INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Could it be worse? [Maurim]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyzo nov 16, 2014 10:31 pm












Net op het moment dat Jamie zijn hand om de koffiemok sloot, kreeg hij het telefoontje. Hij dacht er een ogenblik aan om de beller even in de wacht te zetten zodat hij even rustig een slok van zijn koffie kon nemen en de administratieformulieren klaar kon leggen, maar zodra hij het nummer van de beller zag, wist hij niet hoe snel hij de hoorn op moest nemen.
'Meneer Nicholls?' klonk het aan de lijn.
'Dat ben ik,' antwoordde Jamie snel. Meteen ging hij rechter op zijn stoel zitten, alsof de beller zou kunnen zien dat hij van binnen uit elkaar knapte van de zenuwen.
'Ik haal Dima even. Ik zet u even in de wacht.'
Voordat Jamie ook maar iets tegen het antwoord van de assistente in kon brengen, klonk de wachtmuziek door de hoorn. Sunny van Boney M. Oh, de ironie. Hij glimlachte toen hij een blik uit het raam naast hem wierp. Vannacht was er een dik pak sneeuw gevallen, dat de bomen en planten met een prachtige witte poederlaag bedekte. De lucht was net zo zilvergrijs als de tegels van de paden van de tuin die door de voetstappen van de leerlingen zichtbaar gemaakt waren: helemaal niet sunny dus.
Terwijl de muziek verder speelde wendde Jamie zijn blik terug naar zijn bureau, waar de stapeltjes administratief werk zich inmiddels aardig hadden opgestapeld. Sinds de plotselinge overplaatsing van Lillian naar de school van Xavier had Jamie aangeboden om een deel van het werk te doen. Jean had hem enerzijds aangekeken met een blik alsof hij helemaal gestoord was om zo veel werk op zich te nemen, maar anderzijds ook met een blik alsof zijn hulp een geschenk uit de hemel was. Jamie glimlachte bij de herinnering aan opgeluchte blik toen ze een volgepropte map met leerlingendossiers op zijn bureau had gegooid. Zijn blauwe ogen focusten zich op de boekenkast, die vol stond met encyclopedieën en eeuwenoude boeken over biologie en DNA ('geleend' uit de bibliotheek van Oxford, natuurlijk) en het viertal opgezette vlinders, die schuin achter zijn bureaustoel aan de muur hingen. Na Lillian's overplaatsing was dit ook echt zijn kantoor geworden. Hij had het volgepropt met dingen die in zijn oude kantoor op de universiteit van Oxford stonden, dingen die leerlingen er lichtelijk aan herinnerden dat hij ook nog een biologiedocent was.
Dima nam wel zijn tijd vandaag. Hij had de Russische mutant, die de fantastische mutatie had om mensen ten alle tijde te kunnen vinden - ook al zaten ze in een ijzeren kist op de zeebodem, Dima's innerlijke kompas kwam altijd te weten waar de desbetreffende persoon zich bevond - op de zaak gezet om de verdwenen opa van Maurim te vinden. Hij was de jongen ontzettend gaan mogen, vooral vanwege zijn aanstekelijke enthousiasme voor van alles en nog wat, en Jamie was vastberaden om zijn opa, die Maurim als een vaderfiguur zag, terug te vinden. Ook al was de kans klein - er wás een kans. Jamie had al bedacht hoe hij de man op Genosha zou kunnen krijgen - misschien zou hij op het eiland kunnen werken als tuinier of conciërge of bibliothecaris.
Sunny, one so true, I l-
'Jamie?'
'Ja?' Dima's stem had hem onmiddellijk van zijn gedachtewereld teruggebracht naar het heden.
'Ik heb nieuws.' Zijn stem klonk zachter dan normaal, bijna onheilspellend, en Jamie voelde hoe de kleur uit zijn gezicht wegebde.
'Over Vaughn?'
'Ja.' Even bleef het stil aan de andere kant van de lijn. Jamie slikte. 'Ik ben bang dat hij niet meer in leven is.'
Het was het antwoord dat Jamie ergens al had verwacht, maar niet wilde horen. Hij had alles op alles gezet om hem terug te vinden. 'Dank je voor het mededelen, Dima.'
Dima begon met vertellen hoe hij Vaughn had gevonden en Jamie hield de hoorn een stukje van zijn oor af. Hij wilde niet in details weten hoe Maurims opa aan zijn einde was gekomen en hoe de wereldwijde organisatie die mutanten en hun complete stamboom uit wilde wissen te werk ging, maar zodra hij de woorden 'deportatie', 'executiepeloton' en 'massagraf' hoorde, voelde Jamie hoe zijn maag zich omdraaide.
'Dank je, Dima,' zei hij opnieuw en legde de hoorn terug op het apparaat.
Zuchtend bedekte hij zijn gezicht met zijn handen. Hoe moest hij dit in hemelsnaam aan Maurim vertellen? De dolenthousiaste maar wereldvreemde jongen die hem de oren van zijn hoofd afgevraagd had toen ze in het vliegtuig naar Genosha zaten, de jongen die geïnteresseerd de lessen volgde en een uitstekende leerling was.
Hij was al zijn familie kwijt.
Jamie slikte zijn tranen weg en bleef even stil aan zijn bureau zitten voor een paar minuten. Hij moest het hem vertellen. Zijn vingers gleden naar de microfoon die zich op de linkerhoek van het bureau bevond, en klikte de speaker aan. Het rode lichtje dat betekende dat de microfoon aan stond, brandde meteen.
'Maurim Kosorukov, kun je alsjeblieft naar mijn kantoor komen?'



tag: maurim
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Maurim Kosorukov
Maurim Kosorukov
Class 2
Aantal berichten : 417

Character Profile
Alias: K9 (WolfyBoy)
Age: 17
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyzo nov 16, 2014 11:58 pm


Het was nu al de tweede week dat hij op Genosha zat en hoe langer hij hier rond huppelde (niet letterlijk dan)(of soms wel een keer maar sssht), hoe fijner hij het vond. De lessen waren geweldig, het hele eiland was een fantastische plek om rond te rennen, en hij had al een paar vrienden gemaakt. Op het ene probleempje met Aly en Valerie na, was er nog niks gebeurd waardoor hij spijt kreeg dat hij hier was. Meer zelfs, nu hij een coole kamergenoot had en al een tijdje met Valerie praatte, voelde hij zich echt wel goed hier. En bovenop al dat, er was sneeuw! Echt pakken sneeuw. En daar werd Maurim blij van, heel erg blij. Vanaf hij een momentje vrij had, ging hij naar buiten, shifte hij naar zijn husky vorm, of een wolf vorm, en begon hij een random richting uit te rennen. Ja, het leven was goed, overdag dan.

's Avonds was het een ander verhaal. Van het moment dat Aleksey sliep, en hij nog niet, dan liep het mis. Hij kon niet anders dan denken aan zijn opa. Hoe zou het met de oude man gaan? Redde hij zich nu wel, alleen in de blokhut? Of was hij ergens anders heen gegaan? Het meest extreme idee liet hij maar zo vaak mogelijk achterwege, al kon hij soms niet anders dan er aan te denken: misschien was Vaughn wel dood. Maar nee, hij was geen mutant, dus waarom zouden ze hem pakken? Nee, hij probeerde zich gewoon voor te stellen hoe de man nu leefde. Alleen en waarschijnlijk super bezorgd, maar wel nog in leven. Hopelijk dacht hij ook nog aan hem, al zou dat sowieso wel zo zijn. Maurim nam zich voor om hem te gaan zoeken van het moment dat hij daar tijd voor had.

Zijn 17de dag was begonnen zoals elke andere dag. Hij had samen met Aleksey een ontbijt naar binnen gewerkt en was toen vol enthousiasme naar de les getrokken. Bijleren was voor hem een zegen, hij hield van lessen en soms zelfs van huiswerk. Het hing een beetje af van het vak. Momenteel zat hij in één van zijn lievelingslessen: geschiedenis! Zijn opa had hem de hele geschiedenis van Rusland al verteld, maar de dingen die ze nu behandelden, interesseerden hem ook geweldig. Braafjes nam hij notities, zoals er van hem verwacht werd, totdat ineens een geluidje weerklonk dat aan gaf dat er een boodschap door de luidsprekers zou klinken. Hij schrok zich een ongeluk toen hij zijn naam hoorde. 'Maurim Kosorukov, kun je alsjeblieft naar mijn kantoor komen?' Klonk het. Het was de stem van het mannelijke schoolhoofd: Jamie Nicholls. De man die hem naar het eiland had gebracht.

Wat zenuwachtig begon hij snel al zijn spullen in zijn rugzak te droppen. De leerlingen rond hem begonnen nieuwsgierig te roddelen, zich af vragend waarom de jongen bij de directie moest komen. De leerkracht kon ze nog net in toom houden en liet hem uiteindelijk gaan. Met een vreemd gevoel in zijn buik liep hij richting het kantoor van Jamie. Hij zou nu toch geen straf krijgen voor dat ene dingetje met Aly, right? Of had hij iets fout gedaan zonder dat hij het wist? Maurim wist echt niet wat er aan de hand kon zijn. Dat zou hij waarschijnlijk snel te weten komen, want hij stond al voor de houten deur naar het kantoor van het schoolhoofd. Hij klopte er een tweetal keer op en opende de deur toen. Hij stapte binnen en sloot de deur weer, waarna hij de man achter het bureau en de stapel dossiers vond en aan keek. "Waarom had u me nodig, meneer?" Vroeg hij, de nieuwsgierigheid en de zenuwen duidelijk hoorbaar in zijn stem.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyma nov 17, 2014 6:24 pm












Jamie had gewenst dat hij dit allemaal niet begonnen was. Het hele plan om Maurims opa te redden was een gruwelijke fout geweest. Hij hád geweten dat de kans miniem was dat ze hem nog levend terug zouden vinden, dat ze hem - net als Maurims ouders - gruwelijk hadden afgeslacht. Maar nee, Jamie moest en zou een missie opzetten. Het was op niets uitgelopen. Nadat hij Maurims naam in de speaker had gezegd, was hij weer achteruit gezakt in zijn bureaustoel gaan zitten, zijn ogen starend in het niets. Als hij dit niet begonnen was, had Maurim tenminste nog hoop gehad dat zijn opa ergens in Rusland zat, vredig in een huisje in de buitenwijken van Moskou of Sint-Petersburg of helemaal aan de andere kant van het gigantische land in Magadan, veilig voor alles wat ook maar met die organisatie te maken had gehad. Nu móest hij Maurim wel de waarheid gaan vertellen. Al die restjes hoop die hij had gehad, dat hij zijn opa ooit nog terug zou zien, verpulverd en verbrand als een hoopje as.

Minutenlang had Jamie zo gezeten, starend naar niets in het bijzonder. Hij pakte zijn mok koffie weer op, die natuurlijk steenkoud geworden was. Terwijl hij zijn gloeiende vingertoppen lichtjes tegen het aardewerk aanhield om de koffie opnieuw te verwarmen, blies hij rillend zijn adem uit. Moest hij Maurim vertellen hóe het was gebeurd? Het verhaal van Dima aan de telefoon had hemzelf al verschrikkelijk oncomfortabel en vol walging gemaakt, laat staan hoe Maurim zich zou voelen als hij het zou vertellen.

Ondanks de inmiddels opgewarmde koffie en de felle zonnelamp op zijn bureau, die lichtjes op zijn gezicht scheen om ervoor te zorgen dat hij niet knock-out ging door het bewolkte en koude weer, voelde Jamie zich ijskoud van binnen. Dierbaren verliezen was verschrikkelijk, familie verliezen was verschrikkelijk, maar om zich in de situatie van Maurim te bevinden, om de enige familie die je had ook nog eens te verliezen, leek Jamie een verschrikkelijk soort verdriet, bijna onbeschrijfelijk pijnlijk. Jamie kreeg ineens het beeld voor zich van hemzelf als zesjarige jongen bij de blankhouten grafkist van zijn opa - hij had een witte roos op de kist gelegd en had zich daarna aan het been van zijn moeder vastgeklampt terwijl hij haar zachtjes snikkend had aangekeken. 'Komt hij echt niet terug, mama?' had hij gevraagd. Zijn moeder had hem een kus op zijn haren gegeven - Jamie zag nu zelfs, na al die jaren, nog voor zich hoe de lieve, blauwe ogen van zijn moeder hem hadden aangekeken terwijl er een paar tranen over haar wangen rolden. 'Opa is nu daar, in de hemel.' Ze wenkte naar boven, naar de strakblauwe lucht, een sterker contrast van een blauwe zomerlucht met een donkere, zwarte begrafenis was er niet. Jamie had naar boven gekeken en had zijn traantjes ietwat weggeslikt. 'Alles komt goed, mijn kleine zonnetje. Hij heeft het beter daar,' had zijn moeder gefluisterd terwijl ze hem nog een kusje op zijn haren had gegeven. Het jongetje knikte voorzichtig.
Alles komt goed.

Een paar kloppen op de deur hadden hem iets op doen schrikken uit zijn gedachten. Maurim. 'Kom binnen, Maurim,' zei hij, met een vriendelijke maar neutrale stem, die hopelijk niet verraadde dat hij enkele minuten geleden op het punt stond om in huilen uit te barsten door zowel zijn eigen herinnering als door het verhaal dat hij nu aan Maurim ging vertellen. 'Ga even zitten, ik vertel je alles zo wel.' Hij wenkte naar de stoel aan de andere kant van het bureau. 'Wil je iets drinken? Ik heb koffie, thee...' Hij stond op en rommelde even door de doosjes met thee, terwijl hij de brok in zijn keel wegslikte. 'Chocolademelk misschien? Dat lijkt me misschien wel het beste, met zulk weer als we nu hebben.' Een klein nietszeggend praatje voordat hij Maurim de waarheid ging vertellen. Als stilte voor de storm.


tag: maurim
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Maurim Kosorukov
Maurim Kosorukov
Class 2
Aantal berichten : 417

Character Profile
Alias: K9 (WolfyBoy)
Age: 17
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyma nov 17, 2014 8:51 pm


Het was zo vreemd om al op je 17de dag bij de directie te moeten gaan. Hij kon zich echt niet herinneren dat er iets was gebeurd waardoor een leerkracht over hem had kunnen klagen of een andere leerling een probleem had met hem. Maar waarom zag hij dit als iets slechts? Misschien wou Jamie gewoon een praatje maken.. Oké, dat klopte ook niet echt. Dan zou hij hem wel na de les aanspreken, en hem er niet uit halen. Stiekem groeide zijn bezorgdheid wel een beetje naarmate hij dichter bij het kantoor van het schoolhoofd kwam. Stel je voor dat hij van het eiland werd gestuurd! Maar zo'n vaart zou het wel niet lopen. Langs de andere kant kon hij dan mooi zijn missie al beginnen om Vaughn te gaan zoeken. Rusland was groot, maar voor een wolf was geen afstand te ver. En hij had een uitstekende neus. Het zou moeilijk worden, maar hoe dan ook zou hij zijn opa wel vinden, uiteindelijk. En dan kon hij terug voor het vuur liggen, terwijl de man hem verhaaltjes voor las of soms zelfs vertelde over zijn ouders. Dat waren fijne momenten. Hij miste zijn ouders dan wel nog harder, maar de geborgenheid en de liefde van zijn opa hielpen hem er altijd doorheen, en dan leerde hij dat zijn ouders goeie mensen waren en ook van hem hielden en dat hun geluk echt niet had op gekund toen hij eenmaal geboren was en ze hun zoon konden opnemen in het gezin.

Waarom hij zelfs aan zo'n dingen dacht terwijl hij naar het kantoor van Jamie liep, wist hij niet. Misschien omdat de man degene was geweest die hem naar dit eiland had gehaald, weg van zijn opa? Nee, hij kon hem niks kwalijk nemen hoor. Hij had hem immers het leven gered. En ergens deed hij hem wel denken aan Vaughn. Hij had evenveel geduld met hem en zijn eeuwige vragen en enthousiasme als de oudere man, en hij was in het algemeen echt een oprecht goed persoon. Die waren niet overal te vinden hoor. Maargoed, focus nu. Je moest toch een beetje aanwezig zijn als je bij het schoolhoofd werd geroepen? Jamie verwelkomde hem in zijn bureau. 'Ga even zitten, ik vertel je alles zo wel.' Zei hij vervolgens, waarna hij wees op een stoel tegenover hem. Het zag er best een comfortabele stoel uit, en toen hij zich er in liet vallen, was hij ook niet teleurgesteld. Oeh, bounce c:

Maurim's blik gleed door het bureau van Jamie. Hij was hier nog niet eerder geweest, dus hij vond dat hij best eens goed rond mocht kijken. Niet om onbeleefd te zijn hoor, nee, pure nieuwsgierigheid was zijn drijfveer. Hij zag verschillende opgezette vlinders, en een hele kast vol met wetenschappelijke boeken. Want ja, het schoolhoofd was natuurlijk ook nog altijd biologiedocent. Voor de rest was het kantoor alles wat je er van kon verwachten. Groot en zakelijk, netjes opgeruimd op het bureau met zijn eeuwige stapel dossiers op een paar stapeltjes geplaatst. Zijn 17de dag was best vreemd, maar voor nu werd het er alleen maar beter op. 'Wil je iets drinken? Ik heb koffie, thee... Chocolademelk misschien? Dat lijkt me misschien wel het beste, met zulk weer als we nu hebben.' Vroeg de man, terwijl hij bij een lade met allerlei objecten stond die hij niet kon zien. "Chocolademelk, ja, lekker", Zei hij met een enthousiaste grijns op zijn gezicht. Eerlijk, wat was er beter dan warme chocolademelk na een dag buiten te hebben rond gelopen in de koude? "En dit weer vind ik best fijn hoor, sneeuw kan ook leuk zijn soms", Vervolgde hij doodserieus, alsof het van levensbelang was dat hij deze gedachte met Jamie deelde.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyza nov 22, 2014 10:35 pm












Jamie glimlachte toen Maurim zei dat hij wel een mok chocolademelk lustte en graaide wat tussen de verschillende zakjes thee en aanlengkoffie tot hij een zakje met cacaopoeder vond. Chocolademelk deed hem altijd aan zijn kindertijd denken - waarom wist hij niet. Waarschijnlijk omdat hij het altijd, altijd koud had gehad in de winter - de doktoren hadden immers toen hij een jaar of vier, vijf was niet geweten dat hij door zijn mutatie simpelweg niet tegen bewolking en winterweer kon - maar zijn moeder had hem altijd proberen op te vrolijken met chocolademelk, dat hem altijd iets opwarmde. Jamie kreeg opeens een soort vaderlijk gevoel over hem heen, hoe hij in zijn kantoor chocolademelk voor de zestienjarige jongen stond te maken, iets wat zijn opa waarschijnlijk al talloze keren voor hem gedaan had. Hij slikte zijn tranen weg en probeerde even op niets anders te focussen dan puur de simpele handeling van het chocolademelk maken, zodat hij niet met betraande ogen voor Maurim zou staan voordat hij alles verteld had. Cacaopoeder in een mok, mok onder de Nespressomachine - nadat hij gecheckt had of er geen koffiecapsule meer in de machine zat - en drukte op het knopje. Hij draaide zich weer om toen hij Maurims stem hoorde. "En dit weer vind ik best fijn hoor, sneeuw kan ook leuk zijn soms." 'Met een nadruk op soms,' glimlachte Jamie terwijl hij de mok onder het apparaat vandaan haalde. 'Winter is niet echt mijn favoriete seizoen met mijn mutatie.' Hij wenkte even naar de zonnelamp op zijn bureau en zette de mok voor Maurim neer. 'Here you go... Voor een wolf daarentegen lijkt me de winter fantastisch.' Hij glimlachte even en liep weer terug naar de kast achter het bureau om wat thee voor zichzelf te maken - Earl Grey natuurlijk (hij was immers een Engelsman). Opnieuw focuste hij alleen op de handeling van het thee maken, probeerde geen verdere gedachtes erbij te halen - wat grandioos mislukte. Even dacht hij terug aan Sint-Petersburg, waar hij enkele maanden terug was om Aleksey op te halen bij Diana's ouders. Haar moeder had een echte samovar met thee op tafel gezet terwijl hij op Aleksey wachtte. Iets wat Vaughn vast ook voor Maurim had gedaan als - niet over nadenken, niet. over. nadenken.

Jamie kwam weer aan het bureau zitten met de dampende kop Earl Grey in zijn hand en ademde diep in. Hij keek Maurim even aan en wendde bijna meteen zijn blik van hem af. 'Maurim, wat ik wil vertellen... Er zijn geen goede manieren om dit nieuws te brengen, maar ik probeer het.' Hij voelde hoe zijn stem begon te trillen en ademde weer bevend uit. 'Je opa, ik... er... er... was een kans dat hij in Rusland zat, veilig en wel, dus ik heb een soort missie opgezet om hem te vinden, koste wat kost. Ik heb een bevriende mutant, Dima, op de zaak gezet en-' Hij slikte. 'Dima heeft wekenlang gezocht tot hij op een spoor van Vaughn kwam, maar ik ben bang dat...'

Hij kon dit niet.
Hij ging het leven van deze onschuldige jongen in enkele seconden verpesten.
Hij móest het vertellen.
Het was niet eerlijk.
Het was zo ontzettend oneerlijk.

'Ik ben bang dat Vaughn niet meer in leven is, Maurim.' Meteen kwam er een brok in Jamie's keel en hij voelde hoe een paar tranen over zijn wangen stroomden. 'Het spijt me zo.'



tag: maurim
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Maurim Kosorukov
Maurim Kosorukov
Class 2
Aantal berichten : 417

Character Profile
Alias: K9 (WolfyBoy)
Age: 17
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyzo nov 23, 2014 6:31 pm


Het was ergens wel vreemd dat Jamie zo stil was. Op het vliegtuig hierheen was het wel anders geweest. Maurim wist niet goed hoe hij in deze situatie moest handelen. Het leek wel alsof de man ergens mee zat, maar het was echt wel niet aan hem om er naar te vragen hoor. Dit was zijn schoolhoofd. Geen vriend of familie, al zou hij dat niet echt erg vinden. Hij vond de oudere man wel aardig. Maar hij had ook zijn gevoelens en geheimen en daar had hij natuurlijk respect voor. Dat had zijn opa hem geleerd, gelukkig. Om toch maar een poging te doen om Jamie wat af te leiden, begon hij maar over de sneeuw. 'Met een nadruk op soms,' Reageerde die, nadat hij zich glimlachend had omgedraaid. 'Winter is niet echt mijn favoriete seizoen met mijn mutatie.' Vervolgde hij. Maurim knikte kort. Hij snapte het wel. Hij wist genoeg over de mutatie van de man om dat te weten. Hij was natuurlijk de allereerste mutant die hij ooit ontmoet had, dus hij had hem waarschijnlijk urenlang ondervraagd over alle verschillende mutaties, waarbij hij extreem geboeid was door de mutatie van het schoolhoofd zelf. Eerlijk, wat hij kon, was echt mega cool hoor.

Ineens kreeg hij een warme tas chocolademelk voor zijn neus. Wow, dat was echt snel. Bij zijn opa ging alles natuurlijk veel trager, aangezien hij geen fancy machine had die in een handomdraai een mok kon vullen met warme melk. Hij bedacht zich dat hij zo’n machine ooit cadeau moest doen aan zijn opa. Dan had hij ook veel sneller zijn thee. 'Here you go... Voor een wolf daarentegen lijkt me de winter fantastisch.' Zei Jamie. Dankbaar nam hij de mok vast en verwarmde zijn handen er eventjes aan. "Dank u. En ja, het is echt geweldig. En er is hier ook zoveel ruimte dus ik kan mooi zo lang rennen als ik wil", Zei hij vrolijk. Terwijl de man zich omdraaide, dronk hij voorzichtig van de hete vloeistof, en hij verbaasde zich dat het echt wel lekker smaakte. Het kwam dan wel uit een machine, maar het smaakte bijna zoals Vaughn hem maakte, al kon er natuurlijk niks tippen aan de skills van de oude man.

Jamie draaide zich uiteindelijk om, met een tas thee in zijn hand. Wow, alweer die magie van een supersnelle machine. Maar voor hij zich er nog meer over kon verbazen, ging de man zitten en Maurim wist dat het nu serieus zou worden. Meteen vestigde hij zijn aandacht op de man. 'Maurim, wat ik wil vertellen... Er zijn geen goede manieren om dit nieuws te brengen, maar ik probeer het.' Begon hij, waarna hij huiverig uitademde. De jongen keek hem met gefronste wenkbrauwen aan. Oké, waar had hij het over? Dit was eerlijk gezegd geen zo’n leuke wending in het gesprek hoor.

'Je opa, ik... er... er... was een kans dat hij in Rusland zat, veilig en wel, dus ik heb een soort missie opgezet om hem te vinden, koste wat kost. Ik heb een bevriende mutant, Dima, op de zaak gezet en-' Het schoolhoofd pauzeerde even, maar zijn hoofd was al op een heel andere plek. Hij hoorde nauwelijks wat de man toen verder vertelde. Totdat de woorden die hij nooit had willen horen de kamer in zweefden. 'Ik ben bang dat Vaughn niet meer in leven is, Maurim. Het spijt me zo.' Maurim’s handen begonnen te beven en voordat hij de mok zou laten vallen, zette hij het met de grootste moeite op het bureau. Daarna vouwde hij zijn trillende handen in elkaar en keek het schoolhoofd met betraande ogen aan. "Dima heeft zich vergist", Zei hij zachtjes, de twijfel scherp te horen in zijn stem. "Mijn opa leeft nog en hij wacht ergens in Rusland op mij, totdat ik terug kom en hem ga zoeken en uiteindelijk ook vind", Ging hij verder, maar terwijl hij het uitsprak, wist hij hoe onmogelijk dat nu klonk. Jamie zou niet tegen hem liegen, nooit. "Waarom? Waarom hij.. Komt het door mij? Door.. Wat ik ben?" Vroeg hij toen, en hij wist meteen het antwoord al. Natuurlijk kwam het door hem. Hij was de oorzaak van Vaughn’s dood. En op dat moment kon hij zich niet meer beheersen en begon zijn lip te trillen, waarna hij zijn tranen niet meer kon tegenhouden en hij begon te huilen. Hij was alles kwijt, alles. Zijn hele wereld was in duizend stukjes uiteen gevallen en het deed zoveel pijn, alsof iemand doodleuk met zijn hart had zitten vogelpieken. Moest alles in zijn leven dan zo verschrikkelijk mis lopen?

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyza nov 29, 2014 6:59 pm












Jamie glimlachte en knikte toen Maurim zijn vraag precies zo had beantwoord als hij al had verwacht. Hij zag het al voor zich, hoe Maurim door het bos rende als wolf, volkomen in harmonie met de natuur om hem heen. Of spelend in de sneeuw als een husky, samen met de andere husky's in de shelter. Het gebied was, samen met de paardenstal, een geweldige toevoeging geweest aan het eiland. Jamie wist hoeveel troost dieren konden bieden, soms zelfs meer dan andere mensen of mutanten dat konden. Iets wat Maurim de komende weken, misschien maanden nodig zal hebben, schoot er ineens door zijn hoofd, en hij voelde zijn adem stokken.

Maurim zweeg even toen hij het nieuws had verteld. Jamie wendde zijn ogen voor een moment van de jongen voor hem af maar liet zijn blik weer naar hem gaan toen hij het geluid hoorde van de mok op het houten bureau. Hij had tranen in zijn ogen. Jamie voelde opnieuw een steek van pijn door zichzelf heen gaan. Hij had dit nooit moeten doen. Hij had dit nooit, nooit moeten doen. Maar het was al te laat. "Dima heeft zich vergist," zei Maurim opeens. De twijfel was duidelijk te horen in zijn stem, en Jamie wist dat Dima nooit een fout maakte bij zijn opsporingen. Jean en hij hadden de man al vaker op missies gestuurd om verdwenen mutanten te vinden, en hij had altijd het spoor teruggevonden. Maar hij reageerde niet. Het moest voor Maurim allemaal zo onwerkelijk zijn en daarom reageerde hij zo, hield hij zichzelf voor. "Mijn opa leeft nog en hij wacht ergens in Rusland op mij, totdat ik terug kom en hem ga zoeken en uiteindelijk ook vind." Jamie slikte de brok in zijn keel weg. Oh god, hij wenste het zo voor Maurim. Dat zijn opa nog leefde. Dat Dima zich inderdaad vergist. Dat hij Vaughn gewoon terug had gevonden en dat ze hem naar het eiland hadden kunnen halen, veilig en ver weg van al het onheil in de wereld. Dat dit gewoon een stomme nachtmerrie was en ze over enkele seconden er allebei uit ontwaakten. Maar het was niet zo. Jamie wist het, Maurim wist het - al was het nog zo onwerkelijk voor hem.

"Waarom? Waarom hij.. Komt het door mij? Door.. Wat ik ben?"
Maurim brak.
Jamie probeerde zijn tranen zo veel mogelijk binnen te houden, om Maurim niet nog meer van streek te maken, maar het lukte niet. Terwijl de tranen van zijn wangen stroomden stond hij op van zijn stoel en liep naar Maurims stoel. Hij veegde een paar tranen van zijn wangen en omhelsde hem. Meer kon hij niet doen. Hij wilde wel iets zeggen, zinnen als 'het komt wel goed', maar dat zouden op dit moment alleen maar loze beloftes zijn, woorden zonder enige betekenis. Het kwam niet goed. Vaughn kwam niet terug.
Hij aaide de jongen over zijn rug en probeerde hem een beetje te kalmeren, al wist hij dat hij niet al zijn verdriet weg kon halen.


tag: maurim
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Maurim Kosorukov
Maurim Kosorukov
Class 2
Aantal berichten : 417

Character Profile
Alias: K9 (WolfyBoy)
Age: 17
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyzo nov 30, 2014 7:06 pm


Zijn opa, zowat de liefste en vriendelijkste man op deze hele wereld, was niet meer. Zijn toekomst leek met de minuut meer glans te verliezen. Als zijn opa weg was, waar moest hij dan naartoe als hij hier weg mocht? Hij kende geen andere wereld dan de veilige blokhut en de bossen er rond. Hij kende geen veiligere plek dan op zijn wollige tapijtje voor de open haard, met zijn opa naast hem in zijn versleten houten schommelstoel. Maar zelfs dat hadden ze nu van hem af gepakt. Wie zou er hem voorlezen uit het boek, dat altijd zijn vaste plekje had op het salontafeltje? Wie zou ervoor zorgen dat hij snel en zonder problemen in slaap kon vallen, zonder dat hij nachtmerries had? En wie zou er aan zijn bed komen staan als die dan toch een keer voor kwamen om hem gerust te stellen dat alles wel goed kwam? Wie zou hem in zijn armen nemen en vasthouden tot het weer beter was?

Golven van diep intens verdriet kwamen over hem heen en leken hem te verdrinken. Hij sloot even zijn ogen, maar dat stopte zijn tranen niet. Hij probeerde zich sterk te houden, omdat hij hier in het kantoor van het schoolhoofd zat, maar die leek er zelf geen problemen mee te hebben om zijn tranen te laten vloeien. Maurim snapte niet echt waarom. Jamie had Vaughn niet gekend, en de enige dingen die hij over de man wist, waren dingen die hij zelf tegen hem had verteld. Vaagjes hoorde hij hoe het schoolhoofd op stond, en hij opende zijn ogen weer. Met een betraand gezicht kwam hij op hem af gestapt, en hij veegde enkele tranen van zijn kaken weg. Daarna sloeg hij zijn armen in een troostend gebaar om hem heen, en ergens voelde het zo vertrouwd. Sommige nachten, als de dromen over zijn ouders en hun verschrikkelijke lot door zijn hoofd spookten, zat hij de hele tijd bij zijn opa op schoot, terwijl hij hem zachtjes over zijn rug wreef. Om hem te kalmeren.

En dat was precies wat Jamie nu deed, al maakte hij het alleen maar erger. Niet dat hij het expres deed. Nee, hij deed oprecht zijn best om deze situatie beter te maken, maar het hielp niet. Het was zijn schuld niet, echt niet, maar meer en meer herinneringen aan zijn opa kwamen zijn hoofd binnen. Allemaal dingen die hij nooit meer zou meemaken. Zoals Kerst en zijn verjaardag. Al die dingen zou hij vanaf nu alleen moeten doen. En die gedachte maakte hem bijna gek van verdriet. Voordat hij het wist vluchtte hij zijn eigen wereldje binnen, de wereld van de husky. Hij shifte in zijn hondenvorm en richte zijn blik naar de grond. Een hartverscheurende jank kwam uit zijn keel, waarna hij zichzelf uit Jamie's knuffel losmaakte en op de grond sprong. Hij vluchtte uit de realiteit weg en ineens was hij verdwenen. Maurim ging niet vaak de geestenwereld binnen, maar deze keer ging het bijna automatisch.

Heel even keek hij paniekerig om zich heen. Damn, wat had hij nu weer gedaan? Hij wou Jamie zeggen dat het hem speet, dat hij zijn bezorgdheid en troost zeker wel waardeerde, maar de man hoorde of zag hem niet eens meer nu. Maurim begon door het kantoor te lopen en liep los door het bureau heen. Blind van verdriet had hij ook niet door dat hij terug uit de geestenwereld was gekomen en nu dus ook weer fysiek aanwezig was. Hij botste tegen de kast en piepte geschrokken, waarna hij achteruit deinsde en daarbij Jamie ongelukkig omver botste. Enkele kaders, met afbeeldingen van vlinders en andere insecten, vielen van de kast kapot op de grond. Het geluid klonk hard in zijn ogen. Dammit. Maurim liep op Jamie af, en voor hij het wist en puur uit routine, ging hij naast de man liggen en duwde hij zijn neus kort tegen zijn wang, waarna hij zijn kop op zijn borst legde en zijn ogen zo hard mogelijk dicht kneep, hopend op een snelle verlossing van de pijn die zich door zijn hele lichaam aan het verspreiden was.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyvr dec 05, 2014 10:21 pm












Het was gewoonweg ongelooflijk hoe veel een simpele aanraking teweeg kon brengen. Hoeveel een simpele aai op je rug, een omhelzing, je kon troosten. Jamie liet zijn gedachten even onwillekeurig naar Kate gaan, terwijl hij Maurim vast bleef houden. Hoe vaak hij haar getroost had, toen ze klein was. Het moment dat ze in zijn kantoor binnenkwam, met tranende oogjes, en had gevraagd of hij haar papa wilde zijn. Hij kon zich het hele moment nog bijna exact herinneren. Hoe haar kleine handjes zich om zijn vingers hadden gesloten. Hoe ze naar hem opkeek, snikkend en met smekende ogen, haar handjes die ook nog een knuffel vasthielden die ze van haar papa had gekregen. Jamie had geprobeerd om het kleine meisje zo goed en zo kwaad als het kon uit te leggen dat hij écht niet haar papa kon zijn, simpelweg omdat ze nog een oma had. Uiteindelijk was het meisje toch bij hem komen wonen, na de dood van haar oma. Hij had haar opgevoed, haar mee naar het bos genomen, naar het park, naar de bibliotheek, waar ze álle boeken mee wilde nemen om thuis te lezen... Jamie had, hoe leuk hij kinderen ook vond, nooit écht een kinderwens gehad, simpelweg omdat hij het altijd te druk had gehad. Ironisch genoeg was Kate totaal onverwacht in zijn leven gekomen, en met Maurim voelde hij eigenlijk precies dezelfde vaderlijke gevoelens die hij ook voor Kate voelde.

Het leek wel alsof Jamie alle vaderlijke liefde die hij in zich had, aan anderen moest geven. Pijnlijk genoeg was het het soort liefde dat hij zelf nooit gevoeld had. Toen hij klein was, had hij altijd naar zijn vader opgekeken - een sterke man, succesvol en rijk. Hij had het gemaakt in het leven. Maar naar Jamie keek hij niet om. Als hij hem vroeg of hij hem wat wilde voorlezen, in de tuin wilde spelen of helpen met zijn huiswerk, was zijn antwoord steevast: 'Ja James, dat doe ik zo.' (Hij was de enige persoon ter wereld die Jamie bij zijn officiële naam noemde. En oh hij haatte het zo.) Het waren beloftes die nooit na werden gekomen. En daarom had hij zijn eigen geschiedenis recht proberen te lijmen bij Kate. Geen enkele vraag of opmerking van haar werd genegeerd, elke avond las hij haar verhaaltjes voor (uit de gigantische stapel boeken die ze elke week bij de bibliotheek leenden), hij kwam altijd bij haar zitten aan de keukentafel als ze aan het tekenen of lezen was. Uit interesse - Jamie vond het altijd zo leuk om te zien hoe het meisje helemaal op kon gaan in een boek of driftig met haar tientallen viltstiften, krijtjes en kleurpotloden een kleurplaat inkleurde - en gewoon omdat hij van haar hield.  

Het was een jank die hem naar het hier en nu terughaalde. En niet zomaar het gehuil van een immens verdrietige jongen, maar het geluid van een hond. Maurim, natuurlijk. Jamie wist hoe erg shapeshifters beïnvloed konden worden door emoties, maar hij had het zelf nooit meegemaakt. Opeens verdween hij in het niets. Een aantal ogenblikken lang had Jamie verwonderd naar de grond gekeken alsof hij gek geworden was, maar hij herinnerde het zich weer. Dit was de Ghost State waar Maurim hem over verteld had. Het gebonk van de kast deed hem opschrikken en daar stond Maurim weer in zijn huskygedaante, duidelijk geschrokken van het harde geluid. 'Maurim...' begon Jamie, in een poging om hem te kalmeren, maar het was nutteloos. De husky botste tegen hem aan en Jamie wist zich nog net staande te houden, maar hij hoorde hoe achter hem enkele lijsten op de grond kapot vielen. Zonder ook nog maar iets te zeggen knuffelde Jamie de husky, aaide hem over zijn kop en fluisterde sussende woordjes tegen hem.
Voor het eerst in zijn leven voelde Jamie zich compleet radeloos.



tag: maurim
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Maurim Kosorukov
Maurim Kosorukov
Class 2
Aantal berichten : 417

Character Profile
Alias: K9 (WolfyBoy)
Age: 17
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyma dec 15, 2014 11:36 pm


Hoe kwam het dat dit verdomme meer pijn deed dan het verlies van zijn ouders? Helemaal gek werd hij er van. Het was al zo lastig geweest om zonder ouders op te groeien, maar zijn opa was er altijd voor hem geweest. En nu, als knul van amper 17, niet eens volwassen, stond hij er alleen voor. En niet zomaar alleen, nee echt wel helemaal alleen. Geen broers of zussen, geen ouders, geen grootouders, geen close vrienden.. Helemaal alleen. En het besef daarvan leek al zijn adem gewoon weg te nemen. Het voelde alsof hij aan het verdrinken was, net onder het wateroppervlak, maar hij kon die laatste paar centimeters niet overbruggen. En er was niemand om hem dat kleine stukje omhoog te trekken, niemand om hem te redden.

Of toch wel? Er was nog altijd Jamie.. Jamie, die hem het verschrikkelijke nieuws had verteld, maar wel met veel medeleven en zo voorzichtig mogelijk. Jamie, die er bijna evenveel verdriet door had als hij, zelfs al had hij Vaughn niet gekend. Het feit dat de man er ook zo mee in zat, zorgde ervoor dat Maurim zich heel even minder slecht voelde. Zeker toen hij niet boos werd wanneer hij uit blinde paniek ineens een paar dingen kapot had gemaakt. Meer nog, toen hij het schoolhoofd omver botste, en er niks beters op vond dan zich tegen hem aan te nestelen, begon hij hem kalmerend te knuffelen en hij sprak hem zachtjes toe. Maurim bleef gewoon liggen en piepte af en toe zachtjes, om te laten merken dat hij wel degelijk aan het luisteren was, en dat hij het apprecieerde.

Uiteindelijk, na misschien 10 minuten, maakte hij zich met een zuchtje los uit de armen van het schoolhoofd. Met een beetje moeite shifte hij terug in zijn menselijke vorm. Snel hielp hij de man op staan. "Sorry.. Ik liet me even gaan", Zei hij, zijn stem klonk schuldbewust gemengd met verdriet. Hij liep naar de kapotte kaders, en een voor een raapte hij ze op, om ze toen op het grote bureau te leggen. Met trage bewegingen ging hij terug in zijn stoel zitten, waarna hij zijn trillende handen opnieuw in zijn schoot vouwde. "Zijn het dezelfde mensen die mijn ouders.." Hij kreeg de woorden simpelweg niet over zijn lippen, en kort gleed zijn blik naar beneden. Ergens diep vanbinnen wist hij goed genoeg dat het diezelfde mensen waren. "Ik had niet gedacht dat die na al die jaren opnieuw zouden terugkomen.. Maar hij wist het denk ik wel", Fluisterde hij toen, bang dat zijn stem zou overslaan als hij luider zou praten.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyma jan 26, 2015 8:55 pm












Enkele momenten zat Jamie daar, met de husky tegen hem aan getrokken. Zijn handen streelden zachtjes de zachte vacht en hij bleef maar lieve, rustige woorden fluisteren, in de hoop de arme jongen iets te kalmeren. Woorden als 'rustig maar' of een simpele 'sshhh'. 'Het komt wel goed' kwam enkele keren bijna uit zijn lippen, maar hij durfde het niet uit te spreken. Bang voor de reactie van Maurim, bang voor nog zo'n soort woede-uitbarsting en wetend dat het simpelweg niet goed kwam.

Opnieuw kwam er een vergelijking met Kate bij hem naar boven. Hoe bang ze was geweest, de eerste paar dagen dat ze bij hem was. Hoe bang ze was geweest. Hoe ze huilend naar hem toe kwam, midden in de nacht. Het kleine meisje had zo veel nachtmerries gehad. Over haar papa en oma en haar moeder (die ze nooit eens gezien had - maar de psyche van de mens had zo raar in elkaar gezeten). Ze was zo sterk geweest. Hij had hetzelfde gedaan bij Kate als hij nu bij Maurim deed. In zijn armen nemen, zachtjes sussen. Meer kon hij ook niet doen.

Jamie keek weer op toen Maurim terug shiftte naar zijn mensenvorm en de gebroken lijstjes op het bureau begon te leggen. Een raar gezicht: de glinsterende vlindervleugels tussen het gebroken glas. Alsof de insecten hadden willen ontsnappen uit het lijstje. Jamie legde even zijn hand op de zijne, een teken dat hij dat niet hoefde te doen. 'Geen probleem, Maurim. Ik ruim het later wel op.' Jamie begreep dat Maurim zo gereageerd had. Nee, begrijpen was een groot woord. Hij snapte het. Hij kon het zich goed voorstellen - voor zover Jamie zich in zijn situatie had kunnen verplaatsen. De jongen ging weer in de stoel zitten en Jamie nam ook weer plaats in zijn stoel. Het was verschrikkelijk om hem zo te zien zitten. Van de blije, opgewekte Maurim die hem aan een werkelijk vragenvuur had onderworpen tijdens hun vliegtuigreis naar Genosha was niet veel meer over. Hij leek gebroken - nee, de jongen wás gebroken.

Jamie sloot zijn handen om de half volle kop koffie die op het bureau stond, een poging om de voelbare spanning in het kantoor te verlichten. Het koude keramiek vertelde hem dat de vloeistof in de kop minstens net zo koud was, maar Jamie deed niet eens moeite om het weer terug te brengen naar de normale drinktemperatuur, zoals hij al eerder gedaan had. Hij had geen dorst en het leek alsof er een brok in zijn keel zat. Jamie zweeg wijselijk, vooral om Maurim niet onder druk te zetten nu met vragen en andere zaken. De jongen zelf moest beginnen met praten - en dat deed hij ook.

Of de mensen die zijn ouders vermoord hadden ook zijn opa vermoord hadden. Hij zei het woord niet, maar Jamie kon al raden wat het was. Dat was zo. 'Dat klopt,' Jamie knikte en zuchtte even, starend naar het kopje in zijn handen. 'We weten al een tijd van hun bestaan af.' Dit was maar één organisatie, die zich vooral in Oost-Europa en Eurazië bezighield. Er waren vast en zeker meer van dit soort organisaties, verspreid over de hele wereld. Jean had hem er het nodige van verteld toen hij op de school begonnen was. 'Ik weet zeker dat je opa een sterke man was, Maurim.' Jamies ogen probeerden die van Maurim weer te vinden. 'Hij hield veel van je, dat weet ik zeker.'


tag: maurim
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Maurim Kosorukov
Maurim Kosorukov
Class 2
Aantal berichten : 417

Character Profile
Alias: K9 (WolfyBoy)
Age: 17
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyma feb 09, 2015 10:42 pm


De emoties hadden hem zo in hun greep dat het wel even duurde voor hij voldoende gekalmeerd was om terug te shiften. Serieus hoor, die reflex om te shiften naar zijn dierenvorm in elke situatie waar hij zich slecht voelde, was best wel irritant. Zeker omdat hij nu Jamie’s lijstjes kapot had gemaakt. Langs de andere kant kon hij er niks aan doen. Hij verkeerde in een soort shock die hij nog niet eerder had meegemaakt. Zou zijn opa zich zo hebben gevoeld toen hij ontdekt had dat zijn zoon vermoord was? Zijn zoon en schoondochter, twee mensen waar hij zielsveel van hield.. Pas nu snapte hij de pijn die de man gevoeld moet hebben, en hij wou dat hij hem een knuffel kon geven.

Het enige wat hij nog kon doen was sorry zeggen voor zijn ontsporende gedrag. Geen probleem, Maurim. Ik ruim het later wel op.' Zei Jamie vriendelijk, er klonk begrip door in zijn stem. Dat zorgde ervoor dat hij zich wel iets beter voelde, over de situatie hier in het bureau dan. De jongen ging in de stoel zitten, keek neer op zijn handen. Even was er stilte, maar hij had gewoon teveel vragen. Vragen die hij sowieso moest stellen, al was het nu of later. Dan maar liever de korte pijn, hij wou het nu weten, nu hij toch al helemaal kapot gemaakt was door het nieuws.

Dat klopt,' Zei Jamie, en opnieuw kwamen er tranen in zijn ogen. Dan hadden ze nu dus het laatste wat hij had van hem afgepakt, zomaar, zonder reden. 'We weten al een tijd van hun bestaan af.' Vervolgde het schoolhoofd. Maurim zuchtte even, besefte maar al te goed dat ze ook van zijn bestaan af wisten. "En zij weten dat ik besta, is het niet? Komen ze ook..", De woorden bleven steken in zijn keel, hij kreeg ze er gewoon niet uit. Verdrietig schudde hij zijn hoofd, voelde een warme traan op zijn hand uiteen spatten.

'Ik weet zeker dat je opa een sterke man was, Maurim.' Even verrast door de woorden keek hij op, zag Jamie's blik. De man leek wel.. Evenveel pijn te hebben als hij. 'Hij hield veel van je, dat weet ik zeker.' Vervolgde hij, en als in een droom knikte hij. "Dat deed hij zeker", Zei hij zwakjes, een stem vol emoties. "En ik hield van hem", Maurim wendde zijn blik af. "Als je het niet erg vind, ga ik even naar buiten", Zei hij, waarna hij langzaam op stond, alsof de beweging hem zoveel moeite koste. "Bedankt om het me persoonlijk te vertellen", Fluisterde hij, waarna hij even een glimlachje forceerde en vervolgens naar de deur liep.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jean Grey
Jean Grey
Aantal berichten : 1222

Character Profile
Alias: Phoenix
Age: 37
Occupation:
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Emptyma feb 16, 2015 3:08 pm


Follow me through the dark
let me show you my world


Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail – upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick – erase it,
Write it, cut it, paste it, save it,
Load it, check it, quick – rewrite it,
Plug it, play it, burn it, rip it,
Drag and drop it, zip – unzip it,
Lock it, fill it, call it, find it,
View it, code it, jam – unlock it,
Surf it, scroll it, pause it, click it,
Cross it, crack it, switch – update it,
Name it, rate it, tune it, print it,
Scan it, send it, fax – rename it,
Touch it, bring it, pay it, watch it.
Technologic.

One more time.


Ze likte haar lippen zorgvuldig voordat ze opnieuw gauw zuurstof tekort kwam en ze haar lichaam voelde aan spannen vlak daarna. Het was duidelijk dat ze zich zoveel ingespand had, haar vochtige borstkas ging hevig heen en weer. Adem in, adem uit. 4 seconden in, 8 seconden uit. Blijf dat volhouden. En blijf vooral rennen. Focus jezelf op de natuur geluiden die door de muziek heen door je oortjes klinken. Sluit je ogen en denk aan het Forest Park van New York van Queens. Ze volgde haar eigen advies op en ademde rustig door terwijl ze haar tempo oppikte met hardlopen en de leuningen losgelaten had. Op een wonderlijke manier voelde ze zich altijd zoveel beter als ze aan het park van New York dacht. Niet dat ze er ooit echt gerend had, maar ze kon zich herinneren dat ze als kind vaak het park bezocht had met haar ouders en technisch gezien, terug in die tijd dan, het hele park uit haar hoofd wist. En die oude tijd was nu ook voor haar ogen te zien terwijl ze de adem door haar lippen door liet ontsnappen en terug verse zuurstof van de sportruimte naar binnen nam.
Een groen blad viel vlak voor haar neus langs, streek tegen haar zij aan voordat die op de grond viel. Ze hoorde het geknetter van het schelpenpad recht onder haar sportschoenen terwijl ze een oud koppel op een bankje passeerde. De zon scheen op haar rug, of brandde haast. Het was een heerlijke zomerdag in New York, wat niet vaak zo heet voorkwam. En ze droeg niet eens een zwarte kleur. Met haar vuurrode haren gebonden in een paardenstaart, de bovenkant van haar bovenlichaam omhuld door een zachtroze sporttopje met daaronder een grijze stretch die tot boven haar knieën reikten rende ze door het bos heen. Kinderen waren aan het spelen aan de zijlijn op het gras, één van de meisjes had een lieveheersbeestje gevonden die ze maar al te graag aan haar vrienden liet zien. Jean nam de geur van het vers gemaaide gras in haar op en sloot haar ogen voor eventjes, al was het haar fantasie, voordat ze die terug opende en voelde hoe het schelpenpad veranderde in een wat zanderige en het geluid van schelpjes die braken onder haar sneakers niet langer meer was. Een lieveheersbeestje kwam langs haar voorbij gevlogen en ze keek terug naar de kinderen die een halve kilometer ver weg waren en zag het meisje naar haar zwaaien. Toen pas viel het haar op dat het meisje rood haar had, net zoals zij en ze zich realiseerde waar ze heen was gegaan met haar fantasie. Het had haar dochter kunnen zijn. Brandi.

De douche had haar gedachten wat opzij kunnen schuiven en sowieso het zweet van haar lichaam af die ze door de loopband opgelopen had. Toch voelde ze zich ergens niet helemaal compleet en stelde ze zichzelf voor om haar dochter vanavond nog te bezoeken, nadat ze in haar kantoor het papierwerk verder had ingevuld. Dat moest tenslotte ook gebeuren. En zo stond ze haarzelf dat in gedachten te vertellen terwijl ze haar laagje mascara op deed en nog voor de laatste keer haar haren door kamde met een speciale borstel die haar haar haren lieten glanzen en vrijwel meteen in een net model bracht.

Het was druk geweest op de gang van de klassen. Natuurlijk, mutanten die in de ochtend vroeg naar hun lessen gingen en Jean die op deze dag geen lessen zou geven maar gewoon naar haar kantoor keerde moest daar doorheen. Nu waren niet alle mutanten zo asociaal en hadden ze haar al zien aankomen waardoor de meesten al aan de kant gingen en ze zonder moeite naar haar kantoor kon lopen. Ze werd immers gerespecteerd als schoolhoofd, de vrouw die meer dan de helft van alle mutanten hier op deze school gered en hierheen gebracht had. Gered vanuit een levensbedreigende situatie, of gewoon omdat ze de controle moesten leren over hun eigen mutatie.
Ze had haar hand inmiddels al op de klink van haar kantoordeur gelegd en stond op het punt om naar binnen te gaan maar een klik stoorde haar. Een klik afkomstig van Jamie's kantoor en waardoor ze opkeek. Ze wist dat de man nu in zijn kantoor was. En ze zag er een jongen uit vandaan komen. Maurim. Meteen viel er een zorg over haar heen, onrust. Ook al was het maar doordat ze door zijn glimlach heen zag wat er echt aan de hand was. Verdriet en gebrokenheid. Ze had het al vaker gezien en bovendien zelf ook meegemaakt. Hierdoor liet ze haar eigen kantoordeur met rust en gaf ze Maurim een knikje dat zij het vanaf hier wel overnam, dat hij kon gaan en zij de deur achter hem zou sluiten. Er waren geen woorden nodig om te weten dat hij het moeilijk had, en het erge was.. alleen hij kon daar zelf doorheen komen. Er konden zoveel mensen aanwezig zijn voor steun maar uiteindelijk was hij degene die er doorheen moest gaan. Alleen. Zoals zij had gedaan bij het verlies van haar dochter. Brandi.. ze kwam opnieuw door haar hoofd en ze slikte wanneer ze de deur sloot en haarzelf naar Jamie draaide. Het ging nu niet om haar, maar om hem. ''Hee, Jamie.'' Begroette ze hem voorzichtig voordat ze de klik hoorde van de deur die zeker weten dicht was en ze naar hem toe liep en zonder woorden Jamie van zijn stoel af haalde en hem in een omhelzing nam.

thank u ezra koenig

Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com
Gesponsorde inhoud
Could it be worse? [Maurim] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Could it be worse? [Maurim]   Could it be worse? [Maurim] Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Could it be worse? [Maurim]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» The dreams keep getting worse
» Tell me, why I'm here please [Maurim]
» You think you're cooler than me &Maurim
» I don't know how long I can take this [&Maurim]
» Not A Bad Thing {+ Maurim}

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - Ground :: Offices :: Jamie's Office-
Ga naar: