INDEX GUIDE RULES GROUPS MEMBERS

Deel

It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3
Aantal berichten : 512

Character Profile
Alias: Guardian
Occupation:
It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptywo dec 10, 2014 12:47 am

The Strong Rely On No One
But Themselves

What the fuck gebeurde er? Zijn hele systeem stortte in elkaar, als een ordinair kaartenhuisje. Alles waar hij de afgelopen jaren, bijna zijn hele leven, naartoe had gewerkt.. Alles was weg. Zijn zelfcontrole, zijn emotieloosheid, zijn vastberadenheid. Alles weg. Alsof het gewoon niet bestaan had. En hij haatte haar er om, zo zwaar, maar net niet genoeg om de laatste stap te zetten. Hij wou niet zien hoe ze het op gaf, wou het niet geloven. Het was voor hem een bewijs dat alles breekbaar was, ook wat eerst zo sterk had geleken. Het was het bewijs dat hij dat ook was. En dat idee alleen al zorgde ervoor dat hij voor even helemaal door sloeg. En niemand deed de moeite om in te grijpen. Raziël niet, Ezechiël niet, en hij ook niet.

Het resultaat van zijn zwakte waren een reeks bloedende knokkels en een mes in de muur. Fijn. Dan kon hij daar een poster ophangen, dat had hij echt nog nodig. Haar stem trok hem terug de realiteit in, kalmeerde hem om de een of andere reden. “Weet je waarom ik opgaf?” Zei ze, waarna hij merkte hoe ze naast hem kwam staan en naar hem toe leunde. Hij keek haar niet eens aan, bleef gewoon zwaar ademend staan, alsof hij net een marathon had gelopen. Amber vertelde dat ze het begreep, dat zij over de grens was gegaan en dat hij haar daarvoor moest straffen. Maar ze vertelde hem ook dat dat waarschijnlijk voor altijd zo zou zijn. Great. Toen ze haar laatste woorden uitsprak, kon hij niet anders dan kort grinniken, en deze keer klonk het ook niet emotieloos of kil. Het was zo snel weg als het gekomen was, zo snel dat hij er zelfs aan twijfelde of het gebeurd was.

En toen werd hij geconfronteerd met zijn ware persoon. En dat hij het van haar moest horen, verbaasde hem meer dan wat dan ook. Ze kende hem eigenlijk veel beter dan hij ooit gedacht had, puur omdat ze toch wel meer hetzelfde was dan hij. Dat had hij ergens niet willen in zien, maar nu ze het zo zei, wist hij dat het waar was. Charlie luisterde naar haar woorden en draaide uiteindelijk zijn hoofd naar haar, al haalde hij het niet van zijn arm af. Haar woorden lieten hem denken, maar in principe veranderde het niet veel. Want ze had gelijk: wat zou hij moeten zonder zijn doel? Niks. Dan bleef er niks van hem over, zoals ze zei.

Het leek wel of ze voor even uitgepraat was, en hij kneep even zijn ogen dicht. "Doe dat nooit meer. Ik bedoel, who cares dat er niemand is die in Londen op je wacht? Je leeft niet voor hen. Je leeft voor jezelf", Zei hij zachtjes, terwijl hij even zijn hand strekte, om het pijnlijke gevoel er uit te werken. "De sterken rekenen alleen op zichzelf. Het was iets wat mijn vader altijd tegen me zei, maar ik snapte het nooit echt helemaal. Tot ik de stommiteit beging om er niet aan te denken en iemand anders in vertrouwen nam. Op dat moment ging het helemaal verkeerd, en ik nam mezelf voor om het nooit opnieuw te doen", Zei hij, terwijl hij dacht aan Eva. Opnieuw sloot hij zijn ogen en haalde even diep adem. "Ik ben geprogrammeerd van binnen uit, jij door de mensen rondom je. Maar fuck die mensen, right? Echt waar, fuck hun. Je doet dit niet voor hen, dat weet ik. Je doet dit omdat jij het wil.. Omdat jij het kan. Want dit leven, het is alles behalve gemakkelijk en aangenaam", Vervolgde hij, waarna hij even snoof en uiteindelijk niks meer te zeggen had. Daarom hield hij ook voor de rest daarom zijn mond en draaide zijn hoofd weer richting haar, zodat hij op haar neer keek.

Charlie volgde haar beweging toen ze op stond, en bleef ontspannen staan toen ze haar hand naar hem uit stak. Want heel even, heel even durfde hij geloven dat er geen kwaad op deze wereld bestond door wat ze hem gezegd had. Een klein glimlachje vormde zich om zijn lippen toen hij haar hand op zijn schouder voelde. Het was een soort teken van wapenstilstand, iets wat hij meer kon waarderen dan wat dan ook. Hij keek haar even aan met een blik van.. Vertrouwen? Begrip? Iets daar tussen. Toen wendde hij zijn blik af. Ze stapte van hem weg en hij nam even de tijd om zichzelf terug ineen te zetten. “You want me to leave, or…? Want dat zou ik wel begrijpen hoor.” Klonk haar stem weer, en ondertussen had hij alweer dezelfde vertrouwde, kille blik in zijn ogen.

Hij haalde zijn arm van de muur en stapte zonder iets te zeggen naar zijn bed, waar zijn trui over gegooid lag. Hij viste zijn pak sigaretten er uit, samen met zijn aansteker. Hij nam er een uit, stak hem tussen zijn lippen en stak hem aan. Daarna stak hij haar het pak, inclusief de aansteker, toe. Als een soort teken van wapenstilstand. En een uitnodiging om te blijven, als ze dat wou. Alleen als zij dat wou, natuurlijk.

Laatst aangepast door Charlie Garroway op zo dec 06, 2015 2:53 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Amber Brown
Class 3
Aantal berichten : 208
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptywo dec 10, 2014 3:13 pm

It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Tumblr_n8sbutDJIg1sgp6u8o1_500
I heard the angels call again, I threw myself a party
Chardonnay and oxy, I stopped the screams inside my head

De woorden van Charlie deden haar laten nadenken. Hij had gelijk, wat maakte het uit dat er niemand in Londen op haar zat te wachten? Mensen als hun zouden toch voor altijd alleen waren. Bovendien hield Amber van haar vrijheid. Ze hield er van als ze op een avond met een jongen in bed lag, de volgende dag een date had en de volgende avond weer met de jongen van die avond daarvoor in bed lag. Niet dat Amber goedkoop was, maar ze hield van haar vrijheid. Het feit dat ze zich aan niemand hoefde te verantwoorden. Amber knikte naar hem. “Je hebt gelijk” zei ze zachtjes “Ik heb helemaal niet nodig. Ik bedoel, als je ze vertrouwd, laten ze je uiteindelijk vallen. You are fucking right.” Een glimlach verscheen op haar gezicht, maar toen hij zich omdraaide was die kwetsbare glimlach weer verdwenen. Damn, wat ze behoefte aan een glas whisky en een sigaret, misschien zelfs wel iets sterkers.

Haar ogen volgde hem door de kamer, toen ze had gevraagd of Charlie wilde dat Amber moest vertrekken. Charlie zei niets, waardoor Amber niet wist wat ze moest verwachten. Had hij zich bedacht, zou hij het mes uit de muur rukken en toch haar vermoorden? Dat zou Amber wel heel erg vinden, to be honest. Net op het moment dat ze zich kwetsbaar had opgesteld naar haar vijand hier op Genosha Island, zou hij haar dat flikken. Maar dat deed hij niet. Sterker nog, hij deed verre van dat. Hij kwam terug met een pakje sigaretten en een aansteker. Een dankbare glimlach gleed over haar gezicht, terwijl ze een sigaret aannam. Het was niet haar merk, maar dat maakte niet uit. Alles was beter dan helemaal niets. Ze nam de sigaret in haar mond, sloot haar ogen en stak hem aan. Na de eerste trek was de meeste stress uit haar lichaam verdwenen.

Ze nam plaats op de grond, tegen zijn bed uit en rookte met gesloten ogen de sigaret. “Het begon een paar jaar geleden” zei ze, terwijl ze terug in haar leven groef “Ik was…twaalf, dertien denk ik? En ik liep in een steegje. Daar zag ik hoe in een steegje twee jongens een meisje probeerde te beroven en te verkrachten. En ik kon niet doorlopen. Ik kon het gewoon niet. Dus heb ik haar geholpen en die twee jongens hebben het daglicht nooit meer gezien. Het meisje was bang voor me, door wat ik kon. Mijn mutatie. Ze rende weg, maar ik wist dat het goed was wat ik had gedaan. En toen kwam ik thuis en daar zag ik mijn ouders. Mijn vader, verslaafd aan de crystal meth en mijn moeder verslaafd aan de alcohol, haar lichaam verkopend om eten op de plank te krijgen. En toen realiseerde ik me dat ik hun leven niet wilde hebben. Nooit zou willen ook. Maar mijn zusje vonden ze helemaal geweldig. Grace heette ze en dat was ze ook voor hun, een grace of God. Ik walgde van haar. Zij was alles wat ik niet was. Zij deed kinderen pijn, bestal oude mensen, en dat kon ik niet hebben. En toen dat met die jongen, het enige gevoel dat ik na een paar jaar zo geleefd had, dat was de druppel. Altijd heb ik mezelf tegen gehouden haar te vermoorden, maar de wereld is beter zonder haar.”

Zo, dat was in het kort even haar verhaal. Amber opende haar ogen weer en keek naar de muur tegenover haar. “Ik weet niet waarom ik je dit vertel, maar vertel het alsjeblieft aan niemand…” Met een glimlach keek ze omhoog. “En raak hier maar niet aan gewend.”Een grinnik ontsnapte uit haar mond en ze schudde haar hoofd. Wat een rare, rare dag.
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptywo dec 10, 2014 6:04 pm

But Themselves

Sinds wanneer gaf hij inspirerende toespraken? Wow, echt, hij moest er echt mee ophouden hoor nu. Die praat liet hij liever over aan mensen die er verstand van hadden, of aan Raziël. Die kon pas preken geven, uren aan een stuk als hij er zin in had. Hij liet liever het woord aan iemand anders, als het echt nodig was. Charlie zag zichzelf als de stille, dreigende aanwezigheid in een donkere kamer. De soort dreiging waar je hartkloppingen en hoofdpijn van kreeg. Daarom was zijn verbazing nog groter toen hij haar hoorde spreken. “Je hebt gelijk.. Ik heb helemaal niet nodig. Ik bedoel, als je ze vertrouwd, laten ze je uiteindelijk vallen. You are fucking right.” Zei ze, en de oude Charlie kwam meteen weer boven gedreven, aangespoord door haar woorden. "Natuurlijk heb ik gelijk. Ik heb altijd gelijk", Zei hij, opnieuw op een droge en zelfingenomen toon.

Alsof de afgelopen gebeurtenis niet gebeurd was, alsof ze nog maar net zijn kamer in gelopen was, reageerde hij terug koeltjes op alles wat ze zei en deed. Alhoewel, hij vond toch wel dat hij op de een of andere manier in het krijt stond bij haar. Geen al te fijn gevoel voor hem. Hij wou niet afhankelijk zijn, van niemand. Maargoed, het minste wat hij kon doen was haar een peuk aanbieden. Hij wist dat hij het nodig had, en zij zag er ook wel uit alsof ze er een kon gebruiken. Niet dat ze er slecht uit zag, maar je snapt het punt wel. Ze nam het met een dankbare glimlach aan. Terwijl ze zich tegen zijn bed liet zakken, stak ze hem aan. Zijn blik ging even naar zijn kast, waar nog een fles Crown Royal in stond. Gewoon, omdat hij het lekker vond en ze hem toch niet gecontroleerd hadden. Zou hij het met haar sharen of niet? Hmm...

Charlie ging tegenover haar op andere bed zitten, waarna hij zijn voeten over elkaar kruiste. Zijn blik viel opnieuw op het mes in de muur. Zucht. Voor hij er echter iets aan kon doen, begon ze tegen hem te praten. Hij had er niet eens naar gevraagd, maar whatever. Hij onderbrak haar niet één keer, zat haar alleen maar aan te staren met dezelfde koele blik als altijd terwijl hij zijn sigaret op rookte. Uiteindelijk was haar verhaal voorbij en keek ze omhoog. “Ik weet niet waarom ik je dit vertel, maar vertel het alsjeblieft aan niemand…” Zei ze toen, en hij keek haar even vreemd aan. "Hoe oud denk je dat ik ben, 12?" Vroeg hij droogjes, haar woorden van een paar dagen geleden herhalend.

“En raak hier maar niet aan gewend.” Zei ze toen met een grinnikje. Charlie snoof even geamuseerd. Yeah right, alsof hij daar ooit maar aan gedacht had. Ok, dus nu was het zijn beurt zeker? Een antwoord voor een antwoord, een verhaal voor een verhaal. "Je mag nog steeds niks zeggen over wat wij zijn. Je hebt al genoeg verteld. Ze probeert gewoon je vertrouwen te winnen en we weten allebei hoe dat af loopt", Waarschuwde Raziël, en hij knikte even in zichzelf. Daarna stond hij op en liep hij naar de kast. Oké, hij had dit wel even nodig. "Misschien is het ongepast na je verhaal", Zei hij, terwijl hij de fles er uit haalde. "Maar langs de andere kant, ik ben Charlie en I don't give a fuck", Zei hij met een koud grijnsje. Hij verbrak het plastiek rond de dop, draaide hem open en nam een stevige slok. De drank brandde in zijn keel, maar hij liet niks merken.

Met de fles ging hij terug op het bed zitten, zette hem tussen hen in. Open, uitnodigend. Maar als ze niet zou willen, zou hij dat snappen. Hij wreef even in zijn al verwarde haren. "Er was eens een jongen. Voor zijn 6de verjaardag kreeg hij van zijn vader een valk", Begon hij op een koude en verveelde toon te zeggen, alsof hij dit al zoveel keer had verteld. "De vader zei de jongen dat hij de valk gehoorzaam moest maken. Wist de jongen veel dat zijn vader expres een valk had uitgekozen die zijn leven lang in het wild had geleefd, en dus niet handtam en eigenlijk mensenschuw was", Hij pauzeerde even en zette zijn elleboog op zijn knie, waarna hij er zijn kin in zette en in haar ogen keek met een lege blik.

"De scherpe bek en klauwen van de valk maakten de jongen best bang. Zijn heldere blik leek hem wel gevangen te houden. Maar de jongen wou zijn vader trots maken, dus hij deed zijn best om de valk tam te maken. Dag en nacht praatte de jongen tegen de valk, want een vogel die moe was, was makkelijker te trainen. Hij moest de valk blind houden met een kapje, maar dat wilde hij niet. Hij wou dat de valk hem vertrouwde, dus hij ging in het zicht zitten en raakte de valk voorzichtig en zachtjes aan", Opnieuw onderbrak hij even zijn verhaal om nog een slok uit de fles te nemen. Hij staarde even voor zich uit, alsof hij het verhaal kwijt was en hij diep moest nadenken over het vervolg. Maar hij kende het vervolg maar al te goed.

"De jongen voedde de valk uit zijn hand, en eerst weigerde de vogel te eten. Na een tijdje at hij zo wild dat zijn scherpe bek zijn hand en pols open haalde. De valk begon de jongen meer en meer te vertrouwen. Na een paar maanden begon hij de vogel mee te nemen naar buiten, om met hem te vliegen. Hij gebruikte geen handschoen, geen touw en geen kapje. De vogel vertrouwde hem en de jongen vertrouwde de valk. Zijn pols en arm waren altijd bebloed omdat de vogel zich vast klemde met zijn klauwen, maar dat kon de jongen niks schelen. Hij hield van zijn valk, en de valk hield van hem. Hij vond het fijn om te kijken hoe de valk joeg, hoe hij als een bliksemflits naar beneden kon duiken", Charlie zweeg nog een keer. Nu kwam het stomste deel van zijn verhaal. Oké, hopelijk was ze nog niet in slaap gevallen ofzo.

"Toen de vogel perfect getemd was, riep de jongen zijn vader erbij. De vogel vloog perfect, dook op zijn arm en bleef netjes zitten, terwijl hij zijn snavel in het haar van de jongen stak. De jongen keek nieuwsgierig of zijn vader trots op hem was, maar het enige wat hij zag op het gezicht van de man, was teleurstelling", Zijn toon had een scherp randje gekregen, en hij zweeg, niet in staat om nog verder te vertellen. Hij nam de fles en nam na elkaar twee slokken. Hij sloot kort zijn ogen en opende ze toen weer, en zijn zelfbeheerste kille blik viel toen terug op Amber. Onbewust ging zijn hand naar zijn linkerarm, die vol littekens zat, en hij krabde er even aan, waarna hij opnieuw zijn kin in zijn hand liet steunen.

Laatst aangepast door Charlie Garroway op zo dec 06, 2015 2:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Amber Brown
Class 3
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptydo dec 11, 2014 12:28 am

It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Tumblr_n8sbutDJIg1sgp6u8o1_500

Nadat Amber haar verhaal had gedaan, had Charlie een fles drank tevoorschijn getoverd. Zachtjes gleed haar tong over haar lippen. Oké, hoe wist hij dit? Amber had vanaf het moment dat ze dit eiland had betreden een enorme behoefte aan sterke drank. En hoe meer, hoe beter. Sommige personen op dit eiland hadden haar zo erg geïrriteerd, tot voor kort ook de persoon die met haar in deze ruimte was, maar ze hadden een wapenstilstand. En een wapenstilstand betekende geen tanden die uit het gebit getrokken moesten worden, of flessen alcohol die op elkaars hoofd neergeslagen moesten worden. Neeeee, dat zou Amber niet doen. Nee, daar was ze nu helemaal niet in de mood voor. Ze was nu meer in de mood om de fles uit zijn hand te trekken en er aan te gaan zitten lurken alsof ze net flink gesport had en behoefte had aan een fles water. Alleen dan wat meer goudkleurig en met veertig procent alcohol bij elke slok.

Maar voor Charlie zou Amber een nieuw regime hanteren. En dat zou ze vanaf nu in werking zetten. Gewoon rustig afwachten en dan zou ze van zelf krijgen wat ze wilde hebben. Maar eerst gebeurde er nog iets bijzonders. Zelfs Charlie vertelde iets over zichzelf. In eerste instantie had Amber spijt gehad van haar plotselinge uitbarsting over haar leven, maar toch was ze blij dat ze het had gedaan. Gebiologeerd staarde Amber hem aan, terwijl hij praatte over ‘een jongen’. Het was niet moeilijk voor haar om erachter te komen dat die jongen gewoon hij was. Niet omdat Amber alles wist, maar hij straalde het uit. De fles stond in het midden, Amber staarde er even naar, en stak toen uiteindelijk haar hand uit. De koelte van de fles was bevredigend voor haar en toen de alcohol zachtjes haar keel brandde, had ze voor het eerst sinds ze hier was het gevoel dat ze satisfied was. De alcohol verwarmde haar lichaam en verwijderde tijdelijk de demons in haar hoofd. Nou wist Amber dondersgoed dat de demons morgen zes keer zo hard terug zou komen, maar goed. Kijk naar het heden, en niet naar de toekomst, want de toekomst is niet gegarandeerd. “De jongen keek nieuwsgierig of zijn vader trots op hem was, maar het enige wat hij zag op het gezicht van de man, was teleurstelling…”

De wenkbrauwen van Amber fronsten zich, toen ze nog een flinke slok uit de fles nam. Normaal gesproken had ze een sarcastische opmerking gemaakt als ‘Arme jongen…’, maar de wapenstilstand en de fles whisky hielden haar tegen. “En toen?” vroeg ze, terwijl ze zijn blik weer gevangen hield in de hare. Zou hij het weten dat zij wist dat het over hem ging? “Wat gebeurde er met…de jongen? Wat gebeurde er met de valk?”
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptydo dec 11, 2014 1:04 am

But Themselves

Hoe lang zat hij nu alweer te praten? Veel te lang natuurlijk. Zijn keel voelde aan als een of andere woestijn ofzo. Voor het eerst merkte hij hoe de Engelen weg waren, alsof ze nu wel iets beters te doen hadden dan te luisteren naar zijn zielig verhaaltje. Ze hadden gelijk. Als hij niet de verteller was geweest, was hij sowieso ook weg gegaan. Maar Amber niet, al dacht hij bijna zeker dat de whiskey daar voor iets tussen zat. Alhoewel, ze had hem wel de hele tijd aandachtig zitten aan kijken, met een gebiologeerde blik in haar ogen. Ze was gewoon informatie aan het verzamelen, dat hield hij zichzelf toch voor. Natuurlijk had ze dwars door zijn vertelperspectief heen gekeken en wist ze evengoed dat hij het over zichzelf had.

Haar volgende woorden, of eerder de aarzeling er tussen, bevestigde dat. “En toen?” Haar blik leek hem wel gevangen te nemen. “Wat gebeurde er met…de jongen? Wat gebeurde er met de valk?” Charlie staarde even naar de fles, die al redelijk wat geminderd was nu ze er al met twee hadden van zitten drinken. Want natuurlijk kon ze het niet weerstaan. Canadese whiskey, I mean.. Maargoed, fuck it. Die fles zou nog sneuvelen vanavond, dus waarom niet meteen. Hij nam de fles en goot opnieuw een hoeveelheid naar binnen, meer dan de vorige keren. Dit was zo fout, maar het voelde te goed om te weerstaan. Zoals die keer met Eva.. Maar dat was verleden tijd.

Charlie zuchtte even tevreden en zette de fles toen weer netjes tussen hen in. "De man keek zijn zoon aan en zei dat hij gezegd had dat hij de vogel moest gehoorzaam maken. De jongen had een grote fout gemaakt. Hij had ervoor gezorgd dat de vogel van hem hield. Zijn vader vond het onnatuurlijk, hoe de vogel zo blind op de jongen vertrouwde. Een valk hoorde wreed te zijn, gemeen en sluw en genadeloos. Hij zei dat de jongen de valk kapot had gemaakt", Ramde hij automatisch en emotieloos af. En toen voelde hij even, heel even een steek van een oud verdriet door zijn hart gaan. Zijn kille, kapotte hart.

Het was een heel bekende pijn, maar hij had hem zo lang niet meer gevoeld, dat het hem toch compleet leek weg te vegen. En daarom vergat hij om het verhaal over 'de jongen' staande te houden, en wist ze nu sowieso zeker dat dit wel degelijk over hem ging. "Mijn vader brak zijn nek", Zei hij toen zachtjes, en zijn stem klonk normaal. Menselijk. Gevoelig. Maar even snel schudde hij het weer van zich af. Alsof hij door zijn files ging, het mapje met emoties selecteerde en op de 'delete' knop drukte. Zo was hij nu eenmaal, zo was hij volgens haar geprogrammeerd. En het kon hem niks schelen, het kon hem niks schelen dat hij zo was. Want hij had een doel, hij had een missie. Een man zonder doel was ten dode op geschreven, maar zo ver zou hij het nooit laten komen.

"To love is to destroy", Zei hij koeltjes, terwijl hij zijn blik weer naar haar ogen liet gaan. "And to be loved is to be the one destroyed", Hij bedoelde het niet alsof hij haar de les wou spellen, ook niet als een waarschuwing. Hij deelde gewoon wat hij had geleerd, ergens hopend dat zij nooit hetzelfde zou meemaken als hij. Want mensen waren zo.. Beïnvloedbaar door emoties en tijd. Er kon zo snel iets veranderen wat alles zo hard door elkaar kon gooien. Zoals toen met Eva.. "Een verhaal voor een verhaal", Zei hij simpelweg, alsof hij daarmee alles kon verklaren. Gelukkig had hij zijn Crown nog. "Wat denk je? Speciaal meegebracht uit Canada.. Voor.. Gelegenheden?" Zei hij, waarna hij kort geamuseerd grinnikte. 'Gelegenheden', heel smooth hoor.

Laatst aangepast door Charlie Garroway op zo dec 06, 2015 2:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Amber Brown
Class 3
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyvr dec 12, 2014 1:31 am

Het verhaal van Charlie greep haar wel aan. Het was een standaard verhaal waarom mensen niet te vertrouwen waren. Natuurlijk merkte hoe Charlie uit zijn verhaal was gestapt en het toch op hem relateerde. “Mijn vader brak zijn nek.” Amber keek hem aan. Het was wreed geweest, verschrikkelijk wreed. Ze schudde haar hoofd. “Ik hoop niet dat je verwacht dat ik nu een arm om je schouder sla en je laat uithuilen, maar dat is erg wreed van je vader. Zeker omdat je dieren meer kan vertrouwen dan mensen, aangezien een dier je niet zal verraden. Een mens wel, zeker als die persoon er zelf beter van zal worden.” Ze haalde haar schouders op en nam een enorme slok van de alcohol. De alcohol brandde weer zacht in haar keel. Het was heerlijk. Waarom had ze dit niet eerder gedaan? Niet perse omdat ze Charlie aardig vond, maar omdat Charlie een lekkere fles drank in zijn kamer had. Amber had zo’n behoefte aan een booze en dit maakte haar redelijk vrolijk.

Maar dat deed alcohol met je gedachten. Of je werd heel erg boos, of je werd heel erg vrolijk. Bij Amber lag het er aan, wat haar mood op dat moment was. “To love is to destroy. And to be loved is to be the one destroyed.” Bevestigend knikte Amber. “Nice one…” kon Amber nog maar net uitbrengen. De alcohol steeg naar haar hoofd, het was een prettig gevoel. “Dit is best een gelegenheid hoor…” brabbelde Amber serieus en fronste haar wenkbrauwen “Want…want…hoe vaak zie je nou een random Amber in een kamer zitten hier op dit eiland en dan ook nog eens in deze situatie…het is een gelegenheid.” Gosh, ze was fucking dronken. O mijn God, ze moest nu niet echt eens proberen op te staan. Dit was HEEL erg dom. Dit was het domste wat ze had kunnen doen. Als Charlie namelijk verkeerde plannen met haar had, had hij nu zo’n beetje vrijspel. Gosh, ze moest zien te overleven.

Amber slikte en drukte haar hoofd achterover, zodat deze tegen de rand van het opgemaakte bed zat. “Je hebt geen idee hoe graag ik van dit eiland af wil” mompelde ze “Echt zo verschrikkelijk graag. Ik voel me hier opgesloten, alsof ik niet kan doen wat ik graag wil op dat moment. Ik kan niet ergens heen als ik dit wil. En het zal wel goed voor ons zijn, omdat hier mensen zijn van onze soort, of weet ik het hoe ze het noemen, maar I don’t know. Als je niet met deze mensen kan communiceren, wat heeft het dan voor godsnaam voor zin om hier te zitten?” Met dubbele ogen staarde ze Charlie aan. God, hoe kwam ze zo slim?
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyvr dec 12, 2014 12:10 pm

But Themselves

Ook al had zijn stem heel even wel breekbaar geklonken, het was er al lang weer uit. Zijn hart deed ook weer mooi normaal, dus dat was goed. De jongen hield niet van emoties, hij hield eigenlijk van niks behalve trainen en zichzelf. Het eeuwige trainen, het enige waarvan hij met zekerheid kon zeggen dat het voor altijd zou doorgaan. Of toch zo lang hij leefde. Zijn enige houvast aan dit leven, zijn enige realiteit. Het trainen en het uitvoeren van missies. Veel meer had hij niet nodig. Eigenlijk had hij naast dat helemaal niks meer nodig. Hij vond al snel zijn koelheid en emotieloosheid terug, en hij luisterde naar wat ze zei. “Ik hoop niet dat je verwacht dat ik nu een arm om je schouder sla en je laat uithuilen, maar dat is erg wreed van je vader. Zeker omdat je dieren meer kan vertrouwen dan mensen, aangezien een dier je niet zal verraden. Een mens wel, zeker als die persoon er zelf beter van zal worden.” Zei ze, en hij lachte even geamuseerd. God, waarom lachte hij zoveel vanavond? “Ik verwacht helemaal niks. Besides, ik huil niet, dat je het even weet”, Meldde hij op een droog toontje.

Daarna dacht hij even na over haar woorden. “Je hebt ergens wel gelijk. Het was wreed, maar ik ben die les nooit vergeten. En het heeft al meerdere keren mijn leven gered. En ik vertrouw geen mensen, zeker mijn vader niet. De enige die er nog dicht bij komt, is mijn broer, maar zelfs hij heeft al bewezen dat mensen heel snel kunnen veranderen, waardoor ik hem ook onbetrouwbaar vindt, al is dat misschien niet eerlijk voor hem..” Ok, dat praten mocht dan ook wel snel beginnen ophouden. Misschien was die alcohol niet zo’n goed idee. Het maakte hem veel te spraakzaam. Maar hij was niet de enige die last kreeg van de sterke drank. Ook Amber begon random dingen te zeggen die eigenlijk nogal verwarrend waren om te volgen. Maar het boeide hem niet, tbh.

Charlie voelde zich best goed, voor het eerst. Niet dat hij ooit gedacht had dat hij dit met Amber zou meemaken. Niet na de afgelopen dagen en al zeker niet nadat hij haar bijna vermoord had daarnet. Nu hij er over na dacht, elk van hun ontmoetingen was al uitgedraaid in een gevecht, maar deze keer was het anders. Nu was er booze en daar ging iedereen vanzelf wat aardiger door doen. Zelfs Amber. “Je kwam inderdaad nogal onverwachts binnen”, Merkte hij koeltjes op. “Ik zou zeggen, de volgende keer moet je kloppen, maar aangezien ik maar één fles..”, Hij onderbrak zich even en zag de bijna lege fles. “Had, denk ik niet dat ik je hier nog terug zie”, Hij lachte opnieuw. Niet dat hij het erg vond. Hij riskeerde hier veel door zijn plicht te verzuimen. Hij moest nog altijd twee hoofdstukken lezen hoor..

“Je hebt geen idee hoe graag ik van dit eiland af wil” Zei ze plots, waarna ze hem vertelde dat ze haar vrijheid miste en ze het nutteloos vond om hier te zijn als ze toch niet kon communiceren. “Ik snap je. Ik krijg moordneigingen van 80 procent van de mutanten hier”, Zei hij grijnzend. Oh god. Alcohol stop. Toch kon hij het niet laten om toch nog een slok te nemen. “Je mist je vrijheid, right?” Gokte hij. “Ik ook.. De laatste maanden werd ik nogal.. Opgejaagd”, Vertelde hij. Allemaal Eva’s schuld. Het zou hem niet verbazen als zijn foto al door heel Canada verspreid was ondertussen.

Amber Brown
Class 3
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyza dec 13, 2014 9:15 pm

Charlie voelde duidelijk de behoefte om duidelijk te maken dat hij niet huilde of dat hij niets van haar verwachtte. Wat Amber betreft was dat prima. Dat hij niet huilde, was iets dat ze allang wist. Hij leek haar niet het typte dat huilend aan haar deur zou staan. Iets van haar verwachten…tsja, wat zou hij van haar moeten verwachten? Amber zou het niet weten. Wel kreeg ze gelijk van hem. Natuurlijk had ze gelijk, Amber Brown had namelijk altijd gelijk. Haar arrogantie begon zich een weg terug te vechten, maar werd toch een beetje onderdrukt door de alcohol die door haar lichaam gierde. “En dat is de reden dat ik ook niemand vertrouw” zei ze “Ze zeggen altijd dat je je familie kan vertrouwen, maar dat is niet zo. Als het er uiteindelijk op aankomt, kiest iedereen voor zichzelf. Familie betekent niets, vriendschappen betekenen niets en relaties betekenen niets.” Dat was het oordeel dat Amber erover had. Dat was haar eigen oordeel, niet omdat ze alcohol ophad. Het klonk alleen wat harder, omdat ze alcohol op had. Maar ach, wat maakte het uiteindelijk nou allemaal uit?

Amber haalde haar schouders op. “Ik weet niet of je me hier ooit nog terug gaat zien hoor, ik zou het echt niet weten. Ik heb geen glazen bol, ik kan niet in de toekomst kijken, dan zijn er vast nog wel mutantjes die dat kunnen…” Lachend sloeg ze even haar hand voor haar mond. O my gosh, look at her head. Het was een beetje rood geworden door de alcohol. Gosh, ze had echt teveel van die Royal Crown op. Waarom werd ze zo snel dronken? Normaal gesproken kon ze een hele fles wegzuipen en had ze nergens last van. Was dit niet gewoon pure alcohol, of wat? Amber werd er heel erg melig van en dat was nogal gênant tegenover Charlie, aangezien ze scherp moest blijven. Amber kon niet weten of ze hem kon vertrouwen of niet, want voor hetzelfde geld wilde hij haar nu dronken voeren en kon hij haar daarna in alle rust doden. Maar het was al te laat, de fles was praktisch op. Gosh.

“Je mist je vrijheid, right? Ik ook…de laatste maanden werd ik nogal…opgejaagd.” Daar begreep Amber vrij weinig van. “Huh, hoezo? Je bent toch geen dier?” brabbelde ze en voelde hoe haar hoofd zwaar werd. En toen kwam er opeens nog een geniale opmerking: “Ik snap het. Je mist wat je kunt doen wanneer je het maar wilt, zonder dat je de fucking regels van een chagrijnige roodharige moet volgen. Ik begrijp het…ik voel hetzelfde…ik..” Op dat moment drukte ze haar hoofd tegen de rand van het bed en viel ze in slaap. Zachtjes gleed ze naar beneden en viel zachtjes op de grond, waarna haar ademhaling rustig en zacht werd. Het was een grappig tafereel. Een meisje dat er keiheftig uitzag, zag er zowaar wat liever uit dan normaal. Dat was altijd met mensen, die zagen er altijd liever uit als ze slapen.
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyza dec 13, 2014 11:06 pm

But Themselves

Het handige aan die alcohol was dat hij niet meteen meer bang moest zijn dat ze hem zou proberen op te blazen of weg te blazen, of het mes uit de muur zou trekken en het in hem zou proberen te steken. Ze zag er niet echt uit alsof ze nog in staat was om dat te doen. Nog iets positiefs was dat ze hopelijk alles morgen zou vergeten zijn. Royal Crown was een sterke whiskey, die er nog om bekend stond dat het zwarte gaten kon veroorzaken. Downside was dat hij nu ook niet echt meer in staat was om zich te verdedigen. Maargoed, zijn bloed zou heel snel de alcohol verwerken, net zoals hij sneller genas. Engelenbloed for the win? Zoiets. Anyways, het voorkwam niet dat hij ging praten, en hoe meer hij vertelde, hoe meer informatie ze over hem had. Niet zo heel erg slim dus.

Langs de andere kant, de kans dat ze hier nog terug zou komen, was erg klein. De kans dat hij haar nog zou tegenkomen op school was iets groter, maar met een beetje skills zou hij haar wel kunnen ontlopen.. Amber gaf haar mening over familie, vriendschappen en relaties, en hij zag haar punt wel, dat zeker. Maar waarom had ze dan in godsnaam een vriendje? Als ze vrijheid wou, en als ze mensen niet vertrouwde, hoe kon ze dan bij die dude blijven? Hij snapte het niet, maar wou ergens de vrede bewaren die er momenteel was. Die was zo breekbaar, en hij had even geen zin in alweer een gevecht, dus hij besloot maar op een ander onderwerp over te gaan. Subtiel probeerde hij te polsen of hij in de toekomst zijn deur moest barricaderen of niet. “Ik weet niet of je me hier ooit nog terug gaat zien hoor, ik zou het echt niet weten. Ik heb geen glazen bol, ik kan niet in de toekomst kijken, dan zijn er vast nog wel mutantjes die dat kunnen…” Lachte ze, en hij grinnikte even. Alright, barricaderen die handel dus.

Haar opmerking dat ze van dit eiland af wou, kwam onverwacht, maar hij snapte wel waarom ze het zei. Hij zag haar nu ook niet echt als een persoon die gemaakt was om op een klein oppervlak te moeten leven met andere mutanten, maar goed. Zo was hij dus ook niet. Zijn opmerking bracht haar ook wat in verwarring. “Huh, hoezo? Je bent toch geen dier?” Brabbelde ze, maar hij ging er niet dieper op in. Hij had genoeg verteld die avond. Besides, ze begon hoe langer hoe meer onderuit te zakken tegen zijn bed. Die zou hier in no-time knockout gaan. En hij had gelijk ook. Ze maakte nog een opmerking, maar hij keek koeltjes toe hoe haar hoofd achterover viel en ze rustiger begon te ademen. Even bleef hij zitten, en uiteindelijk zuchtte hij. Het laatste restje Crown Royal kapte hij ook nog naar binnen, dan was hij daar ook van af.

What the fuck moest hij nu? Een slapende Amber in zijn kamer, terwijl hij geen idee had waar ze sliep. Haar wakker maken leek hem ook niet zo makkelijk, en eigenlijk ook niet zo slim. Maar hij kon haar toch ook niet gewoon random op de grond te laten liggen. Daar zou ze hem later dan nog op terug pakken. De enige oplossing leek bijna wel dat ze haar in bed zou moeten leggen, maar daar had hij momenteel ook geen behoefte aan. Hij zou die nacht waarschijnlijk geen oog dicht doen. Alhoewel.. Nu ze sliep, zag ze er minder moordlustig uit, bijna alsof ze de onschuld zelve was. Charlie wist wel beter tho. Hij besloot maar te doen wat het beste leek.

Kort wreef hij in zijn ogen en stond toen op. Hij nam de fles en gooide die in zijn rugzak. Die zou hij een van de komende dagen wel in het bos laten verdwijnen ofzo. Zijn blik viel op zijn sigaretten, en schouderophalend stak hij er nog een op. Dat kon toch geen kwaad. Terwijl hij de brandende peuk tussen zijn lippen hield, wandelde hij wat onstabiel naar het raam, dat hij even wijd open zette. De koele wind bracht hem wat meer bij kennis, en toen zijn sigaret na een paar minuten op was (damn wat rookte hij snel als hij gedronken had), schoot hij de peuk het raam uit en sloot het toen weer. Charlie draaide zich om en liep naar het slapende meisje op zijn slaapkamervloer. Hij trok haar hakken uit en zette ze naast het ongebruikte bed. Daarna bukte hij zich en schoof zijn armen onder haar, waarna hij haar moeiteloos op tilde. Ok, dit was zo vreemd. Maar echt hoor. Dit was de eerste en meteen ook de laatste keer dat dit gebeurde, nam hij zichzelf voor, terwijl hij met haar naar het lege bed liep.

Laatst aangepast door Charlie Garroway op zo dec 06, 2015 2:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Amber Brown
Class 3
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyzo dec 14, 2014 1:59 am

Vanaf het moment dat Amber in slaap was gevallen, was ze alles om zich heen vergeten. Niets van de buitenwereld kwam meer mee. Ze was in een onrustige slaap gevallen. In haar droom lag ze op de grond, tegen de muur aan. Net had iemand haar neergestoken en ze keek naar Gabriel, die haar probeerde te redden. Gabriel kwam dichter naar haar toe, bukte bij haar neer. “Gabriel…” zuchtte Amber in zowel de realiteit als in haar droom. Hij keek haar met zijn lieve, trouwe blik aan, terwijl hij haar optilde. Toen ze eenmaal in de lucht hing, voelde ze zich zo veilig en hij was sterk genoeg om haar te kunnen dragen. Voorzichtig kwam Amber wat omhoog. Waar waren in godsnaam haar schoenen? Een zachte zucht ontsnapte uit haar mond en ze liet zich weer achterover vallen.

En opeens werden zijn armen heel anders. De ondergrond werd zacht. Amber opende haar ogen weer en ze keek naar de jongen. Gabriel was zo knap. Haar hand legde ze op zijn wang. “Gabriel…” kon ze weer net uitbrengen en voorzichtig kwam ze wat omhoog. Verlangend keek ze hem aan en zachtjes drukte ze haar lippen op de zijne, geen flauw benul hebben dat het Charlie was die ze eigenlijk een kus gaf. Met een glimlach op haar gezicht liet ze zich weer vallen in de kussens en in de dekens en rolde ze zich naar de muur. Uiteindelijk viel ze steeds verder weg in een nieuwe droom, een heerlijk gevoel overspoelde haar. Eindelijk had ze Gabriel een kus kunnen gever, zonder dat er rare bedoelingen bij waren. Ja, dit gevoel wat haar overspoelde was het beste gevoel. Hou van alle gevoelens, dansen in het maanlicht ja.

Zo’n paar uur later werd ze wakker. Een barstende koppijn was het resultaat van alle alcohol die ze had gedronken. Misselijkheid. Kotsen. Nu! Onmiddellijk sprong Amber het bed uit, knalde de deur van de badkamer open en vond, zelfs zonder het licht te vinden, de wc. Haar maaginhoud belandde in de pot. God, dit was echt vreselijk. Nadat ze een paar minuten boven de wc had gehangen, stond Amber trillend op en ging voor de spiegel van de badkamer staan. Voorzichtig deed ze wat tandpasta op haar vinger en legde dit op haar tong. Nadat ze wat water in haar mond had gedaan, kon ze spoelen om de vieze smaak uit haar mond te halen.

Met een wit gezicht kwam Amber weer terug in de kamer en ze slikte. “Charlie?” vroeg ze toen, maar nee, dat moest ze niet doen. Charlie boeide het niets en het zou haar ook niets moeten boeien. Ze zou hem niet om hulp moeten vragen, of om ook maar iets. Hij had haar een bed gegeven en daar zou ze hem op haar knieën voor moeten bedanken. Zachtjes liep ze terug, Amber merkte nu pas dat haar enorme hoge hakken naast het bed stonden en niet aan haar voet zaten. Ze ging weer terug in het bed liggen en staarde naar het maanlicht, dat zacht door het raam op haar gezicht scheen. En terwijl ze keek, zag ze nog steeds haar beeld een beetje heen en weer schommelen. De alcohol was nog steeds niet helemaal uitgewerkt. Wat een avond…
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyzo dec 14, 2014 2:27 am

But Themselves

Het werd hem duidelijk dat Amber zich op een totaal andere wereld bevond dan hij momenteel. Ze droomde, hij zag hoe haar ogen zich onder haar oogleden bewogen. Zo'n klein detail, maar hij merkte het op omdat hij voor het eerst echt naar haar kon kijken, zonder dat haar koude blik hem probeerde te doorboren. Het werd wel een beetje creepy hoor. Even sprak hij zichzelf moed in. Hoe sneller hij haar in het bed had gelegd, hoe sneller hij er van af was. Op het moment dat hij haar aan raakte, hoorde hij hoe ze heel zachtjes een enkel woordje fluisterde. “Gabriel…” Klonk het zuchtend. Oké, was ze nu ook al aan het hallucineren ofzo? De laatste keer dat hij het gecheckt had, was hij Charlie, niet Gabriel.

Misschien was hij het die aan het hallucineren was. Dat kon natuurlijk ook. Misschien had hij het niet eens goed gehoord, of had hij het zich alleen maar ingebeeld. Hij had ook echt wel even slaap nodig hoor. Een paar uurtjes maar, voor hij weer op moest om te gaan trainen. Van enige vorm van medelijden van de Engelen zou geen sprake zijn. Toen hij het bed had bereikt, boog hij zich voorover om Amber in het zachte bed te leggen. En op dat moment wist hij dat hij het zich niet had ingebeeld, wat ze had gezegd daarnet. Hij voelde haar hand zachtjes op zijn kaak. “Gabriel…” Fluisterde ze weer, en voor hij snapte wat ze aan het doen was, drukte ze haar lippen op de zijne.

Het was even snel weer over als het gekomen was, en een beetje overdonderd en vooral verbaasd stapte hij achteruit, weg van het bed, waar ze zich nu in had genesteld en lag te slapen. What the fuck was dat? Wat moest het voorstellen? Oké, zelfs met zijn slaaphoofd wist hij goed genoeg dat ze hem gekust had, en dat hij haar terug gekust had, maar waarom? Het was zo onduidelijk.. Hij snapte het niet, kon met geen duidelijk antwoord komen voor zichzelf. Het beste waar hij nu op kon hopen, was dat ze het sowieso morgen vergeten had en dat ze er nooit om zou vragen. Want hoe fuckedup en raar het ook was, hij kon niet ontkennen dat het best fijn had gevoeld. Niet omdat er gevoelens bij waren, maar juist om die reden. Er waren geen gevoelens, maar hij had ook niet de neiging gehad om zich weg te trekken of om kwaad te worden.

Uiteindelijk was de jongen in zijn eigen bed gaan liggen, nadat hij zijn shirt had uitgetrokken en zijn zwarte jeans had verruild voor een gewone losse short. Hij zou toch al weg zijn voor ze wakker werd, dus hij deed de moeite niet om wat meer dingen aan te trekken. Na nog heel even met Raziël te hebben gepraat, zonder het te hebben over de afgelopen dag en alleen maar te focussen op morgen, viel hij in een onrustige, waakzame slaap. Een soort van slaap die hij gewend was. Hij sliep bijna nooit helemaal door, lette altijd op alle geluiden rond hem. En al zeker nu hij in een kamer lag met wat eigenlijk zijn vijand was, al had die er duidelijk geen last van.

Daarom was hij ook meteen klaarwakker toen ze ineens uit het bed sprong en richting de badkamer ging. Nog zo'n negatief side effect van alcohol: misselijkheid. Hij had momenteel nergens last meer van. Zijn bloed had zijn werking heel snel en efficiënt gedaan, en hij voelde zich niet anders dan anders. Uiteindelijk kwam ze terug uit de badkamer. “Charlie?” Fluisterde ze, maar hij reageerde er niet op. Ze moest niet weten dat hij wakker was. Hij volgde haar toen ze terug de kamer in kwam gelopen, half verwachtend dat ze nu misschien zou proberen hem te vermoorden. Want met haar wist je nooit, en hij was liever op alles voorbereid.

Maar het gebeurde niet. Ze kroop terug in haar bed, en draaide zich naar het raam. Aangezien zijn bed het dichtst tegen het raam stond, kon hij haar verlichte gezicht zien, maar kon zij onmogelijk zien dat hij ook wakker was. Maar de nieuwsgierigheid brandde, harder dan eigenlijk nog gezond was. En na een paar minuten kon hij de vraag die op het puntje van zijn tong lag, niet meer inhouden. "Wie is Gabriel?" Vroeg hij zachtjes. Hij zag dat ze nog wakker was, tenzij ze natuurlijk met haar ogen open sliep, maar dat was waarschijnlijk niet het geval. Dus sowieso had ze zijn vraag gehoord.. Of ze nu nog een antwoord zou geven, was nog te zien.

Laatst aangepast door Charlie Garroway op zo dec 06, 2015 2:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Amber Brown
Class 3
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyzo dec 14, 2014 2:40 am

Of Charlie wakker was, daar had ze geen idee van. Eigenlijk was ze er vanuit gegaan dat hij wakker was, maar vrij laat had ze zich gerealiseerd dat Charlie natuurlijk ook een mens was en ook slaap nodig had. Bovendien, het was nu rond half vier, dus zo gek zou het niet zijn als hij aan het slapen was. Daarom bleef Amber nu gewoon zo liggen, terwijl ze er vrij kwetsbaar uitzag. De behoefte om terug te gaan naar haar kamer was enorm groot, maar de hoofdpijn en de misselijkheid hielde haar tegen. En wat nog meer? Misschien deze avond? Omdat ze voor het eerst een menselijk gevoel bij Charlie had gehad, en niet had gedacht dat hij de vijand was en dat ze hem moest vermoorden als ze daar de kans voor zou krijgen? Amber slikte. God, wat had ze een hekel aan haar leven. Het makkelijkste was geweest als Charlie gewoon haar hart had doorboord, een paar uur geleden. Maar dat was het leven, het leven was niet makkelijk, dus het moest moeilijk gaan. Haar gezicht wendde ze eventjes af van het raam.

En op dat moment merkte Amber voor het eerst dat hij gewoon wakker was. Een beschamend gevoel bekroop haar lichaam en ze bewoog even naar beneden, zodat alleen haar ogen nog over de rand van de dekens te zien waren. Oké, ze had gezegd dat ze nooit meer wat zou voelen…startend vanaf morgen. Waarschijnlijk had hij haar horen kotsen, wat ze zo had gehaat. Als hij dat had gedaan, dan moest ze er maar vanuit gaan dat hij er nies mee zou doen of haar belachelijk zou maken of wat dan ook. En anders was het voor Amber vrij simpel. Dat ze nu een emotioneel moment met hem had gedeeld, betekende niet dat ze zou aarzelen om zijn nek om te draaien. Maar nu eerst maar eens zijn vraag beantwoorden. “Wie is Gabriel?” Meteen was Amber alert. Hoe wist Charlie in godsnaam wie Gabriel was? Nou ja, dat wist hij niet, anders vroeg hij het nu niet, maar hoe kwam hij aan die naam? Amber had geen tas bij, dus het stond nergens opgeschreven. Shit shit shit, what was going on?

Het beste was om maar weer eerlijk te zijn. Zo werkte het dus duidelijk bij Charlie. Eerlijkheid en je kreeg er wat voor terug. “Nou…” begon ze en sloeg haar ogen neer “Dat is dus de jongen waarmee mijn zusje voor mijn neus mee heeft liggen…nou ja, je weet wel.” Grace. Motherfucking Grace. De gedachte aan haar zusje alleen al zorgde ervoor dat ze iemand de nek om kon draaien. “En die met mij hierheen is gekomen, alleen nu allemaal nieuwe vriendjes aan het maken is, díé jongen is het.” Amber ging op haar rug liggen, het maanlicht was mooi, maar het werd irritant als je er hele tijd naar bleef kijken. “Hoe weet jij zijn naam?” was een logische, volgende vraag van haar kant.
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyzo dec 14, 2014 8:00 pm

But Themselves

Het was best interessant om te zien hoe ze zich gedroeg als ze dacht dat er niemand keek. Even hield hij de stilte nog aan, gewoon omdat hij het wel zo nuttig vond om even te kijken zonder haar te storen. Haar harde, kille blik was verdwenen en ze zag er best kwetsbaar uit. Het zorgde ervoor dat hij zich af vroeg hoe hij er uit zag als hij alleen was.. Kwetsbaarder? Rustiger? Relaxer? Hij wist het niet, en eigenlijk wou hij het niet weten. Hij had een groot ego en een beeld van zichzelf waar hij zich al een hele lange tijd aan vast klampte. Hij was een harde, kille jongeman. Nooit bang, nooit verdrietig, nooit vrolijk.. Geen emoties. Altijd hetzelfde, een imago dat hij liefst wou aanhouden, zelfs als hij alleen was.

Maar uiteindelijk won zijn nieuwsgierigheid het van zijn voornemen om stil te zijn en alleen maar te kijken. Ze had het ook door, dat hij wakker was, en meteen liet ze zichzelf dieper in het deken glijden, om haar gezicht voor hem te verstoppen, maar hij wendde zijn blik niet van hem af. Zijn vraag leek haar duidelijk in verwarring te brengen, wat best logisch was. Ook al had ze zelf zijn naam verraden, ze was er zich niet bewust van geweest. Het duurde heel even voor hij dan ook een antwoord kreeg. Zou ze tegen hem liegen? Door het antwoord dat hij kreeg, vermoedde hij van niet. Dus Gabriel was haar vriendje.. En hij zat hier op het eiland. Charlie vroeg zich opnieuw af waarom ze een dude in gods naam zo in vertrouwen nam, als ze voor de rest zo koud en kil en onverschillig was.. Wat had die kerel gedaan om haar zo te krijgen? Hij snapte het niet..

“Hoe weet jij zijn naam?” Klonk het toen. Charlie slikte even en sloot onzichtbaar voor haar kort zijn ogen. What the hell moest hij nu weer gaan doen? Weer liegen, halve waarheden vertellen? Misschien wel. Dit geheim.. Moest geheim blijven. Het was beter voor hen beiden. Het was iets wat hij waarschijnlijk voor de rest van zijn leven zou moeten meedragen, maar dat boeide hem niet veel. Eerst maar hopen dat ze hem zou geloven, en niet zou beginnen nadenken over wat er zich had afgespeeld. Want de kans bestond nog altijd dat ze het zich misschien zou herinneren, wie weet. Als ze zich er echt op focuste, dan zat hij waarschijnlijk wel in de problemen, moest ze er ooit achter komen.

Maar hij was Charlie, in de problemen komen was zijn ding. Risico's nemen, mensen manipuleren, liegen, het hoorde er allemaal bij. En hoewel hij een paar uur geleden zo'n speciaal en eerlijk moment had gedeeld, dat lag nu alweer achter hen, dus hij besloot om maar een gedeeltelijke waarheid mee te geven. "Toen je in slaap was gevallen, heb ik je van de grond opgetild en en in bed gelegd", Begon hij. De jongen draaide zich op zijn buik en vouwde zijn armen onder zijn kin, waarna hij haar koeltjes aan keek, al zag ze het waarschijnlijk niet eens. "Toen zei je zijn naam. Twee keer. De eerste keer zo zacht dat ik dacht dat ik het me had ingebeeld, maar de tweede keer bevestigde dat je het de eerste keer ook al zei", Vervolgde hij, waarna hij zijn hoofd zijdelings terug in het kussen liet zakken. "En ik vroeg me af wie de jongen was die niet één keer maar twee keer werd genoemd door een meisje dat anders geen fuck geeft om wie dan ook", Zei hij, met dezelfde emotieloze toon in zijn stem als altijd. Nauwlettend hield hij haar reacties in de gaten, alert op enig spoor van twijfel aan zijn verhaal.

Amber Brown
Class 3
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyvr dec 19, 2014 8:45 pm

Amber haatte het hoe hij de spot met haar scheen te drijven. Gabriel was een gevoelig onderwerp voor haar. Ze slikte. Maar was zij niet diegene die eerlijk had geantwoord over het onderwerp Gabriel? Als ze niet gewild had dat hij het zou weten, dan had ze moeten liegen erover. Maar dat leek haar niet helemaal gepast in het kader van een wapenstilstand. En hoe Charlie daarover dacht, dat kon haar geen fuck schelen. “Hij is de enige om wie ik nog wat kan geven” vertelde Amber “Ik beoordeel dat soort mensen om hoe ze me laten voelen, niet om wat ze me geven. Hij gaf mij het gevoel van vertrouwen. Ik weet zeker dat jij ook wel één iemand in je leven hebt gehad die je vertrouwd hebt. Het kan me niet schelen of je me nu een of andere slappe leugen op gaat hangen, maar je kan me niet wijsmaken dat je nooit iemand vertrouwd hebt.” En al zou hij liegen, so what? Amber zou er niet rijker van worden. Het maakte haar niet uit dat hij dan tegen haar zou liegen, maar wel tegen zichzelf.

En hoewel Amber keihard was wat dat betreft, kon het haar weinig schelen hoe hij over eerlijkheid dacht, maar zijzelf vond het belangrijk om eerlijk tegen zichzelf te blijven. “En hoe God knows who dat voor jou was, was Gabriel dat voor mij, totdat hij mijn vertrouwen ernstig schaadde.” Amber haalde haar schouders op en ging wat lekkerder in het bed liggen, maar wel zodat ze naar Charlie kon kijken, want ze wilde hem in de gaten houden. “But don’t worry, I don’t give a fuck about any one else’s life. And since he broke my trust, I don’t care about his life anymore.” En dat was de waarheid, de waarheid waarin ze zou gaan leven. Ze zou geen enkele emotie meer tonen over het onderwerp Gabriel, want dat zou haar alleen maar nog zwakker maken dan dat ze nu op dit moment was. “Nou, jij weet wie het voor mij was, wie was het voor jou?” kaatste Amber terug, met de hoop dat ze hem van het onderwerp Gabriel af kon helpen. Want het was en bleef een awkward onderwerp om over te praten.
Charlie Garroway
Charlie Garroway
Class 3

Character Profile
Occupation:
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Emptyvr dec 19, 2014 11:13 pm

But Themselves

Het was best interessant, daarom vroeg hij er ook naar. Het hield hem al bezig sinds ze eerder die avond zo over hem geflipt had. Hij wou gewoon weten wat er zo speciaal was geweest aan hem. Want in zijn ogen was zij niet iemand die zomaar haar vertrouwen in iemand zou leggen. Haar antwoord op zijn vraag kwam snel genoeg, en hij kon horen aan de manier waarop ze het zei dat ze de waarheid sprak. Iets wat hij momenteel wel kon waarderen, al zou hij dat niet laten merken. Ze kaatste het ook wel meteen naar hem terug, door te zeggen dat ze zeker wist dat hij ook wel zo iemand had gehad in zijn hele leven. En bij die woorden dacht hij maar aan één iemand..

Amber werd weer een beetje de Amber die hij kende. Hard, ongeïnteresseerd, egocentrisch. Charlie bleef haar de hele tijd koeltjes aankijken. Haar gezicht werd verlicht door het maanlicht, waardoor hij de weinige expressies kon zien die ze erdoor liet komen. Hij zag alleen maar eerlijkheid, iets waardoor hij haar nog wel wat meer ging respecteren. Niet minder haten, maar respecteren. Dit wapenstilstand idee was misschien nog niet het slechtste plan ooit, al wist hij dat dat morgenochtend wel weer zou afgelopen zijn. En ineens stelde ze een een vraag die hij niet zag aankomen. “Nou, jij weet wie het voor mij was, wie was het voor jou?”

Even knipperde hij met zijn ogen en zoog hij de lucht luid sissend tussen zijn tanden. Hij richtte zijn blik op de houten vloer van zijn kamer, en volgde voor even de nerven van het hout. Eerlijkheid.. Hij had het bij haar gezien, had het bij haar ervaren. Hij zou hun hele dunne draadje van wederzijds respect zo doorknippen als hij nu zou liegen. Maar meer nog, hij zou tegen zichzelf liegen, en dat kon hij niet. Hij kon mensen zo iets voorliegen, manipuleren, maar als hij hardop een leugen zou zeggen over zichzelf.. Nee, dat kon niet.

“Haar naam was Eva”, Begon hij, en bij het uitspreken van haar naam kwam er een klein beetje van de gevoelens die hij had gehad naar boven. Hoe het had gevoeld om iemand te vertrouwen, het was best bijzonder geweest. Maar o zo breekbaar. Charlie dwong zichzelf om haar terug aan te kijken, al moest hij bekennen dat hij er meer moeite mee had dan anders om zijn blik helemaal leeg te houden. “Met de nadruk op wàs. Eva brak ook mijn vertrouwen, en daarvoor betaalde ze de hoogste prijs. Haar leven”, Zei hij, en nu was er alleen die woede die hij gevoeld had bij het hoogverraad van het meisje.

“Ik deed het stomste wat ik ooit gedaan heb”, Ging hij verder. God, waarom ging hij zo in detail? Stomme idioot. Hier zou ze hem later sowieso nog mee pakken, dat wist hij nu al. Maar hij had ook materiaal om haar terug te pakken, moest ze hem ooit proberen te breken hiermee. Besides, het was nu ook alweer een tijd geleden, en hij was er over. Hij had er zich, met een klein beetje motivatie van Raziël, over gezet. Net zoals hij met het verlies van zijn valk had leren dealen. “Maandenlang spraken we af, in het geheim. Mijn vader mocht van niks weten natuurlijk. En langzaam begon ik haar te vertrouwen. Ik kan niet zeggen dat ik van haar hield, maar er was wel een soort.. Connectie”, Charlie zweeg even kort, maar bleef haar emotieloos aankijken, al vermoedde hij dat er wel een spoortje van emotie in zijn blauwgrijze ogen zou te zien zijn.

“Ik vertelde haar over mijn mutatie. Ze verklaarde me gek en gaf me aan bij de politie. Sindsdien ben ik op de vlucht”, Vervolledigde hij zijn verhaal zachtjes. Oké, het moest echt niet gekker worden nu. Nu wist ze zijn twee grootste zwakke plekken in zijn leven. Zijn grootste verdriet en zijn grootste nederlaag. Maar hij zou haar er geen gebruik van laten maken. No way. “En nu lig ik hier weer, en maak ik opnieuw dezelfde fout. Zorg er maar voor dat je niet eindigt als Eva”, Zei hij toen kil, maar niet bedreigend. Ze zou zijn hint vast wel doorhebben, genie dat ze was.

Gesponsorde inhoud
BerichtOnderwerp: Re: It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)   It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie) - Pagina 2 Empty

It's not 'cause I'm young or from a broken home... (+Charlie)
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» I've been finding out where you've broken in
» If I die young &Robb
» The night is still young
» And like a ghost in the silence I disappear ..vs.Open
» Sometimes you're shooting broken arrows into the dark

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Prophecy Of Fate :: Ruins of Genosha :: School - First Floor :: Bedrooms :: Boys-
Ga naar: