INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Only the strong survive [Sebastian]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Sebastian Cosgrove
Sebastian Cosgrove
Deceased
Aantal berichten : 196

Character Profile
Alias: Fera
Age: 20 years
Occupation:
Only the strong survive [Sebastian] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Only the strong survive [Sebastian]   Only the strong survive [Sebastian] - Pagina 2 Emptydo jun 02, 2016 7:42 pm

Let your plans be dark and impenetrable as night, and when you move, fall like a thunderbolt
Nee, koude was absoluut niets voor hem, en ja, toch liep hij er in rond. ’Niet dat ik veel andere keuze heb, toch?’ probeerde hij haar rustig toe te spreken en liet zijn blik in het rond gaan. Overal waar hij kon kijken lag een dik pak sneeuw, zelfs het strand was volledig wit gekleurd. Of toch tot de plaats waar de golven niet aan konden. ”Dit is niet de enigste plaats war je mutanten tegen komt.” Sebastian zuchtte zachtjes. Het was een discussie waar hij geen fut, en al helemaal geen zin in had. De onoplosbare raadsels die ze hem bleef toewerpen, dit was er wéér eentje op het hoopje dat al aardig in omvang begon toe te nemen. ’Nee, dat is waar.’ vulde hij er kortaf op aan en zweeg er daarna over. De enige mutant die hij was tegen gekomen voor hij op Genosha was beland, was Myrthle. En hij was op menige plaatsen geweest, dus ergens vroeg hij zich wel af hoe het kwam dat Rhaenyra er wel zoveel had ontmoet, en hij niet. Maar hij zou er niet achter vragen, ergens gunde hij het haar niet, want op die manier zou ze opnieuw een aangrijpingspunt hebben om op verder te gaan en hem als zoveelste persoon hier in zijn gezicht te wrijven dat ze béter als hem was. Dus hij zweeg, liet haar haar verzorgend werk doen en zocht zijn steun bij het paard dat voor hem stond, klampte zich aan de hengst vast alsof hij het laatste was wat hem op deze wereld hield. Een gedachte waar ergens wel een beetje van waarheid in schuil ging.

Het verzorgen kostte bloed, zweet en nét geen tranen. Voorzichtig rechtte hij zijn rug, voelde de wonde daarbij trekken, maar voelde ook dat het verband, haar jurk die er nu omheen zat veel aangenamer voelde. Het kleefde niet in zijn wonde, veroorzaakte geen branderig gevoel zoals het de afgelopen dagen wel gedaan had. Sebastian was haar wel een uitgebreide bedanking schuldig, dus zo eerlijk als hij was kwam hij daar ook recht voor uit. Op die manier schoof hij ook hun oppervlakkige discussie van eerder opzij. Hij schonk haar een zeldzame glimlach, eentje die hij op zijn beurt ook weer terug kreeg. ’Waarschijnlijk wel.’ gaf hij stil toe bij haar opmerking dat hij in een ander geval waarschijnlijk zo weer naar school was gereden. Terwijl probeerde zijn hand opnieuw te verwarmen door ze onder de manen van Fera te steken. ’Talenten zijn het zeker.’ beaamde hij, en keek opnieuw naar de restanten van planten die nog op de achterhand van het paard lagen. Het er gewoon afduwen durfde hij niet, bang om Rhaenyra-Kari te beledigen, dus voor eventjes liet hij de onschuldige plantjes met blijkbaar genezende krachten nog even op de achterhand van het paard liggen. Het paard drukte op zijn beurt als blijk van dank zijn zachte neus tegen het ontblootte been van het meisje, en kreeg in ruil een tedere aai over zijn neusbrug.

Uiteindelijk nam ze zelf de kruiden van het paard, en liep naar de bosrand, dezelfde kant als ze op gestormt was om ze te gaan zoeken. ”Tag tibage, hvad er dit.” Sebastian fronste verward zijn voorhoofd en ging met zijn tong over zijn onderlip. Ze bracht oprecht verwarring over hem heen, het was alsof hij niets van haar kon plaatsen of kon vergelijken met andere ervaringen uit zijn leven. Alles aan haar was nieuw, of was het net heel oud? De rest van haar uitspraken maakten het er niet beter op. ’Ik..’ hoe moest hij dit in godsnaam bij haar aanbrengen? ’Je bent echt een groot raadsel voor mij Rhaenyra-Kari. Eerst dacht ik dat je in raadsels sprak, maar nu.. Nu ben ik tot het besef gekomen dat je gewoon een raadsel bent.’ Sebastian balde bedenkelijk zijn handen tot vuisten. ’En het spijt me, maar ik ben allesbehalve goed in raadsels. Dus als je me iets wil vertellen, weet dat ik wil luisteren, maar enkel als je bij het begin begint. En zo niet..’ Hij haalde neutraal zijn schouders op, de bijkomende gezichtsuitdrukkingen maakten duidelijk dat hij haar niet wilde beledigen, maar dat hij wel eerlijk met haar wilde zijn. ’..heb ik liever dat je me niets verteld, want je brengt me enkel maar in de war.’ Sebastian had al genoeg voor zichzelf om op te teren, hij had niet de moed om ook nog te beginnen gissen naar een verhaal wat iemand anders hem probeerde duidelijk te maken aan de hand van -in zijn oren- onsamenhangende delen.

Zijn vraag of ze kon paardrijden werd negatief beantwoord, en hij haalde spijtig zijn schouder op. Maar blijkbaar had ze een beter idee. ”Kunnen zij zelf terug geraken?” Sebastian schudde zijn hoofd, als teken dat dat niet nodig was. Hij hief zijn hand op, en bracht met dat gebaar de eerst tastbare hond naar een geestvormige toestand. De blauwe gloed in de vorm van de wolfshond kwam los van de grond, en met grote, enthousiaste sprongen denderde het doorheen de lucht, recht op de hand van Sebastian af. Vanaf het moment dat het in de buurt van zijn hand kwam, bundelde de blauwe gloed zich en liep het als een stroom aan de hand van Sebastian in. Vervolgens was er niets meer, geen blauwe gloed, enkel hij en zijn paard. Vervolgens kwam een vraag die hij niet kon beantwoorden. ’Vertrouwen?’ vroeg hij verbaasd en keek hoe ze van hem weg liep. Het duurde lang om vertrouwen van Sebastian te winnen, en ondanks dat ze hem zo goed verzorgd had, kon hij niet zeggen dat hij haar vertrouwde, zeker niet met alle onopgeloste vraagtekens die er nog door zijn hoofd spookten. Maar hij gaf haar tijd, en keek wat ze van plan was.

Krakende geluiden weerklonken en een golf van hitte waaide in zijn gezicht. Sebastian hield zijn hand voor zijn gezicht om zich voor een moment te beschermen. Toen hij achter zijn hand vandaag keek, wist hij niet wat hij zag. De hengst liet een schelle hinnik ontsnappen en maakte onrustige sprongen achterwaarts. Sebastian greep zijn manen vast en voelde hoe zijn hart als een gek begon te kloppen. Het beest schudde met zijn kop, richtte zijn bek vervolgens omhoog en spuwde een zee van vuur naar buiten. Fera keerde zich, het angstwit duidelijk in zijn ogen te zien, want net zoals Sebastian had het oprecht bang van het beest dat zojuist uit het niets voor hen verschenen was. Een paard dat bang was reageerde anders dan een mens dat bang had, dus Sebastian klemde een hand over zijn neusbrug en met de andere hield hij zijn manen vast als poging om hem tegen te houden, tevergeefs. Hij werd enkele meters ver meegesleurd door de hengst die kostte wat het kostte onder de kop van de draak uit wilde geraken. Een heel eind verder kwamen ze weer tot stilstand en keek Sebastian weer om, naar de draak die ondertussen rustig op de grond was gaan liggen alsof dit de normaalste zaak van de wereld was. ’Wel heb je ooit..’ fluisterde hij tussen zijn lippen door. Met zijn hand streelde hij geruststellend over de hals van het paard, dat trilde onder zijn aanraking, maar zijn blik was niet los te slaan van de draak die voor hen het volledige bospad in beslag nam. ’Rhaenyra?’ vroeg hij aarzelend, en deed samen met Fera weer enkele stappen naar voren. Iemand moest hem knijpen, om te bewijzen dat dit de realiteit was waar hij in zat. Enkele weken geleden had hij slechts één mutant ontmoet, en nu stond hij oog en oog met een draak. Een mythisch beest waarvan hij nooit geloofd had dat het echt was, ondanks dat hij zelf een mutant was. ’Als je nu verwacht dat ik op je rug klim en jij mij terug vliegt naar school…’ Sebastian rechtte zijn rug en schudde zijn hoofd overduidelijk van neen. ’Neee, nee nee, dan denk je fout!’ Hij deed opnieuw een stap achterwaarts, zijn ogen nog steeds groot en verschrokken door wat er zonet gebeurd was. Sebastian draaide zich en nam de schoft van Fera vast, zijn andere hand plaatste hij meer naar achteren. ’Geef mij maar benen om op te staan en grond om op te lopen.’ Ergens kon hij niet begrijpen dat ze dit nu al van hem durfde vragen, maar anderzijds: wat had ze er mee te verliezen? Hij was gewoon niet de juiste persoon hiervoor. Behendig klom hij op de rug van het paard en wikkelde onmiddellijk een reeks manen rond zijn handen. ’Waar ik wel benieuwd naar ben, is hoe snel jij nu werkelijk bent.’ Heel voorzichtig, en misschien ook wel een beetje geforceerd glimlachte hij haar toe. ’Dus als je..’ hij gebaarde met zijn hand naar het pad. ’..plaats maakt, kunnen we dat eens snel meten met de snelheid van deze vierbenige jongen hier.’ Oke, hij maakte geen schijn van kans, daar was hij zich wel meer dan van bewust, maar op die manier hoopte hij toch een beetje te compenseren aan het feit dat hij haar verzoek om samen met haar te vliegen had afgeslagen. Zachtjes drukte hij zijn hielen tegen de buik van Fera en voelde hoe de hengst schichtig in beweging kwam, constant op het randje tussen ter plekke draven en galoperen. De ogen van het paard stonden argwanend op de draak gericht, want net zoals Sebastian vertrouwde hij heel het spelletje niet helemaal. Éen hap en ze waren beiden opgeslokt… Het zou in ieder geval er wel voor zorgen dat de hengst nog sneller als gewoonlijk vooruit zou gaan.

Horse
(Zonder zonnenbril) Clothes


Terug naar boven Ga naar beneden
Rhaenyra-Kari Vallaeris
Rhaenyra-Kari Vallaeris
Class 4
Aantal berichten : 179

Character Profile
Alias: Anogar Daria
Age: We'll keep it easy, 19.
Occupation:
Only the strong survive [Sebastian] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Only the strong survive [Sebastian]   Only the strong survive [Sebastian] - Pagina 2 Emptyma aug 08, 2016 4:55 pm

Destroy what destroys you

Hun gesprekken veranderde constant. Van oppervlakkige onderwerpen, tot discussies en bedankjes. Rhae kon soms maar moeilijk volgen, terwijl zij juist meestal diegene was die voor onderwerpveranderingen zorgde. Ze sprak graag in raadsel, liet mensen graag gissen naar haar verleden. Rhaenyra hield zichzelf voor dat het was omdat ze ervan genoot, van de macht, maar eigenlijk was haar verleden gewoon te pijnlijk om aan terug te denken. Te pijnlijk om nog maar één seconden aan te verspillen. Dus propte ze het op, als een bal, een bom, die klaar stond om te ontploffen en Rhae wou niemand in de buurt hebben als dat gebeurde. Want het was haast onvermijdelijk dat ze alles kon blijven opkroppen, alles geraakte vol. Ooit.

Maar dat moment was niet nu en ze gedroeg zich liever zoals ze altijd was: mysterieus en vol trots. Met opgeheven kin liep ze dus ook langs Sebastian en zijn paard. Na het zoveelste antwoord dat ze gegeven had, dat voor de jongen een raadsel was knapte ook hij. ’Je bent echt een groot raadsel voor mij Rhaenyra-Kari. Eerst dacht ik dat je in raadsels sprak, maar nu.. Nu ben ik tot het besef gekomen dat je gewoon een raadsel bent. En het spijt me, maar ik ben allesbehalve goed in raadsels. Dus als je me iets wil vertellen, weet dat ik wil luisteren, maar enkel als je bij het begin begint. En zo niet... heb ik liever dat je me niets verteld, want je brengt me enkel maar in de war.’ Uit respect had ze gezwegen en hadden haar ijskoude ogen zich enkel op de weg voor haar gericht. "Sommige mutanten omhelzen hun verleden, andere verdringen het en nog andere ontkennen het." Eigenlijk was ze gewoon een levend orakel en dat wist ze maar al te goed. Haar blik verplaatste naar opzij en haar ogen leken gemaakt van levend ijs met een gevangen vlam. "Ik denk niet graag aan wat er gebeurd is," Ze richtte haar blik terug op de weg voor haar, "Maar als er vragen zijn, dan beantwoord ik hen." Rhae haalde haar schouders op, "Alleen zijn de antwoorden die we krijgen niet altijd de antwoorden die we willen," Haar stem leek enkele graden gedaald te zijn, maar de sneeuw om haar heen raakte haar voeten nog altijd niet. "Maar omdat jij een van de eerste bent die zoiets durft zeggen," Haar roze lippen plooide zich in een zacht glimlachje. Nog nooit in haar hele leven had iemand haar tegen gesproken, buiten Daeron misschien. "Beantwoord ik je vragen, zonder raadsels, zo eerlijk als ik kan," Haar bevroren ogen gleden van de weg naar Sebastian, lichtjes nieuwsgierig naar wat hij zou doen met deze kans.

Haar handen had ze netjes voor haar gevouwen en hoewel ze in een nu korte jurk rondliep, zat er nergens kippenvel op haar lichaam. Haar compagnon vroeg of ze kon paardrijden, maar daar moest ze nee opzeggen. Paarden in haar omgeving hebben tot daar toe, maar erop zitten? Nee bedankt. Zij hing liever in de lucht, gedragen door haar betrouwbare vleugels. Al moest ze wel toegeven dat Sebastians paard een beauty was, net als zijn hond. Het dier sprong ondertussen omgeven door een blauw licht met grote passen op Sebastian af en... verdween in zijn hand? Met grote ogen bekeek ze Sebastians hand. Hoe had hij dat gedaan? Maar omdat ze niet wou tonen dat ze lichtjes van haar stuk gebracht was, strooide ze zonder na te denken met woorden. Vertrouwen was dus misschien niet het beste wat ze gekozen kon hebben, maar nu moest ze het er maar mee doen. Haar drakenvorm voelde geweldig. Alsof ze na een lange vakantie terug in haar eigen bedje kon slapen. De vertrouwde hitte van haar vuur, de souplesse van haar vleugels, het was er allemaal nog. Voor een kwetsbaar moment dacht ze dat Daeron zo uit de lucht kon komen vliegen om haar mee te nemen, terug naar waar ze thuis hoorde. Het paard, dat zo even nog zijn neus tegen haar been had gedrukt als dankbaarheid was nu als de dood voor haar en het deed haar niks. Het voelde goed de angst in de lucht haast te proeven. ’Rhaenyra?’ Rhae richtte zich terug op van de grond, weg was de salamender. Haar ogen waren vurig, twee smeulende kooltjes in het hoofd gehouwen uit rots. "Daar kijk je naar," Haar stem was vervormd, luider, donderender, maar vooral ouder al was de vetrouwde kilte nog steeds aanwezig. Haar schubben braken het licht en zorgde voor een vreemde schittering op de omgeving, die constant veranderde omdat Rhaenyra niet kon stil blijven zitten. ’Als je nu verwacht dat ik op je rug klim en jij mij terug vliegt naar school… Neee, nee nee, dan denk je fout!’ Sebastian, die eerst boven haar had uitgetorend, was nu haast even klein als een kat voor haar. Zonder probleem zou ze hem onder haar voet vermorzelen, maar dat deed ze niet. Vroeger had ze misschien veel bloed vergoten, maar het was nooit voor haar plezier. Moorden voor het plezier zou ze ook nooit kunnen. Ze liet haar hoofd zakken en zorgde ervoor dat haar smeulende bek op de hoogte van Sebastians gezicht hing. "Een eenmalig aanbod, Sebastian," Als draak lispelde ze een beetje, waardoor het eerder klonk als Sssebassstiaaaaaan. ’Geef mij maar benen om op te staan en grond om op te lopen.’ Ze hief haar hoofd terug op en ging op haar achterbenen staan. "Zoals je wenst," Haar lange staart zwiepte over de grond en ze strekte haar vleugels uit, waardoor een gigantisch stuk bos in de schaduw gehuld werd. Eigenlijk wou ze net vertrekken, naar waar ze ging vliegen wist ze niet, weg van hier in ieder geval. Tot Sebastian iets zij wat haar aandacht trok. Toen ze zich terug voorover liet vallen, dreunde de omgeving en werden de bomen fel door mekaar geschud. Een lach borrelde uit haar binnenste omhoog. "Je maakt geen schijn van kans en je weet het," De hitte van haar lichaam deed de lucht trillen en even leek het alsof het zomer was. "Een oeroud wezen zoals ik, doet niet aan racen waarvan ze weet dat ze gaat winnen," Ze verlaagde haar kop opnieuw. "Maar als je het wilt weten, vliegtuigen bijhouden of uit de lucht grijpen is geen enkel probleem," Een zachte grijns zorgde ervoor dat haar tanden glinsterde in de zon, gevaarlijk en tegelijk oogverblindend mooi. Rhae moest toegeven dat het vermakelijk was om deze jongen zo onwetend te houden, zo'n rare antwoorden te geven.      
robb stark
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Only the strong survive [Sebastian]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» I'm strong but now and then I'll lose myself [&Charlie]
» And I don't even know how I survive~
» How to survive you're first day ..for Dummies. [Dahlia]
» Sebastian Cosgrove
» Room 34 | Sullivan & Sebastian

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: Genosha Island :: Forest-
Ga naar: