Onderwerp: Re: Randomness talk ma mei 16, 2016 9:47 pm
Yay, nog meer mensen die scripties aan het maken zijn, gezellig. Veel schrijf succes allemaal! Al ben ik nog niet zo ver als jullie zo te horen, mijn onderzoekje moet nog beginnen en ik heb bijna m'n opzet af =D
Onderwerp: Re: Randomness talk ma mei 16, 2016 9:57 pm
ik weet niet of er mensen zijn die geïnterresseerd zijn of interesse hebben in een soort van onderschrift dat ik heb gemaakt... het idee kwam in me op door een gesprek in de pof whatsapp groep over het topic van Storm en Kylie en ja doordat Kylie dus pleegzusje is van Devon, en Storm nu ook haar broer is (volgens het topic) heb ik dit dus gemaakt:
"het ding":
ik moet er nog wat in aan passen, maar tot nu toe is dit het resultaat...
Onderwerp: Re: Randomness talk ma mei 16, 2016 10:09 pm
Janne je kan het, nog een paar weekjes! <3
En ik had nog een film gevonden die misschien leuk is voor onze draken shapeshifters op PoF. Het is een Russische film en het plot is in het kort: in een Russische middeleeuwse stad is er een ritueel waarbij een bruid op haar bruiloft de rivier 'over moet varen' op een boot naar het dorp van haar toekomstige echtgenoot. Een meisje doet dit dus, maar wordt daarbij meegenomen door een draken shapeshifter naar zijn eigen eiland (en natuurlijk worden ze verliefd op elkaar). Beetje cliché verhaal, maar ik vond het er zo nice uitzien! En Daph, op de een of andere manier deed het meisje me ergens aan Nadya en Nick denken (maar dan qua krachten omgekeerd), samen met de oud-Russisch/Slavische sfeer van de hele film (a)
Onderwerp: Re: Randomness talk ma mei 16, 2016 10:31 pm
@Jenn: het is ook wel ingewikkeld, vooral omdat er over zowel PTSD, EMDR als valse herinneringen en fantasy proneness echt allemaal tegenstrijdige theorieën bestaan.. Verder is het wel heel interessant :)
En stiekem mis ik posten voor die twee ook heel erg! Posten überhaupt..
@Elodie: het is ook zeker stressvol. Ben ook best pissig, ook omdat ze vorige week weer niet naar een meeting kwam zonder af te melden, maar ja wat doe je er aan? Klink ook interessant! Wel jammer dat er niets significant uit komt..
Weer zo'n lastige vraag, ik zet het antwoord maar even in een spoiler (a)
Spoiler:
Ik schrijf m'n scriptie in het Engels dus woorden in het Nederlands vinden is vrij lastig, maar ik zal proberen het in normaal Nederlands uit te leggen. We hebben een aantal negatief emotioneel geladen foto's, eigenlijk vooral hele nare foto's, die de participanten een paar seconden moeten bestuderen. Daarna krijgen ze voor de helft van die foto's EMDR en vervolgens moeten ze voor iedere foto een aantal ja/nee vragen beantwoorden. Ongeveer de helft van die vragen zijn suggestieve vragen, die zouden kunnen kloppen maar dat dus niet doen. Aan het eind moeten ze een aantal vragenlijsten beantwoorden, waaronder een vragenlijst voor fantasy proneness die ik gebruik voor mijn scriptie.
@Jussels: jup, psychologie en heb dit jaar eigenlijk alleen maar klinische vakken gedaan en volgend jaar ga ik een klinische master doen :D En waar doe jij je scriptie over?
@Pomme: jij bent hier eerder ook al actief geweest of niet? Onderzoek is ook niet echt mijn ding nee, maar verder vind ik de studie wel echt geweldig. In welk jaar zit jij nu?
@Janne: I feel you! Maar we kunnen het, nog anderhalve maand!
@Emma: wow wat veel scriptie schrijvers hier eigenlijk.. Waar gaat jouw scriptie over?
@Piet: dat is echt te cute! <3
@V: ik zie wat je bedoelt! Als ik hem ergens met Nederlandse ondertiteling kan vinden dan ga ik hem wel een keertje kijken denk ik (a)
Oké, dat waren echt te veel mensen op wie ik wou reageren
Onderwerp: Re: Randomness talk ma mei 16, 2016 10:55 pm
@daphne: ik doe een onderzoeksstage en literatuur studie over hetzelfde onderwerp, namelijk: geschikte negatieve controles voor neurotoxicologische studies (dus stofjes die niet giftig zijn voor het brein), en dan specifiek gefocust op 1 soort studie, waarbij met electrodes de actiepotentialen van neuronen in een celkweek gemeten worden. Ik ben nu al mn literatuur aan het samenvoegen en aankomende week ga ik ook zelf een stofje testen waarvan ik denk dat dat een negatieve controle is. Biologie yay Hopelijk is dat zo duidelijk uitgelegd, anders doe ik morgen mrt een fris hoofd een nieuwe poging xD
Jouw onderwerp klinkt ook tof, hoe kom je er op =D
Onderwerp: Re: Randomness talk ma mei 16, 2016 11:23 pm
Daphne: Hihi yep! Ik ben hier al eens eerder geweest, alleen ben ik echt iemand met ups en downs qua inspiratie lol c': Dus dan verdwijn ik weer eens een maand of twee drie en dan verschijn ik weer hehe. Ik ben net een seizoen dus. En ik zit momenteel in mijn tweede jaar, bijna klaar en dan mijn laatste derde jaar en mijn bachelorthesis schrijven ;D
Wren Máraz
Class 2
Aantal berichten : 274
Character Profile Alias: The Dictator Age: 16 years Occupation: Lazy student
Onderwerp: Re: Randomness talk di mei 17, 2016 1:06 am
@Daphne: Teehee ik doe ook psychologie! Wel de cognitieve kant, maar ik vind het klinische ook altijd superinteressant. Mijn scriptie gaat over de invloed van multisensorische ervaringen (in mijn geval audio visueel) op het geheugen. We hebben twee onderzoekjes gedaan en gaan volgende week de data analyseren Psychologie yess :box: Mijn scriptie is ook Engels so I feel your pain.
@Pomme: Yaaay psychologie : D Welke soort psychologie vind jij het leukst? Ik ga voor brein en cognitie~
Onderwerp: Re: Randomness talk di mei 17, 2016 11:01 am
Jeutje wat veel mensen die met hun scriptie bezig zijn haha. Superinteressant Daphne. Als ik geen pedagogiek had gestudeerd was het psychologie of een andere studie in Amsterdam waarvan ik nu de naam kwijt ben (gedrag van de mens verklaard door de hersenen... Kom er zo gauw niet op) geworden haha. Voor de mensjes die nog niet zo ver zijn, als je vragen hebt kan ik altijd proberen te helpen c: Niet dat ik zo'n held ben in scripties en schrijven enzeu, maar toch!
Onderwerp: Re: Randomness talk di mei 17, 2016 11:46 am
hihi yep! Ook psychologie. Valt me op dat Psychologie tegenwoordig toch wel veel in trek is ;D Alleen maar leuk (hoewel dat de baankans weer kleiner maakt maar sure xD) Anyway mijn favoriete kant... lastig. Ik weet het nog niet helemaal. Ik denk klinisch/pathologisch en psychology and law. Vind zelf PTSD heel interessant en wil -hopelijk- later beginnen bij Defensie als militair-psycholoog. c: Aangezien mijn broers beiden militair zijn lijkt me dat héél erg interessant en een mooi beroep ^_^
Hehe, ik zal zeker een oproep doen mocht ik er met mijn groepje onnozelen er niet uitkomen. Naja als iemand veel verstand heeft van SPSS mogen ze zich altijd bij mij melden x'] -- Vandaag de dag dat ik dan écht Hoshi af maak? ;v; Ik vraag me af hoeveel dagen achter elkaar ik dit al aan het zeggen ben lolololol! but yesh. xD
Onderwerp: Re: Randomness talk di mei 17, 2016 12:14 pm
Ugh school is killing me. Hele projecten die af moeten en groepswerken waarbij iemand nu pas is wakker geschoten en ineens moet dat alles volgens zijn zin moet gaan en ik zou hem heel graag eens op zijn gezicht slaan, maar dat lijkt me niet zo'n goed idee en binnen drie weken hebben we dan nog examens die we tussendoor maar moeten leren want door die stomme universiteit hebben we een week minder school, dus ook geen blok zoals we normaal wel hebben... There dat was mijn rant ook. Hoe is het met iedereen?
Wren Máraz
Class 2
Aantal berichten : 274
Character Profile Alias: The Dictator Age: 16 years Occupation: Lazy student
Onderwerp: Re: Randomness talk di mei 17, 2016 12:18 pm
@Pomme: Haha inderdaad minder baankansen. Maar dat klinkt inderdaad als een mooi beroep! Ikzelf wil graag het onderzoek in, het brein onderzoeken enzo En ik kan best wel overweg met SPSS, dus als je daar hulp mee wil kan je me wel PMen? Ik heb er al drie jaar les in haha, dus ik mag er ook wel wat mee kunnen~
En echt veel scriptie makers o: Succes iedereen, mogen we allemaal slagen!