Hall verzekerde hem echter van dat de sessies behoorlijk heftig konden zijn. Vick grijnsde breed. Precies wat hij wilde. Hij vond het geweldig om te vechten. Voor de leuk natuurlijk. Hij had verder toch niks meer om over te vechten. Tenzij de situatie in New York uit de hand zou lopen, dan zou hij niet aarzelen om te helpen.
Hij had niet verwacht dat het onderwerp ‘onsterfelijk’ zo snel aan bod zou komen. Hij was dus ook redelijk verbaasd toen Hall het zomaar raadde. Toen Vick vroeg of hij er slechte ervaringen mee had sprak hij dit tegen. Het stond hem niet zo aan, was zijn antwoord. Vick stootte een kort, zacht lachje uit.
“Mij ook niet,” gaf hij eerlijk toe. Hall moest eens weten. Volgens Vick had hij alle vormen van de dood in de ogen gekeken. Maar elke keer als da weer gebeurde, was het alsof de dood hem in zijn gezicht uitlachte, omdraaide en weg liep. Not today, not ever.
Ook Hall leek het onderwerp niet zo fijn te vinden. Hij gaf zelfs eerlijk toe dat hijzelf nog aan het uitvogelen was of hij wel of niet onsterfelijk was. Vick wist niet goed hoe hij hierop moest reageren. Hall leek het in ieder geval geen leuk idee te vinden.
“Op een zeker moment weet je het,” zei hij zachtjes. Voor Vick was dit het moment dat een of andere heks crazy op hem werd en zijn leven permanent vreselijk maakte. Maar hij durfde te wedden dat als het ‘natuurlijk’ was, het op een geven moment wel duidelijk was.
Ondanks dat hij zich wat slechter begon te voelen doordat de avond viel, wilde hij nog niet naar binnen vluchten. En daarbij, zo slecht voelde hij zich nog niet.
Hij begon dus heel enthousiast over muziek op school. Want daar had hij ook nog niks van gehoord. Blijkbaar wás er een muziekgroepje die opgericht werd. Dat maakte hem enthousiast. Hij vertelde dat hij wel geïntereseerd zou zijn vanwege zijn ‘zang kwaliteiten’, en Hall vroeg of hij dat aangeleerd had. Vick grinnikte.
“Ik heb er nooit echt moeite voor gedaan, dus het zal wel aangeboren zijn. Maar ik zing eigenlijk nog niet zo lang,” gaf hij toe. Hoe lang ‘nog niet zo lang’ in Vicks geval was, was dan nog maar de vraag, maargoed.
Hij was bijna vergeten dat hij niet lang meer had voor hij naar binnen wilde vluchten, ondanks het feit dat de stemmen al in zijn hoofd zaten. He werd steeds donkerder en met de minuut wilde hij meer zijn hoofd in een kussen steken dan de minuut ervoor. Dus hij besloot dat het misschien beter was om maar eens naar zijn lichaam te luisteren en verontschuldigde zich tegenover Hall. Die het helemaal begreep en hem een klopje op zijn schoude gaf.
“Het was ook leuk om jou te ontmoeten Hall,” glimlachte hij. “Ik kan niet wachten tot die party.” Zijn blik werd weer wat serieuzer. “Nogmaals bedankt voor die uitnodiging,” zei hij, nog steeds glimlachend. En deze keer meende hij het.
words: 583 // tag: Hall // notes: xx.