat hij geen antwoord op wist. Mensen zeiden zoveel. Zoals iedereen geloofde Kellin wel in iets, want er was niemand die nergens in geloofde, en dan moest het niet meteen om religie zijn. Je kon ook - zoals toen het geval was - in legendes geloven. Volgens Kellin zat er in elke legende wel een deel waarheid, zeker met het bestaan van de mutanten. Er kan gerust iemand zijn geweest die mensen tot leven kon wekken door andere stukken mens eraan vast te hangen.
Zelf keek hij even naar de boeken dat het meisje bij had en las de titel ervan. De bron van Mutanten en Mutanten en hun mutatie. Het was wel duidelijk waar dat de boeken over gingen. Je moest daar geen genie voor zijn. ‘Geïnteresseerd in mutanten?’ vroeg hij haar met een korte knik naar haar boeken om aan te tonen dat hij de conclusie daardoor gemaakt had. Als hij eerlijk mocht zijn waren dat de boeken die hij nog nooit gelezen had. Niet dat hij het zelf niet interessant vond maar hij kreeg zichzelf niet zo ver om de boeken te lezen. Misschien omdat hij het liever uit een ander zijn mond hoorden? Want een mutant kende zichzelf nog steeds beter dan een boek.
Het gips was hem ook al opgevallen maar hij besloot er nog niks over te zeggen. Dat was al de tweede op een week tijd dat hij tegen kwam met een verwonding. Iedereen moest tegenwoordig zeer actief bezig zijn als ze verwondingen op liepen.
It made me think of you

Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyzo sep 06, 2015 7:02 pm

Closed - All the books. 1y2zi9

Tegenwoordig was niets meer vreemd, zeker niet op dit eiland. Ondanks dat ze hier nog niet heel erg lang zat had ze het echt al allemaal gezien. Dus nee, ze was niet verbaast dat hij eruit zag als een … soort vis en hij een raar toestel om zijn nek had. Het was nu ook niet meteen het normaalste op aarde maar het deed haar niets. Ze keek hem niet aan met grote ogen of vroeg niet rechtuit “Ben je een soort van vis.” Dat zei je enkel als je … Vroeg je dat eigenlijk zomaar rechtuit. In haar ogen was het onbeleefd, voor anderen zou het lichtelijk ongepast over komen. Bij zijn opmerking over de legendes haalde ze haar schouders op. ‘Dat ze waar zijn, de meeste althans.’ Antwoordde ze hem vriendelijk. Allison kon eeuwig door gaan over legendes, ze kende de meesten van voor naar achter en van achter naar voor. Dat had je nu eenmaal met een familie jagers, zelf toen er nog geen mutanten waren. Het zat een beetje in haar aard om het te kennen, net als het in zijn aard lag om erover te lezen. ‘Eigen mening natuurlijk.’ Ze schoof haar zak over tafel naar het uiteinde en draaide zich dan terug naar de jongen. ‘Van waar zouden anders te verhalen komen als het niet komt uit de mensenmond?’ Het was een retorische vraag, eentje die hij niet hoefde te antwoorden als hij niet wilde. Allison had een zekere aanleg voor filosoferen, zeker over zo’n onderwerpen.

Ze zag zijn blik naar haar boeken gaan en volgde het voor ze ze neer legde op de tafel en haar hand erop drukte. Zijn vraag kwam niet veel later. Allison zakte neer op de leuning van haar stoel en keek even zwijgend naar de boeken. ‘Is niet iedereen een beetje geïnteresseerd in mutanten, ik bedoel, anders zouden we hier niet zitten.’ Ze keek terug op naar hem en haalde opnieuw haar schouders op, een gewoonte die hardnekkig bleef hangen. ‘Ik ben er niet mee geboren dus het moet van ergens komen. Ik ben de enige mutant in de hele familie, daar stel je je vragen bij.’ Ze had het niet duidelijk gezegd, het was een gedachte die over haar lippen was gegleden. Uiteindelijk schudde ze haar hoofd en keek weer naar de jongen op. ‘Trouwens, ik ben van het standpunt, over anderen leren is over jezelf leren.’ Dat kon je bij Allison vrij letterlijk nemen aangezien ze in staat was anderen hun mutaties te kopiëren. ‘Allison trouwens. Er is nog plaats,’ Wees ze naar de twee stoelen tegenover haar. ‘Of tenzij je weg moet. Negeer me dan maar gewoon.’ Vervolgde ze vlot. Haar gips kwam met behoorlijk wat gewicht neer op de tafel, waardoor er anderen kort opkeken van hun werk en lezen. ‘Sorry.’ Mompelde ze verontschuldigend, naar niemand in het bijzonder …
Terug naar boven Ga naar beneden
Kellin Goodwin
Kellin Goodwin
Class 2
Aantal berichten : 287

Character Profile
Alias: Pisces/Fishstick
Age: 20 years
Occupation:
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyzo sep 06, 2015 8:00 pm

Ow, ze had het erover dat legendes waar konden zijn. Kort knikten Kellin enkele keren. ‘Ik ben er zeker va dat er wel een waarheid in schuilt, zelfs al is het niet allemaal waar. Met alles wat er mogelijk is in de wereld? Waarom niet,’ zei Kellin. Hij geloofde echt wel in alles wat ze vertelden, maar natuurlijk had hij zijn limieten. Marsmannetjes leken hem nu niet iets wat meteen echt was. Er kon wat leven in de ruimten maar dan waren het niet de groene dingetjes die in ufo’s rond vlogen. Groene mensen daarin tegen konden wel bestaan. Zelf was hij blauw dus dan moest groen vast ook wel kunnen.
Het ging door de boeken van het meisje al snel verder over mutanten, en ze had gelijk, iedereen was wel geïnteresseerd in mutanten. Jammer genoeg was niet iedereen om dezelfde regen geïnteresseerd. Sommige waren geïnteresseerd omdat ze mutanten speciaal vonden en ze er meer over wilde weten maar er waren genoeg mensen die enkel meer wilde weten zodat ze zich beter konden beschermen. Het meisje zei echter niet geboren te zijn met een mutatie en dat deed juist bij Kellin vragen opkomen. ‘Je word toch met het gen geboren? Het is niet iets dat zo maar uit de lucht komt vallen,’ zei hij tegen haar zonder zijn blik van haar af te halen. De één werd misschien enkel geboren met een mutatie die vanaf het begin al te zich was. Kellin was daar gelukkig niet één van geweest, of ongeluk, zo kon je het misschien ook wel noemen. ‘Maar naar mijn weten was er in mijn familie ook niet meteen iemand die ook mutant was. Of ik wist er niet van af, het was niet dat ik erg close was met heel de familie,’ dat laatste zei hij vooral nadenkend tegen zichzelf. Een gedachten die hij per ongeluk luidop had gezegd.
Wanneer het meisje aanbood of hij erbij wilde zitten had hij even getwijfeld. Hij had zelfs even naar de uitgang gekeken en overwogen om weg te gaan, maar toch zetten hij zich over haar neer op een stoel. Het boek dat hij wilde lezen legde hij naast zich neer. ‘Ben je dan al veel te weten gekomen?’ vroeg hij haar nieuwsgierig. Misschien was ze iets te weten gekomen over mutanten dat anderen nog niet wisten. Of was ze iets heel speciaal over zichzelf te weten gekomen. Niet dat hij het dan moest weten als ze het niet wilde zeggen. Voor het moment vond hij het gesprek in ieder geval interessanter dan zijn boek. Het zou wat asociaal zijn om te liggen lezen wanneer de andere had voorgesteld om erbij te komen zitten. Dan had hij net zo goed een boek op zijn kamer kunnen lezen.
It made me think of you

Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyzo sep 06, 2015 8:54 pm

Closed - All the books. 1y2zi9

Wat hij zei was waar, met alles wat nu in de wereld speelde was het niet raar dat zoiets kon gebeuren als Frankenstein. Dat het geloofwaardig kon zijn. Allison moest denken aan het Frankenstein, ze trok haar neus op bij de gedachte. Zoveel, zo’n breed perfectief met wat er momenteel aan de hand was in de wereld. Allison zag veel, meer dan iedereen zich kon voorstellen, haar nachten zaten vol beelden van over de hele wereld. ‘Ik geloof dat mensen het probeerden.’ Ze wees naar zijn kaft en keek dan weer naar hem op. ‘Maar is het ze gelukt, dat is een andere vraag.’ Ze keek weer naar het boek en haalde haar schouders op. Allison probeerde zoveel mogelijk te geloven, want hoe meer je geloofde, hoe minder verrast je kon zijn eens het voor je neus stond. Dus ze geloofde in Frankenstein … correctie … in het idee erachter. Of hij leefde weet ze niet, of hij het ooit gehaald heeft, geen idee. Maar het was de aard van mensen om steeds maar meer en meer te willen, te proberen, dus waarom geen man uit verschillende stukken maken. Ze fronste haar wenkbrauwen en keek op naar de jongen terwijl ze de gedachte wegduwde. Ze moest echt weer beginnen trainen en minder naar de boekenkasten staren, ze voelde zich lichtelijk gek in haar hoofd worden.

Toen hij begon over het mutanten “zijn” keer ze gelijk op. Ze liet zijn woorden even bezinken terwijl ze erover nadacht. Dat leek de meest logische verklaring, dat het in je genen zat. Maar dan nog snapte ze niet waarom het er bij de ene snel door kwam en bij de andere niet. Maar dan weer, het menselijke lichaam was … apart, zacht uitgedrukt. ‘Dat is het net, in mijn hele familie is er geen mutant geweest, niet langs mijn moeders kant en zeker niet langs mijn vaders kan,’ ze moest slikken bij dat laatste, het idee alleen al. ‘En dan uitgerekend ik, word een mutant.’ Ze zweeg en keek hem vaag vragend aan, meer verward door het hele idee. De jongen kwam bij haar aan tafel zitten en Allison glimlachte tevreden, blij met het beetje gezelschap. Al was het anders gezelschap dan ze gewoon was, normaal bracht ze meer tijd door buiten, trainend, met meer agressiever gezelschap. Bij zijn vraag keek ze op van de kaft van haar boek. ‘Ik word wijzer van wat ik daarbuiten zie dan van wat ik hier zal vinden. Ik moet er nog aan beginnen dus geen idee eigenlijk.’ Antwoordde ze eerlijk. Ze opende het boek, bladerde erdoor en sloot het dan weer terwijl ze hem aankeek. ‘Het lezen zou duidelijkheid moeten brengen. Momenteel kan ik niets meer doen.’ Ze stak haar gips kort omhoog en legde hem dan weer zachtjes op tafel. ‘Hoe denk jij erover? Al dit?’ Ze wees in het rond. Ze bedoelde daar meer mee dan de bib alleen, ze bedoelde het eiland, de mutanten, alles in de wereld rondom hen …
Terug naar boven Ga naar beneden
Kellin Goodwin
Kellin Goodwin
Class 2
Aantal berichten : 287

Character Profile
Alias: Pisces/Fishstick
Age: 20 years
Occupation:
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyzo sep 06, 2015 9:38 pm

Allebei waren ze van gedachten dat er in legendes wel iets van waarheid zat, maar weer was er niet over te zeggen, tenzij ze iedere legende apart zouden gaan bespreken.
Helemaal niemand in haar familie zou een mutant zijn, maar juist zei wel. ‘Misschien dat het gewoon een gene is die ieder mens heeft maar bij de één ontwikkeld het en bij de andere blijft het normaal zonder verdere zichtbare veranderingen,’ zei Kellin en voor even vond hij wel dat het een slimme redenering was geweest. Misschien dat er zelfs iets van waarheid in had gezeten.
Allison zei dat ze echter wijzer werd van wat ze buiten zag dan wat ze binnen kon lezen. Daar gaf hij haar gelijk in, je leerde meer als je het zelf ook echt in werking zag dan als je het moest lezen. Je zou zelfs meer te weten kunnen komen als je gewoon met mensen sprak. De reden dat ze nu las was omdat ze door het gips niks kon doen en even hield hij zijn hoofd schuin. ‘Je kan toch gewoon met mensen spreken? Dan kom je ook al veel te weten.’ Een goede die het zei. Zelf was hij ook niet altijd even sociaal als hij toen was.
Ze vroeg hem wat hij over alles vond, en het was een vraag waar hij even over moest nadenken. Hij gaf wan ook niet meteen antwoord maar staarde wat voor zich uit terwijl dat hij opzoek was naar de juiste woorden. ‘Dat dit eiland en de school er is kan je gewoon niet slecht noemen. Voor sommige is dit de enige plek die ze een thuis kunnen noemen dus het is zeker goed,’ was het eerste wat hij nadenkend zei maar zonder haar aan te kijken. Nog altijd keek hij naar dezelfde plek en daarom kwamen de woorden er twijfelend uit. Niemand omdat hij twijfelde over wat hij zei maar wel omdat hij nog steeds diep aan het nadenken was. ‘Natuurlijk zou alles een heel pak makkelijker zijn moesten we door de maatschappij gewoon aanvaard worden zonder rare blikken te krijgen. In een andere wereld zouden we misschien even normaal zijn als een boterham met choco,’ zei hij vervolgens om dan toch het meisje weer aan te kijken. Hoe geweldig zou het niet zijn om een school te hebben waar het gemengd was. Een school waar zowel normale mensen als mutanten heen gingen en gewoon vrienden waren alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Zelfs als je nu een mens had die mutanten accepteerde zou hij die nog steeds specialer vinden en anders benaderen. Dat zat er bij mensen gewoon zo in gedramd.
It made me think of you

[/quote]
Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyma sep 07, 2015 7:53 pm

Closed - All the books. 1y2zi9

Zijn theorie had een waarheid, ze geloofde hem, oprecht maar toch vond ze het moeilijk te geloven. Waarom ze het zelf niet kon geloven wist ze niet echt, voornamelijk omdat er echt niemand in de familie was met een mutatie en zij wel. ‘Zou wel kunnen.’ Knikte ze voor ze hem aankeek en glimlachte. ‘Je hebt vast gelijk.’ Was het trouwens niet zo, survival of the fittest, de theorie van Darwin over de wereld. Nee, ze kwam er niet bij omdat ze het geleerd had, haar vader zij het gewoon zoveel. Het was aan hen om te evolueren, blijven hangen was niet goed, de zwakken moesten eruit. Zo dacht haar vader over de wereld, over het leven en dat was altijd duidelijk geweest in zijn manier van werken. Maar nu was de vraag? Wie was de sterkste, mutanten of mensen? Allison kon er dagen over zitten denken, zoekend naar het juiste antwoord, het ene tegen het andere afwegend om uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen … ze waren gelijken. Niemand zou het weten tot ze uiteindelijk tegenover elkaar zouden staan. En dat zorgde voor opwinding, maar evenveel voor angst. ‘Niet alle mensen zijn zo praatgraag. Ik praat met mensen eens ik ze ken maar ik hecht veel belang aan iedereens privacy. Dus probeer ik het op deze manier.’ Ze legde haar hand op de boeken en glimlachte innemend. ‘Praat jij graag over wat je mutaties zijn? Stel dat ik het rechtuit vraag. Je moet vast veel vragen krijgen?’ Ze vroeg het voorzichtig, uiteindelijk was het duidelijk wat hij was, al kon Allison er geen naam of woord op plakken.

Bij zijn woorden over de maatschappij staarde ze naar de boeken en andere studenten. ‘Wat we vragen is als gazellen bij leeuwen stoppen, daar komt ook geen vrede van. Voor mij is dit alles gewoon een politieke ruzie. Ja, er zijn mensen die geen mutanten kunnen verdragen en omgekeerd zeker ook, maar dat heb je onderling bij mutanten en mensen ook.’ Ze haalde haar schouders opnieuw op en keek de jongen voor haar aan. ‘Maar boterhammen met choco zijn wel lekker, tho.’ Grapte ze. Ze vouwde haar handen over tafel, op haar boeken en liet haar hoofd erop rusten. ‘Een andere wereld zou dan weer andere nadelen hebben. Het is overal iets, dit is helaas groter dan de andere dingen.’ Sloot ze haar woorden af. Het was geen prettig iets om over te spreken maar iedereen op school was erover bezig. Praten was misschien een manier van verwerken, een manier om ermee om te gaan als je het niet fysiek kon voorbereiden …
Terug naar boven Ga naar beneden
Kellin Goodwin
Kellin Goodwin
Class 2
Aantal berichten : 287

Character Profile
Alias: Pisces/Fishstick
Age: 20 years
Occupation:
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptyma sep 07, 2015 8:54 pm

Allison zei dat hij waarschijnlijk gelijk had maar ze leek er niet heel zeker over te zijn. Had ze misschien dan een andere redenering? Kellin ging in ieder geval niet beweren dat hij helemaal gelijk had want hij wist er maar weinig van af. Ondanks dat hij zelf een mutant was had hij zich er nooit in verdiept en had hij het geaccepteerd zoals het was. Hij las dan veel boeken maar geen boeken over mutanten. ‘Heb je misschien een andere redenering?’ vroeg hij haar nieuwsgierig. Het kon geen kwaad om zo’n gedachten eens uit te wisselen. ‘Al staat het antwoord misschien wel in één van de vele boeken hier of leren ze dat tijdens een les hier op de school,’ zei Kellin vervolgens bedenkelijk terwijl dat hij even om zich heen keek. Mutanten bestonden al zo lang dus er moest vast wel een theorie zijn die misschien zelfs wetenschappelijk bewezen was.

Vervolgens ging het over het praten over je mutatie en of dat hij graag over zijn mutatie praten. ‘Graag is een groot woord, ik vind het niet erg om erover te praten om het zo te zeggen,’ begon Kellin tegen het meisje. Hij kreeg gewoon vaak vragen over zijn mutatie dus hij verschoot er al niet meer van als iemand het deed, gewoon omdat het niets nieuws was. Hij zou echter niet willen beweren dat hij er altijd even comfortabel mee was. ‘Het is niet altijd even makkelijk maar ik begrijp wel wat mensen vragen hebben, dus beantwoord ik ze wel,’ besloot hij. Als hij heel eerlijk mocht zijn zou hij liever niet altijd de vragen krijgen die hij vaak te horen kreeg. Soms was het gewoon zeer confronterend en werden feiten iets te hard in zijn gezicht gedrukt. Natuurlijk hing het er ook altijd van af op wat voor toon er werd gesproken want daaraan kon je goed horen hoe de vraag bedoeld werd. Sommige stelden de vragen niet uit nieuwsgierigheid maar anderen hadden een gemene reden om de vragen te beantwoorden.
‘Ik denk dat er hier vast wel mutanten rond lopen die het geweldig vinden om te spreken over hun mutaties, sommige zijn er namelijk trots op,’ zei Kellin terwijl dat hij haar aan keek. Het was meer als een tip voor haar, misschien dat ze naar zo’n mutanten op zoek kon gaan voor meer informatie. Niet iedereen vond het erg om erover te praten en moest hij zelf een geweldige mutatie hebben gehad zou hij er ook graag over praten.

Het enige wat Kellin deed was dromen over een betere maatschappij maar dat zat er uiteraard niet in. Nog maar enkele weken geleden waren ze nog maar eens geconfronteerd met de feiten. Mensen wilden mutanten niet in hun leven hebben. ‘We leven helaas niet in de ideale wereld waar we in willen leven,’ sprak hij in het algemeen op alles wat ze erover gezegd had. Onderling waren er altijd wel kleine ruzietjes en soms ook grote. In een ideale wereld zou iedereen met elkaar overeen komen. ‘Maar zo’n boterhammen zijn inderdaad lekker,’ vervolgde hij dan even knikkend.
It made me think of you

Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptywo sep 09, 2015 9:00 pm

Closed - All the books. 1y2zi9

‘Nee.’ Gaf ze toe nadat hij gevraagd had of ze een andere redenering had. Ze had geen idee waarom ze het ging opzoeken, waarom ze het wilde weten. Allison had altijd een aanleg gehad achter ieder probleem of evenement een oorzaak te zoeken, zo ook dit. Het was niet omdat het ze het perse wilde weten, het was omdat het haar interesseerde. Haar vader zei altijd dat, hoe meer je wist over je omgeving, over de situatie, hoe slimmer je eruit kwam en hoe beter je ermee om kon gaan. Allison was nu al enkele jaren een mutant, ze had haar mutaties voor een groot deel onder controle maar ze was nog steeds niet wijs uit het feit waarom er zoveel jaren geleden geen mutanten waren en plots van de één op de andere dag wel. ‘Ik denk dat het meer evolutie is.’ Ze zweeg en keek hem kort aan, ze schudde glimlachend haar hoofd. ‘Ik vraag er wel eens leerkrachten naar. Zit je hier te vervelen met mijn obsessie om dit alles te weten.’ Ze haalde haar hand door de lucht om alles een beetje weg te wuiven. Zo was ze nu eenmaal, niet nieuwsgierig naar anderen maar vooral nieuwsgierig naar zichzelf, naar haar omgeving.

Toen hij zei dat hij vragen beantwoordde maar het daar ook bij bleef knikte ze begrijpelijk. Hij moest vast hopen vragen krijgen, gek genoeg had Allison er geen. Ze zou achter vragen kunnen zoeken maar zoals eerder gedacht, ze was niet snel nieuwsgierig naar anderen. Nochtans stelde haar mutatie haar in een positie dat ze nieuwsgierig moest zijn, want ze nam enkel mutaties over als ze erover wist. Bij zijn woorden dat er daadwerkelijk mutanten waren die trots waren op hun mutaties keek ze de bibliotheek rond. ‘Dat kan ik me voorstellen.’ Knikte ze langzaam. Was ze trots op haar mutaties? Geen idee, ze vond ze uiterst praktisch en ze kon er goed mee over weg … misschien wel, misschien was ze een beetje trots. Vooral het deel waarmee ze andere kon helpen. ‘Ik denk dat je nooit volledig trots kan zijn op wat je bent, iedereen heeft zijn scherpe kantjes, zijn werkpuntjes.’ Ze zweeg en keek opzij naar hem. ‘Ik ga niet zeggen dat ik mijn mutaties verafschuw maar ik beschouw ze ook niet als een boterham met choco.’ Knipoogde ze. Ze zette haar hand onder haar hoofd en richtte haar aandacht volledig op hem. ‘Want zo snel ze zijn gekomen, kunnen ze ook verdwijnen. We mogen niet afhankelijk zijn van wat we zijn of hebben.’ Knikte ze vastberaden. Zo zag zij het in ieder geval. Voor ze haar mutaties had was ze uniek op haar eigen manier, nu was dat niet veel verschillend …
Terug naar boven Ga naar beneden
Kellin Goodwin
Kellin Goodwin
Class 2
Aantal berichten : 287

Character Profile
Alias: Pisces/Fishstick
Age: 20 years
Occupation:
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptydo sep 10, 2015 7:12 pm

Allison vertelde dat ze het allemaal wel eens aan een leerkracht zou vragen omdat ze hem niet wilde vervelen met haar obsessie. ‘Maak je geen zorgen, heb me voor het moment nog geen seconde verveeld,’ verzekerde hij haar. Alles waar ze het over gehad hadden interesseerde hem ook, maar hij wist gewoon niet waarom hij er nooit echt opzoek werk over had gedaan. Misschien dat hij het toch eens moest doen.
Het hebben van een mutatie vond ze dus niet zo normaal als een boterham met choco op. ‘Daarin verschillen we dan,’ zei hij met een kort knikje. Kellin kon zich niet meer inbeelden hoe het zou zijn zonder alles wat hij had. Hij was het zo gewoon dat hij niet ademde door zijn neus of mond, hij was het ook gewoon dat hij niet zou kunnen glimlachen als anderen maar ook zijn huid die ander aanvoelde was hij gewoon. Zijn mutatie was voor hem heel gewoon.
Kellin geloofde ook wel dat iemand volledig trots kon zijn op wat ze hadden of konden, zelfs al was het niet perfect. Wanneer je een tekening maakten en die was niet perfect kon je er nog altijd heel trots op zijn. ‘Ik vind ook dat je eigenlijk best wel trots moet zijn op wat je hebt of kan, hoe moeilijk het soms ook is,’ zei hij wat mompelend omdat het vooral een gedachten was die hij luidop zei.
Alles was tot dan duidelijk geweest, maar dan kwam er toch iets uit het meisje haar mond waar hij nog nooit over had nagedacht. ‘Verdwijnen?’ herhaalde hij vragend en zijn hoofd hield hij wat schuin. Dat was de eerste keer dat hij dat had gehoord van iemand. Ze spraken altijd hoe een mutatie op kwam maar hij had nog nooit gehoord van een mutatie die plots zou verdwijnen. Kellin had dan ook geen idee hoe dat Allison op die gedachten was gekomen en waarom ze dacht dat ze even snel weer konden verdwijnen. ‘Voor zover ik weet is niemand zijn mutatie ineens verloren omdat die verdwenen is,’ zei hij met duidelijke verwarring in haar stem. Je mutatie was nu niet iets dat je even snel ging verliezen. Het was zo dat je er beter niet afhankelijk van werd, maar het leek hem nu geen ramp als je dat wel deed.
It made me think of you

Terug naar boven Ga naar beneden
Allison Argent
Allison Argent
Class 2
Aantal berichten : 779
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Emptydo sep 10, 2015 8:22 pm

Closed - All the books. 1y2zi9

Hij had zich nog niet verveeld sinds hun gesprek was gestart en daar was ze stiekem wel blij om. Ze had soms schrik dat haar obsessie in alles wat niet normaal gespreksvoer was hem zou afschrikken, al zag hij er niet het type uit dat snel zou terug deinzen voor een goed gesprek. Hij zag haar er het mentale type uit, fysiek dacht ze niet dat hij het ver zou redden … of ja, met water. Maar mentaal moest hij wel veel in zijn mars hebben. Maar dat was een blik vanop afstand, vanop het eerste zicht. Ze oordeelde nooit iemand op de eerste blik, daarvoor had ze al genoeg meegemaakt in haar leven om die opvatting in het water te gooien. Dus ze was een beetje blij, voor haar was dit een aangenaam gesprek, ze wilde het niet verpeste. Ze leunde achteruit op haar stoel en liet haar gips in haar schoot rusten terwijl ze hem aandachtig opnam. Niet omdat ze hem raar vond, gewoon, ze las graag gezichtsuitdrukkingen, het maakte het gemakkelijker voor haar om hen te leren kennen. Al was het bij hem anders, wat logisch was, maar des te meer fascineerde.

‘Dat dacht ik wel.’ Glimlachte ze toen hij zei dat ze daar dan weer verschilden. Allison dacht altijd afzonderlijk van haar mutatie, ze dacht eerst en vooral als zichzelf zonder mutaties, haar mutaties betrok ze pas later. Al was het leven hier zo normaal geworden dat ze haar mutaties meer en meer was gaan kennen en appreciëren. Maar ze kon zich inbeelden dat het voor Kellin anders was, zijn mutatie was waarschijnlijk zijn hele lichaam. ‘Ik denk dat het voor jou en velen anders is. Ik heb mijn mutaties een kleine drie jaar dus ik heb meer zonder geleefd dan met. Dat maakt het voor mij realistischer om te denken zonder ze, in plaats van met.’ Ze wist niet of haar woorden iets van nut hadden, laat staan dat ze iets zinvols teweeg brachten. Maar dat was hoe ze op de zaak keek en ze respecteerde zijn kijk van de zaak. Daarom zaten ze hier trouwens. Bij zijn gemompel knikte ze zachtjes zonder er iets op in te brengen, want hij zei het duidelijk niet tegen haar maar meer in het algemeen. Er kwam een glimlach op haar lippen, ze liet haar vingers over de rand van haar boek glijden.

“Verdwijnen?” Zijn vraag kwam niet verbaast, het was meer gewoon een herhaling. Allison haalde haar schouders op en luisterde naar zijn verdere woorden. Ze knikte langzaam en dacht erover na. ‘Maar wat als,’ ze zweeg en probeerde naar een voorbeeld te denken. ‘Het is evolutie waar we over spreken. Vroeger liepen we ook op handen en voeten, als apen, maar we evolueren. Wat als dit, mutaties, een tussenstadium is tot we klaar zijn om verder te gaan. Of wat als er iets om de markt komt, of ze iets in het water of de lucht spuiten dat onze mutaties weg neemt. Ik geloof niet dat er nooit iets zal zijn dat ze kan weg nemen, daarvoor leven we in een veel te wrede wereld.’ Sprak ze haar gedachten eerlijk luidop...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud
Closed - All the books. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Closed - All the books.   Closed - All the books. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Closed - All the books.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Books, books, books!
» [OPEN] Books & a cliche encounter
» One way or another || Closed
» Closed - Is this the end?
» Closed - I like it. Another!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Ground :: Library-
Ga naar: