INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel
 

 Have yourself a merry little Christmas [&Kate]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Empty
BerichtOnderwerp: Have yourself a merry little Christmas [&Kate]   Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Emptydo dec 25, 2014 11:14 am












Moeizaam was Jamie wakker geworden door het waterige winterzonnetje dat door de gordijnen door scheen. Het was Kerstochtend, of eigenlijk Katie-ochtend, zoals hij het had genoemd sinds de dag dat hij de zorg kreeg over het toen nog kleine zesjarige meisje. Negentien werd ze al. Dertien jaar was ze al zijn kleine Katie (al wilde ze nu gewoon ‘Katie’ genoemd worden en geen ‘little Katie’ meer, wat hij enigszins wel begreep maar sssh – voor hem bleef ze altijd zijn kleine meisje). Met tegenzin maakte Jamie zijn armen los uit Jeans omhelzing, die nog steeds als een roos lag te slapen. ‘Merry Christmas lovely,’ fluisterde hij. Voorzichtig streek hij een plukje van haar rode haar achter haar oor en drukte een kusje op haar wang terwijl hij het bed uit stapte.  Ze sliep nog steeds. Mmhm. Hij zou zo wel een briefje schrijven, dat hij elk moment terug kon zijn om samen het hele eiland een gelukkige Kerst toe te wensen via de speaker. Vlug kleedde Jamie zich om naar een zwart pak met een fluwelen colbert (hopend dat hij niet té raar aangekeken werd om half tien ’s morgens), terwijl hij zich steeds omdraaide naar het bed, kijkend of Jean al wakker geworden was. Ze sliep nog steeds en een klein glimlachje verscheen op Jamie’s lippen. Het was zo fijn om haar eindelijk eens uitgerust te zien slapen na al die drukte van de afgelopen maanden. Zo stil mogelijk rommelde Jamie verder in zijn kast totdat hij eindelijk vond waar hij haar zocht – een klein doosje bedekt met zwarte zijde. Hij opende het doosje en keek even naar de twee manchetknopen die er lagen. Kate was dertien geweest toen ze deze zilveren knoopjes aan hem gegeven had. Hij was er altijd zuinig op geweest, had ze zelfs niet aangedaan naar het gemaskerde bal. Er was maar één dag in het jaar waarop de manchetknopen hun doosje uitkwamen, en dat was op Kate’s verjaardag. Snel schreef hij nog een briefje aan Jean, dat hij naar Kate was en er zo snel mogelijk aankwam, en legde het briefje op haar nachtkastje. Hij pakte nog twee andere kleine doosjes uit zijn nachtkastje – Kate’s cadeautjes – en legde ze in de binnenzak van zijn colbert.

Jamie had Céline nog nooit zo zien grijnzen toen hij de keuken binnenkwam. ‘Joyeux Noël,’ wensten de twee elkaar toe en Céline bleef maar geïnteresseerd naar hem kijken. ‘Heb je je zo aangekleed voor Jean, Jamie?’ Met een samenzweerderig glimlachje schoof de chefkok een bakplaat met kerstkoekjes voor het ontbijt terug in de oven. Ze was waarschijnlijk al de hele ochtend bezig om alles klaar te maken, besefte hij zich opeens. Of misschien wel de hele nacht. ‘Ja en nee…’ glimlachte hij. ‘Ik moet nu eerst naar mijn andere meisje toe.’

‘Ooh, Kate!’ Céline knikte instemmend. ‘Ze is jarig vandaag, non?’ Ze haalde een tray met croissants uit een andere oven, klaar om af te koelen, toen het kwartje viel. ‘Je wil een verjaardagsontbijt naar haar kamer brengen, non? Ik vroeg me al af wat je hier deed, mij een beetje in de weg lopen hier!’ Glimlachend keek Céline hem aan en Jamie kon niks anders doen dan terug naar haar glimlachen. ‘Heb je nog één klein plaatsje over in de keuken waar ik wat kan koken? En een héél klein beetje beslag en bosbessen? Echt een héél klein beetje maar?’
‘Jamie, ik doe het wel.’ Céline overhandigde een bak met fruitsalade aan een leerling-kok, die door het gewicht van de kristallen bak bijna onderuit ging. ‘Als je daarna maar zo snel mogelijk weg bent uit mijn keuken en ik je niet meer zie tot aan het ontbijt.’ Glimlachend ging Céline aan het werk.

Eerlijk waar, hij had nog nooit gezien dat pannenkoeken zó snel gebakken werden. De chefkok van het eiland deed alles met zo veel professionalisme en ervaring, dat hij er gefascineerd bij stond te kijken. Hij hoefde zich maar één keer om te draaien, uit pure interesse voor wat er verder nog meer in de keuken afspeelde, en de blueberry pancakes waren al klaar. Kate’s favourite. Céline duwde het dienblad met de warme pannenkoeken in zijn handen en deed er snel nog een zilvergrijze cloche op, zodat het niet koud zou worden. ‘Wens haar een gelukkige verjaardag van me, Jamie.’ Céline glimlachte nog naar hem en verdween al snel naar een ander deel van de keuken waar ze een heel commando van koks in training aan het delegeren was. Koken was topsport. Snel zette Jamie nog twee koppen thee (ja, Earl Grey) in een hoekje van de keuken en zette die naast de cloche op het dienblad.

Met het dienblad in zijn handen liep hij de trappen op – hij kon het niet laten om zich een beetje als een ober te voelen die roomservice kwam brengen, vooral  nu hij helemaal gekleed was in pak – en liep hij door de gangen naar Kate’s kamer. Ook al was het haar eerste verjaardag op Genosha Island en hij wist met hoeveel tegenzin het meisje naar het eiland was vertrokken, hij hoopte dat hij zo toch een stukje Londen terug kon brengen. En hij hoopte zo dat ze zijn cadeaus mooi zou vinden. Heel voorzichtig balanceerde hij het dienblad in één hand en klopte met zijn andere hand drie keer op de deur. Jamie twijfelde of hij zou zeggen dat hij het was, maar besloot om het niet te doen. Het moest toch een soort verrassing blijven.


tag: kate


Laatst aangepast door Jamie Nicholls op di apr 19, 2016 12:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Kate Mitchell
Kate Mitchell
Class 3
Aantal berichten : 105
Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Have yourself a merry little Christmas [&Kate]   Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Emptyza dec 27, 2014 3:03 pm


TAGGED
Jamie
WORD COUNT
#
NOTES
<3
Have yourself a merry little christmas,
Let your heart be light. From now on,Your troubles will be out of sight

Kate staarde even uit het raam. Het hele eiland was verhult onder een wit deken en het zag er uiteindelijk best mooi uit. Maar niets overtrof een winter in Londen. Daar had je nog alle oude gebouwen die onder de sneeuw lagen, elke telefooncabine om nog maar te zwijgen van alle versieringen die je langs de weg zeg. Oxford onder de sneeuw was echt iets een beeld wat haar elk jaar al de adem benam, maar dat daar was ze nu heel ver van verwijderd en dat vond ze ontzettend jammer. Ze was nog eventjes blijven staan, maar uiteindelijk in haar warme dikke trui van Oxford was ze in haar bed gaan liggen en staarde nog een tijdje naar de plafond. Morgen was het zo ver. Kate die 19 werd, en dit jaar zou ze haar jaarlijkse traditie niet eens kunnen doen. Naarmate ze ouder was geworden was er nog niets aan die tradities veranderd, nee zelfs al was ze uit gegaan. Op de ochtend van haar verjaardag en van Kerst ging ze nog steeds altijd met Jamie kerstfilms kijken, om dan in een of andere verassing te rollen die de man had gepland en de dag uiteindelijk af te sluiten met een bezoek aan het graf van haar ouders en al slapend te eindigen op Jamie’s borst. Jup, dat was haar verjaardag. Dat was Kate-dag. Met die gedachte in haar hoofd viel ze uiteindelijk in een slaap gevuld met de mooiste dromen.

Zoals altijd op haar verjaardag werd Kate automatisch wakker om een uur of 8. Meteen wou ze zichzelf uit haar bed heisen om vervolgens de trap af te rennen en Jamie te treffen in de zetel. Maar zodra ze doorhad dat ze niet in haar eigen kamer lag verdween dat idee als sneeuw voor de zon. Een zucht gleed over haar lippen terwijl ze toch maar uit bed kwam. Ze was nu toch al wakker, misschien kon ze een kijkje gaan nemen in de bibliotheek geek die ze was. Nadat ze een snelle douche had genomen en ze een blauwe sweater had aangedaan bekeek ze zichzelf even in de spiegel. Haar haren besloot ze vandaag niet te drogen met de haardroger daar had ze geen zin in, plus het was nu niet alsof ze buiten ging dus ze kon het gewoon laten drogen. Al zou ze wel een of andere beanie op doen of zo..

Een  plots geklop op haar deur verstoorde haar plannen om naar die beanie op zoek te gaan. Wie kon dat nu zijn op dit tijdstip? Misschien Brandi? Nah, die lag waarschijnlijk nog te slapen in haar bed of zo. Maar toch wie dan wel? Nieuwsgierig als ze was wandelde ze op haar blote voeten naar de deur. Damn, wat miste ze nu zo’n gaatje in de deur om te checken wie het was. Voor even haalde Kate een hand door haar haren waardoor het er best nog wel cool uit zag ook al was het nog nat. Zoals altijd toverde ze een vriendelijke glimlach tevoorschijn wanneer ze de deur opende. Voor een moment viel haar mond open. Omg, hij was dus toch nog gekomen. Dit was de eerste keer dat ze haar vader had gezien na die eerste dag hier en wow ze had hem echt wel gemist hoor. Vreemd genoeg schoten haar ogen er helemaal vol van. Damn, wat een moment ook weer. Snel genoeg vermande ze zich weer en staarde even naar het dienblad dat in zijn handen rusten. ‘Ik was me er niet van bewust dat ik roomservice had besteld?’ Grijnsde ze even breed naar de man waarbij ze hem binnen liet komen en achter hem natuurlijk de deur sloot. Gelukkig had ze gisteren nog een opruim bui gekregen hoor. ‘Looking fierce by the way.’ Dat meende ze echt hoor. Kate had haar hele kamer al helemaal naar haar hand omgezet. Op de muren waren vooral foto’s te vinden van zowel vroeger, als haar tijd in Oxford. Boven haar bed was een sjaal opgehangen met jaja de emblemen op van haar universiteit. Voor de rest waren hier en daar wat sportattributen te vinden waar ze nog heel even geen plek voor had gevonden maar who cares, ze sliep toch alleen. Dit was haar kleine stukje Engeland, en met Jamie en rook ze daar nu de kenmerkende geur van Earl Grey, werd het helemaal perfect hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Have yourself a merry little Christmas [&Kate]   Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Emptyzo dec 28, 2014 10:42 pm












'Roomservice voor Miss Mitchell.' Met een lieve glimlach op zijn gezicht keek Jamie hoe de deur werd geopend door Kate, die hem vervolgens ook weer binnenliet. 'Het is voor u betaald door ene... mister James William Nicholls, geen idee of u hem kent mevrouw? Hij wenste u in ieder geval een fijne verjaardag toe...' Nog volledig in zijn rol zette hij het toch wel zware dienblad met de massief zilveren cloche en de twee kopjes thee ernaast op het tafeltje met de twee stoelen in de kamer. Het was Kate's stem die zijn rol doorbrak toen ze zei dat hij er wel fierce uitzag. De jeugd van tegenwoordig toch ook (en dat deed hem verschrikkelijk oud klinken, bedacht hij zich nog net). 'Alles voor jou, Katie,' grinnikte hij. 'Dit is toch wel iets heel anders dan een Christmas sweater.' En inderdaad, er bestond geen groter contrast tussen de kerstsweater die hij altijd in Londen aan had gehad, meestal matchend met die van Kate, en het Italiaanse maatpak dat hij nu droeg. Hij omhelsde haar, nu volledig uit zijn rol als ober vallend, en kuste zijn kleine meisje op haar nog natte haren. 'Ik heb je zo gemist. Happy birthday, darling.' Hij was zo zo zó stom geweest. Na haar eerste dag op de school, om haar rond te leiden over het eiland en haar kamer te laten zien, had hij haar amper nog gesproken. Ja, hij had haar samen met Brandi de Danger Room in geleid en over de telefoon gesproken, maar wat voor contact was dat? Jamie had het gevoel dat hij haar bijna aan haar lot overgelaten had. Ja, zijn Kate was zelfstandig en sterk, dat was ze en dat was ze altijd al geweest, maar er was nog altijd zijn vaderlijke kant die de doorslag gaf. Hij had haar zo lang niet meer gezien en nu was ze eindelijk weer bij hem, in dezelfde plaats, ook al waren ze nu op Genosha Island en niet in Londen, alsnog had hij niet de tijd genomen om urenlang te praten over haar belevenissen in de grote stad en hoe haar studie was gegaan en hoe het in het algemeen op Oxford was. Hij was niet naar haar diploma-uitreiking kunnen komen, iets waar hij nog steeds spijt van had.

Jamie had Kate losgelaten toen hij voelde dat zijn ogen zich vulden met tranen. Hij wilde niet in tranen uitbarsten, niet nu ze hier weer voor hem stond. Hij knipperde zijn tranen weg en glimlachte toen hij de inrichting van Kate's kamer eens beter bekeek. De vele foto's op de muren, natuurlijk de welbekende sjaal met het logo van Oxford erop... Het deed hem terugdenken aan zijn eigen studententijd. 'I love what you did with your room.' Glimlachend legde hij zijn hand op Kate's schouder, waarna hij haar naar de tafel met het dienblad erop leidde. Zelf nam hij plaats op de stoel tegenover haar. 'Om je toch iets meer thuis te laten voelen op het eiland heb ik je lievelingsontbijt gemaakt, well... Céline heeft me geholpen...' Schuldbewust sloeg hij zijn ogen neer en glimlachte. 'Eigenlijk heeft Céline alles gemaakt, behalve de thee dan!' Zei hij er nog snel achteraan om toch nog iets van zijn eer te bewaren. Hey, Engelsen maakten nog steeds thee als de beste. 'En ik heb nog iets voor je...' Uit de binnenzak van zijn zwarte colbert haalde hij de twee kleine pakjes die hij voor haar had gekocht en plaatste ze voorzichtig op het dienblad, naast de cloche. 'Omdat ik je al zo lang niet meer heb gezien, omdat het je verjaardag is én omdat het Kerstmis is,' glimlachte Jamie naar haar. Hij wist dat Kate niet zo van cadeautjes hield, maar deze drie redenen waren overtuigend genoeg om een paar cadeautjes voor haar te kopen, toch?


tag: kate
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Kate Mitchell
Kate Mitchell
Class 3
Aantal berichten : 105
Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Have yourself a merry little Christmas [&Kate]   Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Emptyma dec 29, 2014 6:52 pm


TAGGED
Jamie
WORD COUNT
#
NOTES
<3
Have yourself a merry little christmas,
Let your heart be light. From now on,Your troubles will be out of sight

Kate’s mondhoeken waren omhoog gekruld toen ze de woorden van butler James hoorde. James. Een naam die Jamjam haatte, altijd al gedaan. Zachtjes schudde ze eventjes haar hoofd op wat de man allemaal aan het zeggen was. Wou hij er voor zorgde dat hij ging huilen of zo? ‘Zeg tegen de heer Nicholls, dat ik alleen maar een Jamjam Nicholls ken. Maar toch bedankt ik deze mysterieuze James.’ Sprak ze met een kleine glimlach op haar gezicht. Nee, James had nooit voor haar bestaan als het op de man voor haar neer kwam. Altijd Jamie en vroeger altijd Jamjam. Die andere naam paste niet echt bij de dude als je het haar vroeg, veel te afstandelijk en dat soort dingen.

Hij zag er trouwens echt fierce uit. I mean, dit was ze echt helemaal niet gewend op haar verjaardag hoor. Nee, dan relaxte ze altijd samen in hun kerst jumper. Deze look zag Kate enkel en alleen als hij moest les geven, of nou ja nee dan zelfs nog niet. Als ze het goed had was het een Italiaans maatpak, like hand made en van die shit. Nah, dat droeg Jamie enkel en alleen op speciale gelegenheden. Oh.. Dat was wel lief. Oke hij was altijd lief, maar dit alles had ze serieus niet verwacht. ‘Nou, hier kan ik wel aan wennen hoor. Al ben ik toch bang om je mooie pakje te verkreuken.’ Sprak ze geheel de waarheid. Of stel je voor dat ze er eens random thee op ging morsen. Nee, haar mocht je die jumper geven. Die was trouwens lekker zacht als ze in slaap viel bij haar vader. Uiteindelijk werd ze in zijn armen gesloten en heel even voelde ze zich weer het meisje dat gewoon was komen opdagen in zijn kantoor toen haar vader was gestorven. Haar hart leek wel een plotselinge verzakking te krijgen of zo, al wist ze het nog wel op te brengen om haar armen stevig om Jamie heen te slaan. Als ze kon verstopte ze zich echt nog in het jasje van zijn pak hoor echt. ‘I missed you too.’ Bracht ze op een gesmoorde toon uit. Het was zo. Kate had hem misschien wel gezien op haar eerste dag hier, maar ze hadden nog niet deftig de tijd gehad om samen bij te praten over alles. Al nam ze hem echt niets kwalijk, Jamie was een druk man zelfs als hij niet op Oxford rond liep.

Als ze het zich even ging bedenken had ze in haar leven alleen nog maar echt druk bezette mannen gehad. En dat bedoelde ze op een vaderlijke manier, niet op tja die studentjes die haar vermaakte toen ze nog in Londen was. Nee, haar beide vaderfiguren waren beide druk bezet geweest. Edward, mweh nee daar ging ze nu niet aan denken. Al was het toch al te laat, haar ogen waren helemaal volgeschoten met tranen. Good job Kate, really. Met alle moeite van de wereld duwde hij ze weer weg. Oh nee, ze ging zich nu echt niet laten kennen. Zij was Kate, het meisje dat alles aan kon.

Haar tranen waren snel genoeg weer verdwenen. Thank god, want ze had er echt geen zin in dat Jamie haar net nu moest gaan troosten. Plus, het was haar verjaardag. Wie huilde er op haar verjaardag? Juist, niet Kate. Misschien vannacht als ze alleen was. Ja, dan wel maar nu niet. Nu moest ze even super Katie gaan spelen. Ze liet haar handen even rusten op Jamie’s borst toen ze naar hem op keek. Niet moeilijk aangezien ze echt wel een kleintje was. ‘Are you alright?’ Sprak ze met een opgetrokken wenkbrauw. Sinds wanneer dacht Jamie gevoelens voor haar te kunnen verbergen? De man wist wel beter. ‘Thanks. I couldn’t say farewell to Oxford just yet.’ Glimlachte ze even kort. Nee, Oxford zou echt altijd een deel van haar blijven hoor. Niet dat ze plannen had om een professor te worden daar of zo, maar gewoon het hele leven daar. Het zat in haar bloed of zo. Gewillig liet ze zich naar het tafeltje leiden. Relaxt liet ze zich in de stoel zakken en keek de man met een afwachtende blik aan. Ergens kon ze al raden wat er onder de cloche zat. Traditie, wat was het toch leuk! Kort lachte ze toen Jamie begon met vertellen. N’aww wat was hij toch schattig als hij zich schuldig voelde. ‘Thank god. Céline mag dan geweldig zijn en een meesteres in de keuken, maar ik laat mijn thee nooit zetten door iemand met Frans bloed hoor.’ Echt hoor, Franse mensen konden geen thee zetten. Niet zoals hun tenminste.

Kate nipte even kort van haar thee. Een verbaasde blik verscheen in haar ogen toen hij plots de twee pakjes tevoorschijn haalde. Eh? Jamie wist dat ze niet aan cadeautjes deed. Sterker nog, zij gaf hem altijd wat op Kerst. Hoewel het uiterst ontbeleefd was en dus niet Kate schoof ze de twee cadeautjes niet terug naar hem, maar ze wist echt niet of ze het wel moest aanvaarden. ‘Maar Jamie…’ Snel genoeg viel de man haar in de reden en begon een aantal dingen op te sommen. Hij had ergens gelijk, maar dit was niet nodig hoor. Kort streek ze met haar wijsvinger langs een van de doosjes en zuchtte. ‘Ik heb niets voor je gekocht.’ Sprak ze met een pruillipje. Nee, dit was echt erg hoor. Ergens begon de nieuwsgierigheid het toch te winnen van haar en al snel genoeg had ze het linkse in haar handen en opende het. Totaal niet verwachtend wat er in zou zitten...

Terug naar boven Ga naar beneden
Jamie Nicholls
Jamie Nicholls
Aantal berichten : 1137

Character Profile
Alias: Solaris
Age: 35 years
Occupation:
Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Have yourself a merry little Christmas [&Kate]   Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Emptydi apr 19, 2016 12:15 pm











Zijn mondhoeken krulden zich in net zo’n grijns omhoog als die van Kate toen ze zijn bijnaam uitsprak. Jamjam, een naam die alleen Kate hem mocht noemen – een naam die ze al vanaf dat ze twee jaar oud was aan hem gegeven had, bijna vertikkend om hem nog iets anders te noemen dan Jamjam. ‘Mysterious James is always happy to be of service,’ voegde hij er nog half lachend aan toe, uit zijn rol van serieuze butler vallend.
‘Nou, ik geloof niet dat dat zo snel zal gebeuren, my dear,’ reageerde hij op Kate die bang was dat ze zij pak zou verkreukelen. ‘Italiaans staat toch voor kwaliteit dus kreukels zullen er niet snel in komen… Althans, dat hoop ik toch.’

Hun omhelzing voelde zo fijn, zo vertrouwd na al die tijd enkel contact te hebben gehad via de telefoon en via de computer. Het was fijn om Kate weer  in zijn armen te kunnen houden nadat ze zo lang van elkaar gescheiden waren, Kate die haar studie afmaakte op Oxford als de goede studente die ze was en hijzelf die hier zat, op een eiland aan de Amerikaanse kust dat in feite in the middle of nowhere lag. Ook al was zijn Katie nu negentien (negentien! Jamie herhaalde het getal nog een keer in zijn gedachten), ze  zou altijd zijn kleine Katie blijven, hoe groot en zelfstandig ze wel niet was. Het was een instinct dat alle ouders ter wereld met elkaar deelden, waarschijnlijk. ‘I’m okay,’ glimlachte hij haar toe. Zij kende hem net zo goed als dat hij haar kende – al wisten ze allebei waarschijnlijk dat ze hun emoties allebei iets opgepoetst hadden voor vandaag: kom op, hij ging nu niet huilen. Dan zouden ze straks allebei met tranen in hun ogen zitten en een verjaardag – en Kerst! – was er om juist de gelukkigste gevoelens met elkaar te delen.
Zijn opkomende tranen waren gelukkig als sneeuw voor de zon verdwenen toen hij de cloche optilde en Kate’s gezicht zag terwijl de blueberry pannenkoeken tevoorschijn kwamen, ook al waren ze deze keer gemaakt door Céline. ‘Precies,’ beaamde hij de opmerking van Kate, ‘we hebben onze taken goed verdeeld. Céline de pannenkoeken, ik de thee.’ Grijnzend pakte hij de theepot op en schonk hij de twee kopjes thee in die nog steeds op het zilveren dienblad stonden. De geur van de thee verspreidde zich door de kamer en Jamie voelde een spontaan geluksmoment in zich opborrelen. Eerlijk, als hij het uitzicht op de zee vanuit Kate’s kamer zou wegdenken en er een drukke stad voor in de plaats zou zetten, dan zou hij zich zo samen met Kate in Londen wanen in plaats van aan de andere kant van de wereld. Londen, waar ze elk jaar waren rond deze tijd – het maakte niet uit of Kate rond die tijd tentamens had of dat Jamie een congres had in het buitenland: met Kate’s verjaardag, met Kerst, ze waren altijd samen in de Engelse hoofdstad, alsof het een soort ongeschreven regel was. Traditie bijna.

Gelukkig had Kate haar cadeautjes niet naar hem teruggeschoven, anders zou hij eerlijk niet weten wat hij zou moeten doen. Al nam ze ze wel aan met iets van tegenzin, leek het, ondanks de redenen die hij had opgesomd dat ze écht een cadeau verdiende dit jaar, zelfs twee. ‘Zeg jongedame, wie is hier de jarige vandaag ?’ sprak hij haar glimlachend tegen terwijl hij een slokje van zijn thee nam. ‘En mijn grootste wens en cadeau is al uitgekomen: dat we nu hier bij elkaar zitten en jouw verjaardag vieren.’ Hij keek Kate even aan en voor een paar seconden vulden zijn ogen zich weer met tranen, die hij snel wist weg te knipperen, hopelijk voordat Kate het zou merken.
‘Pak ze maar uit my dear, ik hoop dat je ze leuk vindt.’ Hij zette het kopje weer op het schoteltje en keek afwachtend naar Kate die het cadeaupapier van de doosjes af haalde. ‘Misschien moet je met het grootste cadeautje beginnen,’ adviseerde hij haar. Het was een zilveren ketting in de vorm van een halve maan gevormd uit allerlei krullen, waar een ronde druppel aan hing met bijna alle kleuren van het universum erin. Jamie had het zo toepasselijk gevonden – niet alleen om de maan die met Kate’s eigen mutatie te maken had, maar ook iets met het heelal waarin ze zo geïnteresseerd was. Misschien nog meer benieuwd was Jamie naar haar reactie op het kleine vierkante doosje dat naast het doosje met de ketting lag. Een doosje waarin een heel kleine ring zat, van een dun gevlochten zilveren bandje dat in het midden met twee krullen samenkwam om een troebele steen die het licht in alle denkbare kleuren reflecteerde. Een ring en een steen die opnieuw een speciale betekenis zouden hebben voor Kate.

tag: kate
Terug naar boven Ga naar beneden
https://prophecy.forumactie.com/
Gesponsorde inhoud
Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Empty
BerichtOnderwerp: Re: Have yourself a merry little Christmas [&Kate]   Have yourself a merry little Christmas [&Kate] Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Have yourself a merry little Christmas [&Kate]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Closed - Wish you a merry Glühwein Christmas.
» On The Run vs. Kate
» Kate Mitchell
» Born under a bad sign [Kate]
» [13] Christmas lights

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - First Floor :: Bedrooms :: Girls-
Ga naar: